Tuntuu niin painostavalta kun en tiedä miten saan
maksettua kaiken, on vuokraa, yksi pieni pikavippi, perintälasku.Ja kaksi lainaa, toinen pienempi erä.
Viimeinen keino nyt sitten ottaa lisää lainaa,
ja yrittää saada talous tasapainoon.
Olen ehkä tehnyt virheen kun olen matkustanut
ystäväni luo ja nyt kierre on pahentunut.
Hän valittaa kuinka meni lääkäriin rahaa, mutta
eipä ajatellut miten mulla meni kun matkustin
hänen luo, lisäksi siellä päin meni rahaa.
Ystäväni ei kestä jos alan valittamaan rahasta, koska hänelle ei jää nettona kovin paljon.
Ja nyt olen elänyt velaksi.
Lisäksi vaivaa sairaus kipuineen, ei varaa hoitoon.
Liikaa laskuja
10
1253
Vastaukset
- Mä vaan
Ikinä ei pidä ottaa lainaa lainojen maksuun vaan yrittää saada ne jo entiset pois ennen uutta lainaa.. ota yhteyttä velkaneuvojaan.
Eilen tuli kukkaron herra ohjelma ykköseltä, jossa hlöllä oli 100 euroa/kk lääkemenoja. Hän haki Kelalta vammaistukea sairauteen (astma), jossa vammaistuki olisi jotain 84 euroa/kk ja se pienin mahdollinen vammaistuki. Ainakin kannattaa käydä Kelalla kysymässä. Jos sen saa, yleensä saa 6 kk takautuvasti, joten kannattaa ainakin kysellä. Vammaistuki annetaan työssäkäyville ja käsittääkseni helpompi saada.
Eläkeläisille on eläkeläisen hoitotuki, joka pienempi ja tositosi hankala saada.
Käsittääkseni sosiaalihuollon pitäisi antaa rahaa lääkärin määräämiin hoitoihin, en tiedä miten käytännössä. Puliveivarit nyt varmasti saavat, mutta raittiit...
Nyt vaan olet matkustamatta yhtään mihinkään, paitsi Kelaan :) Puhelin-asiat siirrät skypeen tietsikalle. Vaatii jonkinlaisen mikrofonin, jos ei ole sisäänrakennettu tietokoneeseen. Yleensä kannettavissa se on jo automaattisesti. Sitten vain juttelet kaverin kanssa puhelimessa tietsikalla ollessasi. Ja jos livenä, halpa nettikamera molemmille :)
Onnea!- rassaa
Kiitos positiivisesta vastauksestasi!
Ajattelin tässä tilanteessa hakea 350 euroa lainaa lisää, kuukausierä nousisi vain 3 eurolla
ja se on vielä pieni korotus.
Odotan tässä jos saisin edes pientä apua toim.tulotuesta, edes terv.keskusmaksuihin.
Olen juuri vakavasti harkinnut tuota Kelan tuen hakemista, koska olen tavallaan vammautunut(se on oma tarinansa miksi).
Kipuja on ollut jo vuosikausia, millään talous
ei kestä fysikaalisia hoitoja ym.
Hyvä kun muistutit Skypesta, se on mahdollista
tosiaan asentaa tähän, kun saan sen henkilön paikalle joka osaa sen tehdä.
Lapseni takia olen matkustanut ystäväni luo, että hän saisi tavata ystäväni lasta.
Enpä nyt hetkeen sitten matkusta.
Ehkä tästä vielä selvitään,
kiitos neuvoista!! - helppo ladata
rassaa kirjoitti:
Kiitos positiivisesta vastauksestasi!
Ajattelin tässä tilanteessa hakea 350 euroa lainaa lisää, kuukausierä nousisi vain 3 eurolla
ja se on vielä pieni korotus.
Odotan tässä jos saisin edes pientä apua toim.tulotuesta, edes terv.keskusmaksuihin.
Olen juuri vakavasti harkinnut tuota Kelan tuen hakemista, koska olen tavallaan vammautunut(se on oma tarinansa miksi).
Kipuja on ollut jo vuosikausia, millään talous
ei kestä fysikaalisia hoitoja ym.
Hyvä kun muistutit Skypesta, se on mahdollista
tosiaan asentaa tähän, kun saan sen henkilön paikalle joka osaa sen tehdä.
Lapseni takia olen matkustanut ystäväni luo, että hän saisi tavata ystäväni lasta.
Enpä nyt hetkeen sitten matkusta.
Ehkä tästä vielä selvitään,
kiitos neuvoista!!netistä koneeseen.Tosin asetuksissa vaaditaan hieman tuntemusta.Vaimoni veli hoiti asian minulle ennenkuin muutti venäjälle töihin.Jos kone kokoajan päällää niin soi kun joku soittaa.Muuten kannattaa lähettää tekstiviesi ja ilmoittaa milloin soittaa.Luuri mikrofonilla maksaa noin 10 euroa.
Se laina 350 euroa ja 3 euron kk-maksulla tarkoittaa että maksat vähintään 1500 euroa takaisin.Eli väärä lääke rapulaasi.Kuten eräs toinen ratkaise muulla tavoin. - rassaa
helppo ladata kirjoitti:
netistä koneeseen.Tosin asetuksissa vaaditaan hieman tuntemusta.Vaimoni veli hoiti asian minulle ennenkuin muutti venäjälle töihin.Jos kone kokoajan päällää niin soi kun joku soittaa.Muuten kannattaa lähettää tekstiviesi ja ilmoittaa milloin soittaa.Luuri mikrofonilla maksaa noin 10 euroa.
Se laina 350 euroa ja 3 euron kk-maksulla tarkoittaa että maksat vähintään 1500 euroa takaisin.Eli väärä lääke rapulaasi.Kuten eräs toinen ratkaise muulla tavoin.Mulla on sukulainen jonka pitäisi osata laittaa se Skype. Mietin vielä sitä laina-asiaa, jos tässä sais toisen työn ja sitten saisin sitä kautta maksuihin apua. Jotenkin pitää kuitenkin
selvitä tästä. - Mä vaan
helppo ladata kirjoitti:
netistä koneeseen.Tosin asetuksissa vaaditaan hieman tuntemusta.Vaimoni veli hoiti asian minulle ennenkuin muutti venäjälle töihin.Jos kone kokoajan päällää niin soi kun joku soittaa.Muuten kannattaa lähettää tekstiviesi ja ilmoittaa milloin soittaa.Luuri mikrofonilla maksaa noin 10 euroa.
Se laina 350 euroa ja 3 euron kk-maksulla tarkoittaa että maksat vähintään 1500 euroa takaisin.Eli väärä lääke rapulaasi.Kuten eräs toinen ratkaise muulla tavoin.Niin, kannattaa itse kokeilla asennusta.
http://www.skype.com/intl/fi/
Vaatii vaan sen, että selvität, onko koneessasi jo automaattisesti mikrofoni. Sen voit kokeilla
vaikka ääninauhuri-ohjelmalla, joka jokaisessa tietokoneessa. Löytynee Käynnistä/kaikki ohjelmat/apuohjelmat (accessories) ja sieltä
entertaintment (mitähän se olikaan suomeksi) ja ääninauhuri (sound recorder). Voin sanoa, että jos saat sen toimimaan, iloa riittää kurjaankin päivään testatessasi ääninauhuria :)
Ellei mikrofonia ole, esim. tarjoustalosta tai vastaavasta saa halvalla PC-mikrofonisetin.
Kaiuttimet sulla varmaan onkin, joten et välttämättä tarvitse korvakuulokkeita jos ne kalliimmat (mutta kätevimmät).
Skypen asennun älyttömän helppo, mutta äänen kuuluviin saamisen kanssa voi joutua tekemään temppuja. Ohjeita löytynee siinä tapauksessa netistä, vaikka suomi24.fin atk-keskusteluista.
Muistathan, että Kelan kanssa kannattaa olla hyvissä väleissä muutenkin. Matkakorvaukset terveydenhoitoon ja tutkimuksiin saa 154,25 euron omavastuun jälkeen saa kokonaisuudessaan takaisin, ja kertamaksu 9,25 ylittävät matkat.
Yleensähän Kela ei näistä/mistään etuisuuksisista puhua pukahda missään vaiheessa. Siksi kannattaa selvitellä asioita itsekin. Tai jos olisi sosiaalityöntekijä, joka tietäisi näistä.
Terveyskeskuksessa on ne 3 krt maksua, loput ilmaiseksi. Jos nyt on jo 3 krt täynnä, kannattaa mennä tämän vuoden puolella terkkariin uudelleen... Resepeteissäkin oli jotain määriä, mutta Kela taitaa ne hoitaa automaattisesti.
Missä olet vammautunut, liikenneonnettomuudessako vai työtapaturma?? Jos kivut niitä, kannattaisi selvitellä asiaa työpaikkalääkärin kautta, josko asiaa käsiteltäisiin uudelleen, jos sitä kautta tulisi helpotusta hoitoon ja lääkkeisiin. Ainakin Suomen terveystalon kanssa mun työnantajalla on soppari, joten vuodessa saa 5 krt fysikaalista hoitoa ilmaiseksi. Ei paljon, mutta ainkin jotain.
Onnea säästöhommiin! - rassaa
Mä vaan kirjoitti:
Niin, kannattaa itse kokeilla asennusta.
http://www.skype.com/intl/fi/
Vaatii vaan sen, että selvität, onko koneessasi jo automaattisesti mikrofoni. Sen voit kokeilla
vaikka ääninauhuri-ohjelmalla, joka jokaisessa tietokoneessa. Löytynee Käynnistä/kaikki ohjelmat/apuohjelmat (accessories) ja sieltä
entertaintment (mitähän se olikaan suomeksi) ja ääninauhuri (sound recorder). Voin sanoa, että jos saat sen toimimaan, iloa riittää kurjaankin päivään testatessasi ääninauhuria :)
Ellei mikrofonia ole, esim. tarjoustalosta tai vastaavasta saa halvalla PC-mikrofonisetin.
Kaiuttimet sulla varmaan onkin, joten et välttämättä tarvitse korvakuulokkeita jos ne kalliimmat (mutta kätevimmät).
Skypen asennun älyttömän helppo, mutta äänen kuuluviin saamisen kanssa voi joutua tekemään temppuja. Ohjeita löytynee siinä tapauksessa netistä, vaikka suomi24.fin atk-keskusteluista.
Muistathan, että Kelan kanssa kannattaa olla hyvissä väleissä muutenkin. Matkakorvaukset terveydenhoitoon ja tutkimuksiin saa 154,25 euron omavastuun jälkeen saa kokonaisuudessaan takaisin, ja kertamaksu 9,25 ylittävät matkat.
Yleensähän Kela ei näistä/mistään etuisuuksisista puhua pukahda missään vaiheessa. Siksi kannattaa selvitellä asioita itsekin. Tai jos olisi sosiaalityöntekijä, joka tietäisi näistä.
Terveyskeskuksessa on ne 3 krt maksua, loput ilmaiseksi. Jos nyt on jo 3 krt täynnä, kannattaa mennä tämän vuoden puolella terkkariin uudelleen... Resepeteissäkin oli jotain määriä, mutta Kela taitaa ne hoitaa automaattisesti.
Missä olet vammautunut, liikenneonnettomuudessako vai työtapaturma?? Jos kivut niitä, kannattaisi selvitellä asiaa työpaikkalääkärin kautta, josko asiaa käsiteltäisiin uudelleen, jos sitä kautta tulisi helpotusta hoitoon ja lääkkeisiin. Ainakin Suomen terveystalon kanssa mun työnantajalla on soppari, joten vuodessa saa 5 krt fysikaalista hoitoa ilmaiseksi. Ei paljon, mutta ainkin jotain.
Onnea säästöhommiin!Voinhan tietysti kokeilla tässä pyhinä. Toisaalta sukulaiseni on tietokonealalla, että
jos odotan siihen saakka.
Mulla on kytkysopimus operaattorin kanssa, joten joudun joka tapauksessa maksamaan puheluista
kuukausittain.
Tuo on totta että Kela ei mainosta mitään mitä
voisi hakea. Mutta jos osaa kysyä, he vastaavat.
Mulla ei ole työpaikkalääkäriä eikä työterveyshuoltoa.
En ole vammautunut liikenneonnettomuudessa enkä
työtapaturmassa,mutta lyhyesti sanottuna olen ollut rikosten uhrina.
Viimeisen kirjoitukseni jälkeen olen saanut jo
taloudellista tukea ihmiseltä, jolle en todellakaan mitään ole kertonut.
En tiennyt että näin käy, hyvä niin, sattui
sopivaan saumaan. Saan nuo rästit maksettua.
Eli ilmeisesti pärjään kuunvaihteen yli. - Mä vaan
rassaa kirjoitti:
Voinhan tietysti kokeilla tässä pyhinä. Toisaalta sukulaiseni on tietokonealalla, että
jos odotan siihen saakka.
Mulla on kytkysopimus operaattorin kanssa, joten joudun joka tapauksessa maksamaan puheluista
kuukausittain.
Tuo on totta että Kela ei mainosta mitään mitä
voisi hakea. Mutta jos osaa kysyä, he vastaavat.
Mulla ei ole työpaikkalääkäriä eikä työterveyshuoltoa.
En ole vammautunut liikenneonnettomuudessa enkä
työtapaturmassa,mutta lyhyesti sanottuna olen ollut rikosten uhrina.
Viimeisen kirjoitukseni jälkeen olen saanut jo
taloudellista tukea ihmiseltä, jolle en todellakaan mitään ole kertonut.
En tiennyt että näin käy, hyvä niin, sattui
sopivaan saumaan. Saan nuo rästit maksettua.
Eli ilmeisesti pärjään kuunvaihteen yli.Hei,
vaihdoin viime kuun lopussa 19,90 e/kk maksavan liittymän halvempaan, joka maksaa 5,90/kk (3000 min muutamiin liittymiin ilmaiseksi, muut 0,069)
ja "järkytykseni" oli suuri, etten ole pälpättänyt kuin 180 min tässä kuussa ilmaisiin numreoihin, muuten kyllä. Ja lasku tulee olemaan 10 euron luokkaa. Säästöä siis noin 10 euroa, ja yleensä 19,90 hintaan tuli kaikkea lisärompetta, 3-5 euron verran/kk, ts. hinta noin 25 e/kk.
Kannattaa ehdottomasti selvittää, joko siitä saisi tingittyä hintaa alas liittymän tyyppiä vaihtamalla ja MILLOIN. Operaattorien soppareilla tuppaa olemaan sellainen sääntö, että jatkavat automaattisesti taas vuoden, jos sitä ei irtisano. vertaa.fi on aika hyvä sivusto, mutta kannattaa huomioida ne, joille soittaa eniten. Se taas selviää joko laskusta tai katselemalla kavereiden liittymät http://www.siirretytnumerot.fi/index.html
minkä operaattorin takana luuraavat :)
Rikoksen uhri? Onko Valtiokonttori maksajana vai maksoiko joku muu terveydenhoitokulut rikoksen jälkeen, esim. vapaa-ajan vakuutuksesta?
Tiesithän, että kotikuntakin kuntouttaa vammautuneita jollakin tavalla. Itse olen liikenneonnetttomuuden uhri ja kuntoutus hoituu kunnan piikkiin. Liikennevakuutusyhtiö ei maksa enää mitään, vaikka sen pitäisi, koska kuntoutus koskee juuri liikennevahingossa tulleita vammoja.
Varmaan asiaa kannattaa vielä selvitellä, sillä et varmaan olisi kipuileva, jos et olisi joutunut rikoksen uhriksi. - rassaa
Mä vaan kirjoitti:
Hei,
vaihdoin viime kuun lopussa 19,90 e/kk maksavan liittymän halvempaan, joka maksaa 5,90/kk (3000 min muutamiin liittymiin ilmaiseksi, muut 0,069)
ja "järkytykseni" oli suuri, etten ole pälpättänyt kuin 180 min tässä kuussa ilmaisiin numreoihin, muuten kyllä. Ja lasku tulee olemaan 10 euron luokkaa. Säästöä siis noin 10 euroa, ja yleensä 19,90 hintaan tuli kaikkea lisärompetta, 3-5 euron verran/kk, ts. hinta noin 25 e/kk.
Kannattaa ehdottomasti selvittää, joko siitä saisi tingittyä hintaa alas liittymän tyyppiä vaihtamalla ja MILLOIN. Operaattorien soppareilla tuppaa olemaan sellainen sääntö, että jatkavat automaattisesti taas vuoden, jos sitä ei irtisano. vertaa.fi on aika hyvä sivusto, mutta kannattaa huomioida ne, joille soittaa eniten. Se taas selviää joko laskusta tai katselemalla kavereiden liittymät http://www.siirretytnumerot.fi/index.html
minkä operaattorin takana luuraavat :)
Rikoksen uhri? Onko Valtiokonttori maksajana vai maksoiko joku muu terveydenhoitokulut rikoksen jälkeen, esim. vapaa-ajan vakuutuksesta?
Tiesithän, että kotikuntakin kuntouttaa vammautuneita jollakin tavalla. Itse olen liikenneonnetttomuuden uhri ja kuntoutus hoituu kunnan piikkiin. Liikennevakuutusyhtiö ei maksa enää mitään, vaikka sen pitäisi, koska kuntoutus koskee juuri liikennevahingossa tulleita vammoja.
Varmaan asiaa kannattaa vielä selvitellä, sillä et varmaan olisi kipuileva, jos et olisi joutunut rikoksen uhriksi.Voinhan toki kysyä sitä liittymätyypin vaihtoakin, toisaalta tarvitsen riittävän määrän minuutteja kuukaudessa.
En ole saanut mitään korvauksia rikoksista, koska niistä asioista on jo kymmeniä vuosia.
Mutta kannan niitä asioita itsessäni ja on totta
että pitkään jatkuessaan ne muuttuvat jo kivuiksi.
Olisi tarkoitus löytää sopivaa kuntoutusta. Olen jo löytänyt joitakin liikuntamuotoja jotka
sopivat minulle ja tavallaan auttavat.
Kiitos että jaksat auttaa toisia tällä palstalla. - Mä vaan
rassaa kirjoitti:
Voinhan toki kysyä sitä liittymätyypin vaihtoakin, toisaalta tarvitsen riittävän määrän minuutteja kuukaudessa.
En ole saanut mitään korvauksia rikoksista, koska niistä asioista on jo kymmeniä vuosia.
Mutta kannan niitä asioita itsessäni ja on totta
että pitkään jatkuessaan ne muuttuvat jo kivuiksi.
Olisi tarkoitus löytää sopivaa kuntoutusta. Olen jo löytänyt joitakin liikuntamuotoja jotka
sopivat minulle ja tavallaan auttavat.
Kiitos että jaksat auttaa toisia tällä palstalla.Eipä kestä. Itsellä on myös vaikeaa, mutta kun "jakaa" ongelmia muidenkin kanssa, ne hiukkasen vähenee jokaisella. Ja vinkkejä saa itsekin.
Itse käyn vesitreeneissä, se rentouttaa ja antaa vähän ryhtiä elämään. Vesitreeni on lääkärin määräämää jumppaa, Kela maksaa muutaman euron hyvitystä, joten omavastuu on 4 euroa/kerta. Sen tosin olen lopettamassa kun ei siihenkään ole enää varaa.
Ja olen alkanut sauvakävelemään, tulin äskettäin vaille 2 tunnin lenkiltä. Se on onneksi ilmaista..
Toivottavasti rahatilteet selviävät itsekullakin :) - rassaa
Mä vaan kirjoitti:
Eipä kestä. Itsellä on myös vaikeaa, mutta kun "jakaa" ongelmia muidenkin kanssa, ne hiukkasen vähenee jokaisella. Ja vinkkejä saa itsekin.
Itse käyn vesitreeneissä, se rentouttaa ja antaa vähän ryhtiä elämään. Vesitreeni on lääkärin määräämää jumppaa, Kela maksaa muutaman euron hyvitystä, joten omavastuu on 4 euroa/kerta. Sen tosin olen lopettamassa kun ei siihenkään ole enää varaa.
Ja olen alkanut sauvakävelemään, tulin äskettäin vaille 2 tunnin lenkiltä. Se on onneksi ilmaista..
Toivottavasti rahatilteet selviävät itsekullakin :)Kyllä se vertaistuki voi auttaa. Olin itse tänään venyttelytunnilla ja nyt on kyllä parempi
olo. Olen huomannut kuinka liikunta auttaa jaksamaan ja kehon kautta vaikutukset tulevat myös mielen hyvinvoinniksi.
Hyvä että olet kuitenkin saanut Kelan kautta
apua tuohon vesijumppaan.
Jatkan kohta siivousta, aika harvoin sitä jaksan tehdä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi1113685Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä642619Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan
Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla292563Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi742392Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana
Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "232258Olitkin liian hyvää ollaksesi totta nainen
Ihastuin ja rakastuin, mutta se on minun ongelma. Ei sinun.1031340Kaste pelastaa ihmisen
Kristittyjen kirkkojen toimittama yksi Kaste on Jumalan tekemä pelastusteko, jossa perisyntiin hengellisesti kuollut ihm6171237Uskon todistus
Oikean uskovaisen ja nimikristityn erottaa siitä, että Jeesukseen uskova korottaa Jeesusta ja uskoa Häneen, mutta nimik2611036Ensin oli armo - sen jälkeen tuli usko
Me emme ansaitse armoa omalla uskollamme. Armo on ansaitsematonta rakkautta mikä synnyttää meidät uudesti Jumalasta. K4001035Elisalla ja MTV:llä lihava riita - MTV:n kanavienlähetykset ovat katkeamassa Elisan asiakkailla
Kaikkien MTV:n kanavien televisiolähetykset ovat katkeamassa Elisan kaapeli-tv-asiakkailta. https://www.is.fi/digitoday1421029