Eri selainten toimivuus

kotisivu

Hei! palasin taas tänne keskustelupalstalle kyselemään tyhmiä(kö), koska täältä saa aina hyvää ja ystävällistä apua ongelmiin.

Eli teossa uudet kotisivut, ei julkaistu vielä. Mutta ongelma on, että näin aloittelijana olen seurannut ohjeita (ohjeet julkaistu vuonna 2007) ja työskennellyt lähinnä Firefoxilla testatessani lisäämiäni elementtejä. Välitestauksia olen tehnyt Explorerilla ja Operalla ja kaikki on toiminut hyvin. Käytän XHTML:llää sekä CSS:ää.

Nyt tuli sitten klikki. Olen tehnyt yhdelle sivulle kaksi lähes identtistä linkkiä, linkit toimivat Firefoksissa niinkuin pitääkin mutta TOINEN linkeistä ei toimi Operassa eikä Explorerissa. Olen tarkastanut oikein kirjoituksen moneen kertaan enkä ymmärrä.

Osaako joku sanoa onko tässä kyse nyt pelkästään selainten välisestä eroavaisuudesta vai ihan oma kämmi?
Luin että Firefoxin ja Operan pitäisi tukea XHTML-kieltä laajimmin, Explorerista ei nyt niin väliä olekaan. Mutta kun itsekin käytän aina Operaa ja haluaisin sivujeni näkyvän sielläkin kunnolla ja toimivan.

Selaimet ovat Opera 9.61 Firefox 3.0.3 ja mikä lie Explorerin versio tulee Vistan mukana.

CSS:llä määritellyt linkkien tyylit ja ohjeet toimivat kaikissa muissa sivuilla olevilla linkeissä ja senkin oikeinkirjoituksen olen tarkistanut.

Olen solmussa... :P

Voisiko joku neuvoa mitä pitäisi vielä katsoa tai tarkistaa että vika ehkä löytyisi? Kiitos.

5

427

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suhtautuminen sivujen tekoon

      -Explorerista ei nyt niin väliä olekaan.-
      sivujen pitää pelata joka selaimessa. etkö ole tietoinen että suurin osa ihmisistä käyttää IE:tä?

      operassa muuten on joskus käsittämättömiä bugeja.
      nimittäin jos sulla aukee FF:ssä molemmat niin tuskin on sun oma kämmi.

      • kyllä

        Tiedän kyllä että surin osa ihmisistä käyttää IE:tä, mutta sivujeni käyttäjät eivät :D Siksi sille ei ole niin väliä :)
        Ja mahdollisuuksiakaan ei ole testata kaikilla selaimilla sivujani, kunhan nyt näillä foxilla ja operalla toimisi niin olisin tyytyväinen. En ala opiskelemaan kaikkien selainten XHTML ja CSS tukevuutta. Mutta kiitti muistutuksesta :)


      • falsjafkjfla
        kyllä kirjoitti:

        Tiedän kyllä että surin osa ihmisistä käyttää IE:tä, mutta sivujeni käyttäjät eivät :D Siksi sille ei ole niin väliä :)
        Ja mahdollisuuksiakaan ei ole testata kaikilla selaimilla sivujani, kunhan nyt näillä foxilla ja operalla toimisi niin olisin tyytyväinen. En ala opiskelemaan kaikkien selainten XHTML ja CSS tukevuutta. Mutta kiitti muistutuksesta :)

        Ei sattuis oleen pätkää lähdekoodista kyseisestä ongelma kohdasta.. Voisi helpottaa diagnosointia..


    • Koodi-Jere

      Kyllä xhtml pitäisi toimia lähes virheettömästi kaikissa selaimissa. Tai siis että jos olet tehnyt linkin ihan normaalisti, niin ei pitäisi olla mitään ongelmaa sen toiminnassa. Lähinnä eri selaimet näyttävät eri elementit eri tavalla ja varsinkin css:n tukemisessa tulee vastaan ne ongelmat (tai IE-ongelmat).

      Mutta koodi näkyviin. Muuten ei pysty sanomaan mikä on pielessä.

      • ratkesi

        Olin kirjoittamassa koodeja tänne ja tein vielä testin että kopioin linkit omaksi html tiedostoksi ja testasin IE:llä ja kappas vaan molemmat toimivat.
        Eli se varmisti että vika oli CSS:ssä vaikka sielläkin lyhyt koodi näytti olevan oikeanlainen.
        Kyse ilmeisesti oli Operan ja IE:n tavasta lukea koodia sillä järjestelin kuvauksia eri järjestykseen ja homma alkoi pelittää myös Operassa ja IE:ssä :)

        Kiitos vastanneille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      320
      3293
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      203
      2677
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      141
      2473
    4. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      109
      1995
    5. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      15
      1972
    6. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      44
      1642
    7. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      19
      1491
    8. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      10
      1416
    9. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      121
      1248
    10. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      246
      1201
    Aihe