Suolisto-oireinen maitoallergia

Äitiliini86

Eli poika 7 kk ja näyttäisi siltä että jotain allergiaa on pukannut päälle. Eli kakka on ollut löysää ja pierut mahdottoman pahan hajuisia, poika vääntelehtii ja kiemurtelee yöllä ja itkee täyttä kurkkua. Syöminenkin on vähentynyt todella paljon. Neuvolassa ei aluksi kuunneltu kun sanoin että jotain on tehtävä. Sanoivat vaan että ei voi olla maitoallergiaa kun ei ole ihottumaa ja lapsi saanut alusta asti korviketta. No sitten aloin karsia ruokia pois jotta näkisin itse että mistä johtuu mutta vaivat eivät edelleenkään helpottanut. Soitin neuvolaan monet kerrat eikä asiaa noteerattu millään tavalla. Vihdoin ja viimein sain kuitenkin ajan päivystykseen ja sitten lähetteen lastenpolille. Aikaa ei sinne ole vielä saatu ja se tässä harmittaakin kun on itse ihan neuvoton. Apteekista hain Nutri-Soija jauhetta ja olen sitä antanut ja yöt on pikkuisen helpottuneet. Miten teillä muilla joilla loppujen lopuksi todettu suolisto-oireinen maitoallergia? Oletteko itse joutuneet aluksi ilman lääkäriä kokeilemaan eri apteekin korvikkeita? Vai oletteko saaneet pikaisesti lähetteen lääkärille? Meillä kaikki on ollut työn ja tuskan takana ja tuntuu että neuvolassa ei kuunnella yhtään mitään. Neuvoja otan vastaan! Kiitokset etukäteen.

PS. Meillä ei ole lapselle vakuutusta niin ei olla yksityisen kautta sitten lähdetty tätä asiaa viemään. Mutta jos jollakin on tietoa siitä paljonko maksaa jos yksityisen kautta tämän asian saisi hoidettua niin mielelläni kuulen senkin. Kallistahan se on ilman vakuutusta.

8

3740

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • limakalvoilla, sen pahempana,

      mitä enemmän puuttuu tarpeellisia mh-bakteereita.
      ...

      "" =>Tiesitkö tämän maito-happo bakteereista

      • pojallamme

        oli vauvana juuri suolisto-oireinen maitoallergia. Lopulta oli mentävä yksityiselle jossa asia selvisi heti. Yleisellä puolella tekivät niitä altistustestejä, jotka tietenkään eivät näkyneet sairaalassa ollessa iholla mitenkään...
        En nyt muista paljon se maksoi, mutta suosittelen HETI menemään yksityiselle! kyllä se on sen väärti kun lapsi saa avun!


      • perusterve ihminen sano lää...

      • kiintoisaa

        Onpas mielenkiintoisia nämä "synteettiset maitohappobakteerit". Kyllä on kemia kehittynyt sitten mun opiskeluaikojen, kun nykyään osaavat jo syntetisoida bakteereja.


    • alkuviikosta

      maitoaltistuksessa yksityisellä ja hinta 128euroo ja ens viikolla kontrollikäynti, niin varmaan sen 40-70 euroo päälle.

      • Meillä näin

        Meillä hieman vastaava tilanne. Pääsimme keskussairaalan polille ja tehtiin maitoaltistus. SItä ennen olin kokeillut jos jonkinlaista dieettiä (imetin) ja käyttänyt muutaman kerran vyöhyketerapiassa. Annoin myös Solgar-merkkistä maitohappobakteeria. En tiedä ihan tarkkaan, mikä on auttanut, mutta tyttö voi nyt huomattavasti paremmin, ei ongelmia ruokien kanssa. Aikaa paranemiseen meni muutama kuukausi, nyt tyttö 10 kk, ongelmata alkoivat n. 2-3 kk:n iässä. Meillä ei missään vaiheessa ole ollut iho-oireita.


    • Äitiliini86

      Eli saatiin nytten aika ensi viikon tiistaille lastenpolille. Ja siellä nyt sitten tutkitaan lisää tätä juttua. Oman paikkakuntamme labrassa ei verikokeissa todettu mitään allergiaa vaikka poika on selvästi nukkunut nyt paremmin kun olen antanut nutri soijaa. Herää kerran yössä syömään. Eli labrassa katsoivat viljat, maidon, kananmunan ja jotain muutakin taisi vielä olla mutta missään ei ollut mitään. Silti poika huusi yöt kun annoin nannia ja kun syötiin puuroa. Eli viikko ollaan nyt juotu nutri soijaa ja syöty porkkanaa. Perunan lisäsin lauantaina ja banaanin sunnuntaina ja siitä banaanistahan poijan iho leimahti nyppyä täyteen ja viime yö oli yhtä huutoa. Eli täytyy muistaa ensi viikolla lääkärille sekin sanoa. Kiitos vastauksistanne ja saa kirjoitella vielä lisääkin kokemuksia. Maitohappobakteereita olen nyt viikon verran syöttänyt kun löytyi sopiva merkki eikä poika ole pulauttanut sitä ulos.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1325
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      60
      898
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe