parasta viiniä?

viini-tiedoton

kertokaapa mikä on hyvää viiniä? Minkä merkkistä? Itse en asiasta tiedä yhtään, mutta poikaystäväni rakastaa viinejä ja tietää melko paljon viineistä, yllätyksenä pitäisi hänelle jotain viiniä ostaa.

Mielellään myös eri hintaluokista, jos sattuu niitä hyviä viinejä alle 50e löytymään :D

Suuret kiitokset!!!

5

1011

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Latkiainen

Kysymys on mahdoton vastattava kenelle tahansa. Itse olen juonut satoja ellen tuhansia pullollisia viiniä, mutta kieltäydyn vastaamasta.

Jos joku todellinen viinintuntijakin sattuisi vastaamaan, ei ole mitään takeita, että hänen suosittelemansa viini maistuisi toiselle viinintuntijalle (poikaystävällesi).

Suosittelen, että keksit jonkin muun ”yllätyksen” ja annat poikaystäväsi pitää huolta viiniostoksista.

Jos sinulla on pakkomielle tuon viinin ostamiseen, niin kysy Alkosta mutta ÄLÄ TÄÄLTÄ! Jooko?

• Toinen viinimies

Älä täältä kysy, vaan ehdottomasti Alkon myyjältä! Siis ei kassahenkilöltä, vaan heiltä, jotka liikkuvat hyllyjen välissä. He ovat siellä juuri vastaamassa kysymyksiin.

• Beer Hunter
        Toinen viinimies kirjoitti:

Älä täältä kysy, vaan ehdottomasti Alkon myyjältä! Siis ei kassahenkilöltä, vaan heiltä, jotka liikkuvat hyllyjen välissä. He ovat siellä juuri vastaamassa kysymyksiin.

Samat henkilöt ne vuorottelevat välillä kassalla ja välillä hyllyjen välissä. Ja he esittelevät viinejä myös omien mieltymyksiensä mukaan. Paras keino on mennä itse lukemaan kuvaukset viineistä hyllyjen äärelle. Niistä lapuista ne myyjätkin tietonsa ammentavat.

• Edellinen neuvoja
        Beer Hunter kirjoitti:

Samat henkilöt ne vuorottelevat välillä kassalla ja välillä hyllyjen välissä. Ja he esittelevät viinejä myös omien mieltymyksiensä mukaan. Paras keino on mennä itse lukemaan kuvaukset viineistä hyllyjen äärelle. Niistä lapuista ne myyjätkin tietonsa ammentavat.

1. Toki alkolaiset vuorottelevat kassan ja hyllyjen välillä. Mutta kassalla ollessaan eivät ehdi vastata, kun silloin he hoitavat kassaa, varsinkin jos on jonoa. Siksi ei kannata kysyä kassalla olevalta, vaan hyllyjen välistä löytyvältä.

2. Kyllä myyjät tietävät viineistä PALJON ENEMMÄN kuin mitä hyllyn reunassa lukee. Oletpa sinä hölmö! Pientä tietoa tietenkin asiakaskin saa hyllylapuista, mutta ei nyt mitenkään ole "paras keino on mennä itse lukemaan kuvaukset viineistä hyllyjen äärelle", vaan AINA kannattaa kysyä. Taas hölmö neuvo sinulta!

• viineistä

http://www.reseptitaivas.com/juomaopas/juomaopas.php

Toki sinulla täytyy olla joku haju siitä mikä kaverille maistuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?

Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant
      Maailman menoa
      164
      2964
    2. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      33
      2806
    3. Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin

Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii
      Maailman menoa
      36
      1820
    4. Kaivattusi silmin

Minkälaisen kuvan olet omasta mielestäsi antanut itsestäsi kaivatullesi?
      Ikävä
      181
      1658
    5. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      206
      1526
    6. "Pähkähullu ruhtinas" sanoi a-studiossa maailmanpolitiikan professori...

...Martti Koskenniemi Trumpista ja hänen toimintatavoistaan, vertasi 1600-luvulla eläneeseen Aurinkokuninkaaseen Ludwig
      Maailman menoa
      322
      1457
    7. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      101
      1431
    8. Toivottavasti myös pysyy häkissä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011754428.html 😡😡😡 tommosia saastoja sitä näyttää Suomussalmen suunnalta sikiävän �
      Suomussalmi
      17
      1239
    9. Riikka Purra perustelee hallituksen leikkauspolitiikkaa

Odotukset ovat kovat, mutta puhe on poikkeuksellisen onttoa jopa hallituksen omalla mittapuulla. Vastuu työnnetään alas,
      Perussuomalaiset
      70
      1211
    10. Kansalaispalkka ja maksuton joukkoliikenne

Noilla pienillä parannuksilla saadaan Suomesta taas hitusen parempi paikka peruskansalaiselle, joka elää ekologisesti ja
      Maailman menoa
      76
      1152
    Aihe