äitiyspakkaksen kestovaippa paketti

?............

Kysyn, että onko äitiyspakkauksen kestovaippa paketti hyvä? Paketissahan on 1 kuori vaippa 3-6kk ikäiselle lapselle ja 4 sisävaippaa kyseiseen kuoreen. Jääkö juuri tämän kokoiset sisä- ja kuorivaipat aika äkkiä lapselle pieneksi?
Meinaan vaan et ku mulla on paljon nyt ystäväpiirissä vastasyntyneitä vauvoja nii ystäväni kuulemma voisivat myydä mulle pilkkahintaan ne käyttämättömät kestovaippa pakkaukset omista äippäpakkauksistaan. Kannattaako mun niitä ostaa? eli sillonhan mulla olisi 3-6kk ikäiselle niitä kuoria omani lisäksi ainakin 3 ja sisävaippoja omani lisäksi 12kpl.. onko turhaa?? vai kannattaako keskittyä heti isompiin vaippoihin? ku alussa varmaan käytän osaksi myös kertakäyttösiä..
minkä ikäisenä vauvan paino on n. se 6kg?? en kato tiijä' yhtään ku esikoinen tulossa.

kiitos järkevistä vastauksista...

3

1044

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myin

      juuri nuo pakkauksen vaipat pois, tyttö on kaksikuinen. Vaipat on vastasyntyneen kokoa, joten ei mahdu kovin kauaa. Tosin niitä on alussa hyvä ollakin paljon, koska meillä ainakin typy kakkaa edelleen useamman kerran päivässä.

      Vaipat olisivat ehkä vielä kokonsa puolesta jonkin aikaa menneet pienehkölle tytöllemme, mutta eivät ole kovin imukykyisiä yksinään. Itse käytin niitä kolmiotaitellun harson kanssa. Päälle villikset tai tuo kuori.

      Jos edullisesti saat, kannattaa ne ostaa, voithan sitten taas myydä ne eteenpäin! Katso huutonetistä tmv vähän hintoja, mitä kannattaa maksaa...

      Paino on tosi yksilöllistä, tiedän vauvoja, jotka painavat tuon 6 kg alle kaksikuisena, toiset eivät vielä puolivuotiaanakaan.

    • äitipöllö

      Jos sulla on vain 12 vaippaa vastasyntyneelle, pitää sinun pyykätä joka päivä tai käyttää osittain myös kertiksiä.

      Vastasyntyneen vaipat eivät mahdu kauan, mutta liian isot vaipat päästävät pissat ja kakat helposti vaatteille. Eli vaippojen tulee olla aina sopivan kokoisia, jotta toimisivat moitteettomasti.

    • Kesto-mama

      Mä suorastaan rakastuin äitiyspakkauksen vaippoihin! 3 kuorta on riittävä määrä(sun 4 riittää). Itelläni oli 9 sisävaippaa, ja riitti hyvin, tosin käytin myös harsoja ja kertiksiä. Myöhemmin käytin yöllä tasku- tai A-I-O- vaippaa. Kone tosin jylläs joka päivä, kun hän puklas lakanoille ahkerasti. Sä varmasti pääset alkuun noilla vaipoilla, oishan sulla niitä jo 16. Ja ainahan niitä voi ostaa lisää. Imse Vimseä myydään useassa paikassa. Ne nyt menee suht äkkiä pieneksi, mutta istuivat ainakin meidän pojalle kuin hanska. Koskaan ei tullut ohivuotoja, toisin kuin kertiksissä... Plussaa myös se, että kuivuvat nopeasti. Ja voihan niitä käyttää lisäimuna myöhemmin. Annoin ne juuri kälylle lainaan, eli eivät mene hukkaan.
      Tohon painorajaan on vaikea vastata, kun siihen vaikuttaa, minkä kokosena lapses syntyy ja ruumiinrakennekin vaikuttaa.
      Henkilökohtaisesti en pystyis pyytää hintaa mistään äitiyspakkauksen tuotteesta, enkä mielelläni maksaiskaan. Se on lahjana saatu ja lahjana pitäis silloin antaa eteenpäikin!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10300
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4563
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3104
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2714
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1889
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe