Itsemurha

pyörii päässäni

olen pitkään ajatellut tehdä sitä, en näe syytä elää, koko ajan vastoinkäymisiä...olen kuuskymppinen nainen ja en saa mistään apua ahdistukseeni..

8

1193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seurakuntasi

      papin kanssa tai hakeudu mielenterveystoimistoon. Älä jää yksinäsi pyörittelemään asioita.

      Tällainen syksyinen aika vielä korostaa kaikkia pahoja ja ahdistavia asioita. Uskon elämäsi siitä vielä selviävän! Rukoilin puolestasi.

    • maa tämä

      Suomi. Aina joku tappaa itsensä, kun on katkera, vastoinkäymisten musertama ja syvästi surumielinen. Ahdistukseen auttaa iltarukous. Vaikka ei olisi ketään kuuntelemassa, niin Jumala kuuntelee, mitä on sydämellä.

      • Älä luovuta

        Elämä ei ole tarkoitettu helpoksi.
        Se ei ole kenelläkään helppoa.
        Jokaisella on omat ongelmansa ja murheensa.
        Ne on tarkoitettu voitettaviksi.
        Ei saa luovuttaa, ei koskaan.
        Vahvistumme siitä, mitä enemmän selätämme
        näitä vastaan tulevia ongelmia.
        Ei kannata paeta, eikä antaa periksi.
        Ollaan voittajia.
        Kukaan emme tiedä, mikä meitä odottaa kuolemassa.
        Kuka on varma siitä, että se on vapautus kaikesta
        siitä mitä pakenemme.
        Voimia&taistelutahtoa sinulle ja kaikille muille väsähtäneille.


      • maa tämä Suomi....
        Älä luovuta kirjoitti:

        Elämä ei ole tarkoitettu helpoksi.
        Se ei ole kenelläkään helppoa.
        Jokaisella on omat ongelmansa ja murheensa.
        Ne on tarkoitettu voitettaviksi.
        Ei saa luovuttaa, ei koskaan.
        Vahvistumme siitä, mitä enemmän selätämme
        näitä vastaan tulevia ongelmia.
        Ei kannata paeta, eikä antaa periksi.
        Ollaan voittajia.
        Kukaan emme tiedä, mikä meitä odottaa kuolemassa.
        Kuka on varma siitä, että se on vapautus kaikesta
        siitä mitä pakenemme.
        Voimia&taistelutahtoa sinulle ja kaikille muille väsähtäneille.

        En tiedä, onko kyynisyys loppujen lopuksi kovinkaan miellyttävä piirre ihmisessä.

        Joskus ihminen voi olla niin syvästi masentunut, että ei näe mitään valoa tunnelin päässä, joten onko parempi ihmisen kärsiä vaan vuodesta toiseen vai tuoko "lopullinen vapautus" helpotuksen. Elämä on pelkkää taistelua ja ongelmien ratkaisua. Joillekin polku on kivisempi ja olisi pärjättävä niukoilla eväillä. Herkimmät sortuvat, alkoholisoituvat, masentuvat tai tappavat itsensä.


    • anita

      itsemurha on paholaisen ratkaisuehdotus vaikeuksissa olevalle ihmiselle. Se haluaa saada elämään kaaosta ja hävittää kaiken kauniin maailmasta. Sinä, joka et näe elämälläsi mitään tarkoitusta, mene vaikka vierailulle, jonkun yksinäisen ja sairaan luokse, näet kuinka hän ilahtuu käynnistäsi. Silloin huomaat, kuinka mieli piristyy, kun saa olla hetken yksinäisen ystävänä. Lueskele ja kuuntele radiota, kirjoittelusta minä olen ammentanut uutta voimaa.
      Elämä on lahja Jumalalta, ei ole oikein tuhota sitä. Siunausta ja rohkeutta elää.

    • Turistipuristi

      Uskonnot saattavat perustua silkkaan mielikuvitukseen, joten niiden huomaan ei kannata jättäytyä. Se voima mikä ainoana voi sinua auttaa löytyy sinusta itsestäsi. Jos ajattelet mistä kaikesta olet selvinnyt, voit tuntea itsesi voimakkaaksi ja sitkeäksi. Et olisi tässä nyt ellet olisi selvinnyt jokaisesta vastoinkäymisestä mitä on tullut eteen.

      On luonnollista uupua jos tuntuu että mitään muuta ei olekaan kuin niitä vastoinkäymisiä. Silloin kun esim. luonnossa samoilu, eläimet, läheiset, taide, kiinnostus tieteisiin, harrastukset jne. eivät enää elvytä, silloin voi hakea apua. Ei mistään uskovaisten huuhaakerhosta, vaan paikkakunnan terveyshuollosta. Eikä niihinkään tahoihin kannata kauheasti luottaa että he kaiken hoitavat, mutta kuunnellessaan alan ammattilaisten, mielenterveystyöntekijöiden kommentteja, voi saada uusia näkökulmia vanhoihin tuskiinsa.

    • Gingerella

      Älä tee sitä. Mietin myös itsemurhaa ja olen ahdistunut. En pääse katkeruudesta eroon joka pilaa myös tulevaisuuteni. Mutta älä sinä tee sitä. Työtoverini sairastui rintasyöpään ja vuosia pettänyt mies jätti, mutta kuka tiesi että kahden vuoden koettelemusten jälkeen löysi uuden miehen jonka kanssa varmasti onnellisempi kuin 20 vuoteen.

    • kyllä sinä jaksat

      täs lueskelin näitä juttuja ja liekö enää edes katsot vastauksia mutta tahdonpa kertoa suoraan että
      ihmisen itsemurha ei ole ratkaisu mihinkään ja olkoon ikä mikä tahansa niin kaikissa meissä asuu se
      sama ihminen joka kaipaa samoja perustarpeita elämässä kuten nuoremmatkin. Olla rakastettu sellaisenaan kuin on esimerkiksi. Antaa rakkautta läheisilleen ja huomata että se menee perille jne. Et ole ikäloppu etkä ainoa joka niin ajattelee. Et ainoa joten hanki vertaistukea ja saat ihan uutta sisältöä elämään. Itse olen 40-v nainen ja 2 kertaa yrittänyt akoinaan samaa, lisäksi sekä perheessäni että ystäväpiirissäni on tapahtunut näitä asioita. Ikä voi olla mikä tahansa kun ihminen väsyy, mutta juuri sinulle tahdon sanoa että sinä selviät kyllä kun et yksin sitä jää hautomaan. Ota alkuun vaikka viha voimaksi ja päätä että "minähän tästä nousen vaikka mitä tapahtuisi" ja sitten lähdet rehellisesti hakemaan vertaistukea kun sitä nykyään on kuitenkin niin paljon tarjolla ja sitä kautta hankit ihmisiä elämääsi jotka sinuun todella tahtovat tutustua. voimia sinulle ja paljon rakkautta ympärillesi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2244
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      62
      2087
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1971
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1697
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1422
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe