Mihin katosi hultoasemien palvelu? Siis autoilijoiden ja autojen palvelu?
Ruokaa ja olutta on kyllä myynnissä ja RAY:n pelikoneet kilisevät Porissa huoltamoilla, mutta miten autoilijan tarpeet tyydytetään?
Ajoin tänään Siltapuistokadun Nesteelle Toejoelle, tai siis nykyisinhän se on K-Market, jonka pihassa on enää Nesteen bensamittarit. Yritin tarkastaa rengaspaineet (ajan kovaa, joten rengaspaineet on aina oltava kohdallaan!). Huoltoaseman MOLEMMAT rengaspainemittarit olivat rikki! Se siitä, ajattelin, huonoa tuuria.
Ajoin Koivulan Shellille. Olin varma, että nyt rengaspaineet saa tarkastettua. MUTTA EI! Ainut rengaspainemittari oli rikki! Osoitin oli jo valmiiksi jumissa 1,1 barin kohdalla, joten ei silllä kovin hyvin rengaspaineiden tarkastus onnistu!
Ajoin sitten kolmannelle huoltoasemalla Tiilimäen Nesteelle eli "Kespalle". Siellä ainokainen mittari oli sentään kunnossa ja sain renkaisiini nostettua kisapaineet!
Miksi Porissa huoltoasemat ovat kiinnostuneempia myymään olutta kuin pitämään rengaspaineiden tarkastusvälineet kunnossa?
Asiakas ei voi kuin äänestää jaloillaan. En tätäen voi suositella kenellekään Koivulan Shellin tai Siltapuistokadun (Toejoen) entisen Nesteen (nyk. K-Market) palvelujen käyttöä.
Tiilimäen Neste sentään palvelee kuin aina ennenkin...
Mikä Porin huoltoasemista on sinun mielestäsi kokonaisvaltaisesti paras?
Huoltoasemien palvelu katosi?
14
2886
Vastaukset
- Huoltoasema?
Eihän niitä oleollut koko suomessa viimeiseen kolmeenkymmeneen vuoteen. Vai onko sinun tankkisi tultu täyttämään ja pesty tuulilasi tarkistettu ilmanpaineet ja öljyt pyytämättä? Veikkaampa ettet edes tiennyt että sellaista tehtiin huoltamoilla ennen. Eipähän tehdä enää, ei kannata. Kummastuttaa vain miten se ennen kannatti.
- ap.
2000-luvulla ainut huoltoasema koko Suomessa, jossa olen saanut PALVELUA on Helsingissä Tullinpuomin Shell.
Ei kerkeä autosta nousemaan ylös, kun setä on jo aloittamassa tankkaamista. Siellä on vanhan mallin palvelu ja tuulilasi pyyhkäistään siinä samalla, kun tankki täyttyy.
Tällainen palvelu on kadonnut huoltoasemilta. Nykyisin ne ovat sekatavarakauppoja, joista nuoriso saa tupakkaa ja olutta ja ruokaa. Auton ja autoilijan palvelu on toisarvoista.
- ja hevosella pääsee?
Kovin tuntuu tämä Porin kaasujalkamies olevan rahamiehiä. Tekstistäsi ymmärsin niin, että KAAHAILIT sitten pitkin kaupunkia kilometritolkulla metsästämässä auton renkaisiin ilmaa? Bensalitroja kuluu ja rahaa samaan tahtiin.
Entä kun tulee taantuma ja työt loppuvat, niin mistä olet valmis luopumaan?
Kasvihuoneilmiökin voimistuu.
Oliko se rengasilma nyt renkaista todellakin NIIN LOPUSSA, ettei sitä asiaa voinut jättää seuraavaan päivään?
Taidat kuulua niihin miehiin, joka rakastaa enemmän autoaan kuin vaimoa ja perhettä. Väliäkös sillä, mutta elintapansa kullakin.
Edellisiin kirjoituksiisi nopeasti ajavana kuskina viitaten; Oletko TÄYSIN varma, että siinä nopeuden hurmiossa huomioit AIVAN KAIKKI MUUTKIN liikenteessä liikkuvat??? Ihmisiä kun liikkuu ihan kävellen ja pyörilläkin! Pieniä lapsiakin!!
Täytyypä liikkua varoen ja toivoa osumasta samoille kohdin kanssasi, ettei jää vahingossa alle!
Mielesi nyt tyytyväinen? Katujen kingi saa peloteltua heikompiansa. Mannaa sielulle, kun saa todistaa, että MINÄ! MINÄ olen Suomen PARAS kuljettaja! Itsekästä? Sekö sopii liikenteeseen? Ajattele! Joskus voi olla myöhäistä. Vastako olet kortin saanut?
Autoilijoiden palvelusta huoltoasemilla voit tietenkin jättää palautteen suoraan ko. asemille, kuten fiksuna miehenä olet jo tehnyt?
Itse olen parhaimpana pitänyt Tiilimäen Nestettä eli "Kespaa". Joo.- Porinkaasujalka
"Tekstistäsi ymmärsin niin, että KAAHAILIT sitten pitkin kaupunkia kilometritolkulla metsästämässä auton renkaisiin ilmaa? Bensalitroja kuluu ja rahaa samaan tahtiin."
En nyt sentään kaahaillut. Päätin ajaa niin monelle huoltikselle, että saan rengaspaineet katsottua. Kun renkaiss aon paineet kohdallaan (tai pieni ylipaine, kuten minulla), niin polttoainetta kuluu vähemmän kuin alipaineisella renkaalla ajettaessa. Myös auton käytös ääritilanteissa on varmempaa, kun renkaassa on hieman suositeltua enemmän ilmaa!
"Oletko TÄYSIN varma, että siinä nopeuden hurmiossa huomioit AIVAN KAIKKI MUUTKIN liikenteessä liikkuvat??? Ihmisiä kun liikkuu ihan kävellen ja pyörilläkin! Pieniä lapsiakin!!"
Ajan erittäin hitaasti ja rauhallisesti asutusalueilla ja pienillä teillä. Risteysalueilal ja enne suojateitä noudatan liikennesääntöä, jonka mukaan autoilijan on pysähdyttävä ennen suojatietä, jos kevyenliikenteen kulkija on astunut tai astumassa suojatielle aikeenaan ylittää ajorata. Tämä saa usein takanani ajavat hermostumaan, kun pysähtelen ennen suojateitä ja viiton suojatien viereen pysähtyneet ihmiset ja pyöräilijät ylittämään kadun!
Tämän kohteliaisuuden jälkeen kiihdytän autoni teräväläl kiihdytyksellä pieneen ylinopeuteen ja kun katson taustapeiliini on se luuseri, joka ei olisi pysähtynyt päästämään kävelijöitä tien yli, vasta saamassa autoaan liikkeelle!
Ajan dynaamimsesti ja lujaa, mutta olen huomattavan kohtelias ja mielelläni jarrutan pysähdyksiin ja huomioin kevyen liikenteen. Sitten taas kun tie aukeaa eikä ole suojateitä, niin ajan mielelläni 50 km/h aluella 70 km/h mittarissa!
En ole paras kuljettaja. Ajan vain usein niin lujaa kuin huvittaa, mutta silti ennakoin muuta liikennettä ja pysähdyn AINA jos kyvuenliikenteen väylällä joka aikoo käyttää suojatietä.
Jos siis ajat joskus takanani, niin len se joka pysähtyy ja päästää kävelijät tien yli ja sitten kiihdyttä auton 50-alueella kaasu pohjassa 0-70 km/h maksimaalisesti!
Olen se kuljettaja, joka Linnansillalla ohittaa(!) 50-alueella ajavan 3-sarjan Bemarin, joka aamulla matelee töihin 45 km/h mittarinopeudella! En puhu autossa koskaan kännykkään, koska se ei sallisi enää täydellsitä keskittymistä autoiluun! Voit olla huoletta, silmäni liikkuvat jatkuvasti ja perusohjeen mukaan 2 sekunnin välein tarkastan taustapeilin. Hallitsen TILAA autoni ympärillä ja lähietäisyydellä. Niin siis ajan.
Jaa, ajokorttini? Ollut yli 10 vuotta. Sinä aikana olen saanut muutaman pysäköintivirhemaksun ja kaksi sakkoa ylinopeudesta. (Molemmat sakot olivat tietysti törkeästä ylinopeudesta. Ajanhan aina lujaa!) - htp
olin autolla liikkeellä ja huomasin että kumista oli ilma tilanne aika heikko menin kespalle ja aloin ihmettelemään miksei ilmaa mennyt kumiin ja käväsin kysymässä myyjältä että onko se rikki vai miksei ilmaa mene ni myyjä sanoi että se on rikki
no lähdin siitä sitten koivulan huolto asemalla ja vähän ajan päästä totesin pitää varmaan ostaa oma
pumppu kun kaikilta asemilta oli pumput rikki
- tähän..
sopii mainos "LUULEKSÄ ET TÄÄ ON JOKU TEBOIL" =) toi palvelutaso on lähes joka paikassa täällä porissa samanlaista. Eikö muka ole kunnollisia työtekijöitä asiakaspalveluun, pitääkö tosiaan ottaa velttoja epäystävällisiä kakaroita joka paikkaan töihin. Ottakaa hyvät ihmiset niitä keski-ikäisiä koulutuksensa/kunnioittavan kasvatuksen saaneita työttömä töihin, ni palvelu taso nousee sillä he osaavat arvostaa saamaansa työpaikkaa, eikä makoile siellä tiskintakana vaan hyvän palkan toivossa. (enkä puhu nyt spurguista) nim:yks homman hokannut työnantaja
- PORIN PARAS HUOLTIS
Jos haluat palvelua, mene tikkulan Shellille. Pieni vihjaus ja Pikkarainen tulee heti auttamaan sinua löytämään kotterosi bensatankinkorkki. Pikkis on ollut koko ikänsä samalla asemalla ja osaa taatusti hommansa. Samalla voi juoda kahvit ja kuulla epäviralliset juorut ja uutiset kantajengiltä.
- päässyt jo eläkkeelle
PORIN PARAS HUOLTIS kirjoitti:
Jos haluat palvelua, mene tikkulan Shellille. Pieni vihjaus ja Pikkarainen tulee heti auttamaan sinua löytämään kotterosi bensatankinkorkki. Pikkis on ollut koko ikänsä samalla asemalla ja osaa taatusti hommansa. Samalla voi juoda kahvit ja kuulla epäviralliset juorut ja uutiset kantajengiltä.
sieltä hevosmiesten tietotoimistosta? On muuten paras huoltispalvelija kautta aikojen. Oikeen pitäis anoa huoltampalvelijoitten Nobel-palkinto.
- Porinkaasujalka
päässyt jo eläkkeelle kirjoitti:
sieltä hevosmiesten tietotoimistosta? On muuten paras huoltispalvelija kautta aikojen. Oikeen pitäis anoa huoltampalvelijoitten Nobel-palkinto.
Pitääpä käydä taas pitkästä aikaa Tikkulan Shellillä!
- xxl
Sen siitä saa, kun ihmiset käyttää kylmäasemia!!!!
Itse käytän AINA miehitettyjä asemia!!!!!!!!!
Suosittelen kaikille, jotta saatais edes jotain palvelua!!
Missä muuten tankkaat autosi??
Käytän Impolan Teboilia Porissa ollessani ja aina on kaikki toiminut!!!!!!!- Porinkaasujalka
Tankkaan aika usien kylmillä ABC-huoltamoilla. Ei ole palvelua eikä mahdollisuutta rengaspaineiden tarkistukseen, mutta bensa on kohtuullisen halpaa ja S-etukortilla tulee vielä bonukset eli muutaman prosentin alennus bensan hintaan!
- uiuiuiuiu
Paras .....impolan tb
Heikoin neste toejoki- käyttää
vaahtosammutinta, vaikka "autosta" löi lieskat konepellin alta!!! Onneksi oli reippaita poijjaan pässejä, jotka jeesasivat meitä TYHYMIÄ JA IDIOOTTEJA ÄMMIÄ!
Se mikä kiukuttaa, on se, ettei huoltoaseman henkilökunta, tiennyt mitä tehdä, kun auton konepellin alta lyö tulilieskat... PRKLE.... ei ollut minun autoni, eikä minun huoltoasemani, mutta tytsyt siellä tepskalla, katto ku halapaa makkaraa, ja kysyivät vielä puh. nron.. Sen takia, että joudun maksamaan kyseisen laitteen käyttämisestä!....Saatikka, se että auton omistaja oli kauhuissaan, siitä, että hänen foordinsa konehuone oli SOTKETTU!!!!
V'''U kuinka voi ihmiset olla pikkusielusia...
No. Vuoodatinpahan pikkasen, mutten kaikkea kuitenkaan... Hyvää yötä ja mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
Eipä muuta, ku hymy PERS****N *WIRN* ;-=)
- vittuako
mut kyl seki oli lapsellista kun nesteen nimi muutettiinki k.marketiksi luulis että hultoasemalla
olisi kunnon nimi eihän tämä nyt mikään ruokakauppa ole
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 813181
- 922895
- 532152
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201595Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..61369- 151369
- 191344
Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131321Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein141307Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin251249