En aio käyttää äippäpaketin kestovaippoja eli kuorta 4 neljä sisustaa..
Paljonko niistä uskaltaa pyytää, jos myy?
paljonko sitä uskaltaa pyytää kestovaipoista?
18
1401
Vastaukset
- ällistynyt
On se hyvä kun nykyaikana tehdään mukuloita, mutta ei niiden tulevaisuutta mietitä lainkaan. Niiden kertakäyttövaippojen keskelläkö se täällä pyörii parinkymmenen vuoden päästä kun ei meidänkän sukupolven vaipat oo vielä vähintään 100 vuoteen maatunut!!! Ja ootko kuullut ilmastonmuutoksesta?? Ei kannata tehdä mukuloita jos ei noita asioita mieti ja viitsi pentujensa takia nähdä pientä vaivaa!
- maatuvia
kertakäyttövaippoja olemassa!
- kunnassa
maatuvia kirjoitti:
kertakäyttövaippoja olemassa!
on järjestetty niille oikeanlaista keräystä. Esim. kerrostalon biojäteastiaan niitä ei saa laittaa eikä ne roskapussin sisällä kaatopaikalla mihinkään maadu.
- Ekoilija
Sä olet saanut sen lahjaksi vauvaasi varten. Kysyisinkin, paljollako möisit oman lahjasi. Mä en ainakaan pysty myymään mitään, mitä olen ilmaseksi saanut. Vaikka en tykkäisikään lahjasta.
Mä antaisin ilmaiseksi kaverille tai vaikka hyväntekeväisyyteen asia, jos kaverisi välttämättä haluaa jotain maksaa.
Mitäs, jos kuitenkin ensin kokeilisit, miten kestojen käyttö luonistuu. Jos todellakin aiot käyttää kertiksiä, vauvasi jälkeen jää n. 5000 vaipaa kaatopaikkoja täyttämään. Ja sieltä ne ei minnekään häviä, aiheuttaa vaan päästojä, niinkuin jokainen vaippa, joka 1960-luvulta lähtien on pois viskattu. Mieti, minkälaisen vuoren siitä saa...- joo**
Täällähän sitä osataan taas niin asiallisesti keskustella siitä mitä kysytään. Miks ihmiset ei osaa olla hiljaa jos ei vastausta siihen ole mitä asiaa kysytään... Ei hyvin mene.
Itse olen suunnitellut kanssa myymistä. Voihan sitä vaikka ajatella että se kuka jaksaa vaivan nähdä että vaipat pesee niin voisi sille myydä ja sitä kautta tukea tulevaisuutta!! - sinä ekoilija
Äitiyspakkauksen voi myös ostaa RAHALLA itselleen, joten lopetapa tuo turhanpäiväinen moralisointi.
- lapsen tulevaisuus nro 1
joo** kirjoitti:
Täällähän sitä osataan taas niin asiallisesti keskustella siitä mitä kysytään. Miks ihmiset ei osaa olla hiljaa jos ei vastausta siihen ole mitä asiaa kysytään... Ei hyvin mene.
Itse olen suunnitellut kanssa myymistä. Voihan sitä vaikka ajatella että se kuka jaksaa vaivan nähdä että vaipat pesee niin voisi sille myydä ja sitä kautta tukea tulevaisuutta!!Kuinka paljon teet lapses eteen yleensäkään esim jo pelkkä roskien lajittelu, autolla ajo? Kertakäyttö vaipat pitäisi kieltää lailla. Ja ne maatuvat vaipat eivät ole 100% maatuvia ja niistä syntyy kaatopaikoilla metaania joka on hiilidioksidipäästöjä noin 20 kertaa pahempi päästö. KUN jäätiköt sulaa, ikiroudassa oleva maa-aines alkaa myös mädäntyä sulatessaan (metaani päästöä siinäkin) ja sitten ollaan kusessa, kun jokainen miettii vaan omaa napaansa eikä viitsi lapsensa tulevaisuuden eteen tekeen mitään. Tärkeämpää ei esim ole helppo elämä ja materia, kun lapsella on puhdas luonto ja olisi edes sellainen jona me olemme sen kerran saaneet! NYT ON KYSE KAIKISTA MEISTÄ! Jokainen tekee osaansa eikä mieti kun naapuri ei tee en tee minäkään. JOKAISEN pienikin ele on paljon.
- minä vaan 27
joo** kirjoitti:
Itse olen suunnitellut kanssa myymistä. Voihan sitä vaikka ajatella että se kuka jaksaa vaivan nähdä että vaipat pesee niin voisi sille myydä ja sitä kautta tukea tulevaisuutta!!kun tajuaa aikanaan millaisii myrkkypaketteihin vanhemmat on sen laittaneet ja tuhonnut sen luonnon. Kun on ollut parempikin mahdollisuus. Eikö omatunto kolkuta yhtään?? SYYTÄ OLIS!!!
- Kestoäiti
sinä ekoilija kirjoitti:
Äitiyspakkauksen voi myös ostaa RAHALLA itselleen, joten lopetapa tuo turhanpäiväinen moralisointi.
Kyllä sitä paskaa haistellaan kun jotkut ei viitsi nähdä pientä vaivaa oman jälkipolvensa takia...
- vaippafobia
lapsen tulevaisuus nro 1 kirjoitti:
Kuinka paljon teet lapses eteen yleensäkään esim jo pelkkä roskien lajittelu, autolla ajo? Kertakäyttö vaipat pitäisi kieltää lailla. Ja ne maatuvat vaipat eivät ole 100% maatuvia ja niistä syntyy kaatopaikoilla metaania joka on hiilidioksidipäästöjä noin 20 kertaa pahempi päästö. KUN jäätiköt sulaa, ikiroudassa oleva maa-aines alkaa myös mädäntyä sulatessaan (metaani päästöä siinäkin) ja sitten ollaan kusessa, kun jokainen miettii vaan omaa napaansa eikä viitsi lapsensa tulevaisuuden eteen tekeen mitään. Tärkeämpää ei esim ole helppo elämä ja materia, kun lapsella on puhdas luonto ja olisi edes sellainen jona me olemme sen kerran saaneet! NYT ON KYSE KAIKISTA MEISTÄ! Jokainen tekee osaansa eikä mieti kun naapuri ei tee en tee minäkään. JOKAISEN pienikin ele on paljon.
"ne maatuvat vaipat eivät ole 100% maatuvia "
No et ole sinäkään. Valitettavasti.
Kannattaa muuten mennä heti ostamaan kumivene, sillä heitin juuri paskavaipan roskikseen. Vesi tippuu jo ikkunan pielestä. - Hyvällä omallatunnolla
minä vaan 27 kirjoitti:
kun tajuaa aikanaan millaisii myrkkypaketteihin vanhemmat on sen laittaneet ja tuhonnut sen luonnon. Kun on ollut parempikin mahdollisuus. Eikö omatunto kolkuta yhtään?? SYYTÄ OLIS!!!
Aivan älytöntä sontaa ihmiset suoltaa tänne! Kirjottaa sellaista mitä ei kasvotusten ikinä uskaltaisi sanoa. Lapselle on kuule varmasti ihan sama millaisissa "myrkkypaketeissa" se vaippa-aikansa kulkee. Jos tuo 27 meinaa ikääsi, niin ihmettelen vaan kuinka lapsellista syyllistämissontaa tänne suollatkaan...
Minä voin ihan hyvällä omallatunnolla sanoa että meidän tyttö käyttää kertakäyttövaippoja (VOI KAMALAA!!!) ja on erittäin onnellinen lapsi. Kokeiltiin kyllä kestojakin, ihan omasta mielenkiinnosta (ei omantunnon takia), mutta ei löydetty yhtään sellaista mallia, josta ei kuset ja paskat ois valunu lahkeista pihalle. Enkä halua pakata lasta niin isoihin vaippakerroksiin, että sen jalat sojottaa suoraan sivuille. Niitäkin onnettomia tapauksia näkee, kun "on vaan pakko" kestoilla ja housuissa on ihan törkysen iso kerros imuja ja harsoja ja villavaippahousuja ja ties mitä... Kertikset on helppoja ja nopeita. Ja kaiken sen ajan, kun ei tarvitse pyykätä kestovaippoja, käytän lapseni kanssa olemiseen - hyvällä omallatunnolla!
Itselläni jäi äippäpaketin kestikset myös käyttämättä, laitoin tuonne torille, onneksi löytyi perhe joka tarvitsi, postikuluilla siis myin.
Mutta jos tahdot ne myydä, niin katso vaikka netistä mitä ne oikeasti maksaa ja laitat vaikka siitä puoleen hintaan?
Itse sain suuret huudot, kun joskus kysyin, että jos myisin koko äippäpakkauksen... Vastaukset olivat tyyliin: AHNE PASKIAINEN..
Hyvin harva edes tuli ajatelleeksi, että joskus voi olla niin, että Vauvaa ei sitten tullutkaan joka käyttäisi tätä pakkausta.
Olen aina säästellyt nuo äippäpakkauksen paketit ja kun joku tuttavani on saanut vauvan, olen sitten pakannut sen vanhoilla vaatteilla ym.. Ja antanut "lahjaksi" =)- jo on taas
joku oli huolissaan kertokäyttövaippojen saastuttamisesta.. jos ne nyt sata vuotta maantuu jossai niin MITÄ SÄ NIITÄ SAASTUTTAJIA sitte edes hommaat jossei pääkestä? eikö se nyt oo hyvä että toinen on innokas luopuun omista vaipoistaan kun ei näe niille tarvetta.. olis kannattanu alkup. kirjoittajan heittää vaan suoraan roskikseen kyseiset vaipat niin ei olis tarvinnu noitakaan kommentteja kuulla..
- mitähän
niistä nyt vois pyytää. Olisko jotain 10e?? Kaikki kuitenkin tunnistaa,että ne on äippäpakkauksesta, ja ei sitten halua maksaa paljoa, kun tietää, että olet ne ilmaseksi saanut. tai sitte laita huutonettiin ja kato paljo saisit niistä.
Ja sitte sivuhuomautus joillekin vastanneilel, että nyt on tullut myyntiin ihan pari kuukautta sitten maatuvia kertakäyttövaippoja!!- tarkennusta
ihan pakko kommentoida tuota sivuhuomautusta... jos tarkoitat näitä S-ryhmän Nature Babycare -vaippoja, niin nehän menee edelleen sekajätteeseen, ei voi laittaa biojätteeseen, koska vaipassa on ihmisen ulostetta. Omaan kompostiin ilmeisesti voi laittaa, tästä en ole itsekkään varma. Nämä kyseiset vaipat on vain tehty luonnonmateriaalista kuin tavan kertikset.
Että siinä mielessä vähän huono kommetoida että ne on maatuvia, maatuhan ne tietty sitten joskus.. Kannattaa ottaa selvää ensin mitä sanoo, että ei tuu muille väärää käsitystä. - firmaaa
tarkennusta kirjoitti:
ihan pakko kommentoida tuota sivuhuomautusta... jos tarkoitat näitä S-ryhmän Nature Babycare -vaippoja, niin nehän menee edelleen sekajätteeseen, ei voi laittaa biojätteeseen, koska vaipassa on ihmisen ulostetta. Omaan kompostiin ilmeisesti voi laittaa, tästä en ole itsekkään varma. Nämä kyseiset vaipat on vain tehty luonnonmateriaalista kuin tavan kertikset.
Että siinä mielessä vähän huono kommetoida että ne on maatuvia, maatuhan ne tietty sitten joskus.. Kannattaa ottaa selvää ensin mitä sanoo, että ei tuu muille väärää käsitystä.tekee täysin maatuvia vaippoja. Ulosteen voi kipata vessanpönttöön.
- valois*
firmaaa kirjoitti:
tekee täysin maatuvia vaippoja. Ulosteen voi kipata vessanpönttöön.
niitä imsevimsen vaippoja voi ostaa ihan kaupastakin rahalla, että minä en kyllä näe siinä mitään väärää, jos niitä myy, itse olen ostanut huuto netistä useammankin äippäpaketin vaipan ja muistaakseni maksoin 5 euroa postikulut. Halvemmaksi tuli, kuin kaupasta ostamalla. Parempihan on, että ne ovat käytössä, kuin makaavat jossain laatikonpohjalla. En minäkään jaksanut kestoilusta innostua ekan lapsen kanssa, mutta kubn perheessä on 2 vaippaikäistä, siirryimme kestoihin, ja se on kyllä pitkästä aikaa fiksuin päätös meidän perheessä...
- vaippafobia
Heitä ne turhat jätökset roskiin ja mene ostamaan k-kaupast akäteviä housuvaippoja. Niissä vauva viihtyy hyvin. Ne on helppo heittää käytön jälkeen roskiksee, jonka jälkeen roskiskuski hoitaa loput.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387755Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381955Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251920- 911633
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801565Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071009- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4899Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812