Huoneiston myynti ulkomaalaiselle

Mrs A.

Osaako joku neuvoa:
-miten onnistuu huoneistokauppa, jos ostaja on ulkomaalainen?
-entä jos on maahanmuuttaja, mutta saanut Suomen kansalaisuuden, ja osaa melko vähän suomea, kaupankäyntikieli olisi englanti.
Se riittäisi keskeisimpien
asiakysymysten selvittämiseen.
Olen tehnyt monta asuntokauppaa suomalaisten kanssa, mutta en ulkomaalaisten tai maahanmuuttajien kanssa. Mitä poikkeavaa pitäisi ottaa huomioon tällaisessa tilanteessa?
Entä varainsiirtovero, onko se sama kuin suomalaisille yleensä?

4

3940

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eier.

kannatta kysyä kiinteistövälittäjältä.

kannattaa olla monin tavoin varovainen,
      jotta saa rahansa, eikä joudu uhkailun kohteeksi, kun useat, hieman varattomat tuntevat usein myöhemmin itsensä jollain lailla petetyksi.

• ilmapiiri

Suomessa ei laki erottele huoneistokaupoissa ulkomalaaista/suomalaista ostajaa. Menettelet ihan samalla tavalla kuin suomalaisenkin kanssa. Pidä huoli, että saat rahasi; ostajan velvollisuus on selvittää itselleen tärkeät asiat. Kaupantekotilaisuudessa voi käyttää tulkkia kääntämään asiat tai kauppakirjan voi tehdä useammalla kieleellä; mutta Kauppakirjojen on oltava YHTÄPITÄVIÄ eli kaikissa sama sisältö.

• huhuijaa jne...

Keski-Euroopasta,entinen suomalainen ulkomaalaisine sijoittajakumppaneineen... Halusin vaan kommentoida tahan,kun ulkomaalaisina ostellaan naita asuntoja Suomesta,etta kaytanto on ihan sama ulkomaalaisen kohdalla,kuin suomalstenkin. Ei mitaan eroa. Varainsiirtoverot jne verotus siirtyy ko ostetusta asunnosta Suomeen ja kaupparahat kaupantekohetkella,ainakin meilla on toiminut nain. Missa asutaan taalla ulkomailla ko kaupungin neliohinnat on alkaen 8 tonnia ja ylospain,jotenka Suomen asuntojen hintataso houkuttelee varmasti meikalaisten ohella lisaa ulkomaalaisia sijoittajia Suomen maankamaralle. Alkaa pelatko nk.tavallisia eurooppalaisia ulkomaalaisia tyota tekevia pariskuntia. -Saastamiskulttuuri on Euroopassa ihan erillainen,kuin Suomessa. Yleensa silla,joka on paatynyt ratkaisuun ostaa Suomesta sijoitusasunto;hanella on rutkasti rahaa. Yleensa siina ei ole mitaan pankkilainoja valissa,kun perhe haalii rahat sukulaisiltaan sijoitustoimintaa varten.Nain esim Saksassa jne. Rahat tulee tilille silloin kuin sanotaan ja asiassa ei ole mitaan yllattavaa.

• Vipcon Lkv

Kaupassa sinänsä ei ole mitään poikkeavaa. Sama välityslaki koskee kaikkia kansallisuudesta riippumatta. Jos ostaja on EU:n ulkopuolelta, pankki vaatii turva-asiakirjat rahan alkuperästä rahanpesulain mukaisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      71
      4831
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3525
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      38
      3326
    4. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      49
      2813
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2728
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      2169
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      23
      2061
    8. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      199
      1970
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      398
      1581
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1488
    Aihe