Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

en rakasta lastani

dfgha

voi v... kuinka tuskallista on olla ja elää kun tajuaa että ei rakasta omaa lastaan.
olen eronnut isä ja en halua tyttöani luokseni.
en todellakaan tiedä mitä tehdä

16

2237

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi oppia

      ja varsinkin pientä suloista lasta voi oppia rakastamaan.
      Ole hänen kanssaan, juttele ja leiki hänen kanssaan, hoida häntä, ilahduta häntä.
      Jos käytät alkoholia tai huumeita, jätä ne pois, että tunne-elämäsi normalisoituisi. Jos tuttavasi vaikuttavat negatiivisesti, vaihda tuttavapiiriä.
      Luo hyvät välit tytön äitiin ja muihin sukulaisiin.
      Iloitse lapsestasi. Hän on parasta, mitä sinulla koskaan tulee olemaan.

      • dfgha

        tiedän kyllä että oleminen lapsen kanssa auttaa asiaa mutta en silti sitä halua.en käytä huumeita enkä alkoholia.
        luulen että tämä kaikki juontuu omasta lapsuudestani jolloin en saanut rakkautta en tiedä sitä sitten....


      • voi oppia
        dfgha kirjoitti:

        tiedän kyllä että oleminen lapsen kanssa auttaa asiaa mutta en silti sitä halua.en käytä huumeita enkä alkoholia.
        luulen että tämä kaikki juontuu omasta lapsuudestani jolloin en saanut rakkautta en tiedä sitä sitten....

        kannattaisi mielestäni miettiä tosiaan sitä, miksi et halua olla lapsesi kanssa. Syyt voivat olla syvällä.
        Yritä päästä keskustelemaan ammattilaisen kanssa.
        Pari kysymystä silti amatööriltäkin: Onko sinusta epämiellyttävää olla lapsesi kanssa? Mikä siinä on erityisen epämiellyttävää? Pelottaako sinua, että et osaa hoitaa lasta?
        Harjoitteleminen auttaa.
        Ja vielä yksi kysymys: Luuletko, että ihmisen pitää aina haluta tehdä kaikkea, mitä tekee? Toimin itse ammatissa, jossa joudun antamaan toisille ihmisille tehtäviä. Silloin tällöin joku toteaa, ettei hän halua tehdä sitä tai tätä. Vakiovastaukseni on: Ei ole pakko haluta, mutta pakko on tehdä.


      • terapiaan jos
        dfgha kirjoitti:

        tiedän kyllä että oleminen lapsen kanssa auttaa asiaa mutta en silti sitä halua.en käytä huumeita enkä alkoholia.
        luulen että tämä kaikki juontuu omasta lapsuudestani jolloin en saanut rakkautta en tiedä sitä sitten....

        Hankkiudu terapiaan jos omat lapsuudenkokemukset edelleen ahdistavat. Lapsen kanssa oleminen voi olla parasta mitä elämässäsi koskaan tulee tapahtumaan. Omassa lapsessasi on myös tulevaisuus. Kun aika meistä jättää, mitä meistä jää jäljelle -lapset! Ja mikään ei ole niin ehdotonta,kuin oman lapsen rakkaus. Ei mikään. Uskalla kokea se. Uskalla antaa rakkautta. Jos et siihen pysty, hanki itsellesi apua.


      • Alexxx1852
        voi oppia kirjoitti:

        kannattaisi mielestäni miettiä tosiaan sitä, miksi et halua olla lapsesi kanssa. Syyt voivat olla syvällä.
        Yritä päästä keskustelemaan ammattilaisen kanssa.
        Pari kysymystä silti amatööriltäkin: Onko sinusta epämiellyttävää olla lapsesi kanssa? Mikä siinä on erityisen epämiellyttävää? Pelottaako sinua, että et osaa hoitaa lasta?
        Harjoitteleminen auttaa.
        Ja vielä yksi kysymys: Luuletko, että ihmisen pitää aina haluta tehdä kaikkea, mitä tekee? Toimin itse ammatissa, jossa joudun antamaan toisille ihmisille tehtäviä. Silloin tällöin joku toteaa, ettei hän halua tehdä sitä tai tätä. Vakiovastaukseni on: Ei ole pakko haluta, mutta pakko on tehdä.

        Tämä on nyt vähän asian vierestä, mutta sanon silti.
        Pakko ei ole kuin syntyä ja maksaa veroja.


      • voi oppia
        Alexxx1852 kirjoitti:

        Tämä on nyt vähän asian vierestä, mutta sanon silti.
        Pakko ei ole kuin syntyä ja maksaa veroja.

        kumpaakaan ole pakko haluta.
        Muuten: pakko on myös kuolla.


      • Alexxx1852
        voi oppia kirjoitti:

        kumpaakaan ole pakko haluta.
        Muuten: pakko on myös kuolla.

        Ei ole.


      • voi oppia
        Alexxx1852 kirjoitti:

        Ei ole.

        vähän! Kyllä se sinullekin aikanaan selviää. Ei mene sataakaan vuotta!


    • paha ongelma

      Olet kenties, syystä tai toisesta, ns. tunnevammainen, ehkäpä narsisti? Hakeudu terapiaan - ja tunne vastuusi tyttärestäsi; hänelle sinä olet ISÄ jota HÄN RAKASTAA!

    • katja

      Hienoa että olet itsellesi rehellinen. olet rohkea ihminen, kun myönnät avoimesti asian, jota niin useasti hyssytellään ja pidetään itsestäänselvänä, että vanhempi rakastaa aina lastaan. Voimia.

      • dfgha

        olen terapiassakin käynyt enkä sieltä mitään apua saanut.
        katjalle kiitos sanoista.


    • tuktuk

      tunto alkaa itsestä jos et itseäs rakasta voi olla
      vaikeaa kokea sitä muita kohtaan.Tai ehkä olet vain niin perin itsekäs ettei muille riitä.
      Älä kerro lapsellesi jos isä voi olla hänen kanssaan hienoa,lähde sinä matkalle itseesi ja ota
      selvää miksi olet niin pitämätön.
      Kiinnostaahan sinua sen verran?

    • Uhuh

      Sori luin sinut äidiksi isänä olet ehkä ollut alunperin jotenkin ulkopuolinen et ole osannut tehdä itseäsi tykö huono suhde äitiin joskus myös jarruttaa juttua.
      Älä luovuta kai se siitä..

    • tippitii

      Minulla on tuo sama tunne, mutta tullut kokemusten myötä. Lapseni isä sai mieleni järkkymään, koska ei halua tavata omaa lastansa. En ole tämän yksin odottamisen ja yh äidin elämän eläneenä ollut muuta kuin katkera ja se vaikuttanut suhtautumisessa lapseeni. En tunne tällä hetkellä rakkautta lastani kohtaan vaan olen kuin kone hoidan kaikki arjen asiat, mutta en jaksa rakastaa.

      Ystävä piirissäni on myös mies, joka ei halua eikä koskaan ole omaa lastansa tavannut, mutta tosi asia on, että paljosta isä jää paitsi. Vaikutukset eivät ole vain lapseen, vaan myös lähipiiriin. On vain niin hiton paha olla.

      Toivon, että löydät kuitenkin sen punaisen langan ja vielä rakennat yhteyden tyttäresi kanssa. Minä taistelen joka päivä ja ehkä vielä joskus opin myös rakastamaan omaa lastani ja näen asiat uudessa valossa.

    • MoonBleam

      kATSO PEILIIN! Lapsi on avuton ja kaipaa jotakin suojelevaa. Siis, lapsi on lahja, ja tämä lapsi kuitenkin tulee muistamaan sinut isänä, mutta ei Isänä,joka on hänen sankarinsa.Joten...Jos et pysty ISÄKSI, jätä NAISET rauhaan, äläkä hanki niitä lapsia, jos niistä et välitä.

    • huhhahheijeejee

      SIIS VOI HERRANJUMALA.

      Mistä sun kaltaisia ihmisiä oikein ryömii tänne maan pinnalle?!

      Yksi sana: kondomi.

      Käytä sitä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1995
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1624
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1410
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      60
      1317
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1273
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1272
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1201
    Aihe