Postipakettikusetusko?

Kauno.Kekkonen

Eli mulla ois tällänen ongelma, että ostin tuotteen eräältä myyjältä. Laitoin 110e tilille, sillä tiesin hänen puhelinnumeronsa ja sain selville yhteystiedotkin, eli tiedän että jos kyseessä olisi huijaus niin ainakin saadaan valemyyjä kiinni.

Niin, hän sanoi että lähetti paketin, joskus 20.10-24.10 välisenä aikana. Mutta paketti ei ole vielä tullut? Olen kysellyt häneltä jo monta kertaa että missä vika. Hän sanoo että käy postissa kyselemässä sitten kun kerkee. Kyselin häneltä seurantanumeroa, jotta voisi selvittää missä se paketti liikkuu mutta ei kuulemma löydä sitä mistään.

Onko mahdollista että paketin tuleminen voi kestää yli viikon? Sanoin että haluan rahat takaisin jos sitä ei ala kuulumaan, ja hän vastasi että ei varmana palauta kun on lähettänyt jo paketin. Mutta voiko se sitten vasta olla tulossa? Myyjä asuu Kuopiossa ja minä Raumalla.

Nyt kaipaisi jotain neuvoja kipeästi. Jos ei pakettia ala kuulumaan niin pitäisikö minun viedä tämä asia poliisille vai mihin toimenpiteisiin pitäisi oikein ryhtyä? Auttakaa!!!

Kiitos etukäteen

17

2801

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lääke

Tee rikosilmoitus myyjästä.
      Jos paketti sattuu tulemaan, jota epäilen, sen voi aina perua.
      Hälytyskellot rupesivat soimaan, kun sanoit ettei myyjä löydä lähetystunnusta. Se on lähestulkoon ainut lappu millä myyjä todistaa lähettäneensä paketin.

Ilmoittele kuinka asia etenee.

• Kauno.Kekkonen

Kiitoksia neuvosta. Mutta entäs se peruutusjuttu kun olen JO maksanut rahat myyjän tilille?
        Ja sitten se että tiedän hänen kaikki yhteystiedot, voiko siltikin huijata?

Jos ei keskiviikkoon mennessä ole paketia tullut, ilmoitan ensin myyjälle, että teen ilmoituksen hänestä, ja alan laittaa asiaa eteenpäin.

Kaikki samassa tilanteessa olleet, niin vinkkejä kaipais?

• jos osaisin
        Kauno.Kekkonen kirjoitti:

Kiitoksia neuvosta. Mutta entäs se peruutusjuttu kun olen JO maksanut rahat myyjän tilille?

Jos ei keskiviikkoon mennessä ole paketia tullut, ilmoitan ensin myyjälle, että teen ilmoituksen hänestä, ja alan laittaa asiaa eteenpäin.

mutta kun minulle ei voi käydä noin.

tavaroita ei makseta etukäteen.
        valitettavsti tyhmyydestä sakotetaan.

ainoa oikea ostotapa on postiennakko,tosin siinäkin on se mahdollisuus,että maksat paketin postiin,avaat sen,ja huomaat saaneesi vanhoja sanomalehtiä.

epäilempä,että myyjän ainoa tarkoitus on kusettaa ihmisiä.

elämäntilanne lienee tämä:

pari linnatuomiota
        sakkoja ulosotossa
        ammatti kusettaja
        ei koskaan päivääkään tehtyä työtä
        huumeiden käyttäjä
        jne,jne

• Kauno.Kekkonen

Nii, joo, siis meinasit varmaa että sen rikosilmotuksen voi perua:D

• voi huijata

vaikka olisi kaikki yhteystiedot. Nekin voi valehdella lukuun ottamatta tilinumeroa.

Myyjä on saanut rahat. Sanoo lähettäneensä paketin. Seurantakoodia ei kuitenkaan löydy, koska sitä ei todennäköisesti ole ollenkaan eli ts. tuotetta ei ole lähetetty. Yleensä hyvä huijari on sellainen, joka osaa selittää "vakuuttavasti" eli jättää kertomatta oleellisen tai kierrellen saa selvitettyä asian.

Sinuna olisin maanantaina yhteydessä poliisiin. Ja tee se rikosilmoitus.

Ilmeisesti kyseessä on Huuto.net:n huuto. Katsoitko kyseisen myyjän palautteet? Oliko niitä edes?

• Kauno.Kekkonen
        voi huijata kirjoitti:

vaikka olisi kaikki yhteystiedot. Nekin voi valehdella lukuun ottamatta tilinumeroa.

Myyjä on saanut rahat. Sanoo lähettäneensä paketin. Seurantakoodia ei kuitenkaan löydy, koska sitä ei todennäköisesti ole ollenkaan eli ts. tuotetta ei ole lähetetty. Yleensä hyvä huijari on sellainen, joka osaa selittää "vakuuttavasti" eli jättää kertomatta oleellisen tai kierrellen saa selvitettyä asian.

Sinuna olisin maanantaina yhteydessä poliisiin. Ja tee se rikosilmoitus.

Ilmeisesti kyseessä on Huuto.net:n huuto. Katsoitko kyseisen myyjän palautteet? Oliko niitä edes?

tässä kaupassa ei ole mitään epäilyttävää kuin se että paketin tulo on kestänyt yli viikon ja se että ei ole lähetysnumeroa selvillä.

Minulla on hänen tilinumeronsa ja sen omistaja on juuri hän.

Tuote oli monessa paikassa myynnissä, verkkopirkossa, keltaisessa pörssissä, huuto.net, ja taisi jotain muutakin paikkoja olla. Niin ja unohtui mainita että katoin osoitteen finderilla puhelinnumerosta.

Eli joko postilla kestää erityisen kauan? Tai sitten hän ei ole lähettänyt sitä. Eikö postissa pitäis kestää päivä pari kun sen lähettää. Alkaa tuntumaan vähän oudolta tämä.
        Mutta kiitos kuitenkin vastauksista!
        annan tilanneraporttia jos juttu kehittyy tästä johonkin suuntaan.

• kyllä sen

Nii, joo, siis meinasit varmaa että sen rikosilmotuksen voi perua:D

mahdollisen rikosilmoituksen voi perua jos se osoittautuu aiheettomaksi. Sellainen käsitys on ja monissa tapauksissa käytetty. Ajatellaan nyt vaikka joitain ilkivalta ym juttuja. Osapuolet pääsevät sopimukseen niin ei tarvitse tutkia.

Mutta vaikuttaa ilmeisen huijaukselta. Itse on uskaltaisi laittaa kenenkään yksityisen ihmisen tilille mitään ennen kuin tavara on mulla. Tai suostuisin postiennakkolähetykseen. Selvitä asiasi ja pidä puolesi. Sekin mahdollista, että k.o hemmolla on useita "liittymiä" ja ei vastaa siihen numeroon joka sinulla on. Pakoilee. Mutta tsemppiä. Oppia ikä kaikki.

• Kauno.Kekkonen
        kyllä sen kirjoitti:

mahdollisen rikosilmoituksen voi perua jos se osoittautuu aiheettomaksi. Sellainen käsitys on ja monissa tapauksissa käytetty. Ajatellaan nyt vaikka joitain ilkivalta ym juttuja. Osapuolet pääsevät sopimukseen niin ei tarvitse tutkia.

Mutta vaikuttaa ilmeisen huijaukselta. Itse on uskaltaisi laittaa kenenkään yksityisen ihmisen tilille mitään ennen kuin tavara on mulla. Tai suostuisin postiennakkolähetykseen. Selvitä asiasi ja pidä puolesi. Sekin mahdollista, että k.o hemmolla on useita "liittymiä" ja ei vastaa siihen numeroon joka sinulla on. Pakoilee. Mutta tsemppiä. Oppia ikä kaikki.

ok. mut tuntuu aika oudolta kuitenkin kun löytyy kaikki tiedot myyjästä että koittaisi silti kusettaa eikä muuta epäilyttävää silti ole kuin se että paketti ei ole tullut. ellei sitten sen lähetyksen kanssa ole postissa jne tyritty.

• nyt jää

ok. mut tuntuu aika oudolta kuitenkin kun löytyy kaikki tiedot myyjästä että koittaisi silti kusettaa eikä muuta epäilyttävää silti ole kuin se että paketti ei ole tullut. ellei sitten sen lähetyksen kanssa ole postissa jne tyritty.

odottamaan vaan otat myyjään yhteyttä pikaisesti. Sanot suoraan, että teet rikosilmoituksen. Tottakai postikin joskus kadottaa tuotteita, mutta harvoin verrattuna käsittelymääriin. Kun kyse on ilmeisesti paketista, niin ja jos siinä on osoitetiedot oikein, niin siitä on annettu tunnus, jonka on löydyttävä lähettäjältä. Eritäin vahva epäily on, että olet joutunut huijauksen kohteeksi.
        Sillä ei ole mitään merkitystä "rikokselle", että myyjällä on puh.numerot ym oikeat yhteystiedot.

Hän voi silti olla ammattimainen huijaaja ja tekee sitä niin kauan kunnes joutuu linnaan - jos joutuu. Muistelen, että nimenomaan eräs kuopiolainen oli syytteessä isoista elektroniikkahuijauksista ja taisi saada vankeutta niistä... Lieneekö jo vapautunut? Ettei olis hän? Mistä tuotteesta on kohdallasi kyse? Ja kun aina huyijarit eivät saa edes vankeutta, vaan sakkoja niin osaa vähät hetkauttaa, jos joutuvat syytteeseen...jättävät sakotkin maksamatta ja jatkavat petoksiaan.

• nainen 53

Mene siihen postiin,mihin paketti olisi pitänyt saapua,anna henkkarit ja kysy onko sinulle saapunut pakettia.Samalla voit tarkistaa missä ajassa paketit yleensä saapuu perille.Jos myyjä sanoo postittaneensa tuotteen,siitä on helppo laskea kuinka monta päivää ollut matkalla.Epäilen että jos viikon,kyseessä on huijaus.Eli,poliisiasia.

• on oppimista

kun luet ja avaat linkit! Huijaaminen on tosi yleistä.Ja homma jatkuu....

http://www.huuto.net/fi/forum/show_message.php3?cat=ongelmat&id=392818&lastreply=1208678466

• Nimetön

kävin kerran jo postissa kysymässä että onko mitään pakettia tulossa mutta sanoivat että tarvitsen lähetynumeron. Eikö ne tosiaan tiedä jos johonkin osoitteeseen on postia tulossa?

Niin, ja unohti mainita että ensimmäisessä viestissä myyjä sanoi että tuotteen voi tulla myös hänen luotaan hakemaan, mutta matka on sinne aikas pitkä ni postilla käskin pistää.

Tuote oli siis suurpainenatriumlamppu, eli ei kovinkaan kysytty tuote, varsinkaan mihinkään huijauksiin.

Tämä alkaa vain tuntua jo jotenki erikoiselta kun ei yhtään tiedä että mikä tässä nyt oikein on vikana. Itelläkin tuli sellainen mieleen että miksen tehnyt niin että olisin ensin maksanut hänen tililleen postimaksun (n.10e) ja postiennakolla sitten tuotteen maksanut. Kun sanoi että oli kerran aikaisemmin lähettänyt tuotteen postiennakolla ostajalle joka ei sitten käynytkään lunastamassa pakettia.?
      Ihan hienoo kun tälläisiä ideoita tulee vasta jälkikäteen mieleen.

• nim. kokemusta on

mitä ostaa... Älä ikinä osta kieroilta SAVOLAISILTA!!! Tuttu juttu.

• samallalailla

Minulle kävi samallalailla. Ostin huutonetistä tavaran, maksoin tilille, aloin kyseleen muutaman päivän päästä kun pakettia ei näkynyt. Sanoivat, että olivat lähettäneet ja hävittäneet kuitin. Nyt olen tapellut heidän kanssaan rahojen palautuksesta. Poliisi ei tee yhtään mitään, koska minäkin olen voinut huijata.

Rikosilmoituksen voi tehdä, mutta kuulemma turhaa. Postissa ovat minun eli ostajan puolella. Myyjät sanovat postin sanoneen heille päinvastaista mitä minulle 4 eri henkilöä ympäri suomen. Myyjät myös aina sanovat menevänsä postiin selvittään asiaa, mutta tuskimpa ovat käyneet.

Mistä paketin ostit? Olisi kivaa tietää onko sama henkilö huijannut muitakin.

• Kauno.Kekkonen

Kiitos, tämä viesti on todella tärkeä. Sitten kun olen varmempi ettei sitä pakettia varmasti tule niin voin laittaa nimen tänne.

Miten selvityspyyntö postiin toimii? Mennäänkö postiin ja sanotaan että haluaisin tehdä selvityspyynnön paketista vai pitääkö mennä heti suoraan poliisille tekemään ilmoitus asiasta?

• jooooo

Kiitos, tämä viesti on todella tärkeä. Sitten kun olen varmempi ettei sitä pakettia varmasti tule niin voin laittaa nimen tänne.

Miten selvityspyyntö postiin toimii? Mennäänkö postiin ja sanotaan että haluaisin tehdä selvityspyynnön paketista vai pitääkö mennä heti suoraan poliisille tekemään ilmoitus asiasta?

Oletko jo tehnyt rikosilmoituksen?
        Se on nimittäin ainut lääke tämmöisiin huijareihin.

Tuossa edellisessä viestissä sanottiin että myös ostaja on voinut huijata, siksi poliisi ei tutki. Täysin väärin, poliisi tutkii aina kun rikosilmoitus on tehty.

Ostajalla on AINA oltava todisteet siitä että on maksanut myyjälle, tiliote pankista jossa näkyy maksaja, maksun saaja ja summa tai erillinen tillillepanokuitti. Ellei sitten maksanut kasvokkain ja käteisellä myyjälle.

• kirjoittaja
        jooooo kirjoitti:

Oletko jo tehnyt rikosilmoituksen?
        Se on nimittäin ainut lääke tämmöisiin huijareihin.

Tuossa edellisessä viestissä sanottiin että myös ostaja on voinut huijata, siksi poliisi ei tutki. Täysin väärin, poliisi tutkii aina kun rikosilmoitus on tehty.

Ostajalla on AINA oltava todisteet siitä että on maksanut myyjälle, tiliote pankista jossa näkyy maksaja, maksun saaja ja summa tai erillinen tillillepanokuitti. Ellei sitten maksanut kasvokkain ja käteisellä myyjälle.

Olen odottanut kuukauden verran pakettia. Postissa siis sanoivat, että minua on huijattu. Menin tekemään rikosilmoitusta ja poliisi sanoi, että heille asia ei kuulu, vaan siviilioikeuteen. Ja sanoi myös, että kuka todistaa etten minä ole se huijari... Sekin vähäinen luottamukseni poliiseihin katosi kokonaan.Sanoi kuitenkin ottavansa vastaan ilmoituksen, jos sen välttämättä haluan tehdä. Rikosilmoituksen menen joka tapauksessa tekemään. Tiedän, että poliisi nauraa minulle ja ottaa yhteyttä myyjään pahoitellen tapahtunutta, mutta kuitenkin minua tässä on huijattu..

Ensiksi vaan otan yhteyttä kuluttajansuoja asiamieheen ja kysyn häneltä neuvoja millä saisin rahani takaisin, ettei ilmoitusta tarttisi tehä.

Mutta, olen saanut sen käsityksen poliisilta, että Suomessa ostajan puolella ei ole kukaan. Kuka vaan voi myydä olemattomia tuotteita saamatta siitä seuraamuksia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      121
      1688
    2. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      16
      1372
    3. Tiedätkö miten pahalta tuntui

Kun vetäydyit? Ei kuukausiksi vaan vuosiksi.
      Ikävä
      61
      980
    4. Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA

Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR
      Hindulaisuus
      329
      972
    5. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      65
      826
    6. J miehestä oikeaa

Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen
      Ikävä
      75
      798
    7. Onko Lahdessa juhannuskokkoa?

Entä vähän kauempana?
      Lahti
      1
      760
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      46
      731
    9. Kysyit firman bileissä..

.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta
      Ikävä
      9
      671
    10. Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin

Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta
      Maailman menoa
      60
      653
    Aihe