viljakäärmeen kulut

alottelia

eli mikkä on viljkäärmen ja tarvikkeiden ostokulut
ja vielä sen lisäksi sen vuosittaiset muut kulut (ruoka...) ja mitä hoidettavaa sellaisessa on

ja mistä saa pakastehiiriä ku en ilkiä kasvattaa

8

2322

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Käärmes
    • king SNAKE

      Viljakäärme maksaa 40-200€ riippuen väristä.

      k.100 x s.40 x l.40 minimi terra maksaa n. 50-300€
      poikas fauna 20€
      koristeet 10-300€, miten haluaa satsata
      tekniikka;
      - valaisin ajastin 50€
      - lämpömatto 40€
      - lämpölamppu/keraaminen 40€
      - ilmankosteuttaja/sadettaja 50-100€


      - juoma astia 2-20€, niin syvä että käärme mahtuu sinne kokonaan
      - karike jota vaihdetaan tarvittaessa n. 20€/säkki
      - ruokahiiret, jonka kokoa nostetaan käärmeen kasvaessa oltava aina hieman käärmeen paksuinta kohtaa suurempi, pinkit alle euron, täyskasvuinen alle viisi euroa, viljakäärmettä ruokitaan 5-14 päivän välein miten käärme osoittaa olevansa nälkäinen
      - ulosteet siivotaan aina heti niiden ilmestyttyä
      - luotu nahka kerätään ja poistetaan muutaman päivän päästä luonnista

      Opiskele asiaa noista annettujen linkkien sivustoilta!

      Budjetiksi tuli n. 500€

      • juuuups

        Aika kovan hinnan lykkäsit aloituspaketille! Todellisuus kaukana...

        terra max. 50e (sulla 50-300e)
        poikasfauna 3e smartstore (20e)
        koristeet 10e,luonto antaa ilmaiseksi (10-300e)
        -valaisin ajastin 10e (50e)
        -lämpömatto ei välttämätön (lämmitys lampun kautta)
        -lämpölamppu (yhdistä valaistukseen, eli esim. spotti)
        -ilmankosteuttaja/sadettaja (ei tarvita viljakäärmeelle)

        -juoma-astia 0e, löytyy joka kodista ilmaiseksi
        -karike, poikaselle talouspaperi tms. isommille sitten esim. mörtti, hinta riippuu säkin koosta.

        Ja se lopullinen budjetti? n.70e käärme!

        Joten sie KING worm, jatka opiskelua äläkä anna vääriä neuvoja, joku voi vielä ottaa sut todesta!


      • king SNAKE
        juuuups kirjoitti:

        Aika kovan hinnan lykkäsit aloituspaketille! Todellisuus kaukana...

        terra max. 50e (sulla 50-300e)
        poikasfauna 3e smartstore (20e)
        koristeet 10e,luonto antaa ilmaiseksi (10-300e)
        -valaisin ajastin 10e (50e)
        -lämpömatto ei välttämätön (lämmitys lampun kautta)
        -lämpölamppu (yhdistä valaistukseen, eli esim. spotti)
        -ilmankosteuttaja/sadettaja (ei tarvita viljakäärmeelle)

        -juoma-astia 0e, löytyy joka kodista ilmaiseksi
        -karike, poikaselle talouspaperi tms. isommille sitten esim. mörtti, hinta riippuu säkin koosta.

        Ja se lopullinen budjetti? n.70e käärme!

        Joten sie KING worm, jatka opiskelua äläkä anna vääriä neuvoja, joku voi vielä ottaa sut todesta!

        Kyseessähän oli minkä hintaiseksi tulee viljakäärmeen pitäminen ei aloituspaketit, nekin luettelin, ei 70 eurolla saa minimissäkään kuin käärmeen... terraarioon kannattaa myös panostaa.

        Minkälaisen valaisimen saat kymmenellä eurolla?

        Kyllä viljakäärmeelle kannattaa hankkia lämmitys mattokin .. http://www.matelijat.info/viljakaarme/

        Kosteuttakin se kaipaa ;7

        ... mihin ja miten terra kannattaa koristella on omistajan asia, rahaa saa uppoamaan ja pelkistetyn terran katseleminen on aikas tylsää ?

        OTTAA TÄTÄ MADON OHJEISTUSTA TODESTA KUKA TAI EI KUKAAN, ON HARRASTAJAN OMA ASIA, EI SITÄ TARTTE TURHAAN PROVOSOIDA


      • WORM!
        king SNAKE kirjoitti:

        Kyseessähän oli minkä hintaiseksi tulee viljakäärmeen pitäminen ei aloituspaketit, nekin luettelin, ei 70 eurolla saa minimissäkään kuin käärmeen... terraarioon kannattaa myös panostaa.

        Minkälaisen valaisimen saat kymmenellä eurolla?

        Kyllä viljakäärmeelle kannattaa hankkia lämmitys mattokin .. http://www.matelijat.info/viljakaarme/

        Kosteuttakin se kaipaa ;7

        ... mihin ja miten terra kannattaa koristella on omistajan asia, rahaa saa uppoamaan ja pelkistetyn terran katseleminen on aikas tylsää ?

        OTTAA TÄTÄ MADON OHJEISTUSTA TODESTA KUKA TAI EI KUKAAN, ON HARRASTAJAN OMA ASIA, EI SITÄ TARTTE TURHAAN PROVOSOIDA

        vastataanpa vielä muutamaan...

        "ei 70 eurolla saa minimissäkään kuin käärmeen..."
        -Jaa ei vai? normiviljiksen hinta on tänäpäivänä 30-50e!

        "Minkälaisen valaisimen saat kymmenellä eurolla?"
        -spottivalo hong kongista 3,95e

        "Kyllä viljakäärmeelle kannattaa hankkia lämmitys mattokin"
        -lämpövalo riittää, eikös "aurinko" ole kuitenki se mikä tätä palloa lämmittää? Kannattaa ei muuten sitten tarkoita samaa kuin PITÄÄ!

        "Kosteuttakin se kaipaa"
        -varmasti, normaali huonekosteus riittää, mutta jos haluat lisäkosteutta, voit käyttää myös sumupulloa silloin tällöin! Ei tarvi joka päivä olla kuitenkaan sumuttelemassa!

        "mihin ja miten terra kannattaa koristella on omistajan asia, rahaa saa uppoamaan ja pelkistetyn terran katseleminen on aikas tylsää?"
        -Tylsää ehkä, mutta mieluummin katselen pelkistettyä terraa ja käärmettä, kuin ainoastaan hienosti sisustettua ja täyteen kamaa ahdettua "luonnollista" terraa josta käärmettä ei näy ollenkaan! Ja kannattaako siihen siltikään satasia sisustukseen upottaa, kun halvemmallakin pääsee, eikä juokse eläinkaupoissa ostamassa viimeistä huutoa olevia vermeitä? Oman järjen käyttö sallittua.


    • snake_like_a_dog

      Siinä karikkeen tilalla voi myös käyttää talouspaperia

      • Viljiksen omistaja

        Karikkeen tilalla voi käyttää sanomalehteäkin. Omalla viljikselläni on ollut pelkästään puolen vuoden ikäisestä lähtien terran pohjalla ainoastaan sanomalehteä välillä sivu kokonaisena ja välillä silpottuna.


    • suski87

      Itsellä on nyt kaksi viljakäärmettä, miami phase (54€) ja pewter (140€) naaraat.

      Poikasboksina meillä toimi 35 litrainen fauna, joka löytyi kotoa valmiina (tullut joskus jostain rotille kuljetusboksiksi). Poikasboksiin tuli hankittua lämpömatto (20€), mutta nyt aikuisterrassa lämmitys hoituu spottilampulla (4,95€, vaihtolamput 3,35€/2kpl) joka on kytketty ajastimeen (6,90€/3kpl). Poikasboksissa kuivikkeena oli sanomalehti, kun käärmeet myös ruokittiin terraan, nyt leppähake (9,90€/reiluhkon kokoinen pussi, riittänyt meillä nyt vuoden verran). Sisustuksena muovikasveja (yhteensä noihin mennyt varmaan n. 10€, hankittu pääosin Vapaa Valinnasta), oksia/kantoja (metsästä)sekä styroksista tehty tausta ja luola (styroksi 0€, pintaan käytetty saumauslaasti lakka muistaakseni n. 10-15€). Vesiastia on bongattu kirppikseltä (0,2€). Aikuisterra likoilla on kooltaan 79,5*54*81cm (100€ jalustan kanssa käytettynä).

      Eli yhteensä noihin on mennyt ilman ruokia ja käärmeitä n. 170€, käärmeet olleet nyt 1,5 vuotta suunnilleen.

      Ruokakuluja en osaa oikein laskea, ruokahiiret kun tulee kasvatettua itse ja hiiriä on myös ihan lemmikeinä.

      Viljojen terrasta minulla ei ole erikseen otettuna kuvaa, mutta on tuossa kuvassa tuo suurempi noista käärmeterroista:

      http://i20.photobucket.com/albums/b222/suski-87/089-1.jpg

      Hoitotoimiin meillä kuuluu ruokinta n. 1-1,5-viikoin välein. Ulosteiden poistaminen terrasta silloin kun niitä tulee ja vedenvaihto noin muutaman päivän välein. Ajastin huolehtii valoista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      138
      1401
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      901
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      553
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe