BMW:N VIKAKOODIEN TULKINTA

BMW320DSTWAUT

Koodeja ihmettelen...
4212
4222
4232
47
49
Onko jollain antaa infoa näin viikonloppuna...?

31

21599

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 316da sucker -87

      4212 = olet kännissä
      4222 = olet juuttunut ylämäkeen
      4232 = olet juuttunut alamäkeen
      47 = poliisi perässä, punavalo vilkkuu
      49 = ajoit poliisin päälle jatka pakoa juosten

      • BMW320DSTWAUT

        4212 = olet vielä märillä korvantaustoilla varustettu toyota kuljettaja
        4222 = päässäsi on ylösalaisin käännettyä virtsakourua muistuttava lippalakki
        4232 = virtsakourulippiksesi kouruosa on suunnattu taaksepäin
        47 = poliisi on aina perässäsi koska et osaa ajaa oikein
        49 = suunnittelet aina ajavasi poliisin päälle ja kehuskelet sillä sitten kavereillesi...

        Miksei tällä palstalla voi kukaan enää kirjoittaa asiallisesti?


    • koodit

      on luettu? Ei ole kyllä BMW-koodeja nuo.. Selaappas tuota foorumia www.btcf.fi sielä asiantuntevampaa porukkaa kun täällä:)

    • Bemaristi lassi

      Tässä on BMW vikakoodit ja niiden selitykset
      Ei näy yhtään 4xxx-koodia?


      DTC Error Codes
      BMW Specific Trouble Codes


      P1083 Fuel Control Mixture Lean (Bank 1 Sensor 1)
      P1084 Fuel Control Mixture Rich (Bank 1 Sensor 1)
      P1085 Fuel Control Mixture Lean (Bank 2 Sensor 1)
      P1086 Fuel Control Mixture Rich (Bank 2 Sensor 1)
      P1087 O2 Sensor Circuit Slow Response in Lean Control Range (Bank 1 Sensor 1)
      P1088 O2 Sensor Circuit Slow Response in Rich Control Range (Bank 1 Sensor 1)
      P1089 O2 Sensor Circuit Slow Response in Lean Control Range (Bank 1 Sensor 2)
      P1090 Pre-Catalyst Fuel Trim Too Lean Bank 1
      P1091 Pre-Catalyst Fuel Trim Too Rich Bank 1
      P1092 Pre-Catalyst Fuel Trim Too Lean Bank 2
      P1093 Pre-Catalyst Fuel Trim Too Rich Bank 2
      P1094 O2 Sensor Circuit Slow Response in Rich Control Range (Bank 2 Sensor 1)
      P1095 O2 Sensor Circuit Slow Switching From Lean to Rich (Bank 1 Sensor 1)
      P1096 O2 Sensor Circuit Slow Switching From Lean to Rich (Bank 2 Sensor 1)
      P1097 O2 Sensor Circuit Slow Response after Coast Down Fuel Cutoff (Bank 1 Sensor 1)
      P1098 O2 Sensor Circuit Slow Response after Coast Down Fuel Cutoff (Bank 2 Sensor 2)
      P1111 Engine Coolant Temperature Radiator Outlet Sensor Low Input
      P1112 Engine Coolant Temperature Radiator Outlet Sensor High Input
      P1115 Coolant Temperature Sensor Plausibility
      P1116 Mass Or Volume Air Flow Circuit Range/Performance Problem (Bank 2)
      P1117 Mass Or Volume Air Flow Circuit Low Input (Bank 2)
      P1118 Mass Or Volume Air Flow Circuit High Input (Bank 2)
      P1120 Pedal Position Sensor Circuit
      P1121 Pedal Position 1 Range/Performance Problem
      P1122 Pedal Position 1 Low Input
      P1123 Pedal Position 1 High Input
      P1132 O2 Sensor Heater Control Circuit (Bank 1 Sensor 1)
      P1133 O2 Sensor Heater Control Circuit (Bank 2 Sensor 1)
      P1134 O2 Sensor Heater Circuit Signal Intermittent (Bank 1 Sensor 2)
      P1135 O2 Sensor Heater Circuit Low Voltage (Bank 1 Sensor 1)
      P1136 O2 Sensor Heater Circuit High Voltage (Bank 1 Sensor 1)
      P1137 O2 Sensor Heater Circuit Signal Intermittant (Bank 1 Sensor 2)
      P1138 O2 Sensor Heater Circuit Low Voltage (Bank 1 Sensor 2)
      P1139 O2 Sensor Heater Circuit High Voltage (Bank 1 Sensor 2)
      P1140 Mass or Volume Air Flow Circuit Range/Performance Problem
      P1145 Solenoid Valve Running Losses Control Circuit Electrical
      P1151 O2 Sensor Heater Circuit Signal Intermittant (Bank 2 Sensor 1)
      P1152 O2 Sensor Heater Circuit Low Voltage (Bank 2 Sensor 1)
      P1153 O2 Sensor Heater Circuit High Voltage (Bank 2 Sensor 1)
      P1155 O2 Sensor Heater Circuit Intermittant (Bank 2 Sensor 2)
      P1156 O2 Sensor Heater Circuit Low Voltage (Bank 2 Sensor 2)
      P1157 O2 Sensor Heater Circuit High Voltage (Bank 2 Sensor 2)
      P1158 Fuel Trim Additve Bank 1 Low
      P1159 Fuel Trim Additve Bank 1 High
      P1160 Fuel Trim Additve Bank 2 Low
      P1161 Fuel Trim Additve Bank 2 High
      P1162 Fuel Trim Additve Per Ignition Bank 1 Low
      P1163 Fuel Trim Additve Per Ignition Bank 1 High
      P1164 Fuel Trim Additve Per Ignition Bank 2 Low
      P1165 Fuel Trim Additve Per Ignition Bank 2 High
      P1174 Fuel Trim Adaptation Additve Bank 1 Malfunction
      P1175 Fuel Trim Adaptation Additve Bank 2 Malfunction
      P1176 O2 Sensor Slow Response Bank 1
      P1177 O2 Sensor Slow Response Bank 2
      P1178 O2 Sensor Signal Circuit Slow Switching From Rich to Lean (Bank 1 Sensor 1)
      P1179 O2 Sensor Signal Circuit Slow Switching From Rich to Lean (Bank 2 Sensor 1)
      P1180 O2 Sensor Signal Circuit Slow Switching From Rich to Lean (Bank 1 Sensor 2)
      P1181 O2 Sensor Signal Circuit Slow Switching From Rich to Lean (Bank 2 Sensor 2)
      P1182 O2 Sensor (Bank 1 Sensor 2) Open Circuit During Coast Down Fuel Cut-off
      P1183 O2 Sensor (Bank 2 Sensor 2) Open Circuit During Coast Down Fuel Cut-off
      P1186 O2 Sensor Heater Control Circuit (Bank 1 Sensor 2)
      P1187 O2 Sensor Heater Control Circuit (Bank 2 Sensor 2)
      P1188 Fuel Control (Bank 1 Sensor 1)
      P1189 Fuel Control (Bank 2 Sensor 1)
      P1190 Pre-catalyst Fuel Trim System Bank 1
      P1191 Pre-catalyst Fuel Trim System Bank 2
      P1192 Post-catalyst Fuel Trim System Bank 1
      P1193 Post-catalyst Fuel Trim System Bank 2
      P1221 Pedal Position Sensor 2 Range/Performance Problem
      P1222 Pedal Position Sensor 2 Low Input
      P1223 Pedal Position Sensor 2 High Input
      P1270 Control Module Self-Test, Torque Monitoring
      P1271 Ambient Air Pressure Sensor Electrical
      P1283 Switching Solenoid for Air Assisted Injection Valves Bank 1 Control Circuit Electrical
      P1284 Switching Solenoid for Air Assisted Injection Valves Bank 1 Control Circuit Signal Low
      P1285 Switching Solenoid for Air Assisted Injection Valves Bank 1 Control Circuit Signal High
      P1287 Switching Solenoid for Air Assisted Injection Valves Bank 2 Control Circuit Electrical
      P1288 Switching Solenoid for Air Assisted Injection Valves Bank 2 Control Circuit Signal Low
      P1289 Switching Solenoid for Air Assisted Injection Valves Bank 2 Control Circuit Signal High
      P1313 "A" Camshaft Position Plausibility
      P1317 "B" Camshaft Position Plausibility
      P1327 Knock Sensor 2 (Bank 1) Low Input
      P1328 Knock Sensor 2 (Bank 1) High Input
      P1332 Knock Sensor 4 Low Input
      P1333 Knock Sensor 4 High Input
      P1340 Multiple Cylinder Misfire During Start
      P1341 Multiple Cylinder Misfire With Fuel Cut-off
      P1342 Misfire During Start Cylinder 1
      P1343 Misfire Cylinder 1 With Fuel Cut-off
      P1344 Misfire During Start Cylinder 2
      P1345 Misfire Cylinder 2 With Fuel Cut-off
      P1346 Misfire During Start Cylinder 3
      P1347 Misfire Cylinder 3 With Fuel Cut-off
      P1348 Misfire During Start Cylinder 4
      P1349 Misfire Cylinder 4 With Fuel Cut-off
      P1350 Misfire During Start Cylinder 5
      P1351 Misfire Cylinder 5 With Fuel Cut-off
      P1352 Misfire During Start Cylinder 6
      P1353 Misfire Cylinder 6 With Fuel Cut-off
      P1354 Misfire During Start Cylinder 7
      P1355 Misfire Cylinder 7 With Fuel Cut-off
      P1356 Misfire During Start Cylinder 8
      P1357 Misfire Cylinder 8 With Fuel Cut-off
      P1358 Misfire During Start Cylinder 9
      P1359 Misfire Cylinder 9 With Fuel Cut-off
      P1360 Misfire During Start Cylinder 10
      P1361 Misfire Cylinder 10 With Fuel Cut-off
      P1362 Misfire During Start Cylinder 11
      P1363 Misfire Cylinder 11 With Fuel Cut-off
      P1364 Misfire During Start Cylinder 12
      P1365 Misfire Cylinder 12 With Fuel Cut-off
      P1384 Knock Sensor 3 Circuit
      P1385 Knock Sensor 4 Circuit
      P1386 Control Module Self-test, Knock Control Baseline Test Bank 1
      P1396 Crankshaft Position Sensor Segment Timing Plausibility
      P1397 Camshaft Position Sensor "B" Circuit (Bank 1)
      P1400 Heated Catalyst Battery Voltage or Current too Low During Heating (Bank 1)
      P1401 Heated Catalyst Current too High During Heating (Bank 1)
      P1402 Heated Catalyst Power Switch Overtemperature Condition (Bank 1)
      P1403 Carbon Canister Shut Off valve Control Circuit Electrical
      P1404 Heated Catalyst Current too High During Heating (Bank 2)
      P1405 Heated Catalyst Power Switch Overtemperature Condition (Bank 2)
      P1406 Heated Catalyst Internal Control Module Checksum/ROM Error
      P1413 Secondary Air Injection Pump Relay Control Circuit Signal Low
      P1414 Secondary Air Injection System Monitor Circuit High
      P1420 Secondary Air Valve Control Circuit Electrical
      P1421 Secondary Air System Bank 1
      P1422 Secondary Air System Bank 2
      P1432 Secondary Air Injection System Incorrect Flow Detected
      P1438 Purge Control Valve Control Open Circuit
      P1439 Purge Control Valve Control Circuit Signal Low
      P1440 Purge Control Valve Control Circuit Signal High
      P1441 Leakage Diagnostic Pump Control Open Circuit
      P1442 Leakage Diagnostic Pump Control Circuit Signal Low
      P1443 Leakage Diagnostic Pump Control Circuit Signal High
      P1444 Diagnostic Module Tank Leakage (DM-TL) Pump Control Open Circuit
      P1445 Diagnostic Module Tank Leakage (DM-TL) Pump Control Circuit Signal Low
      P1446 Diagnostic Module Tank Leakage (DM-TL) Pump Control Circuit Signal High
      P1447 Diagnostic Module Tank Leakage (DM-TL) Pump Too High During Switching
      P1448 Diagnostic Module Tank Leakage (DM-TL) Pump Too Low During Switching
      P1449 Diagnostic Module Tank Leakage (DM-TL) Pump Too High
      P1450 Diagnostic Module Tank Leakage (DM-TL) Switching Solenoid Open Circuit
      P1451 Diagnostic Module Tank Leakage (DM-TL) Switching Solenoid Control Circuit Signal Low
      P1452 Diagnostic Module Tank Leakage (DM-TL) Switching Solenoid Control Circuit Signal High
      P1453 Secondary Air Injection Pump Relay Control Circuit Electrical
      P1454 Secondary Air Injection Pump With Series Resistor Control Circuit Electrical
      P1456 Heated Catalyst Heater Power Supply Open Circuit (Bank 1)
      P1457 Heated Catalyst Heater Power Switch Temperature Sensor Electrical (Bank 1)
      P1459 Heated Catalyst Heater Power Supply Open Circuit (Bank 2)
      P1460 Heated Catalyst Heater Power Switch Temperature Sensor Electrical (Bank 2)
      P1461 Heated Catalyst Gate Voltage Signal Low
      P1462 Heated Catalyst Internal Control Module Checksum/ROM Error
      P1463 Heated Catalyst Battery Temperature Sensor 1 Electrical
      P1464 Heated Catalyst Battery Temperature Sensor 2 Electrical
      P1465 Heated Catalyst Battery Temperature Sensor 1 or 2 Plausibility
      P1466 Heated Catalyst Power Switch Temperature Sensor Plausibility
      P1467 Heated Catalyst Comparison Battery Voltages of Power Switches Plausibility
      P1468 Heated Catalyst Battery Disconnecting Switch Plausibility
      P1470 Leakage Diagnostic Pump Control Circuit Electrical
      P1472 Diagnostic Module Tank leakage (DM-TL) Switching Solenoid Control Circuit Electrical
      P1473 Diagnostic Module Tank leakage (DM-TL) Pump Current Plausibility
      P1475 Leakage Diagnostic Pump Reed Switch Did Not Close
      P1476 Leakage Diagnostic Pump Clamped Tube
      P1477 Leakage Diagnostic Pump Reed Switch Did Not Open
      P1500 Idle Speed Control Valve Stuck Open
      P1501 Idle Speed Control Valve Stuck Closed
      P1502 Idle Speed Control Valve Closing Solenoid Control Circuit Signal High or Low
      P1503 Idle Speed Control Valve Closing Solenoid Control Circuit Signal Low
      P1504 Idle Speed Control Valve Closing Solenoid Control Open Circuit
      P1505 Idle Speed Control Valve Closing Solenoid Control Circuit Electrial
      P1506 Idle Speed Control Valve Open Solenoid Control Circuit Signal High
      P1507 Idle Speed Control Valve Open Solenoid Control Circuit Signal Low
      P1508 Idle Speed Control Valve Opening Solenoid Control Open Circuit
      P1509 Idle Speed Control Valve Opening Solenoid Control Circuit Electrial
      P1510 Idle Speed Control Valve Stuck
      P1511 DISA Control Circuit Electrical
      P1512 DISA Control Circuit Signal Low
      P1513 DISA Control Circuit Signal High
      P1519 "A" Camshaft Position Actuator Bank 1
      P1520 "B" Camshaft Position Actuator Bank 1
      P1522 "A" Camshaft Position Actuator Bank 2
      P1523 "A" Camshaft Position Actuator Signal Low Bank 1
      P1524 "A" Camshaft Position Actuator Signal High Bank 1
      P1525 "A" Camshaft Position Actuator Control Open Circuit Bank 1
      P1526 "A" Camshaft Position Actuator Control Open Circuit Bank 2
      P1527 "A" Camshaft Position Actuator Control Circuit Signal Low Bank 1
      P1528 "A" Camshaft Position Actuator Control Circuit Signal High Bank 1
      P1529 "B" Camshaft Position Actuator Control Circuit Signal Low Bank 1
      P1530 "B" Camshaft Position Actuator Control Circuit Signal High Bank 1
      P1531 "B" Camshaft Position Actuator Control Open Circuit Bank 1
      P1532 "B" Camshaft Position Actuator Control Open Circuit Bank 2
      P1533 "B" Camshaft Position Actuator Control Circuit Signal Low Bank 2
      P1534 "B" Camshaft Position Actuator Control Circuit Signal High Bank 2
      P1540 Pedal Position Sensor
      P1541 Pedal Position Sensor Double Error
      P1542 Pedal Position Sensor Electrical
      P1543 Pedal Position Sensor
      P1544 Pedal Position Sensor
      P1545 Pedal Position Sensor
      P1546 Pedal Position Sensor
      P1550 Idle Speed Control valve Closing Solenoid Control Circuit Electrical
      P1551 "A" Camshaft Position Actuator Control Open Circuit Bank 1
      P1552 "A" Camshaft Position Actuator Control Open Circuit Bank 1
      P1556 "A" Camshaft Position Actuator Control Open Circuit Bank 1
      P1560 "B" Camshaft Position Actuator Control Open Circuit Bank 1
      P1564 Control Module Selection
      P1565 "B" Camshaft Position Actuator Control Open Circuit Bank 1
      P1569 "A" Camshaft Position Actuator Control Open Circuit Bank 2
      P1580 Throttle Valve Mechanically Stuck
      P1581 "B" Camshaft Position Actuator Control Open Circuit Bank 2
      P1589 Control Module Self Test, Knock Control Test Pulse Bank 1
      P1593 DISA Control Circuit Electrical
      P1594 "B" Camshaft Position Actuator Control Open Circuit Bank 2
      P1602 Control Module Self Test, Control Module Defective
      P1603 Control Module Self Test, Torque Monitoring
      P1604 Control Module Self Test, Speed Monitoring
      P1607 CAN Version
      P1608 Serial Communicating Link Control Module
      P1609 Serial Communicating Link EML
      P1611 Serial Communicating Link Transmission Control Module
      P1619 MAP Cooling Control Circuit Signal Low
      P1620 MAP Cooling Control Circuit Signal High
      P1622 MAP Cooling Control Circuit Electrical
      P1623 Pedal Position Sensor Potentiometer Supply
      P1624 Pedal Position Sensor Potentiometer Supply Channel 1 Electrical
      P1625 Pedal Position Sensor Potentiometer Supply Channel 2 Electrical
      P1632 Throttle Valve Adaptation; Adaptation Condition Not Met
      P1633 Throttle Valve Adaptation; Limp Home Position
      P1634 Throttle Valve Adaptation; Spring Test Failed
      P1635 Throttle Valve Adaptation; Lower Mechanical Stop Not Adapted
      P1636 Throttle Valve Control Circuit
      P1637 Throttle Valve Position Control; Control Deviation
      P1638 Throttle Valve Position Control; Throttle Stuck Temporarily
      P1639 Throttle Valve Position Control; Throttle Stuck Permanently
      P1640 Internal Control Module (ROM/RAM) Error
      P1690 Malfunction Indicator Lamp (MIL) Electrical
      P1734 Pressure Control Solenoid "B" Electrical
      P1738 Pressure Control Solenoid "C" Electrical
      P1743 Pressure Control Solenoid "E" Electrical
      P1744 Pressure Control Solenoid "A" Electrical
      P1746 Transmission Control Module Output Stage
      P1747 CAN Bus Monitoring
      P1748 Transmission Control Module Self Test
      P1749 Secondary Pressure Solenoid Communication Error
      P1750 Secondary Pressure Solenoid Circuit Range/Performance
      P1751 Secondary Pressure Solenoid Open Circuit
      P1761 Shift Solenoid Malfunction
      P1765 CAN Throttle Valve
      P1770 CAN Torque Interface
      P1780 CAN Torque Reduction

      • BMW320DSTWAUT

        Kiitos koodeista, tosin nuo eivät stemmaa tuon lukulaitteet antamiin numeroihin. Yhden koodin se antoi ja se oli 2 sylinterin hehkuun viittaava, mutta muut olivat tuntemattomia.
        Tiedätkä miten rengaspainevalvonnan varoitusvalon saa kuitattua mittaristosta?


      • sherlockki..
        BMW320DSTWAUT kirjoitti:

        Kiitos koodeista, tosin nuo eivät stemmaa tuon lukulaitteet antamiin numeroihin. Yhden koodin se antoi ja se oli 2 sylinterin hehkuun viittaava, mutta muut olivat tuntemattomia.
        Tiedätkä miten rengaspainevalvonnan varoitusvalon saa kuitattua mittaristosta?

        Esim. lisäämällä ilmaa renkaisiin?


      • urpoland finland

        saako nåitä suomen kielellä ja okso po svenska


      • Anonyymi
        BMW320DSTWAUT kirjoitti:

        Kiitos koodeista, tosin nuo eivät stemmaa tuon lukulaitteet antamiin numeroihin. Yhden koodin se antoi ja se oli 2 sylinterin hehkuun viittaava, mutta muut olivat tuntemattomia.
        Tiedätkä miten rengaspainevalvonnan varoitusvalon saa kuitattua mittaristosta?

        Sieltä on rengaspaine anturi paskana


    • bmw

      Noi on juurikin bemarin vikakoodeja. 4212 on viallinen hehkutulppa sylinteri 1. 4222 sylinteri 2 jne.

      • niinpä tietysti

        Onneksi aina löytyy näitä, niin sanottuja asiantuntijoita jotka vain haaveilevat BMW:stä. Kirjoittavat kuten edellinen aiheeseen.


    • BWM = Kallispaska

      hehe eipä bemarissa ole muutakuin vikoja. vuosi sitten olin bemarin omistaja mutta kaukana onnillisuudesta.. bemari oli enemmän korjaamolla kuin käytössä nykyään onnellin volvon omistaja ja korjaamolle ei ole tarvinut viedä kuin kerran

    • AUTOCOM

      On ollut täällä sivulla taas aivan turhia paskan jauhajia..
      Kun kysytään oikeasta asiasta..
      niin höpötetään jotain muuta... niin kuin penikat asialla.
      Autocom näyttää myös näin. BMW 320d E46
      4212 = hehkutulppa syl. 1 (sytytyspiiri katkonainen)
      4222 = hehkutulppa syl. 2 (sytytyspiiri katkonainen)
      4232 = hehkutulppa syl. 3 (sytytyspiiri katkonainen)
      4242 = hehkutulppa syl. 4 (sytytyspiiri katkonainen)

      http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AP71-EUR-12-2004-E46-BMW-320d&diagId=12_1166

      Myös täältä löytyy vikakooditaulukko http://www.endtuning.com/bmwcodes.html

      Tarkista myös..
      Hehkun ohj.yksikkö (kuva BMW 320d) http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AS72-EUR---E46-BMW-320d&diagId=61_3428

    • BemaristiJukka

      Prässi on hyvä korjaus vaihtoehto bemarille, niin siihen loppuu viat ja ihan varmasti

      • Anonyymi

        Prässillä väljät nivelet on tavattu saada tiukoiksi taas, ei tarvi ostaa uutta. Myös hakkaaminen sopivan aukon päällä esim. vanhassa moottoriblokissa toimii..


    • Anonyymi

      Pitäisi saada vikakoodit pois bmw:stä viemättä sitä korjaamolle, kun niitä ilmestyi tankattuani vahingossa etanolibensaa. Onko neuvoja?

    • Anonyymi

      Onko kyseinen auto sipsi viritetty ? Viittaa siihen. Klopit vauhdissa.

    • Anonyymi

      Paljonko autokorjaamot veloittavat pelkästä vikakoodien nollauksesta?

      • Anonyymi

        Mitä väliä sillä on . BMW:n omistajalla on rahaa, muuten hän olisi köyhä Dacian omistaja.
        Merkkihuollon hommia tuollaiset, tiliotteesta voi sitten vilkaista mitä maksoi jos kiinnostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä väliä sillä on . BMW:n omistajalla on rahaa, muuten hän olisi köyhä Dacian omistaja.
        Merkkihuollon hommia tuollaiset, tiliotteesta voi sitten vilkaista mitä maksoi jos kiinnostaa.

        On sinun hienoa olla tyhmä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sinun hienoa olla tyhmä

        Yleensä "BMW omistajat" asioi Dacia palstalla muistuttamassa omasta vauraudestaan ja Dacia kuskien köyhyydestä, vuoroin vieraissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä "BMW omistajat" asioi Dacia palstalla muistuttamassa omasta vauraudestaan ja Dacia kuskien köyhyydestä, vuoroin vieraissa.

        Tuohon totean vain, että jos olisin tuhlannut rahani autoihin en olisi vauras.


    • Anonyymi

      Tämä on taffel sipsillä viritetty. Viikonloppuna voin antaa vain sipsi koodeja, arkena voin kertoa että autosi haluaa paalattavaksi. Vikakoodeja on niin paljon että obd lukijakin haluaa päättää elämänsä.

      • Anonyymi

        Minun ei ole viritetty millään tavalla, vaan se on ihan alkuperäisissä säädöissä. Vikakoodejakin on vain se yksi, ja se tuli etanolibensan tankkauksesta. Tiedän sen, koska sama asia tapahtui monta vuotta sitten ja se vikakoodi poistettiin silloin korjaamolla muiden töiden yhteydessä.


    • Anonyymi

      Motor palamis ja saaste häiriöitä jos maisteri tankkaa oman maun mukkaan!!🤖

    • Anonyymi

      Eikös tuo vikakoodi hoidu sillä kun otat akun virtajohdot irti puoleksi tunniksi. Sitten jaitat oikeassa järjestyksessä ne johdot takaisin. Menet autoon ja laitat virran päälle (ET KÄYNNISTÄ, mikäli heti käynnistät niin siitä tuleen ongelmia), pidät virtaa päällä vähintään yhdin minuutin. Sitten virta pois päältä, jonka jäkeen virta-avaimellä käynnistys. Odota hetki sammuuko vikakoodin valo?

      • Anonyymi

        Vikakoodi jää obd:hen ja näkyy siellä katsastuksessa vaikka sen vian aiheuttaja on poistettu ja valo sammunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vikakoodi jää obd:hen ja näkyy siellä katsastuksessa vaikka sen vian aiheuttaja on poistettu ja valo sammunut.

        Ei kai bemarikaan niitä ikuisesti varastoi. Eikös ne poistu lähes kaikissa automerkeissä parissa kuukaudessa jos vika ei toistu? No tietty jos katsastus on ihan lähiaikoina, niin sitten ne koodit pitää nollata, muuten ei katsastusukko tykkää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai bemarikaan niitä ikuisesti varastoi. Eikös ne poistu lähes kaikissa automerkeissä parissa kuukaudessa jos vika ei toistu? No tietty jos katsastus on ihan lähiaikoina, niin sitten ne koodit pitää nollata, muuten ei katsastusukko tykkää.

        Ei mulla ainakaan poistunut vikakoodi muutamassakaan kuukaudessa siitä kun se vika oli poistettu ja vikavalo sammunut.


    • Anonyymi

      Plus ja miinus kaapelit yhteen toviksi ja avot harasoo!!

    • Anonyymi

      E10 bensa pitäisi sopia kaikkiin BMW-malleihin. Olen tankannut sillä useamman kerran ja aina syttyy vikavalo, joka myös sammui tankattuani seuraavalla kerralla taas E5 bensaa. Niistä kokeiluista jäi obd-vikakoodi joka piti käydä poistamassa koska siitä seuraa hylky katsastuksessa. Moottori kuitenkin kävi ok silläkin bensalla.

    • Anonyymi

      viittaa ilma massa anturii

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2681
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1258
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1135
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1008
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      949
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      15
      899
    8. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      855
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      855
    10. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      40
      841
    Aihe