BIO-viini on

terveellisempää.

Sekä Saksassa että Ruotsissa on parin viime viikon
aikana ollut lehdissä juttuja viinien sisältämistä pestisiideistä (torjunta-aineista). On todettu niitä olen kaikissa viineissä, joissakin jopa useampaa laatua. Lukuunottamatta BIO-viinejä (luomu-??). Meillä ei bio-viiniä ole ostettu, mutta eilen sitten ostettiin 3 erilaista kokeeksi. Juotiin sitten kumpikin lasillinen ruoan kanssa. Juu, minusta oli hyvää. Kun jo on pestävä vihanneksia niin perusteellisesti, on hyvä tietää, ettei viinissä ole homeen- eikä ötököiden tappoaineita.

5

898

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ruotsiksi
    • testattu viinien metalli-ioni-

      pitoisuutta.Todettiin, että viineissä oli 50-200-kertainen määrä näitä metalli-ioneja, siihen, mikä olisi vielä terveellistä. Ungarilaisissa ja Slowakialaisissa jopa 300-kertainen. Tutkijat kertoivat,että he testasivat vain 7 metalli-ionin esiintyvyyttä, vaikka totesivat, että viineissä oli jopa 30 eri metalli-ionia, mm.lyijyä,mangaania, kuparia, sinkkiä ja vanadiumia.Niitä pidetään syynä Parkinsonin tautiin, kroonisiin tulehduksiin ja myrkyllisiin prosesseihin soluissa, jotka voivat johtaa syöpään. (Chemistry Central Journal).-Italialaiset, argentiinalaiset ja brasialialaiset viinit eivät sisältäneet näitä myrkkyjä.

      • sarjakorjaaja

        "unkarilaisissa"
        "slovakialaisissa"
        "vanadiinia"

        Sinkki ja vanadiini eivät minusta ole kylläkään myrkkyjä, mutteivät ne viiniinkään juuri kuulu. Entä rikkidioksidi?


    • elintarvikkeista

      löytyy jäämiä. Määrät ovat erittäin pieniä tai suuria riippuen siitä missä elintarvikkeet on tuotettu. Puhdasta maaperää ja ilmaa ei ole olemassakaan, kaikkialla on enemmän tai vähemmän kulkeutuneita teollisuusjätteitä, joka ilman, maan tai vesistön kautta tulleita.

      Kyse on siitä mitä aineet ovat ja missä pitoisuuksissa ne ovat vaarallisia tai epäterveellisiä.

      Valitettavasti olen maistanut liki kaikki Alkon listoilla olevat luomu ja bio-viinit, yksikään ei tehnyt positiivista vaikutusta. Suurin yllätys oli viinit joissa oli käytetty mm munavalkuaista kirkaustukseen, nämä olivat liki epämielyttävän makuisia. Olen harrastanut viinien maistelua ja toki myös juomista noin 25-vuotta ja tulen jatkamaan harrastustani - pärjään erittäin hyvin ilman luomu ja bio-viinejä.

      Torjunta ja homeenestoaineet ovat vain jäävuoren huippu kemikaalien listassa joita viineistä voi löytyä. Teollisuus on tuupannut eri kemikaaleja ilmaan, veteen ja maaperään niin paljon, että jokaiselle riittää jotain.

      Tämän lisäksi viineihin saa lisätä aika montaa kemikaalia ja määrätkään eivät ole mitenkään erityisen pieniä. Tämä vaihtelee tuottajakohtaisesti erittäin paljon.

      • viinini luomu-

        viineistä. Jos kerran tiedän sen, mitä ylhäällä on kerrottu tutkimuksista, en voi sanoa ilolla laittavani rahaa sellaisiin viineihin. Punaviiniksi passaa tavalliseen ruokailuun minulle nyt vaikka Rupe delle fate tai Montepulciano D´Abruzzo, molemmat italialaisia bio-viinejä. Vaatimaton nirppanokka.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10300
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4563
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3104
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2714
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1889
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe