David Pawson on väärässä

Mohikaani_27

Jeesuksen tulemuksesta. Hän tekee saman virheen kuin niin monet tekevät, suolaisistakin saarnaajista.
* He sekoittavat Jeesuksen toisen tulemuksen molemmat vaiheet yhteen ja samaan tulemukseen.
* Jeesus tulee ensin omilleen, ensin kuolleet nousee kirkastettuina, heihin yhtyy vielä elossa olevat, ja tämä koko jaoukko, Kristuksen MORSIAN, nousee Herraa vastaan YLÄILMOIHIN, ja siellä yläilmoissa Jeesus ottaa vastaan verellään ostamansa seurakunnan.
* Ja pilvi vielä verhoaa tapahtuman, niin ettei sitä voi maasta käsin kukaan nähdä, eivätkä ymmärrä sitä silloin, kun se tapahtuu, ja se tapahtuu salassa muulta maailmalta.
* Raamatussa on usein maininta, että Hän tulee "kuin varas yöllä". Ei varastamaan, vaan ottaa omansa, mutta tapa jolla Hän sen tekee, on salassa tapahtuva. Eikö varaskin, kun se yön pimeydessä liikkuu, halaua, etti kukaan vain voroa näkisi?
* Samoin Jeesus tulee, salaa maailmalta.

* Toinen vaihe tässä tulemuksessa tapahtuu muutaman vuoden kuluttua siitä, kun Jeesus haki seurakuntansa.
* Siitä kertoo mm:ssa Matteus 24 luku. Silloin Hän tulee julkisesti, kaikki ihmiset maanpäällä näkevät Hänen tulemuksensa, sillä se päivä ei voi pysyä salassa, sillä se on Herran suuri päivä.
* Ensimmäiseksi Hän ilmestyy Israelille, juutalaiset pelastuu koko kansana, he vihdoin tunnustavat Jeesusken Messiaakseen, suurten tuskien ja suuren ahdistuksen kautta, Jeesus tulee israelin kansalle Pelastajaksi, Hän pelastaa israelin jäännöksen antikristuksen vihalta, ja tämä kaikki tapahtuu seurakunnan kanssa, Jeesuksella on mukanaan kaikki pyhät, eli seurakunta, "Tuhannenn tuhansine pyhineen" Hän tulee alas Öljymäelle, joka on israelin itäpuolella, sama vuori, josta Hänet otettiin taivaaseen. Jos muistatte, mitä enkelit sanoivat ihmettelville opetuslapsille, "Mitä te sitä ihmettelette, että Hänet otattiin ylös taivaaseen, te saatte nähdä Hänen tulevan takaisin samalla tavalla, kuin näitte Hänen menevän taivaaseen."
* Tämä Hänen toisen tulemisen toinen vaihe tapahtuu vihanajan loppuluolella, ja juuri silloin Hän pelastaa israelin antikristuksen vihalta.
* Ja tämän voittonsa jälkeen, kun on tuhonnut antikristuksen joukkoineen, ja vanginnut Saatanan, ja heittänyt sen vankeuteen tuhanneksi vuodeksi, Jeesus pyhiensä kanssa perustaa rauhan valtakunnan, eli TUHATVUOTISEN VALTAKUNNAN!

19

711

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muikkumies

voi tuntea jeesusta, jos hän oikeasti tulisi vastaan.

Miten sinä voisit tuntea minut , jos sinä olet luonut mielikuvan minusta tummaihoisena kaljupäisenä miehenä.

Ettekö käsitä , että kopioimalla kirjoituksia toisten mielikuvista jumalasta tai omista miulikuvista, teette esteen todellisen jumalan tuntemiselle.

Teitä ei auta edes kuva Jeesuksesta, joka ei ole muuta kuin jonkun taiteilijan oma mielikuva.

• kaljupäinen herrasmies", laulun sanoilla;
        * "Hänet haavoistansa tunnen"! Ja sitäpaitsi, ole kohdannut Hänet, sinua en ole, mutta Hänet olen, ja siksi tunnen Hänet!

• frihet

Kirkastusvuorella kolme opetuslapsista näki Mooseksen ja Elian, eivätkä koskaan aiemmin olleet jeitä tavanneet.

Minä henkilökohtaisesti myös olen nähnyt Mooseksen ja olen siitä yhtä varma, kuin siitä että minä tämän kirjoituksen tähän kirjoitin.
        Siitä tosin on aikaa jo yli 30 vuotta, mutta se ei muuta sitä miksikään.

• metusalem777

Olen samaa mieltä,noin se on kirjoitettu.Usein sotketaan ylöstempaus ja Jeesuksen tuleminen maan päälle.Kyllä,ylös tempaus on,kun tätä aikaa seuraa ja merkkejä katsoo,niin hyvin lähellä,onko enää mitään estettä ylöstempaukselle?

• Herramme saapuu. Ei ole esteitä, ei. Vaelletaan vaan valossa, niin kuin Hän on valossa, meillä on yhteys keskenämme ja Jeesuksen veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä. 1 Joh.1:7

• eivät tunnustaneet maallista kehoa minäkseen vaan maalliseksi majakseen:

Jeesus itse opetti että "Henki on se, joka eläväksi tekee, ei liha mitään hyödytä", olkoon se opetus sitten gnostilaista tai mitä tahansa!

Raamattu puhuu hengellisistä asioista hengellisesti: "Herra on Henki", ja tarkoittaa Jumalan silmissä kallista, "salassa olevasta sydämen ihmisestä":

1. Kor.15:44
      "kylvetään sielullinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen.
      15:50 Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta."

2.Kor.5:1
      "Sillä me tiedämme, että vaikka tämä meidän maallinen majamme hajotetaankin maahan, meillä on asumus Jumalalta, iankaikkinen maja taivaissa, joka ei ole käsin tehty."

2. Piet. 1:14
      "Sillä minä tiedän, että tämän majani poispaneminen tapahtuu äkisti, niinkuin myös meidän Herramme Jeesus Kristus minulle ilmoitti".

2. Kor. 5:6
      Sentähden me aina olemme turvallisella mielellä ja tiedämme, että, niin kauan kuin olemme kotona tässä ruumiissamme, me olemme poissa Herrasta;

Kuningas Hiskia jo tunsi hyvin tämän asian, josta nykykristillisyys on harhautunut pois näkyväisissä kiinni riippumaan, olisi jo kaikkien uskovaisten päästä tästä tiedosta osalliseksi!

Jesaja 38:12
      "Minun majani puretaan ja viedään minulta pois niinkuin paimenen teltta; olen kutonut loppuun elämäni, niinkuin kankuri kankaansa, minut leikataan irti loimentutkaimista. Ennenkuin päivä yöksi muuttuu, sinä teet minusta lopun".

• mutta voi sinun oppiasi, se on Raamatun vastaista!

• antaa ymmärtää

että vielä aika myöhään pelastuu ihmisiä.
      Tässä joitakin raamatun paikkoja, joista saa käsityksen, että Jumala tekee erotuksen uskovaisten välillä, miten he ovat valmiit, kuuluuko morsiameen, vai ei, eli pääseekö hääaterialle, vai illalliselle, vai jääkö kokonaan poin taivaasta ja joutuu kadotukseen.

Ilm 19:7-9 Iloitkaamme ja riemuitkaamme ja antakaamme kunnia hänelle, sillä Karitsan häät ovat tulleet, ja hänen vaimonsa on itsensä valmistanut.
      8. Ja hänen annettiin pukeutua liinavaatteeseen, hohtavaan ja puhtaaseen: se liina on pyhien vanhurskautus."
      9.Ja hän sanoi minulle: "Kirjoita: Autuaat ne, jotka ovat kutsutut Karitsan hääaterialle!" Vielä hän sanoi minulle: "Nämä sanat ovat totiset Jumalan sanat."

Luuk 14:15.-24 Tämän kuullessaan eräs pöytäkumppaneista sanoi hänelle: "Autuas se, joka saa olla aterialla Jumalan valtakunnassa!"
      16. Niin hän sanoi hänelle: "Eräs mies laittoi suuret illalliset ja kutsui monta.
      17. Ja illallisajan tullessa hän lähetti palvelijansa sanomaan kutsutuille: 'Tulkaa, sillä kaikki on jo valmiina.'
      18. Mutta he rupesivat kaikki järjestään estelemään. Ensimmäinen sanoi hänelle: 'Minä ostin pellon, ja minun täytyy lähteä sitä katsomaan; pyydän sinua, pidä minut estettynä.'
      19. Toinen sanoi: 'Minä ostin viisi paria härkiä ja menen niitä koettelemaan; pyydän sinua, pidä minut estettynä.'
      20. Vielä toinen sanoi: 'Minä otin vaimon, ja sentähden en voi tulla.'
      21. Ja palvelija tuli takaisin ja ilmoitti herralleen tämän. Silloin isäntä vihastui ja sanoi palvelijalleen: 'Mene kiiruusti kaupungin kaduille ja kujille ja tuo köyhät ja raajarikot, sokeat ja rammat tänne sisälle.'
      22. Ja palvelija sanoi: 'Herra, on tehty, minkä käskit, ja vielä on tilaa.'
      23. Niin Herra sanoi palvelijalle: 'Mene teille ja aitovierille ja pakota heitä tulemaan sisälle, että minun taloni täyttyisi;
      24.sillä minä sanon teille, ettei yksikään niistä miehistä, jotka olivat kutsutut, ole maistava minun illallisiani.'"

Luuk 12:35. Olkoot teidän kupeenne vyötetyt ja lamppunne palamassa;
      36. ja olkaa te niiden ihmisten kaltaiset, jotka herraansa odottavat, milloin hän palajaa häistä, että he hänen tullessaan ja kolkuttaessaan heti avaisivat hänelle.
      37. Autuaat ne palvelijat, jotka heidän herransa tullessaan tapaa valvomasta! Totisesti minä sanon teille: hän vyöttäytyy ja asettaa heidät aterioimaan ja menee ja palvelee heitä.
      38.Ja jos hän tulee toisella yövartiolla tai kolmannella ja havaitsee heidän näin tekevän, niin autuaat ovat ne palvelijat.
      Eli Jeesus palaa häistä ja eihän haistä voi papata ellei häitä ole menossa ja täytyyhän siellä oll amoesian, että häitä voidaan pitää ja täytyyhä siellä olla koko moesiamen, eli kaikki tosi uskovaiset, jotka olivat valmiit, kun ylkä tuli, muu joukko jäi tänne ja saa nyt toisen kutsun, mutta ei hääateeialle, vaan illalliselle.
      Jeesus tulee sekä toisella ja kolmannella yövartiolla.

Matt 14:24-27 Mutta venhe oli jo monen vakomitan päässä maasta, aaltojen ahdistamana, sillä tuuli oli vastainen.
      25. Ja neljännellä yövartiolla Jeesus tuli heidän tykönsä kävellen järven päällä.
      26. Kun opetuslapset näkivät hänen kävelevän järven päällä, peljästyivät he ja sanoivat: "Se on aave", ja huusivat pelosta.
      27. Mutta Jeesus puhutteli heitä kohta ja sanoi: "Olkaa turvallisella mielellä, minä se olen; älkää peljätkö."
      Yövartiossa on kolme ja toisen laskutavan tavan mukaan neljä vartiovuoroa ja Jeesus tulee tässä siinä viimeisessä vartiossa hakemaan oman porukkansa, jota tuo vene kuvastaa, joka on seurakunnan kuva

Matt 25:8-13 Ja tyhmät sanoivat ymmärtäväisille: 'Antakaa meille öljyänne, sillä meidän lamppumme sammuvat.'
      9. Mutta ymmärtäväiset vastasivat ja sanoivat: 'Emme voi, se ei riitä meille ja teille. Menkää ennemmin myyjäin luo ostamaan itsellenne.'
      10. Mutta heidän lähdettyään ostamaan ylkä tuli; ja ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssansa häihin, ja ovi suljettiin.
      11. Ja myöhemmin toisetkin neitsyet tulivat ja sanoivat: 'Herra, Herra, avaa meille!'
      12. Mutta hän vastasi ja sanoi: 'Totisesti minä sanon teille: minä en tunne teitä.'
      13. Valvokaa siis, sillä ette tiedä päivää ettekä hetkeä.

Luuk 11:7-10 ja toinen sisältä vastaa ja sanoo: 'Älä minua vaivaa; ovi on jo suljettu, ja lapseni ovat minun kanssani vuoteessa; en minä voi nousta antamaan sinulle'
      8. minä sanon teille: vaikka hän ei nousekaan antamaan hänelle sentähden, että hän on hänen ystävänsä, nousee hän kuitenkin sentähden, että toinen ei hellitä, ja antaa hänelle niin paljon, kuin hän tarvitsee.
      9. Niinpä minäkin sanon teille: anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.
      10.Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.

Eli tässäkin ovi on jo suljettu, mutta vieläkin heille annetaan ruokaa kun he eivät väsy pyytämään ja nämä ovat niit illalliselle pääseväi, jos kestävät ne antikristuksen vainot, jotka ei tule moesiamen osalle, eikä heidän tarvitse saada voittoa sen nimen luvusta yms, kuten täytyy illalliselle tulijoiden tehdä, kun eivät olleet valmiit, kun hääkutsu tuli.

Ilm 15:2. Ja minä näin ikäänkuin lasisen meren, tulella sekoitetun, ja niiden, jotka olivat saaneet voiton pedosta ja sen kuvasta ja sen nimen luvusta, seisovan sillä lasisella merellä, ja heillä oli Jumalan kanteleet.

• niinsanotusti, "Raamattu viidakkoon"!

• kirjoitusvirheitä
        Mohikaani_27 kirjoitti:

niinsanotusti, "Raamattu viidakkoon"!

Tässä vain muutama raamatun paikka, joka panee ainakin miettimään.
        Ilm 19:7-9 Iloitkaamme ja riemuitkaamme ja antakaamme kunnia hänelle, sillä Karitsan häät ovat tulleet, ja hänen vaimonsa on itsensä valmistanut.
        8. Ja hänen annettiin pukeutua liinavaatteeseen, hohtavaan ja puhtaaseen: se liina on pyhien vanhurskautus."
        9.Ja hän sanoi minulle: "Kirjoita: Autuaat ne, jotka ovat kutsutut Karitsan hääaterialle!" Vielä hän sanoi minulle: "Nämä sanat ovat totiset Jumalan sanat."

Luuk 14:15.-24 Tämän kuullessaan eräs pöytäkumppaneista sanoi hänelle: "Autuas se, joka saa olla aterialla Jumalan valtakunnassa!"
        16. Niin hän sanoi hänelle: "Eräs mies laittoi suuret illalliset ja kutsui monta.
        17. Ja illallisajan tullessa hän lähetti palvelijansa sanomaan kutsutuille: 'Tulkaa, sillä kaikki on jo valmiina.'
        18. Mutta he rupesivat kaikki järjestään estelemään. Ensimmäinen sanoi hänelle: 'Minä ostin pellon, ja minun täytyy lähteä sitä katsomaan; pyydän sinua, pidä minut estettynä.'
        19. Toinen sanoi: 'Minä ostin viisi paria härkiä ja menen niitä koettelemaan; pyydän sinua, pidä minut estettynä.'
        20. Vielä toinen sanoi: 'Minä otin vaimon, ja sentähden en voi tulla.'
        21. Ja palvelija tuli takaisin ja ilmoitti herralleen tämän. Silloin isäntä vihastui ja sanoi palvelijalleen: 'Mene kiiruusti kaupungin kaduille ja kujille ja tuo köyhät ja raajarikot, sokeat ja rammat tänne sisälle.'
        22. Ja palvelija sanoi: 'Herra, on tehty, minkä käskit, ja vielä on tilaa.'
        23. Niin Herra sanoi palvelijalle: 'Mene teille ja aitovierille ja pakota heitä tulemaan sisälle, että minun taloni täyttyisi;
        24.sillä minä sanon teille, ettei yksikään niistä miehistä, jotka olivat kutsutut, ole maistava minun illallisiani.'"

Luuk 12:35. Olkoot teidän kupeenne vyötetyt ja lamppunne palamassa;
        36. ja olkaa te niiden ihmisten kaltaiset, jotka herraansa odottavat, milloin hän palajaa häistä, että he hänen tullessaan ja kolkuttaessaan heti avaisivat hänelle.
        37. Autuaat ne palvelijat, jotka heidän herransa tullessaan tapaa valvomasta! Totisesti minä sanon teille: hän vyöttäytyy ja asettaa heidät aterioimaan ja menee ja palvelee heitä.
        38.Ja jos hän tulee toisella yövartiolla tai kolmannella ja havaitsee heidän näin tekevän, niin autuaat ovat ne palvelijat.
        Eli Jeesus palaa häistä ja eihän häistä voi palata ellei häitä ole menossa ja täytyyhän siellä oll morsiamen, että häitä voidaan pitää ja täytyyhä siellä olla koko morsiamen, eli kaikki tosi uskovaiset, jotka olivat valmiit, kun ylkä tuli, muu joukko jäi tänne ja saa nyt toisen kutsun, mutta ei hääaterialle, vaan illalliselle.
        Jeesus tulee sekä toisella ja kolmannella yövartiolla.

Matt 14:24-27 Mutta venhe oli jo monen vakomitan päässä maasta, aaltojen ahdistamana, sillä tuuli oli vastainen.
        25. Ja neljännellä yövartiolla Jeesus tuli heidän tykönsä kävellen järven päällä.
        26. Kun opetuslapset näkivät hänen kävelevän järven päällä, peljästyivät he ja sanoivat: "Se on aave", ja huusivat pelosta.
        27. Mutta Jeesus puhutteli heitä kohta ja sanoi: "Olkaa turvallisella mielellä, minä se olen; älkää peljätkö."
        Yövartiossa on kolme ja toisen laskutavan mukaan neljä vartiovuoroa ja Jeesus tulee tässä siinä viimeisessä vartiossa hakemaan oman porukkansa, jota tuo vene kuvastaa, joka on seurakunnan kuva

Matt 25:8-13 Ja tyhmät sanoivat ymmärtäväisille: 'Antakaa meille öljyänne, sillä meidän lamppumme sammuvat.'
        9. Mutta ymmärtäväiset vastasivat ja sanoivat: 'Emme voi, se ei riitä meille ja teille. Menkää ennemmin myyjäin luo ostamaan itsellenne.'
        10. Mutta heidän lähdettyään ostamaan ylkä tuli; ja ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssansa häihin, ja ovi suljettiin.
        11. Ja myöhemmin toisetkin neitsyet tulivat ja sanoivat: 'Herra, Herra, avaa meille!'
        12. Mutta hän vastasi ja sanoi: 'Totisesti minä sanon teille: minä en tunne teitä.'
        13. Valvokaa siis, sillä ette tiedä päivää ettekä hetkeä.

Luuk 11:7-10 ja toinen sisältä vastaa ja sanoo: 'Älä minua vaivaa; ovi on jo suljettu, ja lapseni ovat minun kanssani vuoteessa; en minä voi nousta antamaan sinulle'
        8. minä sanon teille: vaikka hän ei nousekaan antamaan hänelle sentähden, että hän on hänen ystävänsä, nousee hän kuitenkin sentähden, että toinen ei hellitä, ja antaa hänelle niin paljon, kuin hän tarvitsee.
        9. Niinpä minäkin sanon teille: anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.
        10.Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.

Eli tässäkin ovi on jo suljettu, mutta vieläkin heille annetaan ruokaa kun he eivät väsy pyytämään ja nämä ovat niitä illalliselle pääseviä, jos kestävät ne antikristuksen vainot, jotka ei tule morsiamen osalle, eikä heidän tarvitse saada voittoa sen nimen luvusta yms, kuten täytyy illalliselle tulijoiden tehdä, kun eivät olleet valmiit, kun hääkutsu tuli.

Ilm 15:2. Ja minä näin ikäänkuin lasisen meren, tulella sekoitetun, ja niiden, jotka olivat saaneet voiton pedosta ja sen kuvasta ja sen nimen luvusta, seisovan sillä lasisella merellä, ja heillä oli Jumalan kanteleet.

• pakanainhuuto2

• frihet

Se että Kristityt ovat poistuneet, tuottaa ihmetystä yltä kyllin, vaikka "martyyriyden kautta senkin jälkeen voi pelastua kadotukselta, tosin se ei ole helppoa, kun pelastus ei tänään armostakaan kelpaa, niin tuskin se ahdingon johdosta vastaan otetaan, koska silloin antikristus tekee viimeiset yrityksensä hävittääkseen loputkin maan kansoista.

• meissä olevan sekä sielullisen että hengellisen ruumiin. Jeesuksen tulemuksessa hän ottaa sen hengellisen ja jättää maan päälle sielullisen. Tämä on hyvin selvää Paavalin opetusta, että meidät pelastetaan pois tästä "kuoleman ruumiista."

1.Korinttolaiskirje:
      15:44   "kylvetään sielullinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen."

Sinä yönä on aina kaksi naista ja kaksi miestä samalla vuoteella. Samoin on pellolla kaksi miestä tai kaksi naista, joista aina hengellinen "sisäinen ihminen" otetaan ja sielullinen lihan ruumis jätetään. "yksi otetaan ja toinen jätetään". Tämä on selvä kuin kristallinkirkas vesi!

Roomalaiskirje:
      7:22   "sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
      7:23   mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
      7:24   Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
      7:25   Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia."

• todettavalla tavalla

Ovatko siis kaikki esim. Yli-Vainion kertomukset ihmisten äkillisistä katoamisista pötypuhetta?

Jos sielullinen ruumis jää tempauksessa alas, ei hengellisen katoamista pitäisi havaita. Elämä jatkuu entisellään. Valvoneiden uskovien hengellinen ruumis vain on siirtynyt maallisesta majastaan. Tätäkö tarkoitit?

• uteljas

Noin minäkin tuon ymmärrän.
        Eikä ole epäilystäkään, etteikö tuosta kahtiajaosta olisi kyse.
        Kaksi miestä samalla vuoteella on muuten käsittämätön.'
        Kaksi naista samoilla jauhinkivillä ei käy jauhinkivet tuntien mitenkään eri henkilöiksi.
        Siunausta Ekivaarille!

• to....

teette pilvissä?Entä miten Jeesus hallitsee maan päällä, muuttuu ihmiseksi vai alkaako Jumala asua ja elää maan päällä? Oudon näytelmän toisessa vaiheessa ilmaantuu ei-voideltu joka vastustaa voideltua joka juuri on nostattanut osan maapallon väestä ja sen muinaisista kuolleista asumaan pilviin? Saatana heitetään vankeuteen mutta saa vain tuhat vuotta? Eikö se jo kannattaisi nitistää lopullisesti ja missä muodossa ja missä saatana suorittaa lyhyehkön kakkunsa?

• meet?
        * Anna Jeesuksen pelastaa ja uudestisynnyttää elävään uskoon, niin nämä pilvissä olemisetkin sitten valaistuu, ja pääset sitten itsekkin sinne tuuliin ja pilviin, ja näin saamme olla Herran kanssa aina ja iankaikkisesti!

• anti-kristitty

Paljonpa on mölyä saatu aikaiseksi yhden vaivaisen sanonnan perusteella... vielä väärinkäsittämällä se.

Eikö yleensä periaatteena pitäisi olla tulkita raamattua raamatulla eikä jollain raamatun kirjoittamisen jälkeen keksityllä opilla?

Jeesus sanoo, että hän tulee "kuin varas yöllä" ja sinä tulkitset sen niinkuin hän tulisi salaa ja lähtisi salaa kenenkään huomaamatta.

Paavali on eri mieltä sinun ja sinun tulkintasi kanssa. Katsos mitä Paavali kirjoittaa 1.Tess.4-5. Oppi salaisesta tulemuksesta ei sovi ollenkaan yhteen tuon tekstin kanssa. Paavali ei puhu kahdesta erillisestä Jeesuksen tulemuksesta vaan vain yhdestä, jota seuraa sekä uskovien ylösnousemus että jumalattomien tuho. Se, että hän tulee kuin varas yöllä ei tarkoita sitä, että hänen tuloansa ei huomata ollenkaan vaan sitä, että se tapahtuu yllättäen.... samalla tavalla kuin tuho tuli "yllättäen" myös Nooan päivinä. Jeesushan sanoi, että hän ei itsekään tiedä, milloin se tapahtuu. Yksin hänen Isänsä, eli Jumala, tietää sen.

(1.Tess.5:2) sillä te tiedätte itse aivan hyvin, että Herran päivä tulee kuin varas yöllä. (3) Juuri kun ihmiset sanovat: "Kaikki on hyvin, ei mitään hätää", tuho kohtaa heidät äkkiarvaamatta niin kuin synnytyspoltot raskaana olevan naisen, eivätkä he pääse pakoon. (4) Mutta te, ystävät, ette elä pimeydessä, eikä tuo päivä pääse yllättämään teitä kuin varas. ... (6) Emme siis saa nukkua niin kuin muut, vaan meidän on valvottava ja pysyttävä raittiina. (7) Ne, jotka nukkuvat, nukkuvat yöllä; ne, jotka juovat, ovat juovuksissa yöllä. ... (9) Jumala ei ole tarkoittanut, että saisimme osaksemme vihan vaan että pelastuisimme Herramme Jeesuksen Kristuksen tullessa.

• sanansa julkisesti salaa, sillä Jeesus on Jumalan sanaa ja sen toteutuminen on juuri sitä ... "Niin he sanoivat hänelle: »Kuka sinä olet?» Jeesus sanoi heille: »Juuri se, mitä minä puhunkin teille.»" [Joh.8:25].

Herran tulemus on yhtä kuin Jumalan sanan toteutumista:

Kauko-Idän tzunamit oli monille Herran tulemus ja Jumalan sanan toteutuminen. Samoin vuoden 2001 syyskuussa tapahtunut WTC-tornien luhistuminen sekä lukemattomat tulivuorien purkaukset ja maan järistykset!

Luukkaan evankeliumi:
        13:1   "Samaan aikaan oli saapuvilla muutamia, jotka kertoivat hänelle niistä galilealaisista, joiden veren Pilatus oli sekoittanut heidän uhriensa vereen.
        13:2   Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Luuletteko, että nämä galilealaiset olivat syntisemmät kuin kaikki muut galilealaiset, koska he saivat kärsiä tämän?
        13:3   Eivät olleet, sanon minä teille, mutta ellette tee parannusta, niin samoin te kaikki hukutte.
        13:4   Taikka ne kahdeksantoista, jotka saivat surmansa, kun torni Siloassa kaatui heidän päällensä, luuletteko, että he olivat syyllisemmät kuin kaikki muut ihmiset, jotka Jerusalemissa asuvat?
        13:5   Eivät olleet, sanon minä teille, mutta ellette tee parannusta, niin samoin te kaikki hukutte."

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      170
      6524
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      58
      4462
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      3098
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      61
      2977
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1895
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1554
    7. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1536
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      38
      1485
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1330
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      44
      1230
    Aihe