SeaSar 8000

Historia

Osaako kukaan kertoa SeaStar 8000 valmistushistorian ja mallit. Kuinka paljon niitä tehtiin ja milloin on tehty viimeiset. Paljon FB mallia tehtiin? Kiitos etukäteen

15

2871

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SeaStar 8000

      Anteeksi veneen nimessä oleva virhe!

    • Tekijälle

      Nord Star Patrol Boats / Lindqvist, Kälviällä!
      Hän luultavasti tietää.

    • SeaStar 8000 tuore omistaja

      Venettä tehty kahta mallia Cruiser ja Cruiser FB eli yläohjaamo-versio. valmistus aloitettiin 1987, ja vuoteen -97 mennessä veneitä tehtiin 130 kpl joista FB malleja oli noin 40. Runko ollut koko ajan sama, vuonna -96 tehtiin sisätiloihin muutoksia ja samalla myös kansi koki muutoksia. Ihan tarkkaan en tiedä milloin on viimeiset 8000 on tehty, veikkaan että vuosituhannen vaihteen tienoilla.

      • 8000 xr

        malli löytyy (takahyttimalli).


      • mallin

        olet ostanut? Ja millä koneella?


      • tuore SeaStar omistaja
        mallin kirjoitti:

        olet ostanut? Ja millä koneella?

        vene on vuosimallia 1990 ja malliltaan 8000 cruiser, ei siis yläohjaamoa.

        koneena on 600h ajettu volvo penta 200hv diesel (AD41B) ja vetolaitteena 290 DP.

        keulapotkuria ei ole ja sen tarpeellisuuden kaiketi tietää ensi kesän jälkeen.


      • Oli aikanaan
        tuore SeaStar omistaja kirjoitti:

        vene on vuosimallia 1990 ja malliltaan 8000 cruiser, ei siis yläohjaamoa.

        koneena on 600h ajettu volvo penta 200hv diesel (AD41B) ja vetolaitteena 290 DP.

        keulapotkuria ei ole ja sen tarpeellisuuden kaiketi tietää ensi kesän jälkeen.

        siltaversio vm. muistaakseni -89. Vene oli hienosti tehty, joskin joitain virheitä lakkauksessa.
        Itse vene naurettavan pieni FB:ksi.( mittasin rungon 7,40 m. )
        Oi niitä aikoja.

        Meillä oli turboton versio koneesta 150 hp. Liian tehoton.
        200 hp. riittänee. Keulapotkuria tuskin tarvinnee 7 metrisessä veneessä , missä on vetolaite ?

        T : hönö-ossi, seilori


      • on?
        Oli aikanaan kirjoitti:

        siltaversio vm. muistaakseni -89. Vene oli hienosti tehty, joskin joitain virheitä lakkauksessa.
        Itse vene naurettavan pieni FB:ksi.( mittasin rungon 7,40 m. )
        Oi niitä aikoja.

        Meillä oli turboton versio koneesta 150 hp. Liian tehoton.
        200 hp. riittänee. Keulapotkuria tuskin tarvinnee 7 metrisessä veneessä , missä on vetolaite ?

        T : hönö-ossi, seilori

        Turboton versio? Aqd 41 on Turbolla, mutta ilman välijäähdytintä.
        aqd 41 riittää ihan mainiosti jos pienemmällä kuormalla ajelee.
        Meillä 2henk. romut, kulkee hienosti, 28 huiput, matkanop.22-24kn(A4potkurit). kulutusta en ole mittaillu, mutta normiduunarin lompakko riittää rahottamaan.


      • tuore SeaStar omistaja kirjoitti:

        vene on vuosimallia 1990 ja malliltaan 8000 cruiser, ei siis yläohjaamoa.

        koneena on 600h ajettu volvo penta 200hv diesel (AD41B) ja vetolaitteena 290 DP.

        keulapotkuria ei ole ja sen tarpeellisuuden kaiketi tietää ensi kesän jälkeen.

        Oli FB versio 210hv bensa v8, teho enemmänkuin riittävä, joten tuo 200 on varmaan aika sopiva, painaa tosin enemmän.
        Huiput VDO lokin mukaan 38s (ainakin näytti). Juttelin kerran yhden hemmon kanssa jolla sama ilman flaikkaria ja kertoi VDO:n näyttävän 39 s. Uskokooon kuka uskoo, ei tarvitse vastailla että no, ei varmaan mee, olen ajanut Busterilla......

        Pohjan pitäisi olla kuulemma jostain jenkistä kopsattu, itse vaihdoin Beikkarista tuohon ja totesin pohjan olevan aika paljon "kovempi". Ihan miellyttävä vene kokoisekseen, saisihan flaikkarivene olla vaikka isompikin, mutta eipä tuo kalliste kovin paljoa noin pieneksikään. Tilat ihan siedettävät.
        Matkavauhdissa n 20s kulutus oli 2l/maili joten tuolla dieselillä pitäisi varmaan jäädä 1.5:een.


      • tiedoista
        jrsj kirjoitti:

        Oli FB versio 210hv bensa v8, teho enemmänkuin riittävä, joten tuo 200 on varmaan aika sopiva, painaa tosin enemmän.
        Huiput VDO lokin mukaan 38s (ainakin näytti). Juttelin kerran yhden hemmon kanssa jolla sama ilman flaikkaria ja kertoi VDO:n näyttävän 39 s. Uskokooon kuka uskoo, ei tarvitse vastailla että no, ei varmaan mee, olen ajanut Busterilla......

        Pohjan pitäisi olla kuulemma jostain jenkistä kopsattu, itse vaihdoin Beikkarista tuohon ja totesin pohjan olevan aika paljon "kovempi". Ihan miellyttävä vene kokoisekseen, saisihan flaikkarivene olla vaikka isompikin, mutta eipä tuo kalliste kovin paljoa noin pieneksikään. Tilat ihan siedettävät.
        Matkavauhdissa n 20s kulutus oli 2l/maili joten tuolla dieselillä pitäisi varmaan jäädä 1.5:een.

        Tiedätkö historiasta mitään? Mistähän sais FB veneestä muutamia kuvia ja varsinkin viimeisestä mallista eli -96 tai uudempi. Milloin muuten tehtiin viimeiset veneet? Tarina kertoo, että muotit ovat muutaman henkilön omistuksessa mutta kukaan ei tiedä onko niitä tehty lähiaikoina.


      • vanhavenerakentaja
        tiedoista kirjoitti:

        Tiedätkö historiasta mitään? Mistähän sais FB veneestä muutamia kuvia ja varsinkin viimeisestä mallista eli -96 tai uudempi. Milloin muuten tehtiin viimeiset veneet? Tarina kertoo, että muotit ovat muutaman henkilön omistuksessa mutta kukaan ei tiedä onko niitä tehty lähiaikoina.

        Muotit on keskipohjanmaalla 5 kaverin omistuksessa jotka leipoivat kukin yhdet veneet ,osa on tehnyt valmiiksi muutama on lasikuitu valmiina ,vene on uuden kannen myötä sea-star eurokruiser 28 ,suurin ero vanhaan on että kansi on kiiltävä kun vanha oli röpelöpintainen.


      • muutokset
        vanhavenerakentaja kirjoitti:

        Muotit on keskipohjanmaalla 5 kaverin omistuksessa jotka leipoivat kukin yhdet veneet ,osa on tehnyt valmiiksi muutama on lasikuitu valmiina ,vene on uuden kannen myötä sea-star eurokruiser 28 ,suurin ero vanhaan on että kansi on kiiltävä kun vanha oli röpelöpintainen.

        siinä. Sisätilat ovat samanlaiset kuin ennen? Onko pohja täysin sama? Saisko mistään valokuvia näistä uusista veneistä sähköpostiin karimaki at windowslive.com


      • vanhavenerakentaja
        muutokset kirjoitti:

        siinä. Sisätilat ovat samanlaiset kuin ennen? Onko pohja täysin sama? Saisko mistään valokuvia näistä uusista veneistä sähköpostiin karimaki at windowslive.com

        Poihja täysin sama,sisustassa pieniä muutoksia,kansi modernisoitu (sileä pinta,ikkunanurkat pyöristetty, targa kaaren tilalla "siipimasto".


      • niitä
        vanhavenerakentaja kirjoitti:

        Poihja täysin sama,sisustassa pieniä muutoksia,kansi modernisoitu (sileä pinta,ikkunanurkat pyöristetty, targa kaaren tilalla "siipimasto".

        muotteja?
        Tiedätkö kuka voisi lähettää uudesta mallista muutaman kuvan!


    • Tyytyväinen omistaja

      Minulla Sea Star 8000 C, vuosmalli -91 Volvon koneella 41B vetolaite 290 DP. Ostin veneeni 3 vuotta sitten enkä ole kadunnut, huippu on alkukesäällä 35 Solmua, mukava ja taloudellinen matkavauhti on siinä 22 solmun kohdalla silloin kulutus selvästi alle 1 litra/mil. Erittäin hyvää teho/painosuhde nousee plaaniin hetkessä vaikka olisi minkälainen kuorma mukaan.Erittäin ketterä käyttää kun siihen oppii, helppo rantautua vaikkapa yksin kun pääsee suoraan ulos uimatasolle ilman turhia tikkaita.Trimmit joutuu käyttää ja venee on aika tuulialtis, hyvää olisi tietysti keulapotkuri mutta vaikeata asentaa ja viläpä kallis lysti. Voisin kuvitella että FB mallit vaatii keulapotkuria. Sistuksesta sen verran että kuppituolit vaihdettiin sohvaan vuonna -89, hyvää ja selkeä parannus. Mukava perhe vene meidän käyttöön 2 2 plus koira, muksut viihtyvät dinettipöydän alla oleva punkkassa ja mamman kanssa on mukava olla etukajuuttan puolella varsinkin kun väliovi laitettaan kiinni..pitää vaan varoa ettei perhee lisäntyy koska silloin venee käy ahtaaksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1313
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      640
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      149
      408
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe