En ole ennen matkustanut lentokoneella, ja koitin lukea lentoyhtiöiden sivuja mutta en saanut tähän kysymykseen oikein selvää vastausta. Pitääkö minulla olla reseptilääkkeiden reseptit mukana jos pakkaan lääkkeet ruumaan? Lääkkeet eivät ole mihinkään akuutteihin sairauksiin, eli en tarvitse niitä matkan aikana. Siis tarvitseeko minun jotenkin todistaa että lääkkeet ovat omaan henkilökohtaiseen käyttööni? Vai pitääkö kaikki lääkkeet ottaa käsimatkatavaroihin? Jos joku osaisi selventää, olisin kiitollinen.
Lääkkeiden pakkaus ruumaan/käsimatkatavaroihin?
12
11097
Vastaukset
- lääkkeiden syöjä
Repsut täytyy olla mukana kuulemma. Itse olen pakannut lääkeitä sekä ruumaan että käsitavaroihin, ja reseptit matkustaa lääkkeen mukana samassa paikassa. Kertaakaan ei ole missään kuitenkaan lääkeeistä mitään kyselty.
- ruumaan menneiden reseptejä...
Käsimatkatavaroissa aina reseptit mukana ja alkupäispakkauksissa.
Jos haluat pelata varman päälle, mikset laittaisi ruumaankin reseptit mukaan, tai kopiot, jos pelkäät, että laukku katoaa.
- ---
...tarkistaa kohdemaan säännökset. Kaikkiin maihin ei saa viedä kaikkia meille "tavallisia" lääkkeitä, esim. Dubaissa tiukat säännökset, ja tuskin siellä kukaan haluaisi joutua "vahingon" takia virkavallan juttusille.
- ennyt ymmärrä
pitää ruumaan laittaa? Varmaan yskänlääke ja aspiriini joutaa sinne mutta reseptilääkkeet ehdottomasti käsimastkatavaroihin sillä entä jos laukku häviää niin mistä saat lääkkeet siihen hätään? Ja lääkkeet saa viedä matkustamoon ilman ongelmia.
- ei ongelma
älkää pelotelko sillä ei kukaan joudu vaikeuksiiin Disperinin kanssa jne. Reseptit mukaan senkin takia että lääkkeet loppuu tai häviää.
Reseptilääkkeitä saa viedä mihin maahan vain haluaa mutta aina ne pitää olla käsitavaroissa. Laukkuja häviää ja mitä teet kun häviää myös lääkkeet?
- minäminätieDÄN
nojos lääkkeet eivä ole niitä a k u u t t e j a niin mitä sä niitä heti tarviit eli ruumaan vaan :D
- travelbag
Itselläni sama ongelma. Lääkkeitä on mukana 2 julmettua purkkia, ja 2 suurta pakkausta pillereitä, joita en tietenkään saa edes mahtumaan käsilaukkuuni. Joudun ottamaan nämä mukaani pitempiaikaiselle reissulle.
aion ottaa n. viikon lääkkeet käsimatka tavaraan, loput laitan resepteineen matkalaukkuun ruumaan. Ei siinä muuta vaihtoehtoa ole.
Missään kentillä ei ole koskaan saavuttuani kysytty mitään. Ole tarkkana kuitenkin jos on ns. kipulääkkeitä, ne luokitellaan usein huumeiksi!
Myös Suomeen takaisin tullessasi pitää olla ALKUPERÄINEN resepti lääkkeiden mukana, jos tarkastavat sinut, niinkuin minulle kerran kävi. - hmmmmmi
jos ei ole niin hätä ettei haittaa vaikka vähän viiveellä tulkisikin reseptilääkeet nii saako ne laittaa ruumaan vai onko aina ehdoton käsimatkatavara?
- esses
Kyllä ruumaan saa laittaa ihan mitä itse lystää, minä sinne resepti lääkkeet resepteineen sullon, myös läppärini.
- aasiaa
Lääkkeitä ei kannata laittaa ruumaan, sillä ne voivat mennä siellä pilalle. Ruuman lämpötila laskee hyvin alas ja voi vaikuttaa lääkkeeseen. En laittaisi myöskään läppäriä ruumaan samasta syystä.
- silipasija
Trafin sivuilta voi tarkastaa mitä käsimatkatavaroissa saa olla, täällä on jos jonkinlaista asiantuntijaa.
- Kuubaan
Apteekeista saa pyytää läääkekohtaiset todistukset käytössä olevista lääkkeistä. Niissä on todistus suomeksi ja englanniksi.Nykyään kun ei ole noita paperisia reseptejä juuri lainkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1024537Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743831334- 1861052
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091042Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna86940Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47901- 64891
- 64866
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk11862Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64826