Palautelomake lakkasi toimimasta

mitä tehdä?

Oheinen lomake on ongelma. Se toimi normaalisti vielä muutama kuukausi sitten. Kun palautteen tulo lakkasi, aloin ihmetellä ja tarkistin tänään asian. Ei toimi. Mutta en keksi syytä. Olenko pyyhkinyt vahingossa jotakin oleellista pois? En pysty kertakaikkiaan muistamaan, että olisin ylipäätään käynyt tässä välissä puuttumassa sivun koodiin mitenkään. Sivupäivityksiä olen silloin tällöin kyllä tehnyt, mutta muille sivuille.

Yritin selvittää asiaa helpdeskin kautta. Toisaalta, jos vika nyt sattuukin olemaan itsessäni, vältän tekeytymästä täysin aasiakkaaksi yrittämällä edes selvittää tätä itsekseni haukkumatta asiakaspalvelijoita heti ensimmäiseksi lyttyyn.

Helpdeskin vastaus oli seuraava:

tämmönen rivi puuttuu tuolta koodista: "
Oma ihmettelyn aiheeni:
Mutta eikö tämä ole vapaaehtoinen lisäys, mikä ei vaikuta toimintaan?

Kokeilin myös tätä linkitystä, mutta en saanut toimimaan sen paremmin ""

Ja se murheenkryyni:

7

554

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • php-miäs

      Ekana iski silmään se, että ekalla HTML-rivillä on kaksi kertaa form-tagi virheellisesti.

      • ap.

        Jep jep. Niinpä näkyi olevan. Vika ei ole kuitenkaan tuossa copy-paste-sijoituksessa tulleeseen virheeseen tässä aiheessa, vaan jossakin muussa - en vain tiedä missä?


    • Koodi-Jere

      Tuo saattaa olla juuri se ongelma. Tai jos sinulla on tuollainen ollut siellä lomakkeessa.
      Scriptissä on varmaankin jokin sähköpostiosoitteen tarkastus, ja jos arvona on "lähettäjän sähköpostiosoite tähän", se ei taatusti hyväksy sitä. Elementin tyypin ollessa hidden, ei käyttäjäkään pysty vaikuttamaan siihen, joten tuo "lähettäjän sähköpostiosoite tähän", lähtee aina eteenpäin.

      Vaihda tuon spostin tilalle email, niin scripti tarkastaa luultavimmin käyttäjän antaman sähköpostiosoitteen. Sposti-nimellä, se voi tehdä kummia.

      En muuta keksi.

      Miten lomake ei toimi? Lähettää viestin, mutta ei tule perille? Antaa lähettäessä virheilmoituksen? Jotain muuta, mitä?

      • mutta, (ap.)

        Lomake palaa normaalisti kiitos-sivulle ja antaa ymmärtää, että palaute on lähtenyt. Se ei kuitenkaan saavu sähköpostiini.


      • vielä tässä (ap.)
        mutta, (ap.) kirjoitti:

        Lomake palaa normaalisti kiitos-sivulle ja antaa ymmärtää, että palaute on lähtenyt. Se ei kuitenkaan saavu sähköpostiini.

        Sain helpistä vielä tämän apurungon, jonka pitäisi olla oikein.

        En ymmärrä, miksi tuo "lähettäjän sähköpostiosoite tähän" on hidden eikä text.














        Palaute:


      • kiitos, Jere

        Muutin sposti-nimen emailiksi. Hylkäsin sen "sähköpostiosoite tähän". Minusta sillä ei ole mitään virkaan "hidden"-arvolla (korjatkaa, jos erehdyn).

        Toimii.


      • Koodi-Jere
        kiitos, Jere kirjoitti:

        Muutin sposti-nimen emailiksi. Hylkäsin sen "sähköpostiosoite tähän". Minusta sillä ei ole mitään virkaan "hidden"-arvolla (korjatkaa, jos erehdyn).

        Toimii.

        Näin arvelinkin.

        Juu ei siitä ainakaan mitään hyötyä ole, haittaa korkeintaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe