Näin saat aamuyöllä taksin kotiin Helsingistä(tai mistä vain)

T3..

Kun matkustat alkuillasta taksin kyydissä, kysy millä hinnalla kuski on valmis tulemaan kello x paikkaan y ja viemään sinut paikkaan z.

Valmistaudu henkisesti siihen, että hinta on jotain 2-3 kertainen normaaliin taksaan nähden, ja joudut maksamaan osan etukäteen.

Alle tuplataksalla kenenkään ei kannata tuota tehdä, ellei asiaan liity muita etuja.

34

3834

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • T3..

että tuo raha tekisi kuskista äkkirikkaan, eikä sinun tarvitsisi olla paikalla juuri silloin kun on sovittu.

Mikäli kuski ehdottaa alempaa kuin tuplahintaa, nimeä hinta itse tuplahinnaksi, näin varmistat ettei kuski ynnäile itsekseen jälkeenpäin ja totea tehneensä huonon diilin ja jättää esim tulematta tai on muuten vaisu.

• YÖKUSKI

allahan on viestiketjun alku HUOMIO, HUOMIO

20€ TIPPII KOLMOSEN SISÄPUOLELLE ON NORMI.

• Ajelen taksia tuollaisella autolla (tai ajoin, nyt siirryn tila-autoon...)
      Sain todella paljon noita tarjouksia että tulisinko hakemaan yöllä... Annoin puh. numeron ja sanoin että soittakaa, koskaa ei kuitenkaan tiedä missä olen mihinkin aikaan. Esim viime lauantaina lähdin Saloon puolen yön aikoihin ja siltä keikalta palasin 2.30.
      Se tuplahinta keikasta määrättyyn aikaan vkl-yönä ei välttämättä riitä!

• 80 euroo

Viime viikonloppuna kävi näin:
        Vein illalla neljä kaverusta keskustan yökerhoon. He kysyivät että haenko heidät yöllä takaisin. Vastasin jotain lauantai yön ruuhkan tapaista ja en tiedä missä olen mihinkin aikaan jne... Mutta voitte yrittää soittaa.

Kello 3.50 soi auton puhelin:
        - Nyt tarvisi päästä takaisin, tuutko hakeen tästä ja tästä
        - Mää saan kyllä lähempääkin pokan, koittakaa keksiä jotain muuta
        - Me annetaa joka jätkä sulle 20 euroa jos tuut
        - Jos te ihan oikeesti maksatte 80 euroa, niin oon siinä 3 minuutin päästä.

Eli näin! Rahat lapaan jantterit kotiin ja kaikille jäi varmasti hyvä mieli. Minä sain noin 20 euron kyyditä 80 euroa ja jätkät maksoivat 20 euroa per nuppi ja pääsivät kotiin baari-illan jälkeen juuri siihen aikaan kun halusivat!

Tuo kakskymppiähän ei mielestäni ole aamuyön tunteina enään iso raha kotimatkasta, jos baarissa on mennyt jo jotain 100 ja 200 väliltä! Mainittakoon vielä, että jos jokainen kaveruksista olisi mennyt omalla taksilla, niin heillä olisi kuitenkin mennyt lähes 20 euroa per henkilö!

"Hyvää pikkujouluaikaa kaikille! Niin kollegoille kuin takapenkkiläisillekkin."

• ja nopeasti
        80 euroo kirjoitti:

Viime viikonloppuna kävi näin:
        Vein illalla neljä kaverusta keskustan yökerhoon. He kysyivät että haenko heidät yöllä takaisin. Vastasin jotain lauantai yön ruuhkan tapaista ja en tiedä missä olen mihinkin aikaan jne... Mutta voitte yrittää soittaa.

Kello 3.50 soi auton puhelin:
        - Nyt tarvisi päästä takaisin, tuutko hakeen tästä ja tästä
        - Mää saan kyllä lähempääkin pokan, koittakaa keksiä jotain muuta
        - Me annetaa joka jätkä sulle 20 euroa jos tuut
        - Jos te ihan oikeesti maksatte 80 euroa, niin oon siinä 3 minuutin päästä.

Eli näin! Rahat lapaan jantterit kotiin ja kaikille jäi varmasti hyvä mieli. Minä sain noin 20 euron kyyditä 80 euroa ja jätkät maksoivat 20 euroa per nuppi ja pääsivät kotiin baari-illan jälkeen juuri siihen aikaan kun halusivat!

Tuo kakskymppiähän ei mielestäni ole aamuyön tunteina enään iso raha kotimatkasta, jos baarissa on mennyt jo jotain 100 ja 200 väliltä! Mainittakoon vielä, että jos jokainen kaveruksista olisi mennyt omalla taksilla, niin heillä olisi kuitenkin mennyt lähes 20 euroa per henkilö!

"Hyvää pikkujouluaikaa kaikille! Niin kollegoille kuin takapenkkiläisillekkin."

Niin mitenköhän käy jos luvat vapautetaan taksihinnoille?Nyt saatte jo näköjään käyttää asiakkaita törkeästi hyväksi kun taksit ei riitä ja lupia on liian vähän.
        Terv.vihainen asiakas joka vie tämän viestikeskustelun lääninhallituksen tarkastajalle.
        P.s.mikäköhän oli maksimihinta jonka sai kuluttajalta pyytää?

• lääniin niin
        ja nopeasti kirjoitti:

Niin mitenköhän käy jos luvat vapautetaan taksihinnoille?Nyt saatte jo näköjään käyttää asiakkaita törkeästi hyväksi kun taksit ei riitä ja lupia on liian vähän.
        Terv.vihainen asiakas joka vie tämän viestikeskustelun lääninhallituksen tarkastajalle.

älä unohda samalla vaatia valtion tukemia joukkoliikenne muotoja mukaan huolehtimaan ruuhkapiikkien hoitamisesta.

Ps. Mikähän on lääninhallituksen tarkastaja? No toivottavasti ko. tittelin omaavalle henkilölle kuuluu tämä asia...ai niin ne muuten kyllä tietää ihan tarkkaan nämä taksien asiat ilman, että ihan oikesti sinne vaivaudut :)

• paras!
        ja nopeasti kirjoitti:

Hyvä, nyt joku tekee asialle jotain. Helsingin viikonlopuissa taksi voi valita asiakkaansa eli ajaa jonotolppien ohi tyhjänä. Kassat ovat ihan mahdottomia, ajat 7h täysillä saat kasaan 450 € helposti. Eikä tarvise ajaa enään siihen 4.30-6.00 vaan voi lähteä pois siinä 4.30 aikoihin kun kassa sopiva.

• taksitieto
        ja nopeasti kirjoitti:

Elinkeinoa ei tulla vapauttamaan,koska vapaassa toiminnassa markkinat määräisivät hinnan. Tämä asia on myös lääninhallituksen tarkastajan (?) tiedossa,eli parasta vaan soittaa naapurille 4.30 aamuyöllä, ja pyytää hakemaan kotiin bensakorvauksella, tulee varmaan mielellään;)

• kilpailua
        taksitieto kirjoitti:

Elinkeinoa ei tulla vapauttamaan,koska vapaassa toiminnassa markkinat määräisivät hinnan. Tämä asia on myös lääninhallituksen tarkastajan (?) tiedossa,eli parasta vaan soittaa naapurille 4.30 aamuyöllä, ja pyytää hakemaan kotiin bensakorvauksella, tulee varmaan mielellään;)

tämän keskustelun perusteella markkinat määrävät jo hinnat vkl öinä,eli mikä muuttisi jos luvat vapauttetaisiin?

• se muuttuisi
        kilpailua kirjoitti:

tämän keskustelun perusteella markkinat määrävät jo hinnat vkl öinä,eli mikä muuttisi jos luvat vapauttetaisiin?

että takseja olisi tarpeeksi ;), minäkin laittaisin poikani vkl öiksi tienaamaan itsellensä opiskelurahaa.

• tähän puututtava

Luvanvaraista toimintaa! Kyllä pitää olla valvontaakin, taksat ovat riittävän korkeat jo nyt.

• Lepakkovuorolainen

Mitä te nyt itkette että on väärin tehdä kuljettajan kanssa diilejä hinnoista. EI todellakaan ole lakia eikä mitään vastaan ottaa esim n.65e helsinki westend välistä, laki määrää kyydin maksimihinnan mutta ei koske kuskin ja matkustajan välisiä sopimushintoja. Eli siis laki määrää millä taksalla ajetaan tolpalta mutta ei koske sopimuskyytejä! sopimuskyytien hinnoista on turha itkeä koska itse olet tietoinen että se tulee maksamaan paljon enemmän mutta eipähän tarvitse jonottaa.

Verrattakoon tähän että voithan kävellä nokian puhelinkauppaan ja ostaa sen 50e maksavan peruspuhelimen, mutta JOS HALUAT LAATUA ja OMINAISUUKSIA puhelimeen niin silloin puhelimenkin hinta nousee taivaisiin. EIKÖ? turha siis ruikuttaa että taksit tekevät diilejä...

• palvelua
        Lepakkovuorolainen kirjoitti:

Mitä te nyt itkette että on väärin tehdä kuljettajan kanssa diilejä hinnoista. EI todellakaan ole lakia eikä mitään vastaan ottaa esim n.65e helsinki westend välistä, laki määrää kyydin maksimihinnan mutta ei koske kuskin ja matkustajan välisiä sopimushintoja. Eli siis laki määrää millä taksalla ajetaan tolpalta mutta ei koske sopimuskyytejä! sopimuskyytien hinnoista on turha itkeä koska itse olet tietoinen että se tulee maksamaan paljon enemmän mutta eipähän tarvitse jonottaa.

Verrattakoon tähän että voithan kävellä nokian puhelinkauppaan ja ostaa sen 50e maksavan peruspuhelimen, mutta JOS HALUAT LAATUA ja OMINAISUUKSIA puhelimeen niin silloin puhelimenkin hinta nousee taivaisiin. EIKÖ? turha siis ruikuttaa että taksit tekevät diilejä...

Jos lupia myönnetään tietty määrä tietylle alueelle, niin ei niitä autoja missään sopimusajossa saa pitää.

• jööttiä....
        Lepakkovuorolainen kirjoitti:

Taksien suurimmat taksat on vahvistettu ja ne koskevat tavallista kuluttajaa. Miten muuten ajat tuollaisen mainitsemasi kyydin? Autoilijan näkökulmasta sinulla on kaksi vaihtoehtoa. Ajat mittariin sen mitä helsingistä westendiin kertyy ja loput on tippiä, joista sinun on pidettävä omaa kirjanpitoa ja maksaa niistä itse verosi. Toinen on se, että lyöt mittariin tuon 65€ sopimuskyytinä, josta sinulle maksetaan palkka. Molemmissa tapauksissa sinun pitää kuitenkin antaa tuosta 65€ summasta asiakkaalle kuitti. Miten teet tuon kuitin ensimmäisessä tapauksessa?

Jos taksa asetusta tulkitaan, niin kuluttajilta ei saa periä edes sopimalla yli siinä märitellyn enimmäistaksan. Jos tilaajana on yritys, niistä kyydeistä voi pyytää vaikka 200€, niille ei ole määritelty maksimi taksaa, kuten tavalliselle kuluttajalle.

• taksijoe
        jööttiä.... kirjoitti:

Taksien suurimmat taksat on vahvistettu ja ne koskevat tavallista kuluttajaa. Miten muuten ajat tuollaisen mainitsemasi kyydin? Autoilijan näkökulmasta sinulla on kaksi vaihtoehtoa. Ajat mittariin sen mitä helsingistä westendiin kertyy ja loput on tippiä, joista sinun on pidettävä omaa kirjanpitoa ja maksaa niistä itse verosi. Toinen on se, että lyöt mittariin tuon 65€ sopimuskyytinä, josta sinulle maksetaan palkka. Molemmissa tapauksissa sinun pitää kuitenkin antaa tuosta 65€ summasta asiakkaalle kuitti. Miten teet tuon kuitin ensimmäisessä tapauksessa?

Jos taksa asetusta tulkitaan, niin kuluttajilta ei saa periä edes sopimalla yli siinä märitellyn enimmäistaksan. Jos tilaajana on yritys, niistä kyydeistä voi pyytää vaikka 200€, niille ei ole määritelty maksimi taksaa, kuten tavalliselle kuluttajalle.

Ei edes sopimalla saa muka ottaa enempää?? Missä siellä sellainen kohta on. Sehän kirjautuu extraksi kaikki, mikä menee kyytihinnan (virallisen) yli,ja loppusummahan näkyy kuitissa.
        Palkanmaksukaan ei liene ongelma, jos kuski saa myös extrasta prossat.

• p o r t s a r i

Aivan pakko puuttua keskusteluun...

Jos ihmiset jonottavat yökerhoon pienessä pakkasessa ja paikalle saapuu 8 hengen seurue, josta jokainen antaa ovimiehelle kympin, niin kyllä seurue varmasti pääsee jonon ohi...

Jos lähes täydessä ravintolassa saat mielestäsi huonosta paikasta pöydän, niin kyllä pöydänkin saa vaihdettua vaikka tarjoilija ilmottaisi sen mahdottomaksi. Valuuttaa tiskiin asia on hoidossa.

Rahalla saa palvelua! Eli miksi taksinkuljettaja ei sitten saa lisämaksusta palvella asiakkaitaan, kyse on aivan samasta asiasta!

Ihmettelen vähän suomalaista asennetta. Viikonloppuna nostetaan 200 euroa rahaa ja lähdetään baarin. Maksetaa 10e sisään, 2e narikkaan, ostaan 4e kaljoja, sekä 7e drinkkiejä ja välillä tarjotaan kaverille. Aamuyöstä annetaan viimeiset kolikot ovimiehelle ja kotipihassa haukutaan taksikuski ryöstöhinnoista, kun ei ole enään yhtään rahaa ja joutuu herättämään vaimon ja hakemaan sisältä lisää.(Ei puhettakaan että baarissa olisi kallista)

• menee,todellista

junttikansaa nämä Suomalaiset.

• Kolleega

siitä että paluu arkeen on jo alkanut tuossa vaiheessa. Jatkoille menijät harvemmin kitisevät tuosta kalleudesta kun on lisää viinaa tai jopa **** luvassa.

Tulipa tuosta mieleen 5 vuotta sitten kun eräänä yönä jäin taas keikan jälkeen asiaa miettimään. Asiakkaat oli kommentoineet että kallista on. No siinä olin vienyt neljä henkeä keskustasta Vuosaareen jokaisen omaan osoitteeseen kotiovelle kello 1:30-02:00 sunnuntai aamuna. Loppu summa oli 32e eli 8 euroa hlö!! Onpa kauhea hinta baari-illan jälkeen siitä että pääsee 20min kotiovelle ja turvallisesti. Ilman että tarvitsee seikkailla öisillä kaupungin kaduilla tai yö busseissa. RYÖSTÖHINTA! (Minulle jäi tuosta vittuilusta käteen 8,6 e sis lomarahat)

• MaalaisVossikka
        Kolleega kirjoitti:

siitä että paluu arkeen on jo alkanut tuossa vaiheessa. Jatkoille menijät harvemmin kitisevät tuosta kalleudesta kun on lisää viinaa tai jopa **** luvassa.

Tulipa tuosta mieleen 5 vuotta sitten kun eräänä yönä jäin taas keikan jälkeen asiaa miettimään. Asiakkaat oli kommentoineet että kallista on. No siinä olin vienyt neljä henkeä keskustasta Vuosaareen jokaisen omaan osoitteeseen kotiovelle kello 1:30-02:00 sunnuntai aamuna. Loppu summa oli 32e eli 8 euroa hlö!! Onpa kauhea hinta baari-illan jälkeen siitä että pääsee 20min kotiovelle ja turvallisesti. Ilman että tarvitsee seikkailla öisillä kaupungin kaduilla tai yö busseissa. RYÖSTÖHINTA! (Minulle jäi tuosta vittuilusta käteen 8,6 e sis lomarahat)

Ylin hinta tarkoittaa per/henkilö,jos samassa kuljetuksessa on useampi MAKSAJA voidaan periä niin SOVITTAESSA myös enempi kuin henkilöluvun mukainen taksa tulisi,kunhan ei peritä enempää kuin kyseinen taksimatka olisi tullut maksamaan matkustettaessa yksin.
        Meillä asiakkaat ovatkin "oppineet keräämään" porukkaa samaan taksiin juurikin kuljetushinnan edullisuuden vuoksi,tästä hyötyy niin asiakkaat kuin taksikin,homma on täysin laillisesti toteutettu,kaikki ovat tyytyväisiä ko.menettelyyn.

• Taksin vihaaja/kadehtija
        MaalaisVossikka kirjoitti:

Ylin hinta tarkoittaa per/henkilö,jos samassa kuljetuksessa on useampi MAKSAJA voidaan periä niin SOVITTAESSA myös enempi kuin henkilöluvun mukainen taksa tulisi,kunhan ei peritä enempää kuin kyseinen taksimatka olisi tullut maksamaan matkustettaessa yksin.
        Meillä asiakkaat ovatkin "oppineet keräämään" porukkaa samaan taksiin juurikin kuljetushinnan edullisuuden vuoksi,tästä hyötyy niin asiakkaat kuin taksikin,homma on täysin laillisesti toteutettu,kaikki ovat tyytyväisiä ko.menettelyyn.

"""kaikki ovat tyytyväisiä ko.menettelyyn."""
        Näin varmaan onkin,odotas kun taksivihaaja/kadehtija kohta kommentoi tuota.

• kadehtia
        Taksin vihaaja/kadehtija kirjoitti:

"""kaikki ovat tyytyväisiä ko.menettelyyn."""
        Näin varmaan onkin,odotas kun taksivihaaja/kadehtija kohta kommentoi tuota.

Olin taas viime perjantaiyönä asema-aukion tolpalla odotamassa taksia yli tunnin.Kunnes eräs pariskunta kysyi minne olen menossa,sanoin että tikkurilaan ne kysyi pääseekö samassa taksissa että he ovat menossa hakunilaan.sanoin että siitä vaan eiköhän me kaikki samaan taksiin päästä jos maksatte mulle etukäteen neljäkymppiä,ettei tule riitaa matkan aikana.
        No mentiin ensin sinne hakunilaan ja sitten tikkurilaan ja kuski oli oikein mukava, siihen asti kunnes juoksin karkuun maksamatta.
        40 euroa tunnin taksin odottamisesta aamuyöllä ei ole minusta hyvin, vai mitä mieltä olette.
        Se lihavan taksikuskin kielenkäyttö oli niin törkeää että valittaisin tarkastajalle mutta kun en kehtaa.
        Lähen kohta taas stadiin bailaa täytyy yrittää vastaavaa tänä yönä toivottavasti tienaan paremmin?

• Taksissani
        kadehtia kirjoitti:

Olin taas viime perjantaiyönä asema-aukion tolpalla odotamassa taksia yli tunnin.Kunnes eräs pariskunta kysyi minne olen menossa,sanoin että tikkurilaan ne kysyi pääseekö samassa taksissa että he ovat menossa hakunilaan.sanoin että siitä vaan eiköhän me kaikki samaan taksiin päästä jos maksatte mulle etukäteen neljäkymppiä,ettei tule riitaa matkan aikana.
        No mentiin ensin sinne hakunilaan ja sitten tikkurilaan ja kuski oli oikein mukava, siihen asti kunnes juoksin karkuun maksamatta.
        40 euroa tunnin taksin odottamisesta aamuyöllä ei ole minusta hyvin, vai mitä mieltä olette.
        Se lihavan taksikuskin kielenkäyttö oli niin törkeää että valittaisin tarkastajalle mutta kun en kehtaa.
        Lähen kohta taas stadiin bailaa täytyy yrittää vastaavaa tänä yönä toivottavasti tienaan paremmin?

Jokainen maksaa oman osuutensa ...ennenkuin avaan ovet LUKOSTA.

• .armi.
        Taksissani kirjoitti:

Jokainen maksaa oman osuutensa ...ennenkuin avaan ovet LUKOSTA.

Olen tainnut olla sinun kyydissä noin puoli vuotta sitten.Jos arvon suhari muistaa tapauksen kun sinä olit erittäin epämielyttävä taksikuski.En suostunut maksaa kyytiä ja soitit poliisit paikalle.Poliisit tulivat siihen noin viidentoista minuutin kuluttua,ja kysyivät onko minulla rahaa maksaa kyyti ja minullahan oli,johon poliisit sanoivat taksille etten tee mitään petosta ja ei minun tarvitse maksaa sitä kyytiä koska en ole tyytyväinen palveluun.
        Lakimies mieheni oli viemässä asiaa oikeuteen vapaudenriistosta kun kuljettaja ei päästänyt minua autosta ulos.
        Joten olisikohan sinun parasta kaikesta huolimatta pitää niitä taksinovia auki.

• pois liikenteestä kilpailut...
        .armi. kirjoitti:

Olen tainnut olla sinun kyydissä noin puoli vuotta sitten.Jos arvon suhari muistaa tapauksen kun sinä olit erittäin epämielyttävä taksikuski.En suostunut maksaa kyytiä ja soitit poliisit paikalle.Poliisit tulivat siihen noin viidentoista minuutin kuluttua,ja kysyivät onko minulla rahaa maksaa kyyti ja minullahan oli,johon poliisit sanoivat taksille etten tee mitään petosta ja ei minun tarvitse maksaa sitä kyytiä koska en ole tyytyväinen palveluun.
        Lakimies mieheni oli viemässä asiaa oikeuteen vapaudenriistosta kun kuljettaja ei päästänyt minua autosta ulos.

Hyvä että joku lukisi lakia näille punaniskatakseille,jotka luulevat saavansa tehdä ja pyytää asiakkailta mitä tahansa.
        Ainoa asia millä tämä ala saataisiin järjestykseen on mielestäni vapaa markkina talous niin kuin esimerkiksi ruotsissa. Siellä saa sentää palvelua.
        Elikkä summa summarium luvat vapaaksi täällä suomessakin niin saadaan lisää esim:kovanen oy:n tapaisia palvevia takseja.Sieltä kun tilaa taksin se tulee varmasti,toisin kuin helsingin taksikeskusesta tai lähitaksista.Enkä ole törmännyt siellä yhteenkää törkeästi käyttäytyvään kuskiin enkä mihinkää"kiinalaiseen pikkuautoon"elikkä rahalla saa vastinetta.
        Yhtiö on varmaan ainoa taksiyhtiö suomessa joka ymmärtää asiakkaan merkityksen.

• kännipizza

Vaikka tämä ei varsinaisesti liity taksilla ajamiseen, mutta kuitenkin.

Minun vakkari kännipizza paikassa pizza kaikki pizzat maksaa 5.9 euroa, mutta ruuhka-aikana annan aina tasaraha kympin ja ainakin tähän asti olen saanut pizzani jonon ohi mukaan!

PS. Eikös portsarit ainakin aikoinaan ole olleet töissäkin pelkällä tippipalkalla? (rahaa tuli taksin tilaamisesta, ovien avaamisesta, mahd. narikasta jne)
        Nykyään on kai joku pohjapalkka ja veroton raha on vain hyvää mieltä päälle, vai olenko ihan väärässä?

• Kovanen on Jumala;)
        pois liikenteestä kilpailut... kirjoitti:

Hyvä että joku lukisi lakia näille punaniskatakseille,jotka luulevat saavansa tehdä ja pyytää asiakkailta mitä tahansa.
        Ainoa asia millä tämä ala saataisiin järjestykseen on mielestäni vapaa markkina talous niin kuin esimerkiksi ruotsissa. Siellä saa sentää palvelua.
        Elikkä summa summarium luvat vapaaksi täällä suomessakin niin saadaan lisää esim:kovanen oy:n tapaisia palvevia takseja.Sieltä kun tilaa taksin se tulee varmasti,toisin kuin helsingin taksikeskusesta tai lähitaksista.Enkä ole törmännyt siellä yhteenkää törkeästi käyttäytyvään kuskiin enkä mihinkää"kiinalaiseen pikkuautoon"elikkä rahalla saa vastinetta.

Tämähän on hienoa, ensin kitistään hinnoista ja sitten aletaan kehumaan Kovasta:) Itse olen kuullut sellaista juttua että kun tilaat kovaselta vkl yönä auton ruuhka-aikaan baarin eteen, niin mittarissa on siinä vaiheessa jo 20e ku auto on oven edessä?!?! joo eikä siinä mitään tuo ei ole viestini asia, vaan lisäys kun sopparihinnoista oli puhe. Mutta joo siis itse asiaan tästä "K-firmasta", oletko kenties tietoinen että esim. kovanen "sortaa" työntekijöitä? joo autot on hienoja ja kuskeilla puvut päällä yms. mutta millähän rahalla ne autot maksetaan? No kuskin palkastahan ne maksetaan. Kuskeille maksetaan naurettavaa palkkaa ja pistetään töihin vaikka virallista Helsingin taksien vuorolistaa katsomalla ei autosta vuoroa löydy! Jos normaalissa pienessä "tallissa" ajamalla saat palkkaa keskimäärin 35-37% kassasta niin voin kertoa että kovasella maksetaan 30prossaa. eli 5-7% vähemmän kuin muualla, oikei no saat niiltä punttiskortin ja kai jotai muuta turhaa, mutta voit itselaskea että sillä 5-7% korkeammalla palkalla minkä saisi muusta tallista niin ostais kevyesti vuodessa saman punttiskortin ja jäisi vielä runsaasti rahaa käytettäväksi. Joten aja vaan sillä Kovasen hienolla mersulla tai audilla kun tiedät kuskin ajavan sinunlaistasi känniääliötä täysin nälkäpalkalla. Toivottavasti jatkossakin pysyt pilvilinnoissasi ja katsot vain omaan napaasi ja ajalet kyseisen firman kyydissä, muihin takseihin kaltaisiasi ihmisiä ei edes kaivata:)

• Haluava punaniska!

Tuossa ruotsin mallia.
        http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200809308350886_ul.shtml

• mätäpaiseita täynnä
        Haluava punaniska! kirjoitti:

Tuossa ruotsin mallia.
        http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200809308350886_ul.shtml

Kerro minulle mitä eroa tässä on suomalaiseen järjestelmään.Ainoa ero on minusta että suomessa taksiala on säädeltyä.Sammalaisia huijareita on suomalaiset taksit,kuten edellä voi lukea.

• DJ go go
        kännipizza kirjoitti:

Vaikka tämä ei varsinaisesti liity taksilla ajamiseen, mutta kuitenkin.

Minun vakkari kännipizza paikassa pizza kaikki pizzat maksaa 5.9 euroa, mutta ruuhka-aikana annan aina tasaraha kympin ja ainakin tähän asti olen saanut pizzani jonon ohi mukaan!

PS. Eikös portsarit ainakin aikoinaan ole olleet töissäkin pelkällä tippipalkalla? (rahaa tuli taksin tilaamisesta, ovien avaamisesta, mahd. narikasta jne)
        Nykyään on kai joku pohjapalkka ja veroton raha on vain hyvää mieltä päälle, vai olenko ihan väärässä?

Kyydissäni oli DJ jolle ravintolan asiakas oli luvannut yhden illan aikana jokaisesta soitetusta Popedan biisistä 50e. No "Deejii" oli soittanut 6 Popedan kipaletta ja tienannut näin 300 euroa palkkansa lisäksi.

Hänen kanssaan oli puhetta muutenkin tipeistä ja ainakin DJ:n hommissa saa kuulemma noin 100 euroa illassa ylimääräistä, kun ihmiset tulevat 5 tai 10 euron kanssa pyytämään toivekappaleitaan. Kaikki toivojat eivät kuulemma maksa, mutta eivät ne ilmaiset toiveet välttämättä soikaan...

OLI KYSEESSÄ SITTEN TAKSIKUSKI, BAARIMIKKO, PORTSARI, TARJOILIJA, DJ, PIKAPIZZERIA TAI MIKÄ TAHANSA, NIIN YLIMÄÄRÄISEN RAHAN VASTAAN OTTAMINEN EI OLE VÄÄRYYTTÄ, JOS ALOITE TULEE ASIAKKAALTA. VÄÄRYYDEKSI TILANNE MUUTTUU JOS ASIAKKAALTA PYYTÄÄ YLIMÄÄRÄISTÄ RAHAA. JOS IHMINEN HALUAA NOPEAMPAA/PAREMPAA PALVELUA JA ON SIITÄ VALMIS MAKSAMAAN NIIN SIITÄ VAAN...

• oikeassa on
        DJ go go kirjoitti:

Kyydissäni oli DJ jolle ravintolan asiakas oli luvannut yhden illan aikana jokaisesta soitetusta Popedan biisistä 50e. No "Deejii" oli soittanut 6 Popedan kipaletta ja tienannut näin 300 euroa palkkansa lisäksi.

Hänen kanssaan oli puhetta muutenkin tipeistä ja ainakin DJ:n hommissa saa kuulemma noin 100 euroa illassa ylimääräistä, kun ihmiset tulevat 5 tai 10 euron kanssa pyytämään toivekappaleitaan. Kaikki toivojat eivät kuulemma maksa, mutta eivät ne ilmaiset toiveet välttämättä soikaan...

OLI KYSEESSÄ SITTEN TAKSIKUSKI, BAARIMIKKO, PORTSARI, TARJOILIJA, DJ, PIKAPIZZERIA TAI MIKÄ TAHANSA, NIIN YLIMÄÄRÄISEN RAHAN VASTAAN OTTAMINEN EI OLE VÄÄRYYTTÄ, JOS ALOITE TULEE ASIAKKAALTA. VÄÄRYYDEKSI TILANNE MUUTTUU JOS ASIAKKAALTA PYYTÄÄ YLIMÄÄRÄISTÄ RAHAA. JOS IHMINEN HALUAA NOPEAMPAA/PAREMPAA PALVELUA JA ON SIITÄ VALMIS MAKSAMAAN NIIN SIITÄ VAAN...

"EI OLE VÄÄRYYTTÄ, JOS ALOITE TULEE ASIAKKAALTA"

Vääryydeksi se meneekin vasta sitten, jos et pidä saamistasi "tipeistä" kirjanpitoa ja ilmoita niitä verottajalle. Saattavat jopa lätkiä arvioverotuksella jälkeen päin, jos moisista summista per ilta saavat kuulla.

• asemalle
        .armi. kirjoitti:

Juuri tuollaisten tampioden takia on järkevämpää sopia kyytejä etukäteen hyvien asiakkaiden kanssa. Eipä sitten tule ajettua turhaan.

• se lentää kun luodaan

Ko. "Firma" vaan vaan jatkaa kaikenkattavaa karseaa kusetusta niin läänin kuin viranomaisten suuntaan ja tämä hyväveli kerho vaan jatkaa pyörimistään.
        Mutta totuus on kyllä se että kate tulee kuskien palkasta ja ylisuurista hinnoista. Ja kaikki tämä niin sanottu,meillä menee hyvin, kuorrutetaan valheilla.

• SEPESEPISEPPO

Lauantai ilta seppo nostaa 200 euroa rahaa ja lähtee seurueensa kanssa taksilla keskustaan, joku seurueesta maksaa pankkikortilla.

Jokainen seurueesta antaa portsarille 10e ja he pääsevät jonon ohi sisään. Portsari sai 80e ja kaikkien ilta jatkuu mukavasti.

Baarissa henkilökunta suostuu toimittamaan juomia seurueen pöytään koko illan, mutta jokaisen paukun hinta nousee 2 euroa. Ei haittaa kun ei tarvitse jonottaa.

Aamuyöllä paikallisessa pizzeriassa jo osittain hajonneen seurueen loput jäsenet tarjoavat 50e 5:stä pizzasta. Asia järjestyy ja muut vähän ihmettelevät miten noi sai pizzansa niin nopeasti!

KUNNES, TITTIDIDITTIDII!!!
      Täytyy päästä kotiin ja taksitolpalla on 50m jonoa. Seppo soittaa samalle taksille joka heidät illalla toi kaupunkiin, näkyyhän kuitissa numero! Meitä on neljä, pitäisi päästä sinne mistä meidät illalla hait saat 20e per naama, jos haet jonon ohi. Asia järjestyy ja Seppo pääsee seureineen kotiin.

Kaikki rahat meni mutta hauskaa oli. Ai niin se tarinaan liittyvä kysymys.

MINKÄ TAKIA SE TAKSIKUSKI ON HUIJARI KUSIPÄÄ, EIKÄ ESIM.
      - PORTSARI, JOKA JUURI LÄHES RYÖSTI SEPON
      - TARJOILIJA, JOKA EI TUONUT DRINKKEJÄ PÖYTÄÄN SEINÄLLÄ NÄKYVÄLLÄ HINNALLA
      - KARVAKÄSI KEBABIN PITÄJÄ, JOKA EI MYYNYT JONON OHI ILMAISIA PIZZOJA

Minun mielestäni tälläisessä tarinassa kaikki on tehty moraalisesti oikein, koska Seppo on aina itse tarjonnut ylimääräistä rahaa saadakseen parempaa palvelua.

Tilanne muuttuisi sitten vasta, jos
      Baarin ovessa lukisi 50e portsarille ja jonon ohi sisään tai pizza jonon ohi 15e

• taksi nyt ja aina

Johtunee siitä, että asiakas mieltää taksin lähes valtion virkamieheksi, jonka pitää jo ihan lain mukaankin olla aina tavoitettavissa, ja tiettyyn hintaan,joka monen mielestä on jo nyt "sikakallis".
        Sillähän ei oo väliä,jos on Luxissa just vedetty pari pulloa domppaa tai 15 eur drinkkejä, mutta kotiin pitää päästä normitaksalla ja heti;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      263
      6346
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      56
      2912
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      55
      2766
    4. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2272
    5. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1789
    6. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      165
      1455
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1444
    8. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      26
      1366
    9. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      35
      1311
    10. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      109
      1027
    Aihe