Soatiinhan sitä vitiä het ekakerraks kunnolla. Peäs tekemään tynnyrsaunalle ja liiterille polokua kolalla. On se tuo ilimastonmuutos tehny tehtäväsä. Tulis nyt kunnon pakkaset ni pysys viti ja peäsis kolokkamatteita nuijimaan. Voe rähmä ku maekeitto onki hyvveä. Pitäskö vielä jotakin suojelullista kirjottoa. Seästäkeä mehtiä ja kävelkeä poluilla.
Lunta. Jeee
3
1382
Vastaukset
- savowiller
mutta lunta ei kyllä ole tippunut yläilmoista. Ja plussan puolella ähöttää mittari, fiilis on ihan kun olis enpä sano missä.
Kyllä ennen ol toista;
Perkale talavetkii oli niin kylymiä että kesälläkkii piti tehä lumitöitä.
Esim.vuonna 1982 kun siästin kaikki kunttarit intissä ja tulin viikon lomalle kesäkuussa niin eikö mitä;
Omenapuut kukki ja lunta sato maahan usseempi sentti, ja se on enemmän kun kahtena männä talavena yhteesä.tuo jätti jonkinverran lunta maisemaan, vaikka tänään olikin puolikymmentä astetta lämmön puolella, mutta nyt taas pakastaa keli. Eipähän ainakaan rapa roisku koko aikaa.
Niin olikii ennen kunnon talavia vielä. Itseki olin tuona vuonna intissä ja muistan hyvin tuon juhannusviikolla sataneen lumen, olimma silloin ulkoruokinnassa ja oikein piti polkuja tallailla telttojen ja ruokapaikan välille.
Yks pieni pyyntö vielä teille rommicolan kanssa. Voisitteko pittää nuo Villisiat siellä teitiin suunnalla, vaikka ilimasto lämpeneeki, sillä uhkaavat jo tuota meitiin susikantaa pahanpäiväisesti :)- savowiller
kerbiili62 kirjoitti:
tuo jätti jonkinverran lunta maisemaan, vaikka tänään olikin puolikymmentä astetta lämmön puolella, mutta nyt taas pakastaa keli. Eipähän ainakaan rapa roisku koko aikaa.
Niin olikii ennen kunnon talavia vielä. Itseki olin tuona vuonna intissä ja muistan hyvin tuon juhannusviikolla sataneen lumen, olimma silloin ulkoruokinnassa ja oikein piti polkuja tallailla telttojen ja ruokapaikan välille.
Yks pieni pyyntö vielä teille rommicolan kanssa. Voisitteko pittää nuo Villisiat siellä teitiin suunnalla, vaikka ilimasto lämpeneeki, sillä uhkaavat jo tuota meitiin susikantaa pahanpäiväisesti :)rommicola on kyllä niin villi sika, ettei se pysy missään aloillaan, valitettavasti.
Itestäni en ossoo sannoo mittään asiaan..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa
Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site525890Persut on Suomen mamutuspuolue nro 1.
Heti ensimmäisenä persuvuonna 2015 maahantoivat Suomeen 35 tuhatta kunniavierastaan. Tuoreimpana persuvuonna 2025 pers714615Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia
SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto464362SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta
"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun564141SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt953761SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het502463Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?
Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?352369Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa
Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat422089En uskalla ees ajatella muru
Miten mulle ois käynyt näiden raskaiden vuosien aikana jos sua ei ois ollut 🥺😧❤️ Sä oot ollut mun henkisenä tukena iha131229Mikset pidä yhteyttä?
Miksi et? Ei sun ois tarvinnut sanoa niin tarkoittamatta. Särit mun sydämen. Sinun pitäis jo tietää paremmin.61010