Irlannin Cob

kiiski

Osaisko joku kertoa irlannin cobeista? Minkälaisia ratsastaa, luonne, hinta jne.? Olis myös kiva tietää jos olis joku talli (siis suomessa) missä olis mahdollisuus päästä ratsastamaan irlannin cobilla :)

12

5731

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • plipetin

      wikipedian sivuilta kun laitat hauksi tinker, tulee linkki yhdistyksen sivuille, jossa on infoa rodusta. Hinnoista en juuri tiedä, mutta luonteesta ja ratsastuksesta. ja talleistakin.

      eli tinkerit /irlannin cobit ovat kylmäverisiä, joten ne ovat rauhallisia ja säyseistä. en ole törmännyt kertaakaan hötkyilevään yksilöön, jakasavat tehdä kovastikkin töitä, ja ovat moni käyttöisiä, kärryjen ja reen edessä toimivat mainiosti.

      ratsastamisesta on vähän erilaisia kokemuksia, muutamalla on ollut ihanan tasiaset liikeet, ja satulassa on mukavaa, tai olla ilman satulaakin. sitten olen myös ratsastanut tämmöisellä nuorella ruunalla jolla oli aivan hirveä ravi, joten kai se on aika yksilöstä kiinni.
      ratsusksi ja sopii, esteitäkin olen nähnyt menevän, mutta raskas ulkomuoto varmaan kertoo paljon :)

      talleja mm. Wiiskulman talli, harviala (hämeenlinna)http://www.wiiskulma.com/

      ja tämä jossain päin oulunlääniä: http://www.tinker-wolfhound.com/

      • kiiski

        Kiitti tiedoista :)


      • Anonyymi

        Tinker ja Irlannincob ei ole sama asia, Tinkerit eivät ole ihan puhdasrotuisia joten puhdasrotuista Irlannincboia ei voi sanoa tinkeriksi😁 Tiedän tämän koska omistan 6 Irlannincobia ja minulla on niitä ollut nyt jo 13.


    • Juuppista

      Irlannin cobit ovat yleensä rauhallisia,kilttejä ja TODELLA ihania. Vahannan ratsutilalla on irlannin cob.

    • Irlannincob

      Olen käynyt tallilla Hartolassa, jossa on irlannincob. Hevonen on tamma ja sillä on todella mukava käynti, ravi ja laukka. Hevonen on erittäin kiltti ja säyseä.

    • 1ssu

      Tinkereitä on ainakin lähderannalla. yhden nimi on Taika.

    • 1ssu

      niin.ja on olemassa sen lisäksi vain pelkkä Cob.taitaa näitä rotutyyppejä olla vähän joka maalla.milloinhan tulee suomelle ?!

    • 1ssu

      on ne vain upeita.Tinker on mun yks lempihevosrotu.siitä on myös poniversio.Tinkereitä ei ole poneina suomessa.korjaa, jos edehdyin.Tinkerit tunnetaan myös nimillä Irish Cob, Gypsy Cob, Gypsy Vanner ja Irlannincob.Tinkerit on siis kylmäverisiä.Tinkerit on upeita. ne on kilttejä. Tinkereitä on useita eri värejä.albinoja Tinkereitä ei ole.muut on sallittu.Tinker on rauhallinen.Tinkereitä on vain joitakin kymmöniä. Tinkereitä sanotaan myös mustalaisten hevoseksi.ensimmäiset Tinkerit kun tuli mustalaisten mukana.

      • Wtfffff

        Mitä? Tinkereitä vain joitakin kymmeniä?Oletko nyt varma mistä puhut? Pikemminkin ehkä joitakin tuhansia. Ellet siis tarkoittanut että Suomessa, ei niitä täällä olekaan paljoa.


    • Anonyymi

      Mä oon käyny ainaki Hartolassa Unetun hevostilalla ja Espoon tallilla irlannin cobien luona :)

    • Anonyymi

      Espoontallilla asuu ainakin Heidi Irlannincob joka on käsittääkseni ihana! Mun oma poni on Irlannincob ja hän on tosi upea ja kiltti! Ne ovat kuitenkin hankalia ratsastaa mutta ilmansatulaa niillä on ihana mennä kun niillä on niin pehmeä ja leveä selkä. Suosittelen Finnbyn tallia jos haluat irlannincobia päästä kokeilemaan! Siellä niillä on todella hyvä olla kun saa riehua laumassa ja siellä ratsastetaan pelkillä riimuilla🥰

    • Anonyymi

      Minulla on vuokraponina tinker EI irlannincob. Se on puoliksi irlannincob ja puoliksi shirehevonen, se on tamma ja näyttää ihan irlannincobilta minikoossa, se on poni, vain 145cm. Tämä ei ole ensimmäinen irlannincob hoitsuni vaan niitä on ollut jo useita. Ne ovat kilttejä ja itseppäisiä! Ne myös hyppää hyvin ja niillä on kivat askel-lajit(oma hoitsuni hyppää 110cm)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1759
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1347
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1325
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe