Aseksuaalinenko?

....

Olen elänyt parisuhteessa poikaystäväni kanssa jo kohta neljä vuotta, edelleen kaukosuhteessa mutta näemme pari-kolme kertaa kuussa ja yhteydenpito on tiivistä. Rakastan häntä ja hän minua, asumme suhteellisen lähellä toisiamme ja muutamme yhteen opiskelujeni jälkeen.

Seksielämämme on ollut ihanaa ja molempia tyydyttävää, välillä spontaania jne. Nyt vuoden ajan olemme kuitenkin ajautuneet riitelemään useasti aiheesta - miksi minä en enää halua. Poikaystäväni kokee itsensä riittämättömäksi ja liian viriiliksi, hän kun haluaisi ainakin joka toinen päivä. Minä nautin suuresti jo toisen läsnäolosta ja minulle riittää seksi noin pari kertaa viikossa, joskus harvemmin. Aina ei ole ollut näin, joten olen miettinyt paljon, onko minussa vika. En haluaisi ajatella, että tarpeiden vähyys olisi jotenkin epänormaalia mutta olen ajanut itseni jotenkin nurkkaan.

Saan helposti paineita jos suunnittelemme jotain spesiaalia ja menen hiljaiseksi jos yritämme puhua asiasta. Koen tilanteen nyt toivottomaksi, tälläkin hetkellä riitelemme tekstareiden välityksellä.

Aseksuaalisuus kuulostaa termiltä joka tässä tilassa helpottaa oloani. Olen yhtä normaali mitä muutkin, saan olla sellainen kuin olen. Mutta en riitä tällaisena, siinä se ongelma onkin. Onko edessämme väistämätön ero? Se musertaisi meidät molemmat. En halua muuttaa itseäni niin, että haluaisin enemmän koska sehän tarkoittaisi sitä, että minussa on nyt jotain vikaa joka pitäisi korjata.

Miksi suhtautumiseni seksiin on muuttunut niin, että se pilaa suhteemme. Poikaystäväni syyttää itseään ja minä teen samoin. Olisiko parempi elää yksin, etten aiheuttaisi harmia olemalla tällainen, haluton, turha nainen.

Asiallisia vastauksia kiitos, mieltäni ei tosin tämän alemmaksi voi saada.

10

1577

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syitä voi

      olla monia, mutta ehkäisypillerit aiheuttaa usein haluttomuutta...

    • aseksuaali, vaan

      olet seksuaalisesti estynyt ja siitä todistaa se että menet hiljaiseksi kun seksistä pitäisi puhua ja että haluaisit vain pari kertaa viikossa, tai että saat helposti paineita suunnitelmista.

      Olet seksuaalisesti estynyt ja se on häiriö, ei mikään ominaisuus kuten aseksuaalisuus.

      Aseksuaali pystyy puhumaan seksistä avoimesti ja suunnittelemaan sellaisia, mutta aseksuaali ei halua seksiä lainkaan.

      Itseasiassa estyneisyydestäsi todistaa sekin että yrität mennä siitä mistä aita on matalin, eli keksiä nopeasti jonkin tekosyyn (aseksuaalisuus) mikä tuottaa sinulle hyvää oloa ja pakoreitin ettei sinun tarvitsisi enää puhua seksistä.

      Aseksuaaliksi ei tulla yhdessä vuodessa, jälleen asia mikä todistaa sinun estyneisyydestäsi. Aseksuaaliksi synnytään, aivan samoin kuten homoksi tai heteroksi.

      Aseksuaalille seksielämä ei ole "ihanaa ja molempia tyydyttävää" vaan seksielämä on täysin tylsää ja se ei anna aseksuaalille yhtikäs mitään.

      Jos estyneisyytesi jatkuu pidempään, suosittelen että kokeilet terapiaa pari kertaa asiantuntevan seksuaaliterapeutin kanssa. Myös pariterapia käy koska sinun tulisi pystyä keskustelemaan poikaystäväsi kanssa kaikista asioista mitkä koskevat teitä kahta.

      • ....

        Tämä viesti avasi minulle asioita nyt ns. oikeampaan suuntaan, luulisin. Samalla se myös masensi entisestään...nimenomaan minua kauhistuttaa ajatus puhua tästä jollekin ulkopuoliselle. Juuri pari viikkoa sitten ystäväni patistivat minua lääkäriin koulussa yllättäneen paniikkikohtauksen takia. Olen kuitenkin sellaista itsepäistä tyyppiä etten halua apua muilta.

        Hm, inhoan itseäni tässä tilassa.


      • 10 v päästä
        .... kirjoitti:

        Tämä viesti avasi minulle asioita nyt ns. oikeampaan suuntaan, luulisin. Samalla se myös masensi entisestään...nimenomaan minua kauhistuttaa ajatus puhua tästä jollekin ulkopuoliselle. Juuri pari viikkoa sitten ystäväni patistivat minua lääkäriin koulussa yllättäneen paniikkikohtauksen takia. Olen kuitenkin sellaista itsepäistä tyyppiä etten halua apua muilta.

        Hm, inhoan itseäni tässä tilassa.

        Jos et tee asialle mitään niin inhoat itseäsi vielä enemmän ja myöhemmin saatat katua. Sitä saa mitä tilaa.


    • edistynyt

      tuollainen vaihe elämässä. Ennen seksi kiinnosti, mutta sitten se kaikki jotenkin lässähti, eikä kiinnostanut enää moneen vuoteen. Olen siis nainen ja pysyin samassa suhteessa kuitenkin monta vuotta. Seksin vähyys meni jopa kuukausissa laskettavaksi pahimmillaan. Silti varsin viriili mieheni pysyi rinnallani, pisteet hänelle! Ei se seksi parisuhteessa ole ihan kaikki, vaikka iso asia onkin.

      Tilanne lähti minulla purkautumaan, kun löysin oman seksuaalisuuteni uudella tavalla. Vähitellen opin tajuamaan, ettei perinteinen naisen rooli ihan istunut minuun, vaan tarvitsin aktiivisempaa ajattelutapaa seksiin. Minun piti tavallaan kasvaa ja muuttua ihmisenä ensin. Ehkä se oli normaaliakin siinä ikävaiheessa (20-30v.). Kun ymmärsin mitä itse seksiltä halusin, kerroin sen myös miehelle ja hän ilomielin alkoi noudattaa toiveitani. Karkeasti sanottuna, hellittelysiirapista on siirrytty puremiseen ja piiskaamiseen. Tosin, nämä samat jutut tuskin olisi silloin herkässä nuoruudessa vielä kiinnostaneetkaan..

      Liiat paineet asiasta vain lisää paineita. Tuo paniikkihäiriökohtaus antaa minusta viitteitä, ettet tällä hetkellä ole ihan sinut itsesi kanssa muutenkaan. Mistä estyneisyytesi sitten johtuu? Minulla se johtui yrityksestä survoutua väärään rooliin, väärästä seksuaali-identiteetistä. Jos jotenkin - vaikka sitten ammattilaisen avustuksella - pystyisit työstämään noita asioita omassa päässäsi. Mikä mättää? Mikä voisi toimia? Etkö pidä kehostasi? Etkö pidä tavasta, jolla poikakaverisi sinua lähestyy? Oletko kyllästynyt kaavaan, jolla seksi aina etenee?

      • ...se menee noin!

        Oma vaimoni ei nimittäin ole ollut kiinnostunut seksistä moneen moneen kuukauteen. En edes muista koska viimeksi olemme rakastelleet.

        Olemme puhuneet asiasta, mutta ei se ole sillä muuttunut. Ja minkäs sille voi: jos ei halua, niin sitten ei halua. En minäkään halua, että se säälistä tai velvollisuudesta antaa.

        Toivon todella, että asia vielä joskus muuttuu. Ja aivan sama mitä toiveita sieltä sitten tulee, kun nyt vain tulisi jotain.

        Turhauttaa niin, että täytyy kohta purra oma käsi poikki... prkl..


      • että menee
        ...se menee noin! kirjoitti:

        Oma vaimoni ei nimittäin ole ollut kiinnostunut seksistä moneen moneen kuukauteen. En edes muista koska viimeksi olemme rakastelleet.

        Olemme puhuneet asiasta, mutta ei se ole sillä muuttunut. Ja minkäs sille voi: jos ei halua, niin sitten ei halua. En minäkään halua, että se säälistä tai velvollisuudesta antaa.

        Toivon todella, että asia vielä joskus muuttuu. Ja aivan sama mitä toiveita sieltä sitten tulee, kun nyt vain tulisi jotain.

        Turhauttaa niin, että täytyy kohta purra oma käsi poikki... prkl..

        juu ja meillä viel kun asiasta puhuu niin tullaan silmille et eiks sul muuta oo mieles ja sekö se tärkein asia on..viime vuon viis kertaa..ei järkee koko hommassa


    • Toiveikas vielä

      Jos satut palstaa nyt kaksi vuotta myöhemmin lukemaan niin kertoisitko millaiseen ratkaisuun päädyitte tilanteenne vuoksi. Ihmisillä kun on samanlaisia ongelmia niin olisi kiva kuulla löytyykö tuohon pattitilanteeseen mitään muuta tietä ulos kuin ero.

      • Tears Down vm-82

        a-seksuaalisuus. Millaista hoitoa tarjoat? Kosketteleeko tämä nuorten seksuaalisuutta nuorisopsykiatrisella vai vain pelkästään psykologiliiton steiner-järjestelmällä luomia seksuaalimarionetteja? Seurakunnan ei ainakaan tulisi tukea sellaista. A-seksuaalisuus on mun mielestä sama asia kuin yleikunto. Kuinka nopeasti esim. tällaisesta a-seksuaalisuuten perustuvasta yhdistystoiminnasta innostuu? Mun lääkärit on innostuneet näin seksuaalimarionetista, joka ei käy päinsä pediatrian takia. He eivät selibaatin takia saa esiintyä pölynaamareilla ympäristössään.


      • Ihmiskunta Sinde
        Tears Down vm-82 kirjoitti:

        a-seksuaalisuus. Millaista hoitoa tarjoat? Kosketteleeko tämä nuorten seksuaalisuutta nuorisopsykiatrisella vai vain pelkästään psykologiliiton steiner-järjestelmällä luomia seksuaalimarionetteja? Seurakunnan ei ainakaan tulisi tukea sellaista. A-seksuaalisuus on mun mielestä sama asia kuin yleikunto. Kuinka nopeasti esim. tällaisesta a-seksuaalisuuten perustuvasta yhdistystoiminnasta innostuu? Mun lääkärit on innostuneet näin seksuaalimarionetista, joka ei käy päinsä pediatrian takia. He eivät selibaatin takia saa esiintyä pölynaamareilla ympäristössään.

        vain tällainen seksuaalimarionettiko hoitaa asiansa? Onko sulla asiaa johonkin sosiaalisairaalaan kysymyksessä?


    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 191
      2393
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      54
      2144
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      186
      2063
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      172
      1712
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1267
    7. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      6
      1225
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1205
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      16
      1198
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1098
    Aihe