Onko muita Diabetes -addeja?

triple-adhd

Kävin tänään vihdoinkin TYKS:ssa. Sokeritautini on vasta alkuvaiheessa, mutta pahenemassa koko ajan. Joskus siitä saattaa tulla vaikea. Insuliinin tarve kasvaa koko ajan, omaa tuotantoa vielä jäljellä vaikka lukuisia kertoja mittari näyttänyt "HI" = yli 33.3 ja nyt rupeaa ilmestymään hieman ketoaineita. Joudun nytkin pistämään hyvin paljon insuliinia. Rupeaa ärsyttämään, että miten olen kestänyt kaikkea tähän päivään saakka. Tämä on taas uusi valtava takaisku. Miten joskus jaksan fyysisestikin kun tämä pahenee ja etenee...

Onko täällä muita adhd-diabeetikoita?

3

856

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sara

Mulla ei ole diabetesta mutta verensokerini vaihtelee todella nopeasti. Lähipiirissäni on diabeetikoita, ja heillä hoitotasapainon löytäminen kesti jonkin aikaa diabeteksen toteamisen jälkeen. Mutta kun hoitotasapaino löytyi ovat he olleet ihan hyvässä kunnossa. Ainoastaan infektiot tarttuvat helpommin. Yritä pitää syömisistä erityisesti huolta ettei sokerit pääse heittelemään. Onko sulla sairaalan toimesta oma diabeteshoitaja? Diabeteksen hoito kehittyy koko ajan. Tsemppiä sulle.

• ffxffxf

En ole varsinaisesti diabeetikko, mutta sentapaisia oireita minulla on, eli yliherkkyys sokerille. Varsinkin jos aamupalan yhteydessä tulee liikaa sokeria niin sen jälkeen tahdon väsähtää samantien.

Sellaisen huonon ristiriidan olen kuitenkin huomannut, että lowcarbilla kroppa voi hyvin kun taas pään sisäinen sekamelska pahentuu jonkin verran. Runsailla hiilihydraateilla kroppa taas voi huonommin mutta päässä on enemmän virtaa keskittyä. Eli ilmeisesti ketoaineiden polttoaineena käyttäminen on addille huono vaihtoehto.. vaikkakin itsekin kärsin vähän sen takia että fyysinen kunto pysyy hyvänä.

• El desconocido

Huomasin tämän kirjoituksesi, vaikka se on yli kahden vuoden takaa. Toivottavasti luet vielä täällä.

Kuinka olet pärjännyt diabeteksen kanssa?

Minulla on ADHD (sekä Asperger ja paljon muuta), ja sain diagnoosiksi aikuistyypin diabetes vuosi sitten. Aika suuri takaisku se minullekin oli, kun henkisen terveyden kanssa jo elämä on helvettiä. Diabetekseni liittyy lievään ylipainoon ja huonoihin ruokailutottumuksiin. Kävin viime keväällä useita kertoja ravintoterapeutilla. En vain masennuksen ja ADHD-oireilun takia kai oikein kuitenkaan jaksa välittää fyysisestä terveydestäni. Olen kyllä laihtunut nyt, kun olen ollut ulkomailla vaihto-oppilaana ja ollut kaikenlaista.

Sokeriarvoni ovat kuitenkin pysyneet hyvin kurissa aloitettuani lääkityksen. Minulla on käytössä Diformin Retard 500mg 2 tablettia aamulla, 2 illalla. Pitäisi vain muistaa syödä säännöllisemmin nykyään.

Olisi mielenkiintoista kuulla, miten olet pärjännyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      208
      2834
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      167
      2511
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      106
      1172
    4. Lapsien pakko kasteesta on luovuttava.

Eikö olisi parempi siirtää kaste rituaali rippikouluun,kun 15v.tietävät jo itse haluaavatko tulla kastetuksi juutalais-k
      Kaste
      583
      1015
    5. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      124
      1002
    6. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      67
      1000
    7. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      271
      952
    8. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      320
      921
    9. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      20
      899
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      768
    Aihe