Poliisi esti uuden kouluiskun viime-

hetkillä...

Kaikki oli viimeistä silausta vaille valmista uuteen kouluiskuun...kiitos netin tarkemman tutkimisen tämä isku vesittyi ja ihmishenkiä säästyi...olisi kiintoisaa tietää missä päin suomea tämä isku oli tarkoitus toteuttaa ja mihin kouluun...sitä poliisi ei suostunut paljastamaan!!

Mielestäni tämä netin tarkempi tutkailu vastaisen varalle pitäisi ottaa poliisin arkipäivään...eiköhän niitä ala sinne nettiin taas tulla kun kohu kauhajoen ympärillä laantuu ja tutkimukset jää vähemmälle...
Onneksi tavalliset nettisurffaritkin ovat aktiivisesti yhteydessä poliisiin...ja toivottavasti jatkossakin näin!!

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1608289

139

40498

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äimän käki

      Vallanpitäjillä on jälleen meneillään sananvapauden vastainen kampanja. Tällä kertaa käsikassarana koulu-uhkailut.
      On täysin mahdollista että kysymyksessä on propakandatemppu eikä uhkailutilannetta ole ollutkaan.
      Todellinen syy sananvapauden vastaiseen operaatioon lienee kuntavaaleissa "väärin äänestänyt" kansa.
      On aina muistettava että poliisi puhuu sitä mitä sisäministeriö käskyttää, vaikkapa valehtelee.

      • Tomppak

        En usko tuohon tippaakaan, mutta varmasti toimii taas jonkin asteisena pelotteena joillekkin.
        Please, unohtakaa koulut, ei ne koululaiset ole tehneet mitään sellaista että ansaitsisivat tulla tapetuiksi.


      • hullu vauhiss?

        siis mistä näitä sekopäitä oikeen sikiää. Onneks tämä viimeisin isku saatiin kuitenki estettyä. Mutta nyt alkaa heräämään pikkuhiljaa kysymyksiä.
        et mitkä on näiden ihmisten todelliset motiivit tämmöisille teoille? ja mitä he haluaa oikein viestittää Teoillaan meille tavalisille tallaajille.


      • paavo p-joelta

        Kyllä se on tosi ja tapahtui tämä pohjois-pohjanmaalla,pyhäjoella.En tiedä miksi poliisit pimittää sitä asiaa.On tämä kyseinen uhkailija tällä hetkellä psykiatrisessa hoitolaitoksessa.Tosin sitä että mihin kouluun uhkaus on kohdistettu ei ole täälläkään selvinnyt.Ja aivan oikein on että on tämä uhkailija laitettu psykiatriseen.


      • nkö
        paavo p-joelta kirjoitti:

        Kyllä se on tosi ja tapahtui tämä pohjois-pohjanmaalla,pyhäjoella.En tiedä miksi poliisit pimittää sitä asiaa.On tämä kyseinen uhkailija tällä hetkellä psykiatrisessa hoitolaitoksessa.Tosin sitä että mihin kouluun uhkaus on kohdistettu ei ole täälläkään selvinnyt.Ja aivan oikein on että on tämä uhkailija laitettu psykiatriseen.

        Tämä on tuoreempi tapaus ja tapahtui Espoossa.

        Pojasta oli tehty useampi ilmoitus rehtorille ja poliisille lähiaikoina. Onneksi ottivat tilanteen vakavasti ja puuttuivat siihen ajoissa. Ilmeisesti kouluun asti poikaa ei tänään enää päästetty vaan otettiin kiinni ennen sitä.

        Poika ihannoi Jokelan surmaajaa ja tekotapaa. Rehtori oli kuuluttanut aamulla, ettei tarvitse enää pelätä ja että kyseinen henkilö ei tule ainakaan viikkoon kouluun.

        Toivottavasti ei tule enää ikinä, sillä kosto tulee varmaankin olemaan vielä kamalampi.


      • sietää sitä että
        nkö kirjoitti:

        Tämä on tuoreempi tapaus ja tapahtui Espoossa.

        Pojasta oli tehty useampi ilmoitus rehtorille ja poliisille lähiaikoina. Onneksi ottivat tilanteen vakavasti ja puuttuivat siihen ajoissa. Ilmeisesti kouluun asti poikaa ei tänään enää päästetty vaan otettiin kiinni ennen sitä.

        Poika ihannoi Jokelan surmaajaa ja tekotapaa. Rehtori oli kuuluttanut aamulla, ettei tarvitse enää pelätä ja että kyseinen henkilö ei tule ainakaan viikkoon kouluun.

        Toivottavasti ei tule enää ikinä, sillä kosto tulee varmaankin olemaan vielä kamalampi.

        noin sairas nuori otetaan kouluun takaisin ja vielä viikon kuluttua. Kuuluisi suljetulle osastolle ja loppuiäkseen. En usko, että millään lääkkeillä tai terapialla saadaan kuntoon.

        Koska tämä rikollisten hyssyttely loppuu? Ja mikä tarkoitus niiden suojelemisella on?


      • alpha__
        nkö kirjoitti:

        Tämä on tuoreempi tapaus ja tapahtui Espoossa.

        Pojasta oli tehty useampi ilmoitus rehtorille ja poliisille lähiaikoina. Onneksi ottivat tilanteen vakavasti ja puuttuivat siihen ajoissa. Ilmeisesti kouluun asti poikaa ei tänään enää päästetty vaan otettiin kiinni ennen sitä.

        Poika ihannoi Jokelan surmaajaa ja tekotapaa. Rehtori oli kuuluttanut aamulla, ettei tarvitse enää pelätä ja että kyseinen henkilö ei tule ainakaan viikkoon kouluun.

        Toivottavasti ei tule enää ikinä, sillä kosto tulee varmaankin olemaan vielä kamalampi.

        Kuulin että tänään on kauhajoen kauppiksella käynyt poliisit ja viime viikolla olisi ilmestynyt misantropiasta kertovia tekstejä koulun seinille....jeesus...


      • räpsy
        Tomppak kirjoitti:

        En usko tuohon tippaakaan, mutta varmasti toimii taas jonkin asteisena pelotteena joillekkin.
        Please, unohtakaa koulut, ei ne koululaiset ole tehneet mitään sellaista että ansaitsisivat tulla tapetuiksi.

        Ateistit pitäisi ottaa parempaan valvontaan.


      • ins_verderben
        räpsy kirjoitti:

        Ateistit pitäisi ottaa parempaan valvontaan.

        laittaa parempaan valvontaan. Uskoa nyt satuihin!


    • sivusta seurannut

      Poliisi toimii hyvä ja uutisointi onkin olatava asiallinen ja niukka sanainen. Uutisoinnilla ei saa antaa mitään lisä yllytettä tai kuuluisuuden hohtoa tekijöille. Teon rangaistukset pitää julkistaa ja ne on oltava kovat, sillä on kyse erittäin vakavasta asiasta. Koulujen turvallisuus on saatava kuntoon siihen ei auta pään silitys ja ymmärtäminen.

      • montako lasta sinulta

        on nytkin koulussa, kysyn vaan?


      • kahden äiti
        montako lasta sinulta kirjoitti:

        on nytkin koulussa, kysyn vaan?

        Kyllä pelkään lasteni puolesta, kuten varmaan lähestulkoon jokainen jolla on lapsia koulussa. Miten tämän hullutuksen saisi loppumaan???


      • Äimän käki
        montako lasta sinulta kirjoitti:

        on nytkin koulussa, kysyn vaan?

        Tällaiset poliisin harjoittamat peloittelukampanjat ovat edesvastuuttomia.
        Kun kohdetta ei tiedetä sitä ei ole olemassa!


      • kyl..
        Äimän käki kirjoitti:

        Tällaiset poliisin harjoittamat peloittelukampanjat ovat edesvastuuttomia.
        Kun kohdetta ei tiedetä sitä ei ole olemassa!

        hyvä nikki!

        Uskotko oikeasti, että poliisi olisi kehitellyt tuon jutun aivan tyhjästä?


      • minäkin...
        kyl.. kirjoitti:

        hyvä nikki!

        Uskotko oikeasti, että poliisi olisi kehitellyt tuon jutun aivan tyhjästä?

        uskon kun he joutuu satsaamaan nyt rahaa kun joutuu palkkaamaan uusia nettiin...ja kun viha väärin ja epäoikeudenmukaisuuksia vastaan kasvaa, suomen päättäjät on todella heikoilla...sillä juuri he itse aiheuttavat ihmisille pahaa oloa...ei muuta kuin nettiin vain kaikki kertomaan kaikista viranomaisten tekemistä vääryyksistä ja tiedän niitä on paljon....


      • ap.
        Äimän käki kirjoitti:

        Tällaiset poliisin harjoittamat peloittelukampanjat ovat edesvastuuttomia.
        Kun kohdetta ei tiedetä sitä ei ole olemassa!

        toteskin että hyvä vaan kun ei julkisteta mitään...sillä julkisuuttahan se tekijäkin vain janoaa...oletko tullut ajatelleeksi että ehkä se on tosiaan se syy miksi siitä ei ilmoiteta julkisuuteen...ja toinen syy voi olla paniikki!! Vaikka isku on estetty toistaiseksi niin pystyykö joku takaamaan ettei se isku joku päivä toteudu? Ei ketään voi pakkohoidossa ikuisuuksia pitää...ainakaan jos ei ole tehnyt jotain tosi vakavaa rikosta!! Vakavaahan nuo uhkailutkin toki on...mutta tuskin riittää siihen että suunnittelija istuu lopun elämää pakkohoidossa...tuskin kovin kauaa edes...


      • ...mutta
        ap. kirjoitti:

        toteskin että hyvä vaan kun ei julkisteta mitään...sillä julkisuuttahan se tekijäkin vain janoaa...oletko tullut ajatelleeksi että ehkä se on tosiaan se syy miksi siitä ei ilmoiteta julkisuuteen...ja toinen syy voi olla paniikki!! Vaikka isku on estetty toistaiseksi niin pystyykö joku takaamaan ettei se isku joku päivä toteudu? Ei ketään voi pakkohoidossa ikuisuuksia pitää...ainakaan jos ei ole tehnyt jotain tosi vakavaa rikosta!! Vakavaahan nuo uhkailutkin toki on...mutta tuskin riittää siihen että suunnittelija istuu lopun elämää pakkohoidossa...tuskin kovin kauaa edes...

        Toisaalta ymmärrän pointtisi, mutta lukiolaisena toivoisin, että poliisi ilmoittaisi edes sen, onko ko. oppilaitoksen henkilökunta ja opiskelijat saaneet asiasta tiedoitteen sillä tämä uutinen aiheutti minussa ja varmasti monessa muussakin suurta pelkoa ja hätäännystä. Jos kyseessä onkin oma oppilaitokseni? Mistäs sitä tietää, kun poliisi ei suostu pukahtamaankaan. Periaatteessa kaikki Suomen oppilaat voivat kysyä, oliko se _täällä_ (kun ei tiedetä miten asia on paikallisesti tiedoitettu ja hoidettu). Olen itse hyvin herkkä näille uutisille, sillä asun paikassa, jossa Jokelan / Kauhajoen tapaukset eivät suurta joukkoa koskettaneet, mutta on pieni ryhmä erään menehtyneen läheisiä ja tuttavia, joihin itsekin kuulun. Onneksi olen abi ja jatkuva koulunkäyntini loppuu pian - en olisi ikinä uskonut joutuvani sanomaan, että koulussa pelottaa oman ja muiden henkien edestä.


      • vastatkaa!
        ...mutta kirjoitti:

        Toisaalta ymmärrän pointtisi, mutta lukiolaisena toivoisin, että poliisi ilmoittaisi edes sen, onko ko. oppilaitoksen henkilökunta ja opiskelijat saaneet asiasta tiedoitteen sillä tämä uutinen aiheutti minussa ja varmasti monessa muussakin suurta pelkoa ja hätäännystä. Jos kyseessä onkin oma oppilaitokseni? Mistäs sitä tietää, kun poliisi ei suostu pukahtamaankaan. Periaatteessa kaikki Suomen oppilaat voivat kysyä, oliko se _täällä_ (kun ei tiedetä miten asia on paikallisesti tiedoitettu ja hoidettu). Olen itse hyvin herkkä näille uutisille, sillä asun paikassa, jossa Jokelan / Kauhajoen tapaukset eivät suurta joukkoa koskettaneet, mutta on pieni ryhmä erään menehtyneen läheisiä ja tuttavia, joihin itsekin kuulun. Onneksi olen abi ja jatkuva koulunkäyntini loppuu pian - en olisi ikinä uskonut joutuvani sanomaan, että koulussa pelottaa oman ja muiden henkien edestä.

        Aiotteko oikeasti pelätä koko elämänne ajan? Pelätä kuolemaa? Kaikki sen joku päivä kokevat ja jos se teidän kohdallenne sattuu hieman aiemmin, niin sillä on ollut valitettavasti jokin tarkoitus! Mutta kannattaakohan kuitenkaan pilata elämää tollaisella mahdollisesti turhallakin ajattelulla?!?!?!

        Tyyppihän on hoidossa ei se sieltä ihan heti takaisin tule!!!! Pakkohoitapäätös tarkkailu itsessään jo kestää kaksi kuukautta... Että sillä tavalla tällä kertaa...Ei ehkä kannata täällä toisia pelotella, jos ei tiedä asioista mitään...Ei pakkohoidosta ihan tuosta vaan yhtäkkiä pääse pois!

        Eläkää elämäänne ja lopettakaa pelossa eläminen! Vai haluatteko oikeasti elää elämäänne tuolla tavalla? Hukkaan se tuolla tavallakin menee, eikö olisi sama että olisitte jo kuolleita... Järki käteen.


      • Nimetön
        vastatkaa! kirjoitti:

        Aiotteko oikeasti pelätä koko elämänne ajan? Pelätä kuolemaa? Kaikki sen joku päivä kokevat ja jos se teidän kohdallenne sattuu hieman aiemmin, niin sillä on ollut valitettavasti jokin tarkoitus! Mutta kannattaakohan kuitenkaan pilata elämää tollaisella mahdollisesti turhallakin ajattelulla?!?!?!

        Tyyppihän on hoidossa ei se sieltä ihan heti takaisin tule!!!! Pakkohoitapäätös tarkkailu itsessään jo kestää kaksi kuukautta... Että sillä tavalla tällä kertaa...Ei ehkä kannata täällä toisia pelotella, jos ei tiedä asioista mitään...Ei pakkohoidosta ihan tuosta vaan yhtäkkiä pääse pois!

        Eläkää elämäänne ja lopettakaa pelossa eläminen! Vai haluatteko oikeasti elää elämäänne tuolla tavalla? Hukkaan se tuolla tavallakin menee, eikö olisi sama että olisitte jo kuolleita... Järki käteen.

        Helppo on sanoa, että älä pelkää. Ihminen, jolla on traumaattisia kokemuksia, ei voi omille tuntemuksilleen mitään! On paljon asioita, mitä media ei tiedä näistä tapahtumista, ts. et sinäkään ellet tunne omaisia, joilta niistä kuulet. Tietysti voi ja pitää hakea apua, olen itse sitä saanutkin, mutta nekään ei hetkessä toimi. En minä itse kuolemista pelkää, lähinnä sitä että joudun sen saman raakuuden itse kokemaan, viimeisinä ajatuksina paniikki ja hätäännys tai tuttavien kautta uudestaan suremaan ei vaan kuolemaa vaan samalla raakaa teurastusta. En minä näitä 24/7 pelkää, mutta tämän kaltaiset uutiset repivät hiljalleen arpeutuneet haavat uudestaan auki ja tiedottomuus painaa! En halua mitään super uutisointeja vaan faktat, mitä asian eteen on tehty jne. Ihan vain tiedoksi sinullekin, että kyllä minä lopettaisin tässä pelossa elämisen, jos vain voisin "naps vain" ja olla taas kunnossa. Nämä ei ole järjen asioita: pääni kyllä osaa sanoa, ettei tarvitse pelätä, mutta kun on tuo tunnepuolikin tässä riippakivenä! Niin, että järki käteen sinullekin - tai vaikka tunteet.


      • alpha__
        ...mutta kirjoitti:

        Toisaalta ymmärrän pointtisi, mutta lukiolaisena toivoisin, että poliisi ilmoittaisi edes sen, onko ko. oppilaitoksen henkilökunta ja opiskelijat saaneet asiasta tiedoitteen sillä tämä uutinen aiheutti minussa ja varmasti monessa muussakin suurta pelkoa ja hätäännystä. Jos kyseessä onkin oma oppilaitokseni? Mistäs sitä tietää, kun poliisi ei suostu pukahtamaankaan. Periaatteessa kaikki Suomen oppilaat voivat kysyä, oliko se _täällä_ (kun ei tiedetä miten asia on paikallisesti tiedoitettu ja hoidettu). Olen itse hyvin herkkä näille uutisille, sillä asun paikassa, jossa Jokelan / Kauhajoen tapaukset eivät suurta joukkoa koskettaneet, mutta on pieni ryhmä erään menehtyneen läheisiä ja tuttavia, joihin itsekin kuulun. Onneksi olen abi ja jatkuva koulunkäyntini loppuu pian - en olisi ikinä uskonut joutuvani sanomaan, että koulussa pelottaa oman ja muiden henkien edestä.

        itsellä samat fiilikset. Asun kauhajoella ja vaikka epätodennäköistä on näin pienellä aikavälillä tapahtua mitään vastaavaa niin joka päivä kouluun mennessä sitä miettii itsekseen pakoreitit etukäteen ja säikähtää joka kolausta. Raastavaa mutta toivottavasti poliisi ja koulut saa yhteistyön tuloksena hyvän ohjelman estämään tällaisia tapauksia. Omasta koulustani sanon sen verran että täällä ei paljon poliisin kanssa yhteistyötä tehdä. Opetustoimenjohtajakin valehtelee päin naamaa kun siltä yrittää jotain kysyä (on todistettu) että luojalle kiitos ettei tarvi täällä kauaa enää olla....


      • kokemuksia?!
        Nimetön kirjoitti:

        Helppo on sanoa, että älä pelkää. Ihminen, jolla on traumaattisia kokemuksia, ei voi omille tuntemuksilleen mitään! On paljon asioita, mitä media ei tiedä näistä tapahtumista, ts. et sinäkään ellet tunne omaisia, joilta niistä kuulet. Tietysti voi ja pitää hakea apua, olen itse sitä saanutkin, mutta nekään ei hetkessä toimi. En minä itse kuolemista pelkää, lähinnä sitä että joudun sen saman raakuuden itse kokemaan, viimeisinä ajatuksina paniikki ja hätäännys tai tuttavien kautta uudestaan suremaan ei vaan kuolemaa vaan samalla raakaa teurastusta. En minä näitä 24/7 pelkää, mutta tämän kaltaiset uutiset repivät hiljalleen arpeutuneet haavat uudestaan auki ja tiedottomuus painaa! En halua mitään super uutisointeja vaan faktat, mitä asian eteen on tehty jne. Ihan vain tiedoksi sinullekin, että kyllä minä lopettaisin tässä pelossa elämisen, jos vain voisin "naps vain" ja olla taas kunnossa. Nämä ei ole järjen asioita: pääni kyllä osaa sanoa, ettei tarvitse pelätä, mutta kun on tuo tunnepuolikin tässä riippakivenä! Niin, että järki käteen sinullekin - tai vaikka tunteet.

        KAIKILLA NIITÄ ON. Ikäviätai ei niin elämä jatkuu!! Ja niin pitäisi teilläkin jatkua! Kyllä ihminen pystyy muuttaa asennettaan positiivisemmaksi! Eikä uhrien kuolemat hitaat olleet, kyllä luodit tappaa pian... En siis sitä sano etteikö ihminen siinä kärsisi... Mutta, jos kuolleet uhrit ovat olleet läheisiäsi tai olet joskus muutoin läheisen ihmisen menettänyt, niin ymmärräthän, etteivät he haluaisi sinun elävän pelossa... Koittakaa jotenkin saada itsenne "pelastettua" koska sittenhän tappaja(t) ovat toisaalta onnistuneet myös eloon jääneitäkin "tuhoamaan"... Miettikää miten paljon on JÄLJELLÄ asioita mistä voi olla onnellinen!!


      • Nimetön
        kokemuksia?! kirjoitti:

        KAIKILLA NIITÄ ON. Ikäviätai ei niin elämä jatkuu!! Ja niin pitäisi teilläkin jatkua! Kyllä ihminen pystyy muuttaa asennettaan positiivisemmaksi! Eikä uhrien kuolemat hitaat olleet, kyllä luodit tappaa pian... En siis sitä sano etteikö ihminen siinä kärsisi... Mutta, jos kuolleet uhrit ovat olleet läheisiäsi tai olet joskus muutoin läheisen ihmisen menettänyt, niin ymmärräthän, etteivät he haluaisi sinun elävän pelossa... Koittakaa jotenkin saada itsenne "pelastettua" koska sittenhän tappaja(t) ovat toisaalta onnistuneet myös eloon jääneitäkin "tuhoamaan"... Miettikää miten paljon on JÄLJELLÄ asioita mistä voi olla onnellinen!!

        Voi hyvänen aika, totta kai jatkuu! Ei kai tässä kukaan ole väittänytkään, että kotona kökötän täristen ja vapisten 24/7, vai..? Mulla on kaksi koiraa ja kourallinen kavereita, jotka tekevät tosi onnelliseksi, käyn baarissa sekoilemassa ja olen ulospäin varmaan aivan normaali iloinen abi - ja puhkun elämäniloa. Kuitenkin tulee aika ajoin koetut asiat mieleen: kyllähän se luoti joo tappaa naps vain jos osuu oikeaan paikkaan ja siten ettei sitä itse edes kerkeä hoksata. Kumpikaan ei toteutunut oman tuttavani kohdalla, mikä vetää toisinaan aika helvetin hiljaiseksi... Traumoja on joo kaikilla, mutta monille vaikeiden sellaisten työstäminen ulos elämästä vie vuosia, ainakin minulle. Tää on vielä melko tuoretta ja epätietoisuus tämän kaltaisissa jutuissa KESKEN sen oman prosessoinnin hankaloittaa "traumoista paranemista" tuomalla taas kaikki faktat ja tapahtumien kulut mieleen - vaikkei sitä todellakaan itse haluaisi. No, mutta jotta ihan hyvähenkinen tinkamme pääsee loppuun myönnettäköön, että tajuan mitä ajat takaa - se ei ehkä vastaa täysin omaa näkemystäni asiasta, mutta on pohdintojen arvoinen. abi-09 vaikenee ;)


    • Jonathan Swift II

      Poliisihan uskoo, ei siis ilmeisesti tiedä. Mikähän motiivi mahtaa olla taustalla?

      • raakapasi

        No, pakkohan se on uskoa, koska isku ei toteutunut. Vasta sen jälkeen poliisi olisi tiennyt. Vai olisitteko te halunneet tekijän onnistuvan suunnitelmassaan? Itse olen kuullut asioista sen verran läheltä, että ei tämä viimeiseksi todennäköisesti jää...


      • viha...l

        ja epäoikeudenmukaisuus viranomaisia vastaan...muttei he ymmärrä sitä hätähuutoa vain jatkavat kuin ennenkin...


      • minäkään...
        raakapasi kirjoitti:

        No, pakkohan se on uskoa, koska isku ei toteutunut. Vasta sen jälkeen poliisi olisi tiennyt. Vai olisitteko te halunneet tekijän onnistuvan suunnitelmassaan? Itse olen kuullut asioista sen verran läheltä, että ei tämä viimeiseksi todennäköisesti jää...

        sillä viranomaisia vastaan täytyy jonkun nousta JA OLEN ITSEKIN SITÄ MIELTÄ


      • 123

        Siis ei oo mitään järkee ammuskella vaan että ihannoi jotain toista idioottia. -.-


    • A.R.

      Hyvä juttu...

    • uoveli

      Poliisille lisää miehitystä netin seurantaan,ja
      muutenkin toimintavaltaa.Polisi on pop

      • sivusta seurannut

        Poliisin pelkkä toimivallan lisääminen ei auta, jos ei tuomioistuimet tuomitse riittävän kovia rangaistuksia. Kyllä poliisikin turhautuu, kun pidättää samoja konnia, mutta niitä ei tuomita vaan päästetään heti vapaaksi uutta tekemään.


      • lakia kaikille
        sivusta seurannut kirjoitti:

        Poliisin pelkkä toimivallan lisääminen ei auta, jos ei tuomioistuimet tuomitse riittävän kovia rangaistuksia. Kyllä poliisikin turhautuu, kun pidättää samoja konnia, mutta niitä ei tuomita vaan päästetään heti vapaaksi uutta tekemään.

        lisää resurseja myös talousrikosten tutkintaan
        ilman muuta tuomiot kohdalleen.


      • myös isä ja äiti

        on se nyt helevetti, jos isä ja äiti ei tiedä mitä kersat puuhastelee.olisi ne sitten vaikka 30 kymmpisiä.kyllä oman lapsensa pitää jokaisen isän ja äidin mumman ja paapan tunnistaa koska hän tarvitsee apua.eikä ummistaa silmiänsä vaikeuksien tullessa.


      • ...

        ja vielä lisää mahdollisuuksia näiden (en edes keksi mitään sopivaa haukkumanimeä) rankaisuun: uhkauksesta tms. aiheutuneet kustannukset (nettivalvonta, poliisien tutkinta ym. taloudelliset menetykset) henkilön kustanettavaksi (jos alaikäinen, jää aikuisena maksettavaksi, onhan kaikilla vahingonkorvausvelvollisuus). Ainakin saataisiin pelleilijät vähitellen kuriin. Ja tämän päiväisille tosissaan varaa aiheuttaville kunnon rangaistus olipa sitten pakkohoitoa tai linnareissu. En tiedä miten sen saisi lakikirjojen väliin, mutta sitä vartenhan meillä on Arkadian mäellä edustajat, että he hoitavat nämä käytännön asiat miedän puolesta. Kyllä koululaisten ja opikselijoiden pitää kokea olevansa turvassa.


      • ...
        myös isä ja äiti kirjoitti:

        on se nyt helevetti, jos isä ja äiti ei tiedä mitä kersat puuhastelee.olisi ne sitten vaikka 30 kymmpisiä.kyllä oman lapsensa pitää jokaisen isän ja äidin mumman ja paapan tunnistaa koska hän tarvitsee apua.eikä ummistaa silmiänsä vaikeuksien tullessa.

        Niinpä, mutta kun monille nykyajan vanhemmille on niin vaikeaa asettaa rajoja ja olla oikeasti tukena käsitellen pettymyksiä puhumalla eikä vain rahalla - eli OLLA VANHEMPI.

        Lapset saavat jo ala-aste iässä kietoa vanhemmat pikkusormen ympärille, sillon naureskellaan, kun "ne on niin nokkelia". Yläasteella lapset tietää, mistä naruista pitää vetää ja lopulta ne narut kiskotaan täysin omiin käsiin ja tehdään just niin ku huvittaa vaikkei ole mitään valmiuksia oman elämän hallitsemiseen. Vanhemmat antaa sen tapahtua... Miksi monille on niin vaikea sanoa omalle viisi vuotiaalle EI, joka myös tarkoittaa sitä? 15-vuotiaalle on turha yhtäkkiä alkaa kokeilemaan, ku ongelmat ovat jo kasvaneet suremmiksi. Ne narut ei ole siinä vaiheessa enää vanhempien käsissä...


      • Tuo pitäsi vain
        ... kirjoitti:

        Niinpä, mutta kun monille nykyajan vanhemmille on niin vaikeaa asettaa rajoja ja olla oikeasti tukena käsitellen pettymyksiä puhumalla eikä vain rahalla - eli OLLA VANHEMPI.

        Lapset saavat jo ala-aste iässä kietoa vanhemmat pikkusormen ympärille, sillon naureskellaan, kun "ne on niin nokkelia". Yläasteella lapset tietää, mistä naruista pitää vetää ja lopulta ne narut kiskotaan täysin omiin käsiin ja tehdään just niin ku huvittaa vaikkei ole mitään valmiuksia oman elämän hallitsemiseen. Vanhemmat antaa sen tapahtua... Miksi monille on niin vaikea sanoa omalle viisi vuotiaalle EI, joka myös tarkoittaa sitä? 15-vuotiaalle on turha yhtäkkiä alkaa kokeilemaan, ku ongelmat ovat jo kasvaneet suremmiksi. Ne narut ei ole siinä vaiheessa enää vanhempien käsissä...

        aloittaa jo vähän aikaisemmin, jo 3-vuotias tarvitsee rajat.

        Pyydän, älkää isit ja äidit laittako 3-vuotiaita vielä päättämään, mitä pukevat ylleen, mitä ostetaan kaupasta, mennäänkö ulos vai sisälle ja mitä tehdään vai tehdäänkö!!!

        Niin pienelle lapselle äidin ja isän täytyy olla vielä Jumala. Muussa tapauksessa lapsi luulee itse olevansa Jumala ja jälki on sitten sen mukaista, jos nuppi sekoaa totaalisti muutenkin. Se on jo nähty.

        Toinenkin syy: pieni lapsi tuntee valtavaa turvattomuutta, jos näkee vierellään vanhemman, joka ei kykene tekemään aikuiselle erittäin yksinkertaisia päätöksiä. Pienelle lapselle vastuun kantaminen edellämainittujen asioiden päättämisestä on sietämättömän raskasta.


      • Miksi ministerit eivät tee ...
        ... kirjoitti:

        ja vielä lisää mahdollisuuksia näiden (en edes keksi mitään sopivaa haukkumanimeä) rankaisuun: uhkauksesta tms. aiheutuneet kustannukset (nettivalvonta, poliisien tutkinta ym. taloudelliset menetykset) henkilön kustanettavaksi (jos alaikäinen, jää aikuisena maksettavaksi, onhan kaikilla vahingonkorvausvelvollisuus). Ainakin saataisiin pelleilijät vähitellen kuriin. Ja tämän päiväisille tosissaan varaa aiheuttaville kunnon rangaistus olipa sitten pakkohoitoa tai linnareissu. En tiedä miten sen saisi lakikirjojen väliin, mutta sitä vartenhan meillä on Arkadian mäellä edustajat, että he hoitavat nämä käytännön asiat miedän puolesta. Kyllä koululaisten ja opikselijoiden pitää kokea olevansa turvassa.

        tämän asian korjaamiseksi? Tietääkö kukaan, mikä voisi olla syy siihen, että tällaisille rikollisille ei saada kunnon rangaistuksia. Enimmäisrangaistus on nyt "laittomasta" (en ymmärrä, millainen uhkaus on laillinen?) uhkauksesta on 2 v vankeutta. Missä on syy, että sitä ei ole vieläkään uskallettu käyttää yhdenkään uhkaajan kohdalla. Ei ole lehdissä lukenut.


      • -_-
        Tuo pitäsi vain kirjoitti:

        aloittaa jo vähän aikaisemmin, jo 3-vuotias tarvitsee rajat.

        Pyydän, älkää isit ja äidit laittako 3-vuotiaita vielä päättämään, mitä pukevat ylleen, mitä ostetaan kaupasta, mennäänkö ulos vai sisälle ja mitä tehdään vai tehdäänkö!!!

        Niin pienelle lapselle äidin ja isän täytyy olla vielä Jumala. Muussa tapauksessa lapsi luulee itse olevansa Jumala ja jälki on sitten sen mukaista, jos nuppi sekoaa totaalisti muutenkin. Se on jo nähty.

        Toinenkin syy: pieni lapsi tuntee valtavaa turvattomuutta, jos näkee vierellään vanhemman, joka ei kykene tekemään aikuiselle erittäin yksinkertaisia päätöksiä. Pienelle lapselle vastuun kantaminen edellämainittujen asioiden päättämisestä on sietämättömän raskasta.

        Olet oikeassa! Asiaa olen sen ikäisenkin osalta pohtinut, jäi vain tuossa yllä huomioimatta :) Puit hyvin sanoiksi! Sääliksi käy lasta, joka "saa" tai pikemminkin joutuu jo siinä iässä itse päättämään omista asioista vain, koska vanhemmat haluavat miellyttää lapsensa pilalle...

        Tietysti, monet vanhemmat ovat myös hyvin väsyneitä ja niissä jokapäiväisissä tilanteissa ei huomakaan omaa toimintaansa. Ihanteellinen arki on kovin helppo pukea palstalle sanoiksi. Kuitenkin väsynyt ja vastuullinen vanhempi hakisi apua, jos voimat eivät arki hommissa riittäisi eli sillä ei kukaan voi asiaa perustella. Lieköhän ketään, joka edes myöntäisi toimivansa niin.


      • vedetään töissä liian
        -_- kirjoitti:

        Olet oikeassa! Asiaa olen sen ikäisenkin osalta pohtinut, jäi vain tuossa yllä huomioimatta :) Puit hyvin sanoiksi! Sääliksi käy lasta, joka "saa" tai pikemminkin joutuu jo siinä iässä itse päättämään omista asioista vain, koska vanhemmat haluavat miellyttää lapsensa pilalle...

        Tietysti, monet vanhemmat ovat myös hyvin väsyneitä ja niissä jokapäiväisissä tilanteissa ei huomakaan omaa toimintaansa. Ihanteellinen arki on kovin helppo pukea palstalle sanoiksi. Kuitenkin väsynyt ja vastuullinen vanhempi hakisi apua, jos voimat eivät arki hommissa riittäisi eli sillä ei kukaan voi asiaa perustella. Lieköhän ketään, joka edes myöntäisi toimivansa niin.

        lujille nykyään. Se on asia, johon toivoisin ylemmältä taholta päättäjiä jotain kunnon ratkaisua. Työ ei saisi viedä kaikkia voimia ja aikaa! Ja jos työ imee kaiken, voisi siirtää lasten tekoa odottamaan parempia aikoja. Herättäisiköhän se päättäjät, vai hommaisivatkohan lapset ulkomailta?


    • Hyvää poliisi

      Hyvää Poliisi näytä kuka on pomo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Ohiammuttu

      Viranomaiset levittää kohdentamattomia, epämääräisiä uhkakuvia, jotka ne sitten puheittensa mukaan ratkaisee.
      Kohta varmaan suomessakin hallitus ilmoittaa minkävärinen hälytystila on käynnissä.
      Tässä vaiheessa kansalaisten tulisi ennemminkin vaatia elintarvikeviraston toimia, joilla Ranskanperunat vaihdettaisiin VAPAUDENPERUNOIHIN, noin niinku ameriikan malliin.
      Se sitä kansallista turvallisuutta luo.

      • "vapaudenperunaa"

        siinä, kun päättäjiemme suunnitelma sulkea mielisairaalat toteutuu ja kun ne ovat nyt vielä lisäksi suunnitelleet vähentää vankiloita ja vangittujen määrää!


    • Äijä-84

      Mikä vittu tätä jengiä vaivaa?

      • kaamosahdistus

        Perinteinen herraviha ja kauna. Enemmistöä kalvaa kateus ja yleinen kielteisyys, on asia mikä tahansa. Aina vika on jossakin muussa kuin itsessä. Kun oman elämän hallinta puuttuu tai muuten ei ole kivaa, kostetaan vaikka viattomille lapsille. Säälittävää ja hirveää. Onkos kukaan yrittänyt ampua niitä herroja ja miljoonamiehiä, joiden tulotietoja lehdet nyt julkaisevat. Ei riitä kyvyt siihen. Ei tietenkään pidäkään.


      • kyllä todella synkkää
        kaamosahdistus kirjoitti:

        Perinteinen herraviha ja kauna. Enemmistöä kalvaa kateus ja yleinen kielteisyys, on asia mikä tahansa. Aina vika on jossakin muussa kuin itsessä. Kun oman elämän hallinta puuttuu tai muuten ei ole kivaa, kostetaan vaikka viattomille lapsille. Säälittävää ja hirveää. Onkos kukaan yrittänyt ampua niitä herroja ja miljoonamiehiä, joiden tulotietoja lehdet nyt julkaisevat. Ei riitä kyvyt siihen. Ei tietenkään pidäkään.

        2 tollasta tapausta vuoden sisällä, ja jos on ollu taas lähellä joku tuollanen, ni ei voi muuta sanoo ku et pielessä on asiat ja pahasti. Kouluissa muutenki aistittavissa negatiivista asennetta tosi paljo. Nuoret alottelee ryyppäilyn ym. muut päihteitten käytöt tyyliin 12vuotiaina. Ovat osa jo tuossa iässä nii ihteesä menneitä, negatiivisia, itsekkäitä. Ihan pimeetä ku kattelee ku jotkut lapset kittaa kadulla viinaa, rellestäävät ja tekevät tuhojaan. Ei oo ihme jos niillä pimahtelee, ja sit seuraavat toistesa sekoiluja. Niiku nää kouluampujat. Ihailevat toistensa sairaita tekoja.


      • ...
        kyllä todella synkkää kirjoitti:

        2 tollasta tapausta vuoden sisällä, ja jos on ollu taas lähellä joku tuollanen, ni ei voi muuta sanoo ku et pielessä on asiat ja pahasti. Kouluissa muutenki aistittavissa negatiivista asennetta tosi paljo. Nuoret alottelee ryyppäilyn ym. muut päihteitten käytöt tyyliin 12vuotiaina. Ovat osa jo tuossa iässä nii ihteesä menneitä, negatiivisia, itsekkäitä. Ihan pimeetä ku kattelee ku jotkut lapset kittaa kadulla viinaa, rellestäävät ja tekevät tuhojaan. Ei oo ihme jos niillä pimahtelee, ja sit seuraavat toistesa sekoiluja. Niiku nää kouluampujat. Ihailevat toistensa sairaita tekoja.

        Niinpä! Koomista on esim. oma kokemukseni: veljeni, 12-v, joka on herkkä ja hieman lapsekas (haluaisi leikkiä legoilla ja figureilla, piirellä), on koulussa opettajankin silmissä kummajainen. Kiusataan, eikä opettaja osaa puuttua vaan on tasaisesti kiikuttamassa testeihin (testattu on eikä älyssä mitään vikaa) ja erityisluokalle. Samalla luokalla pojat polttelee autotalleja ja ajelee mopoilla vapaa-ajalla, eikä niissä mitään poikkeavaa ole. Kummasti aina käännetään konfliktit meidän pikku miehen syyksi - pojan, joka haluaa ampiaisetkin pelastaa ja viedä sisältä ulos vapauteen. Vissiin pitäs olla huppu päässä, aukoa päätä ja olla näsäviisas, että kelpais... Ja sit vielä mietitään, mikä tätä maailmaa vaivaa. huoh


      • minäkin, mutta kun
        kaamosahdistus kirjoitti:

        Perinteinen herraviha ja kauna. Enemmistöä kalvaa kateus ja yleinen kielteisyys, on asia mikä tahansa. Aina vika on jossakin muussa kuin itsessä. Kun oman elämän hallinta puuttuu tai muuten ei ole kivaa, kostetaan vaikka viattomille lapsille. Säälittävää ja hirveää. Onkos kukaan yrittänyt ampua niitä herroja ja miljoonamiehiä, joiden tulotietoja lehdet nyt julkaisevat. Ei riitä kyvyt siihen. Ei tietenkään pidäkään.

        lapsia on paljon helpompi pelotella. Olihan joku toinen idiootti yrittänyt jo rynnäkköä lastentarhaankin tässä Kauhajoen idiootin jälkeen. Kova on halu "suurmieheksi".


      • KODISSA KURI KAKAROILLE
        kyllä todella synkkää kirjoitti:

        2 tollasta tapausta vuoden sisällä, ja jos on ollu taas lähellä joku tuollanen, ni ei voi muuta sanoo ku et pielessä on asiat ja pahasti. Kouluissa muutenki aistittavissa negatiivista asennetta tosi paljo. Nuoret alottelee ryyppäilyn ym. muut päihteitten käytöt tyyliin 12vuotiaina. Ovat osa jo tuossa iässä nii ihteesä menneitä, negatiivisia, itsekkäitä. Ihan pimeetä ku kattelee ku jotkut lapset kittaa kadulla viinaa, rellestäävät ja tekevät tuhojaan. Ei oo ihme jos niillä pimahtelee, ja sit seuraavat toistesa sekoiluja. Niiku nää kouluampujat. Ihailevat toistensa sairaita tekoja.

        Sitähän ne näyttää jo kerjäävän.


      • hapödiskäpödi
        kaamosahdistus kirjoitti:

        Perinteinen herraviha ja kauna. Enemmistöä kalvaa kateus ja yleinen kielteisyys, on asia mikä tahansa. Aina vika on jossakin muussa kuin itsessä. Kun oman elämän hallinta puuttuu tai muuten ei ole kivaa, kostetaan vaikka viattomille lapsille. Säälittävää ja hirveää. Onkos kukaan yrittänyt ampua niitä herroja ja miljoonamiehiä, joiden tulotietoja lehdet nyt julkaisevat. Ei riitä kyvyt siihen. Ei tietenkään pidäkään.

        Sinne miljoonamiesten ja herrojen keskuuteen ne luodit oli tarkoitettukkin,luulisin.
        Ei niitä tämän yhteiskunnan "pyörittäjiä" ja väärintekiöitä niin vaan mennä ampumaan tahi muutenkaan lähestymään koska heillä on "laki" puolellaan.
        Nämä turhat kuolemat johtuvat suuresta epäoikeudenmukaisuudesta yhteiskunnassamme joita ei puhumalla näköjään voi korjata.
        Oma unelmani on että pääsis sen Liliuksen naaman virneen pyyhkimään pois luunyrkillä, siihen ei tarvis "kättäpitempää",mutta jos oikeasti olis jotkut luonnonlait voimassa niin toi äskenmainittu tyyppi olis aikoja sitte kieritetty tervassa ja höyhenissä ja sen jälkeen hirtetty kansan hurratessa.
        Nykyisin lait eivät ikävä kyllä anna siihen oikeutta.


      • ...
        kyllä todella synkkää kirjoitti:

        2 tollasta tapausta vuoden sisällä, ja jos on ollu taas lähellä joku tuollanen, ni ei voi muuta sanoo ku et pielessä on asiat ja pahasti. Kouluissa muutenki aistittavissa negatiivista asennetta tosi paljo. Nuoret alottelee ryyppäilyn ym. muut päihteitten käytöt tyyliin 12vuotiaina. Ovat osa jo tuossa iässä nii ihteesä menneitä, negatiivisia, itsekkäitä. Ihan pimeetä ku kattelee ku jotkut lapset kittaa kadulla viinaa, rellestäävät ja tekevät tuhojaan. Ei oo ihme jos niillä pimahtelee, ja sit seuraavat toistesa sekoiluja. Niiku nää kouluampujat. Ihailevat toistensa sairaita tekoja.

        Me vanhemmat katsomme itse ensin peiliin ja sitten vasta on aika arvioida jälkikasvua. Ei kai niistä lapsista ihan itsekseen hirviöitä kasva? Tosin eipä se riitä, että joku vanhempi näyttää hyvää esimerkkiä, koska nuorilla kai ne kaverit vaikuttavat vähintään yhtä paljon kuin omat porukat. Ja koko sairas yhteiskunta.

        Ei voi ennustaa omien lastensakaan kohtaloa. Mutta jokainen yrittäköön parhaansa ja enemmänkin. Mitä isot edellä, sitä pienet perässä. Ja turha on sitten syyllistää vain niitä nuoria. Aikuiset tätä yhteiskuntaa johtavat ja huonot valinnat, väärissä asioissa säästämiset ja paskanjauhanta kostautuvat ennemmin tai myöhemmin.

        Ei erityistä sympatiaa massamurhaajia tai muitakaan verisillä keinoilla julkisuutta hakevia kohtaan, mutta aika on herätä siihen, minkälaisia arvoja me aikuiset itse lapsillemme haluamme opettaa ja mikä on oikeasti tärkeää. Jos joku lapsi istuu kaiket illat tietokoneen ääressä, pitäisi hälytyskellojen soida, vaikka lapsi 'vain' pelaisi eikä suunnittelisi kouluampumisia. Oikeassa maailmassa, ihan verta ja lihaa olevien ihmisten kanssa elämää kuitenkin eletään toistaiseksi ainakin, joten ensisijaisesti pitää opetella tulemaan toimeen heidän kanssaan.

        Henkilökohtaisesti uskon, että meno vain pahenee, eikä loppua näy. Enempää lapsia en tähän maailmaan itse ainakaan tee. Sydän on syrjällään jo kahden takia, vaikka eivät vielä edes ole koulussa. Mutta meidän aikuisten on turha esittää olevamme pyhimyksiä, koska ihmisiä tapetaan ympäri Suomen harva se hetki ja yleensä tappaja on aikuinen. Pakkohoitoon kuuluisi toki jokainen moisia edes suunnitteleva, vaan kun ei resurssit riitä. Ja kuka on niin päättänyt(?)


      • No heimo
        kyllä todella synkkää kirjoitti:

        2 tollasta tapausta vuoden sisällä, ja jos on ollu taas lähellä joku tuollanen, ni ei voi muuta sanoo ku et pielessä on asiat ja pahasti. Kouluissa muutenki aistittavissa negatiivista asennetta tosi paljo. Nuoret alottelee ryyppäilyn ym. muut päihteitten käytöt tyyliin 12vuotiaina. Ovat osa jo tuossa iässä nii ihteesä menneitä, negatiivisia, itsekkäitä. Ihan pimeetä ku kattelee ku jotkut lapset kittaa kadulla viinaa, rellestäävät ja tekevät tuhojaan. Ei oo ihme jos niillä pimahtelee, ja sit seuraavat toistesa sekoiluja. Niiku nää kouluampujat. Ihailevat toistensa sairaita tekoja.

        Niinpä, kun muistelen omia kouluaikojani niin ei silloin vielä 12 vuotiaana ryypätty. Ensimmäisen marisätkäni vedin vasta 13 vuotiaana ja kaljaa kiskoin kuin sieni siitä lähtien, mutta että 12 vuotiaana!!!...huh huh, minkälaiseksi maailma on mennyt! ihan päätä täytyy pyöritellä ja sormea puida topakasti ilmassa!


      • jokaikinen sana
        ... kirjoitti:

        Me vanhemmat katsomme itse ensin peiliin ja sitten vasta on aika arvioida jälkikasvua. Ei kai niistä lapsista ihan itsekseen hirviöitä kasva? Tosin eipä se riitä, että joku vanhempi näyttää hyvää esimerkkiä, koska nuorilla kai ne kaverit vaikuttavat vähintään yhtä paljon kuin omat porukat. Ja koko sairas yhteiskunta.

        Ei voi ennustaa omien lastensakaan kohtaloa. Mutta jokainen yrittäköön parhaansa ja enemmänkin. Mitä isot edellä, sitä pienet perässä. Ja turha on sitten syyllistää vain niitä nuoria. Aikuiset tätä yhteiskuntaa johtavat ja huonot valinnat, väärissä asioissa säästämiset ja paskanjauhanta kostautuvat ennemmin tai myöhemmin.

        Ei erityistä sympatiaa massamurhaajia tai muitakaan verisillä keinoilla julkisuutta hakevia kohtaan, mutta aika on herätä siihen, minkälaisia arvoja me aikuiset itse lapsillemme haluamme opettaa ja mikä on oikeasti tärkeää. Jos joku lapsi istuu kaiket illat tietokoneen ääressä, pitäisi hälytyskellojen soida, vaikka lapsi 'vain' pelaisi eikä suunnittelisi kouluampumisia. Oikeassa maailmassa, ihan verta ja lihaa olevien ihmisten kanssa elämää kuitenkin eletään toistaiseksi ainakin, joten ensisijaisesti pitää opetella tulemaan toimeen heidän kanssaan.

        Henkilökohtaisesti uskon, että meno vain pahenee, eikä loppua näy. Enempää lapsia en tähän maailmaan itse ainakaan tee. Sydän on syrjällään jo kahden takia, vaikka eivät vielä edes ole koulussa. Mutta meidän aikuisten on turha esittää olevamme pyhimyksiä, koska ihmisiä tapetaan ympäri Suomen harva se hetki ja yleensä tappaja on aikuinen. Pakkohoitoon kuuluisi toki jokainen moisia edes suunnitteleva, vaan kun ei resurssit riitä. Ja kuka on niin päättänyt(?)

        mitä kirjoitit!

        Yksi syy nuorten näin pahaan sekoamiseen on sairas yhteiskunta. Olisi hyvä, jos jokainen kantaisi kortensa kekoon, jotta saisimme tervehdytettyä tätä maatamme.

        Tervehdyttämisen voisi jokainen aloittaa vaikka sillä, että TV suljettaisiin aina, kun sieltä tulee roskaa = kaikenmaailman turhat "tositv:t", jotka ovat toinen toistaan sairaampia tiputuspelejä. Samaan sarjaan voi lukea turhat kaahailu- ja ammuskeluleffat. Eli eipä sitä TV:tä kovin pitkiä aikoja enää tarvitsisi auki pitää. Ja tietenkin tuo seuranta, millaisia vaikutteita oman perheen lapset ja nuoret netistä ottavat.

        Työpaikoilla olisi terveellistä, että hoidettaisiin työpaikkakiusaajat firmasta ulos. Nyt työpaikoilla on sama meininki kuin mistä on syytetty kouluja eli uhri joutuu lähtemään ja leimataan sairaaksi ja sairas sadisti saa jäädä ja etsiä uuden uhrin.


      • Anonyymi
        kaamosahdistus kirjoitti:

        Perinteinen herraviha ja kauna. Enemmistöä kalvaa kateus ja yleinen kielteisyys, on asia mikä tahansa. Aina vika on jossakin muussa kuin itsessä. Kun oman elämän hallinta puuttuu tai muuten ei ole kivaa, kostetaan vaikka viattomille lapsille. Säälittävää ja hirveää. Onkos kukaan yrittänyt ampua niitä herroja ja miljoonamiehiä, joiden tulotietoja lehdet nyt julkaisevat. Ei riitä kyvyt siihen. Ei tietenkään pidäkään.

        viime ja mitä ?viime-


    • saada kuulla

      että edes nyt voitiin estää kauheuksia. Toivotaan niin että jatkossakin onnistutaan estämään. Vihdoinkin on opittu edes jotain...

      • nimimerekki

        Saammeko kiittää iltalehtien täysin suodatuksellisetonta päätoimittajaa vai heidän sensaatiohakuisuutta siitä että moni on menettänyt mielenrauhansa, ja että lapset nyt luulevat että tälläinen käyttäytyminen on suotavaa ja jotenkin ihailtavaa.


      • olen täysin samaa mieltä
        nimimerekki kirjoitti:

        Saammeko kiittää iltalehtien täysin suodatuksellisetonta päätoimittajaa vai heidän sensaatiohakuisuutta siitä että moni on menettänyt mielenrauhansa, ja että lapset nyt luulevat että tälläinen käyttäytyminen on suotavaa ja jotenkin ihailtavaa.

        En voi käsittää, miksi niiden seonneiden rikollisten nimiä on pitänyt toistaa kuten valokuvia tapahtumapaikalta yms.

        Juuri tuo saa toiset seonneet lapsiparat ajattelemaan, että ne rikolliset tekivät jotain "suurta".

        Mitä vähemmän näistä uutisoidaan, sen nopeammin tästä ongelmasta päästään.


    • Epäilevä...

      ...jos näin on saatu yksi mahdollinen murhenäytelmä estettyä.
      Mutta jotenkin tuntuu siltä, että joku tietäisi jo tässä vaiheessa ko. koulun, jos jonnekin olisi jotain iskua suunniteltu...

    • eijeijei

      en usko tohon paskaakaan.

    • TuskinTotta

      kaikkia uhkakuvia. Jo tuo että esiinnytään edelleen salamyhkäisyyden varjossa eikä kerrota vihjettäkään ilmansuunnasta yms kertoo, ettei tapaus ollut kovin vakava. Euron pullataikinasta on keinohiivalla paisutettu sadan euron köntti. Näin se menee. Taustalta paljastuu joku mielenterveysongelmainen, jolla oli netti, nallipyssy ja lääkitys liian lievä. Passitettu pakkohoitoon. Ehkä sillä on ollut bensapurkki eteisessä.

    • Olen tätä mieltä

      Tällaiset pitäisi aina jatkossa uutisoida laajasti ja voimalla!!! Parasta olisi, että tollasia tekoja ei suunniteltaisi lainkaan, mutta kun nyt näyttää, että suunnitellaan, niin ehdottomasti paljon julkisuutta tämmöisille, koska tähän asti eniten julkisuutta on saanut kaksi nimeltä mainitsematonta henkilöä!

      • sellaista tietoa, jossa

        käy ilmi, millaiseen hoitoon sekopää pääsi. Sekä tietoa, mikä siellä päänupissa petti, mistä johtui.


    • joku

      Mielipiteei asiasta...

      Esimerkkinä Jokela. Ammuskelun jälkeen mediassa asiasta kuohutaan ja se taas lataa uutta akkua niihin tuleviin epätoivoisiin "hulluihin" ja laittavat joidenkin ihanteen aluilleen. Tietysti halutaan huomiota, ja kun nämä ammuskelijat sitä saavat niin tietysti toisiakin kiinostaisi. Koulu ammuskelujen jälkeen uhkauksia satelee ympäri suomea. Irc galleriassakin "ihmis vihaajiin" liittyi kauhajoen ammuskelun jälkeen paljon ihmisiä. Hyvä että nyt sentään poliisi osasi toimia!

      • he voisivat tehdä

        paljonkin tämän asian eteen erilaisia lakeja säätämällä. Lain voimaansaaminen voi käydä todella nopeastikin. Laki potilaiden turvaamiseksi sairaanhoitajiltakin saatiin lakon uhan alla voimaan tosi nopeasti, muistattehan.

        Laissa voidaan kieltää kirjoittamasta rikoksista. Rikoksista voitaisiin vain ilmoittaa että siellä on ollut ampumavälikohtaus ja että murhaaja itsekin kuoli, jos sitäkään. - Nimen saavat selville he, jotka sen tarvitsevat, joten ei sitä tarvitse lehdistössä toistella.

        Samoin laki näille uhkailijoille. Tämänlaajuinen toisten henkeen kohdistuva uhkaus pitäisi aina johtaa vangitsemiseen.


    • jjippåji

      Jotta oikeus toteutuisi tulisi myös psykiatrit voida vetää oikeuteen kuten Amerikassa. Luulen että suurin osa noista uhkauksista on tehty pilanpäiten tai pelkäksi pelotukseksi. Eli ei ole viimekädessä ollut aikomusta niitä toteuttaa.

      • ap.

        ollut tosi kyseessä jos kerta viimeistä silausta vaille valmis isku oli kyseessä...ovat varmaankin takavarikoineet epäillyn tietokoneen ja kuulustelleet tätä sen jälkeen kun ovat päässeet jäljille...ja sieltä on siis täytynyt löytyä erittäin raskauttavaa materiaalia kun kerta näin uutisoidaan...ja asekin on varmasti kyseisellä tyypillä ollut...vaan eipä taida olla enään...mutta sen saa kyllä jos haluaa...oli aselupia tai ei...kun lyö vaan tuohta pöytään niin alkaahan niitä löytyä...ja toisaalta sellaisen voi aina varastaa myöskin...eli se mahdollinen uusintayritys ei varmaankaan aseen puutteeseen tule kaatumaan...


      • jjippåji
        ap. kirjoitti:

        ollut tosi kyseessä jos kerta viimeistä silausta vaille valmis isku oli kyseessä...ovat varmaankin takavarikoineet epäillyn tietokoneen ja kuulustelleet tätä sen jälkeen kun ovat päässeet jäljille...ja sieltä on siis täytynyt löytyä erittäin raskauttavaa materiaalia kun kerta näin uutisoidaan...ja asekin on varmasti kyseisellä tyypillä ollut...vaan eipä taida olla enään...mutta sen saa kyllä jos haluaa...oli aselupia tai ei...kun lyö vaan tuohta pöytään niin alkaahan niitä löytyä...ja toisaalta sellaisen voi aina varastaa myöskin...eli se mahdollinen uusintayritys ei varmaankaan aseen puutteeseen tule kaatumaan...

        Tuon uutisen mukaan kiinnisaatuja "hulluja" on ollut useita ympäri Suomen ja ilmeisesti psykiatrien tutkimuksissa on sitten saatu varmuus ja toimitettu ehkä loppuiäkseen pakkohoitoon. Itse en uskoisi noin suureen määrään "varmoja tapauksia". Nuoret tyhmyyksissään joskus pilailee ja uhittelee. Harva pakkohoitoon joutunut käyttäytyy väkivaltaisesti. Suomessa pakkohoitopäätökseen riittää että todetaan mielisairaaksi. Ei tarvise olla vaarallinen.


      • pakkohoitaja
        jjippåji kirjoitti:

        Tuon uutisen mukaan kiinnisaatuja "hulluja" on ollut useita ympäri Suomen ja ilmeisesti psykiatrien tutkimuksissa on sitten saatu varmuus ja toimitettu ehkä loppuiäkseen pakkohoitoon. Itse en uskoisi noin suureen määrään "varmoja tapauksia". Nuoret tyhmyyksissään joskus pilailee ja uhittelee. Harva pakkohoitoon joutunut käyttäytyy väkivaltaisesti. Suomessa pakkohoitopäätökseen riittää että todetaan mielisairaaksi. Ei tarvise olla vaarallinen.

        Sinähän nyt varsinainen asiantuntija olet. Ootko jo kaunkin ollut alalla?


      • 50-luvulla kiusas opettajakin
        jjippåji kirjoitti:

        Tuon uutisen mukaan kiinnisaatuja "hulluja" on ollut useita ympäri Suomen ja ilmeisesti psykiatrien tutkimuksissa on sitten saatu varmuus ja toimitettu ehkä loppuiäkseen pakkohoitoon. Itse en uskoisi noin suureen määrään "varmoja tapauksia". Nuoret tyhmyyksissään joskus pilailee ja uhittelee. Harva pakkohoitoon joutunut käyttäytyy väkivaltaisesti. Suomessa pakkohoitopäätökseen riittää että todetaan mielisairaaksi. Ei tarvise olla vaarallinen.

        alle 10-vuotiaana sain turpiin kahesti viikossa ja opettaja karjui tyttömäiseks kun yritin kannella.11v.kuvittelin konepistoolin käsiini pulpetin alle ja ammuin surutta kaikki.
        Isompana pulustin niitä joita huomasin kiusattavan mutta etsin tilaisuuksia rökittää väkivaltaa käyttäviä.
        Valvontakamerat ja mikrofonit vain tarkkailemaan kiusaamista niin koston haudonta loppuu.
        "rippastiina"


      • jjippåji kirjoitti:

        Tuon uutisen mukaan kiinnisaatuja "hulluja" on ollut useita ympäri Suomen ja ilmeisesti psykiatrien tutkimuksissa on sitten saatu varmuus ja toimitettu ehkä loppuiäkseen pakkohoitoon. Itse en uskoisi noin suureen määrään "varmoja tapauksia". Nuoret tyhmyyksissään joskus pilailee ja uhittelee. Harva pakkohoitoon joutunut käyttäytyy väkivaltaisesti. Suomessa pakkohoitopäätökseen riittää että todetaan mielisairaaksi. Ei tarvise olla vaarallinen.

        se puolueeton viranomainen joka päättää, kumpi on hullumpi, potilas vai psykiatri..?!? Ja kumpi siten julistetaan pakkohoidettavaksi.


    • tätä mieltä minä olen

      Kuinka nyt pystyttäisiin takaamaan, että tämä tyyppi, jonka teko estettiin, ei myöhemmin pääse toteuttamaan tekoaan. Rangaistus meinaan tuskin on kovin iso tällä kertaa, kun ei kuolleita tullut.

    • Hämmästelevä

      Miten poliisi voi toimia niin vastuuttomasti,että kertoo ja myöntää,mistä on tietonsa tuleviin suunniteltuihin rikoksiin saanut.Jos minä olisin rikollinen,niin enpä kauaa käyttäisi niitä kanavia suunnitteluihini.

      • ap.

        luulet sitten näiden tyyppien sitä julkisuutta repivän...kun kovasti sen perään tuntuvat olevan? Voihan se jatkossa tietysti mennä siihen että uhkailuvideot ja muut jutut laitetaan nettiin juuri ennen tekoa...ettei poliisi kerkeä enää toimia...
        Tosin käsittääkseni nämä koulu uhkailijat ovat jutelleet keskenään joillakin foorumeilla...lieneekö poliisi sieltä näitä pahimpia tyyppejä bongaillut...ja eivät varmaankaan tee sitä enää sillä eiköhän poliisi ole nämä foorumit jo löytänyt...


    • pikkurikollinen

      poliisit tälläistä arvostetaan suuresti!! kiitos

    • kollo nauskis & rampe

      Hieman kaksipiippuinen juttu. Hyvä jos poliisit saivat estettyä uuden ampumavälikohtauksen, mutta olisivat tällä kertaa pitäneet tiedoteet poissa tiedotusvälineistä. Juuri julkisuuttahan nämä ampujat etsivät, miten muuten tulkitsette ylidramaattiset jäähyväiskirjeet ja nettiviestit ja -elokuvat?
      Tästä nimittäin pakostakin seuraa se, että seuraavat mieleltään vinksahtaneet eivät enää ilmoittele webissä vaan iskevät ilman ennakkomainoistusta. Olemalla hiljaa pidätyksistä poliisi olisi tod. näk. saanut useamma latvaroson kiinni.

    • että nyt on menty

      Pelkään, että nyt on menty samanlaisiin malleihin kuin Lontoossa ja Yhdysvalloissa käytetään "terrorisminvastaisessa taistelussa." "Pommi"- sanaa on kiellettyä sanoa julkisilla paikoilla (SANAN SANOMINEN KIELETTY?!) ja auta armias, jos netissä joku pikkupoika kirjoittaisi että "tekisi mieli pommitta meidän koulun keittäjiä kun ruoka on niin pahaa". Terrorisminvastaisen taistelun puitteissa on myös mahdollisuus kiduttaa EPÄILTYJÄ vaikka mitään näyttöä ei olisi ja evätä heiltä mahdollisuus oikeudenkäyntiin ynnä muuta mukavaaa.

      Omasta mielestäni ajatuksista ja mielipiteistä ei saisi rankaista, ja siksi huolestuttaa ko. pidätykset. Jos on VARMA tieto että ruumita olisi tullut niin selvä homma, mutta alkaa itsenikin puolesta pelottaa, mihin raja vedetään.

      Mitä jos joskus vihoissani kirjoitan nettipalstalle, että totta, tapetaan ne kaikki jne, mistä minä TIEDÄN, etteivät poliisit ota sitä uhkauksena? Missä raja menee? Mikseivät he voi kertoa, mitä on selvillä. Tuntuu pimitykseltä ja mielipiteenriistolta. Jokin mättää.

      • Näin se on...

        nähtävä...kun kauhajoella tapahtui tämä kauhea teko syytettiin kilvan poliiseja että miksei mitään oltu tehty kun olihan se nyt selvää ettei Jokela jää ainoaksi...ja nyt kun sitten on tehty niin sekään ei ole hyvä!! Eikö teille tosiaan mikään kelpaa?

        Olen aika vakuuttunut siitä että tässä on ollut tosi kyseessä...eihän suomessa yleensä reagoida mihinkään ihan pikkukummassa...


      • kansa tulee anomaan

        sitä, että saamme jokainen ihomme alle mikrosirut, joihin on tallennettu historiamme ja kaikki tieto meistä. Sitten meitä on helppo hallita. Kaikkialla ovet aukeavat vain sirua näyttämällä, jos on ko. paikkaan kelvollinen henkilö sirulla olevien tietojen mukaan. Kaikki tulee olemaan sirun varassa.

        En ole aiemmin uskonut salaliittoteorioihin, mutta tämä päättäjien (=ministerit) haluttomuus tehdä mitään konkreettista tämän kouluammuskeasiamme korjaamiseksi alkaa kyllä vahvasti epäilyttää. Samoin se, että he meinaavat lakkauttaa Suomesta mielisairaalat kokonaan! Ja pari päivää sitten luin Hesarista, että myös vankiloista osa suljetaan, vankipaikkoja on tarkoitus vähentää (maassa ja aikana, jolloin rikollisuus senkun kasvaa)?!?!?!?!?!?!


    • ...opiskelija...

      Niin siis onneksi ettei paikkaa kerrottu, ei synny mitää media hässäkkää.. Oivoi teitä äitejä joita pelottaa lapsenne kun he ovat koulussa!
      ARVATKAAS pelottaako meitä itse koululaisia??!?!?!

      • ins_verderben

        jos pelottaa koulussa. Ei voi muuta sanoa ku että hoh-hoijaa, missä pumpulissa sut on kasvatettu? 2 tapausta, itku itku! Maailmassa tapahtuu ja sattuu koko ajan, pelkäät kai muutenki sitte koko ajan kaikkea? Voihan sitä autonki alle jäädä, pelkäät varmaan sitäkin 24/7?


    • ei kerro

      Että tälläisillä tekaistuilla uutisoinnilla
      on tietenkin tarkoitus estää samankaltaisten
      tapahtumien uusiutumista, TÄÄ OLI UUTISANKKA
      selvästi, tekaistu juttu että Poliisissa ollaan
      hereillä, heh, kukaan ei usko ennenkuin
      kerrotte totuuden, muutenhan minäkin
      voisin väittää estäneeni vaikka terroristi-iskun
      valkoiseen taloon, heh,heh,heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.

    • sadasdasd

      Mikä vittu niitä pentuja vaivaa!!!suomeen sellanen laki et jos suunnitteleekaan kouluiskuja tai jotain tuollasta niin suoraan sähkötuoliin!!!Pitäs oman käden oikeutta ruveta pikkuhiljaa harkitsemaan

      • Niinpä niin...

        Vai että oman käden oikeutta? Sittenhän sinäkin syyllistyisit johonkin lainvastaiseen. Kolikolla on useampi puoli.


      • samaa mieltä

        tollaisista hirmu teoista ja suunnitelmista tulisi antaa hirmuiset tuomiot eikä mitää suomen lällärituomioita jotka kannustavat rikollisia uusiin iskuihin!


      • näitä äidin kullannuppuja

        hyysätään. Sillä on jokin tarkoitus. Miettikääpä, miksi halutaan, että me pelkäisimme. Miksi ei haluta, että suomalaisilla olisi turvallinen olo? Asiaintila hyödyttää jotain tahoa. Se perimmäinen taho ei todellakaan ole se tohelo, joka näitä aseleikkejä alkaa harrastaa toisia ikätovereitaan kohtaan. Hän on pelkkä pelinappula, joka hyödyttää todella suurten herrojen pyrkimyksiä.

        Tragikoomisinta asiassa on se, että jos joku näistä sekopäistä oikeasti kuvittelisi protestoivansa teoillaan yhteiskuntaa vastaan (joka on päättäjiemme ansiosta muodostunut tällaiseksi, mitä se nyt on), niin todellisuudessa raukka toimiikin itse juuri tämän meidän "markkinavoimien hallussa olevan" suloisen muinaisen, nyt jo jostain syystä edesmenneen hyvinvointiyhteiskunnan mahtimiesten taskuun.


    • ampuma-aselaille?

      En ole ehtinyt tilannetta yhtään seuraamaan ja kysynkin nyt, että onko laille tehty jo jotakin?

      • Ministerit voisivat

        tehdä muutoksen parissa päivässä, kuten tekivät, kun "sairaanhoitajat olivat uhka potilaille" eli siis laki, joka suojaa potilaita sairaanhoitajilta! Sen lain laadinta ja täytäntöönpano onnistui parissa päivässä. Älkää unohtako tätä. Ja pankaa hallituksessa istuvat puolueet muistiin, kun tulee eduskuntavaalit!!!!


    • AM opiskelija

      metallinpaljastimet, poliiseja ja valvontakameroita kouluihin!!! ja lisää tarkkailijoita nettiin. uhkailijat vastuuseen teoistaan, sopiva rangaistus hirmuteon suunnittelemisesta olisi 10 vuotta linnaa ja loppuelämä pakkohoitoa.
      joka ikinen koulupäivä pelkään ja mietin että jos se nyt tapahtuu meidän koulussa. ja uskon, etten ole ajatuksineni yksin.
      Suomi ei ole tehnyt mitään asian hyväksi. olen hyvin pettynyt. taitaa monen koulu jäädä käymättä tämän takia. ainakin minun turvallisuuden tunteeni on raiskattu niin verisesti ettei sitä millään tappajien pään silittelyllä ainakaan paranneta!

      • ithacaaaa

        joka pelkää,tulta munille vaan.


      • lukiossa

        Et todellakaan ole yksin: saan itse toisinaan kuumia aaltoja ja oikeasti säikähdän, kun joku myöhästynyt koputtaa ovelle. Kerran toinen opettaja toi opetusfilmiä ja oma ope sinkosi oven raosta epäilyttävästi ulos vaihtaan pari sanaa. Olin aivan varma, että nyt se on sitten täällä. Mietin monesti, erityisesti tällaisten uutisointien jälkeen, että jos nyt joku tulisi, olisinko suoraan tulilinjalla, mihin menisin yms. Ei ole kiva eikä terveellinen tunne!


      • minulle on

        käynyt samoin. Hirveintä on ajatella, miten Sinua ja minua nuoremmat tämän asian ottavatkaan. Meillä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin pyrkiä luomaan omista kouluistamme ja luokistamme mahdollisimman turvalliset. Voimia!


      • et ole yksin

        Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Samaa pelkään minä, aina kun joudun istumaan koulun penkillä. Ymmärrän sen, että jokainen ihminen kuolee joskus, mutta ajatus, että kuolisi tuolla tavalla puistattaa kamalasti.

        Mennään lakkoon!!!!!
        Aselain muutos ei ole ainoa ratkaisu.!! jotain on tehtävä ja HETI!

        Voikun olisi kolme toivomusta. :'(


      • lakkoon meneminen tämän
        et ole yksin kirjoitti:

        Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Samaa pelkään minä, aina kun joudun istumaan koulun penkillä. Ymmärrän sen, että jokainen ihminen kuolee joskus, mutta ajatus, että kuolisi tuolla tavalla puistattaa kamalasti.

        Mennään lakkoon!!!!!
        Aselain muutos ei ole ainoa ratkaisu.!! jotain on tehtävä ja HETI!

        Voikun olisi kolme toivomusta. :'(

        asian korjaamiseksi olisi varmaan ainoita keinoja, joilla päättäjät saataisiin puuttumaan ongelmaan kovalla kädellä. Jos koululaiset ja opiskelijat ja heidän vanhempansa sekä opettajat menisivät lakkoon epämääräiseksi ajaksi, kunnes selkeitä parannuksia ongelman hoitamiseksi, luulisi jo jotain tapahtuvan.


      • pystytään!
        lakkoon meneminen tämän kirjoitti:

        asian korjaamiseksi olisi varmaan ainoita keinoja, joilla päättäjät saataisiin puuttumaan ongelmaan kovalla kädellä. Jos koululaiset ja opiskelijat ja heidän vanhempansa sekä opettajat menisivät lakkoon epämääräiseksi ajaksi, kunnes selkeitä parannuksia ongelman hoitamiseksi, luulisi jo jotain tapahtuvan.

        lakko olisi tosiaan erittäin hyvä idea tähän väliin-Suomi kun ei ole tehnyt yhtään mitään opiskelijoiden turvallisuuden parantamiseksi. päätetään päivämäärä ja ollaan niin kauan lakossa että rullat alkaa pyörimään? kaikki yhdessä voimme tehdä paljon. kenenkään ei tulisi pelätä koulussa.


      • ins_verderben
        lukiossa kirjoitti:

        Et todellakaan ole yksin: saan itse toisinaan kuumia aaltoja ja oikeasti säikähdän, kun joku myöhästynyt koputtaa ovelle. Kerran toinen opettaja toi opetusfilmiä ja oma ope sinkosi oven raosta epäilyttävästi ulos vaihtaan pari sanaa. Olin aivan varma, että nyt se on sitten täällä. Mietin monesti, erityisesti tällaisten uutisointien jälkeen, että jos nyt joku tulisi, olisinko suoraan tulilinjalla, mihin menisin yms. Ei ole kiva eikä terveellinen tunne!

        jos kerran noin säikky olet. Maailmassa et oo missään turvassa, pelkäätkö siis koko ajan?


    • esko

      Todella hienoa että poliiseilla on resusseja tehdä tuota työtä ja löytää nuo hullut! Kiitos poliiseille!!

    • Rahan hakua

      Juttuja nyt voi heittää kuka tahansa. Ei varmaan heinäpellolla saappaat jalassa lampaiden seassa kävelevää maajussia voida syyttää lampaanpanijaksi?

      • Jos ja kun olen oikein ymmärtänyt niin:

        Vaikka periaatteessa pystyttäisiinkin todistamaan, että kyseessä oleva henkilö on suunnitellut iskua kouluun, ei se välttämättä ole rikollista toimintaa. Lain mukaan iskun suunnittelu ei ole laitonta, vaan mahdollinen rangaistus tulisi nyt ilmeisesti tuhotyön yrityksestä, minkä tunnusmerkistö ei välttämättä ole täyttynyt ko. tapauksessa.

        Esimerkkinä voidaan mainita ryöstön suunnittelun ja yrityksen ero, mitä pohdittiin jokin aika sitten Liedon rahankuljetusauton "ryöstöyrityksen" oikeudenkäynnin yhteydessä.

        http://www.turunsanomat.fi/kotimaa/?ts=1,3:1002:0:0,4:2:0:1:2008-09-16,104:2:564821,1:0:0:0:0:0:


    • Zem0

      Poliisiha levittää tuan tuastaki tekaistuja juttuja, joiden tarkoituksena on sanoa että rikos ei kannata.

    • ja läpinäkyvää

      Selvää propagandaahan tämä on, luulen että poliisi vain haluaa hyvittää aikaisemman kritiikin kohteeksi joutumisen, ja tekaisi tällaisen uutisen asemansa pönkittämiseksi. Tällä halutaan luoda kansalle kuva, että poliisilla olisi homma hallussa, vaikka todellisuudessa näin ei ole. Poliisi on vanhanaikainen ja kankea laitos, jonka resurssit eivät riitä nykypäivän nettiviidakkoon.

      Tosin onhan tuolla "uutisella" se hyvä puoli, että suurelle osalle se menee läpi, ja pelkkä uutinen saattaa ehkäistä tekoja. Ehkä se tässä on tarkoituskin. Eli enpä jauha enempää.

      • a-sian tuntija

        Jos joku ampuu 22cal. pistoolilla (sen kyllä kuulee jne.) niin sinne voi huoletta mennä mellakkakilven kanssa ja ottaa aseen ampujalta pois ilman oman/muiden turvallisuuden vaarantamista.


      • Jokainen yritys, joka

        on epäonnistunut, ansaitsee median huomion. Kertokaa myös, millaiseen pyöreään pehmeään huoneeseen se taukki vietiin.


      • Dredd

        Olisi ihan kivaa tietää mihin lausuntosi perustuu? Aika löysää puhetta!!


      • ymmärrä
        Jokainen yritys, joka kirjoitti:

        on epäonnistunut, ansaitsee median huomion. Kertokaa myös, millaiseen pyöreään pehmeään huoneeseen se taukki vietiin.

        miksi suomessa ei ole laitonta suunnitella tuollaista iskua?? en vain ymmärrä. Ja miksi tuomiot lyhyet??


    • nimeeetön

      Propsit poliiseille jos mitään tapausta on oikeasti olemassa ollutkaan. Mutta minähän suhtaudun tähän äärimmäisen skeptisesti niin kauan kunnes tapauksesta tulee oikeaa infoa eikä mitään läpinäkyvää poliisien statusta pönkittävää settiä. Hulluille pitäs joka tapauksessa keksiä joku oikea ratkaisu rangaistukseksi, oli se sitten suora niskalaukaus tai joku hoito joka ei kuitenkaan koskaan tule hullun mieltä parantamaan. Tämän suorempaan ei kohta täälläkään uskalla sanoa koska joutuu pian itsekin johonkin mielentilatutkimukseen. Onneksi itseäni ei ole koulussa vielä missään vaiheessa pelottanut

    • tuohon kaikkien

      kannattaa ajatella skeptisesti. Minä en tuommosto uutista niele! Sitten kun enempi tulee faktaa, sitten saatan uskoa.

      Voi olla ihan hyvin että, tuolla uutisella on joku taka ajatus. Nyt saa poliisit paljon voimallisemman luottamuksen ihmisiltä että, ne pystyy estää tollaset. Jos ne ei pystyis estää yhtään noita verilöylyjä, se lisäisi turvattomuuden tunnetta kouluissa ja poliisien voimattomuutta.

      • psykiatriselle osastolle sa...

        seltä ei pääse määräajassa ulos vaan siellä ollaan niin kauan kuin valkotakkiset haluaa vaikka koko elämän.Ihan oikein sekopäille.


      • RavunRuoka
        psykiatriselle osastolle sa... kirjoitti:

        seltä ei pääse määräajassa ulos vaan siellä ollaan niin kauan kuin valkotakkiset haluaa vaikka koko elämän.Ihan oikein sekopäille.

        Vai Yrittääkö skoudet pelastaa mainettaan(1 Big Mistage) vai onko asia vaan lehtiJuttu?!! ken tietää.?!!!


    • poliisin....

      Imagonkohotusyrityksestä,kovin on epämääräinen juttu.

      • sä olet itse suunnittelemassa

        iskua, kun noin epätoivoisesti yrität vähätellä poliiseja, että pitää oikein monta viestiä laittaa, joissa on sama sisältö.

        Suomessa on hyvä ja luotettava poliisi. Yksi teki virheen, kun ei ottanut sitä asetta pois siltä edelliseltä kahelilta, mutta jos lain pykälät olisivat sellaiset kuin niiden pitäisi, sillä kahelilla ei olisi ollut asetta enää armeijasta erottamisen jälkeen. Eli en kyllä yhtä poliisia saatikka koko poliisikuntaa menisi syyttelemään. Poliisit on Suomen miesten valiojoukkoa!


      • anofuckingnyymi
        sä olet itse suunnittelemassa kirjoitti:

        iskua, kun noin epätoivoisesti yrität vähätellä poliiseja, että pitää oikein monta viestiä laittaa, joissa on sama sisältö.

        Suomessa on hyvä ja luotettava poliisi. Yksi teki virheen, kun ei ottanut sitä asetta pois siltä edelliseltä kahelilta, mutta jos lain pykälät olisivat sellaiset kuin niiden pitäisi, sillä kahelilla ei olisi ollut asetta enää armeijasta erottamisen jälkeen. Eli en kyllä yhtä poliisia saatikka koko poliisikuntaa menisi syyttelemään. Poliisit on Suomen miesten valiojoukkoa!

        helevetin hyvä homma ettei tullu taas uutta kouluammuskelua, kyllä nuita on ollu ihan tarpeeksi


      • että on..

        juuri näin. Eli yhtä suuri totuus on että jos minä olisin viime kierroksella täyttänyt lottokupongin olisin varmasti saanut päävoiton!


      • mikä se olikaan?
        sä olet itse suunnittelemassa kirjoitti:

        iskua, kun noin epätoivoisesti yrität vähätellä poliiseja, että pitää oikein monta viestiä laittaa, joissa on sama sisältö.

        Suomessa on hyvä ja luotettava poliisi. Yksi teki virheen, kun ei ottanut sitä asetta pois siltä edelliseltä kahelilta, mutta jos lain pykälät olisivat sellaiset kuin niiden pitäisi, sillä kahelilla ei olisi ollut asetta enää armeijasta erottamisen jälkeen. Eli en kyllä yhtä poliisia saatikka koko poliisikuntaa menisi syyttelemään. Poliisit on Suomen miesten valiojoukkoa!

        "Suomen miesten valiojoukkoa" Varmaan joku siinäkin ammattikunnassa on oikalla paikalla, mutta valitettavasti paljon löytyy niitäkin,joiden ei pitäisi poliisina olla.


    • tai sitten ei

      uskokoon ken tahtoo, varmaan joku syytön saa taas kärsiä...

    • Chattaillut

      Ei pidä aliarvioda poliiseja ja hyvä kun netissä valvotaan myös. Olin suomi24 chatissa joku kuukausi sitten ja sinne tuli chattailija joka
      ihannoi Jokelan tapahtumia. Moni ja minä hänelle
      ihmeteltiin moista ja sanottiin että ei siinä ihailemista ole. Nyt kyllä tuli mieleen, että jos vastaavaa niin ilmoitus poliisille. Silloin ei muistaakseni ollut seriffejä paikalla chatissa. Ei kun ilmoittamaan kun yhteisestä turvallisuudesta on kyse. Hyvä kun nyt estettiin tapahtuma, joka ei mahdoton olisi ollut ja on noita mielenterveyshäiriöisiä ja suuruus fantasiaa potevia olemassa aina.

    • sitä

      ny jotain paskaa keksiä ettei nettipoliisien miljoonat ja taas miljoonat eurot menis ihan " taivaan tuuliin "

      ihmetyttää semmonen asia että miks sitä ei ensinnäkään kerrottu että missä näin on tapahtunu ... vaikka tutkinnat olis kuinka kesken niin aina on paikka ja tyypin kuvaus kerrottu asiassa kun asiassa, nyt ei ... ja kun kaikki paskajalat ei osaa kumminkaan puhua samanlailla niin parempi jättää kertomatta mitään yksityiskohtia !!!

      • hihhuli

        Juu, poliisille lisävaltuuksia tässä kärtetään.
        Ja haetaan oikeutusta jatkuvalle valvonnalle...
        Suuriin ikäluokkiin uppoaa kympillä tämän suuntainen kampanjointi.

        Lopputulemana "väärinajattelijat" varmaankin raijataan keskitysleireille, tai muihin parantoloihin nukutetuksi kemialliseen horrokseen ja lojumaan vihanneksen lailla kuuntelemassa aivopesua.

        Historia toistaa itseään. Tämä tapahtui NL.ssä, DDR:ssä, Natsisaksassa, ja jopa yhdysvalloissa, jossa yli 10% kansalaisista tekee ilmaistyötä vankiloissa lusimalla vankilan omistajille fyrkkaa. Yli 10% kansasta vangittuna ? Halloo herätkää enenkuin on liian myöhäistä. Nykyteknologia mahdollistaa nimittäin kaikenlaista hassua.


    • En usko!

      Pistän vaikka pääni pantiksi väittäessäni että tuo on viranomaisten valetta koko juttu.

      Viranomaiset ovat nimenomaan halukkaita vahtimaan nettiä ja vahtimaan kaikkia siellä kirjoittelevia. Tietenkään valvonnasta kansa ei aluksi pidä. Sitten viranomaiset keksivät tapauksen jossa poliisit muka estivät kouluammunan nimenomaan nettitarkkailun avulla, joka saa kansalaiset ajattelemaan "no kai se on sitten hyvä että nettiä vahditaan".

      Luodaan uhkia ja niihin sitten "ratkaisuja" että päättäjät saavat läpi sen mitä he haluavat.

      He haluavat vahtia nettiä ihan muusta syystä kuin kouluampumisten ehkäisemiseksi. Ja tarkkailuun tarvitaan kansan hyväksyntä. He loivat tämän muka estetyn kouluammunta tapauksen saadakseen kansan puolelleen. Nyt jokainen tavallinen tallero suostuu valvottavaksi kun se muka suojelee meitä... Vaikka oikeasti mitään ei estetty, he vain haluavat että sinä luulet että valvonta auttoi estämään vaikka heidän oikeat motiivit ovat ihan muu kuin vastaavien tapausten estäminen.

      Voi teitä lampaita...

      • ja toi

        TH on vielä kuuluisa bodom mokastaan. poliisi joka haluaa pinnalle keinolla millä hyvänsä kun rahkeet ei muuten riitä.


      • totta että
        ja toi kirjoitti:

        TH on vielä kuuluisa bodom mokastaan. poliisi joka haluaa pinnalle keinolla millä hyvänsä kun rahkeet ei muuten riitä.

        vankiloita ja mielisairaaloita suljettaisiin? :O


      • kanssasi täysin

        samaa mieltä!Haiskahtaa aika pahasti..


      • voi teitä...

        vainoharhaisia...
        Aivan kun tämä nyt olisi joku tosi utopinen juttu...tuo on kyllä täysin mahdollista sillä poliisihan painotti tarkkailevansa nettiä nyt huolella...ja toisaalta nämä murhanhimoiset peelot on asioineet aika innolla netissä koska huomion saaminen tuntuu olevan osa projektia...

        Jos Jokelasta olis uutisoitu vähän maltillisemmin niin ehkä tätä kauhajoen trakediaa ei olis tapahtunutkaan...tai Usan kouluammuskeluista ei uutisoitais niin ehkä sitä Jokelaakaan ei olis koskaan tapahtunu...ihan selvää kopioimistahan ne on kumpainenkin ollut...


    • pitää passittaa

      hoitoon ainakin vähäksi aikaa. Siinä ei pitäisi olla varaa enää selityksille pilailusta tai nuoresta iästä. Terve ihminen ei hae huvia pelottelemalla ihmisiä tappouhkauksilla.

      Hoidossa voidaan sitten selvittää, kauanko hoitoa tarvitaan.

      • jjippåji

        Vankilaan mieluummin. Suomessahan on tuo mentaliteetti että "hoitoon kaikki epämääräiset tyypit". Sen sijaan rikoksia saa tehdä mielinmäärin koska niistä saa vain hyvin pienen tuomion tai sitten ei tuomiota lainkaan.


      • suljettu osasto on
        jjippåji kirjoitti:

        Vankilaan mieluummin. Suomessahan on tuo mentaliteetti että "hoitoon kaikki epämääräiset tyypit". Sen sijaan rikoksia saa tehdä mielinmäärin koska niistä saa vain hyvin pienen tuomion tai sitten ei tuomiota lainkaan.

        juuri oikea paikka näille uhkailijoille ja vastaavien sekoilujen toteuttajien ihailijoille sekä varsinkin tekijöille (jos jäävät henkiin).

        Suomessa ei ole elinkautista vankeutta ja näin rikollinen palaisi taas hetken kuluttua toistamaan tekojaan. Mielisairaalassa pidettiin aiemmin niin pitkään, kunnes parani.

        Meidän tulee vastustaa päättäjiemme suunnitelmaa lakkauttaa mielisairaalat ja siirtää kaikki "avohoitoon", mikä tarkoittaa sitä, että ei hoitoa ollenkaan, hirvittävä uhka kaikille meille tavallisille normaaleille ihmisille.


    • kampanja

      poliisilla meneillään. osaavatko muutakin.

    • uhkaus

      poikani kouluun oli tehty uhkaus viime perjantaina,oppilaille ei kerrottu kuka oli uhkauksen tehnyt.kyseinen oppilas on eroitettu koulusta ja ohjattu hoitoon!!
      siinäkö kaikki? eikö poliisi tosiaan voi tehdä enempää? luulisi että nuo toimenpiteet nostattaa vain enemmän vihaa ja uhkaaja kävelee vain kouluun vapaasti, mitä erottaminen auttaa

      • KOULU-UHKAAJILLE

        tosiaan, ja sekin, ettei ne voi pitää valitettavasti tuotakaan hullua kauan pakkohoidossa, Suomen laki kun on niin huono, että varkaiden, raiskaajien, murhaajien ja uhkailijoiden olot tehdään mahdollisimman mukavaksi kun taas muulla kansalla ei ole väliä... ja lisäksi tuo hyysääminen tehdään kunnollisten kansalaisten verorahoilla.. asioille on pakko tehdä jotakin ennen kuin joku hullu taas keksii jatkaa toisten hullujen hullutuksia!
        LAKKO LAKKO LAKKO!


      • Lakko
        KOULU-UHKAAJILLE kirjoitti:

        tosiaan, ja sekin, ettei ne voi pitää valitettavasti tuotakaan hullua kauan pakkohoidossa, Suomen laki kun on niin huono, että varkaiden, raiskaajien, murhaajien ja uhkailijoiden olot tehdään mahdollisimman mukavaksi kun taas muulla kansalla ei ole väliä... ja lisäksi tuo hyysääminen tehdään kunnollisten kansalaisten verorahoilla.. asioille on pakko tehdä jotakin ennen kuin joku hullu taas keksii jatkaa toisten hullujen hullutuksia!
        LAKKO LAKKO LAKKO!

        Lakko Lakko!!!


    • KOIRA

      Kaikkea mitä poliisi sedät teille syöttää! Säälittävää propagandaa!!!! Poliisi yrittää vain lisätä suomalaisten valvontaa näin! EI POLIISIVALTIOTA!!!!

      • toinen koira

        Koiralle toivon pikaista rankkurin käsittelyä ja uhkailijat leirille(keskitys sellaiselle)


      • salattavaa?

        Vai miksi noin äreenä?


      • että...

        rikollisia valvotaan netissäkin...


    • nettitarkkailu

      Nyt yritetään laittaa jotain rajaa nettikirjoituksille.
      Mielestäni ei hyvä juttu.
      Nettiuhkaajat ovat niintyhmiä,että ilmaisevat aikeensa etukäteen!
      Antaa heidän vapaasti uhkailla,niin saadaan heidät ajoissa kiinni!
      Että tämmönen näkemys mulla;)

    • joopa joopa joo

      Edes asetta ei ole löytynyt, estetty viime hetkillä=netissä heitetty ampumisläppä by 9v skidi. Poliisi on uskottava. Melkein yhtä uskottava kuin joulupukki.

    • kusetusyritys.

      Kukaan ei usko jos kansa ei saa todisteita,
      mielestäni pelkkä julkisuuskuvan parantamis yritys Poliisilta, ent ylijohtaja tumpeloi kännissä ja sun muuta, heikko yritys Poliisilta, kokeilkaa
      ensi kerralla jotain muuta huono vitsi, Halloweenikin meni jo, heh, moro Poliisi.

    • Wikiaani
    • estänyt montakin, mutta en paljasta missä ja miten... Ja näin mä Jeesuksenkin, mutta en kerro koska ja missä.

    • pöppiäinen90

      Poliisit ovat vihdoin oppineet kuinka estää koulusurmat, se on erittäin hyvä asia. Ties kuinka monen ihmishengen menetys ois taas ollu tiedossa jos poliisit eivät olisi saaneet asiaa selville. Nyt, suomalaiset ja kaikki muutkin, saamme olla ylpeitä poliisien työstä. Toivottavasti poliiseilla jatkuu sama tarkkaavaisuus tästä eteenpäinkin netissä ja ihan muutenkin.

    • vähän

      hämeenlinna!

    • poliisi on tyhmä

      poliisit on urpoja vois tehdä tämmösille tapaturmille mielummin jotain ku ratsaa mopoja ja pysäytellä autoja pienestä ylinopeudesta tai muuten vaan normaalista ajosta kun niillä on muutenkin työvoima pula

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 183
      1975
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      141
      1447
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1118
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    Aihe