Miksi kotitalouksissa teetätetyn työn voi vähentää verotuksessa? Sehän tarkoittaa vain että muut joutuvat maksamaan enemmän veroja.
Ei minun kaaliini mene että jos joku teetättää autoonsa määräaikaishuollon niin hän joutuu maksamaan siitä normaalit verot ja kun toinen teetättää vaikka kylpyhuoneremontin niin hän saa verovähennystä. Lippusia ja lappusia sitten taas täytellään ja byrokratia lisääntyy.
Itse kannatan EVA:n tasaveromallissa ollutta 7000 perusvähenntystä kaikille. Selkeä systeemi. Ei lippusia, ei lappusia, ei byrokratiaa.
"Esitettävässä mallissa vähennyksistä jää jäljelle vain jokaiselle tuleva 7 000 euron
perusvähennys. Muista verovähennyksistä, mukaan lukien asuntolainojen korkojen
verovähennysoikeus, luovutaan. Ehdotus on radikaali mutta myös perusteltu,
sillä jokainen erityinen verovähennys tarkoittaa yleisen verokannan nostamista"
http://www.eva.fi/files/1578_tasavero.pdf
Jos vaikka tasaveroa ei kannattaisikaan niin kannattaisi ainakin kannattaa tätä selkeää ja erittäin oikeudenmukaista 7000 perusvähennystä kaikille.
Turha kotitalousvähennys
3
1341
Vastaukset
- Samaa
Olen samaa mieltä. Mutta uskoisin että verovähennyksen ajatuksena on että enemmän suomalaisia työlistyisi?
- työllistää...
jos ostetaan palveluita kodin ulkopuolelta.
Kotitalousvähennyksen ansiosta voi tettättää esim. remontit halvemmalla kotiin. Eli hyöty tulee kodin omistajille. He eivät hyödy joilla ei ole varaa kotia ostaa ja asuvat vaikka vuokralla.
Paljon oikeudenmukaisempaa on kohdella kaikkia ihmisryhmiaä samalla tavalla ja lopettaa tällaiset yksittäiset vähennykset.
- veronkorotuksille.
Kun lama on ohi joudumme kuulemma veroja nostamaan. Tämä voidaan välttää lopettamalla verovähennykset.
Näin se homma etenee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 205054
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r22841Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361290- 1001268
Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121210- 931084
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike17883viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168835En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61763- 35732