Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Inho

seksiin

Vähän erilainen tarina mulla, tällä palstalla kun valtaosa on haluttomien puolisoita. Itse olen se pihtari. Selibaatti voi olla myös sille pihtarille ikävä olotila. Sitä on varmaan vaikea kuvitella niiden, jotka kärsivät liiallisen libidonsa kanssa, mutta minä inhoan seksiä ja kärsin siitä. Solmussa olen tämän asian kanssa, mutta en halua mennä mihinkään terapeuteilla purkamaan tätä,ei ole rahaa eikä aikaa. Mulla alkoi oikeestaan toi haluttomuus kun jouduin aloittamaan mielialalääkkeet. Sitten mies sai tarpeekseen ja ilman sen kummempia raiskasi mut. Sen jälkeen kai alkoi kehittymään inho. Aiemmin huomasin vaan halujen vähentyneen, nyt koitan välttää kovasti kaikenlaista mikä voisi johtaa seksiin. Ollaan aviopari ja perheellisiä, ja pitkä suhde takana.
Mulle tuottaa kuitenkin pahaa mieltä jotenkin nurinkurisesti tämä inho. Muistan vielä miten mukavaa seksi oli joskus ja miten nautin siitä. Kaipaan sitä ja koen huonoa omaatuntoa kun en kykene ja inhoan ajatustakin. Suorastaan saan pakokauhun jos mies koittaa lähestyä ja vetäydyn paniikissa vedoten vaikka päänsärkyyn.
Meillä on myös tunnetasolla ongelmia, ollut jo viimeiset viisi vuotta. Ei nykyään oikeestaan puhuta muuta kuin ns. yleisiä asioita, ei ole läheisyyttä, paitsi kun mies yrittää joskus harvoin lähennellä. Onneksi vielä toistaiseksi ei ole yrittänyt raiskata uudelleen. Onko tämmöinen seksi-inho muille tuttua ja mikä auttaisi?
Tuli vähän sekava viesti, kiireessä mutta ois kiva jos tulis asiallisia vastauksia.

2

851

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lähtee tuota

      lankakerää selvittämään, niin ensinnäkin on muutama asia mikä pitää ottaa huomioon.

      Sinua ei haluta, joka aiheutui alunperin lääkkeistä.

      Sinut on raiskattu, mikä saa sinut inhoamaan seksiä raiskaajasi kanssa.

      Raiskaajasi ei anna sinulle lämpöä, tukea ja turvaa, vaan kylmän tiiliseinän joka ei ymmärrä sinua lainkaan.


      Ensinnäkin, seksi ei inhota sinua, vaan sinua inhottaa muisto raiskauksesta ja siitä syystä seksi raiskaajasi kanssa.

      Tuo asia pitää ehdottomasti selvittää perin juurin, mutta sen aika ei ole nyt.

      Ensimmäiseksi vaihda lääkitys joka on vienyt sinulta halut. Et ilmeisesti tiedä että sinulla on sekä vaihtoehto, että myös velvollisuus, kertoa lääkärille sellaisista asioista ja vaikeuksista mitkä ovat lääkityksen jälkeen alkaneet haittaamaan sinun elämääsi?

      Sinulla on mahdollisuus saada vaihtoehtoinen lääkitys siihen vaivaasi mikä sinulla nyt onkaan jolloin halut mahdollisesti palaavat. Varaudu kuitenkin siihen että halujen palaaminen saattaa kestää jopa pari vuotta, koska olet ilmeisesti ollut jo pitkään tuolla lääkityksellä.

      Himo on ihmiselle normaali tila, joten ei ole mikään ihme että ensiksi olet kieltänyt seksin, mutta nyt se tuo sinulle myös pahaa oloa. Parisuhde on kuitenkin parisuhde siitä syystä että siihen päätynyt pari harrastaa seksiä keskenään. Määrällä ei sinänsä ole merkitystä mutta seksi merkitsee läheisyyttä, luottamusta ja turvaa jota kumpikin osapuoli antaa ja tarjoaa toiselle.

      Seksitön liitto alkaa heikentää perustuksia joille liitto on rakennettu ja se syö luottamusta.

      Sinun ei tarvitse mennä tämän lääkeasian kanssa mihinkään terapeutille, mutta sinun on pakko kertoa siitä lääkärillesi että lääkevaihto voidaan tehdä. Ilman sitä taistelet pelkästään tuulimyllyjä vastaan, sillä halut eivät palaa.

      Kuulostat hyvin paljon tavalliselta suomalaiselta joka aloittaa mielialalääkityksen, menettää halunsa ja kiinnostuksensa, eikä uskalla lääkärille siitä mainita, koska on "velvollisuus" syödä lääkärin määräämiä lääkkeitä koska työelämä on parantunut.

      Muista kuitenkin että tässä ollaan parantamassa ensisijaisesti aina sinun elämääsi, ei sinun selviytymistäsi työelämässä tai lasten kanssa, vaan vain ja ainoastaan sinun hyvää oloasi, että jaksaisit sitten hoitaa lapset, perheen ja työt.

      Eli vaihda lääkitys heti, älä odota sitä enää viikkoakaan, vaan varaa aika, kerro lääkärille sen aiheuttamasta haluttomuudesta ja hoida asia pois päiväjärjestyksestä.

      Sitten se raiskausasia. Sinä et ilmeisesti ymmärrä että parisuhteessa tapahtunut raiskaus on myös rikos. Eikä se ole ihan sieltä pienimmästä päästä. Jo seksiin pakottaminen ja manipulointi on rikos. Sinun miehesi on tehnyt väärin sinua kohtaan.

      Et kertonut kuinka kauan siitä on, tai että jaksatko lähteä taistelemaan oikeuksistasi, mutta asia pitää selvittää jos aiot saada joskus takaisin luottamuksesi häneen.

      Suoraan sanottuna en keksi, enkä oikein uskallakaan keksiä mitään keinoa asian korjaamiseksi. Ilmeisesti haluat säilyttää kuitenkin parisuhteenne. Jos viet asian poliisille, asia on hankala todistaa, mutta jos pelkäät miestäsi, sinulla on tietenkin vaihtoehtona eroaminen.

      Suosittelisin kuitenkin pariterapiaa. Teidän kummankin on pakko ymmärtää tämä tilanne. Miehen on ymmärrettävä se että hän on tehnyt väärin, ja sinun on ymmärrettävä että sinullakin on oikeuksia. Sinulla on oikeus sanoa EI. Sinulla on myös oikeus saada hyvää hoitoa niin että pääsisit yli siitä inhostasi ja saisit yhden eston pois mielestäsi.

      Ymmärrän sen ettet haluaisi aloittaa terapiaa tai puhua asioitanne ulkopuolisille. Mutta jos olet kokenut raiskauksen ja siitä on aiheutunut inho ja kauhu seksiä kohtaan miehesi kanssa, niin sinun on pakko keskustella siitä vähintään miehesi kanssa. Mutta minä suosittelisin että keskustelisitte miehesi kanssa pariterapeutin välityksellä ja neuvojen kanssa.

      Tunnetason ongelmia en ihmettele yhtään raiskauksen jälkeen, enkä ihmettele raiskaustakaan. Teillä ei selvästikään ole avioliiton "periaate" hallussa. Tällä hetkellä teillä on käynnissä valtataistelu, eikä yhteistyö niinkuin pitäisi olla.

      Sinä alistat miestäsi seksittömyydellä, miehesi pelkää sinua ja on menettänyt luottamuksensa sinuun. Ja raiskauksen vuoksi sinä olet menettänyt luottamuksesi häneen.

      Tuo tilanne pitäisi kääntää yhteistyöksi ja sen työn ajaksi teidän pitää haudata sotakirveet että pystytte antamaan toisillenne anteeksi ja jatkamaan yhteistyötä sen jälkeenkin.

    • Jääkukka

      Minäkin tunnen lähinnä inhoa seksiä kohtaan, jo ajatuskin ahdistaa... Mutta niin ei ole ollut aina. Ehkä syynä on e-pillerimerkki ja/tai se että joskus avomieheni jonkin asteisesti "pakottaa" seksiin. Ei niin ettenkö tilannetta voisi keskeyttää jos tosissani haluaisin, mutta kuitenkin niin, että avomieheni varmasti tietää etten haluaisi seksiä muttei välitä siitä vaan jatkaa silti.

      En tiedä missä on syy, mutta tunnen haluttomuudestani suurta syyllisyyttä ja pelkään, että suhteemme kariutuu tähän (3 vuotta avoliitossa). Toisaalta taas toivon että parisuhteemme päättyisi, ettei minun tarvitsisi enää vältellä seksiä ja tuntea siitä huonoa omaatuntoa...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2354
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      53
      2054
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1873
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1858
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1648
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1572
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1446
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1410
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1402
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1380
    Aihe