Vai onko ne jo pilalla. Näyttää kyllä ihan hyvältä ja ei haise... tosin mulla on flunssa enkä haista muutenkaan mitään :)
Voiko 1vk vanhoja kananmunia käyttää?
10
792
Vastaukset
- Lättyjä
voi käyttää. Eivät mene miksikään. Olen käyttänyt vanhempiakin.
- ...,,,...
Voihan tuoreissakin munissa olla pilaantuneita. Muistaisin joskus koulussa kotitaloustunnilla open kertoneen, että jos ei ole varma munien "hyvyydestä" kannattaa ne rikkoa lasiin tms. yksi kerrallaan. Hyvässä munassa keltuainen pysyy ehjänä ja huonossa/pilaantuneessa munassa keltuainen hajoaa. 3 munan kakkuun vaikka rikot ekaks yhden munan lasiin, jos on ok ja keltuainen ehjä, niin taikinakulhoon vaan, sitten rikot seuraavan jne. Jos tulee huono vastaan, sen kun hävität , huuhtaset lasin tai otat toisen lasin. Helppoa.
- kokemusta on asiasta
Anna mennä vaan, meillä munat ovat viileässä joskus viikkoja ja hyviä ovat aina olleet.
- vinkki testaukseen
ovtko pilalla vai hyviä vielä on, että aita vesilasiin vettä ja pudota muna sinne, jos se menee pohjaan se on vielä hyvä. Vanhentunut, pilaantunut muna jää kellumaan lasin pintaan. Itselläni yhden ainoan kerran muna jäänyt kellumaan.
- ++++++++
Jos ne on jääkaapissa säilytetty, niin ei mitään hätää. Mutta eihän kananmunista näe eikä haista päällepäin, ovatko vielä syötäviä. Eli vasta siinä vaiheessa tiedät, onko muna hyvä, kun rikot sen kuoren.
- munat aina
huoneenlämmössä ja parikin viikkoa liian vanhoja munia olen käyttänyt. Sen kyllä haistaa jos huonon munan rikkoo...
On muuten ihan sama säilyttääkö munat kylmässä vai huoneenlämmössä. Kunhan ei säilytä samoja munia vuorotellen kylmässä ja huoneenlämmössä. - tasalämmössä!
munat aina kirjoitti:
huoneenlämmössä ja parikin viikkoa liian vanhoja munia olen käyttänyt. Sen kyllä haistaa jos huonon munan rikkoo...
On muuten ihan sama säilyttääkö munat kylmässä vai huoneenlämmössä. Kunhan ei säilytä samoja munia vuorotellen kylmässä ja huoneenlämmössä.Eli totta turiset.
Muna säilyy kanan pyllystä tultuaan yli puoli vuotta.
Kaupat vaan myyvät vanhoja munia.
- kokkikouluope
väitti että munat säilyy peräti kuukauden parasta ennen päiväyksestä.ja tosiaan kyllä sen haistaa jos muna on pilalla.:)
- muistan minäkin
open sanoneen ja olen kyllä itsekkin käyttänyt lähes kk vanhoja munia kun eivät ole näyttäneet/haisseet pilallisille.
- yleesä.
Varsinkin jos keltuainen pysyy ehjänä munaa rikottaessa, olen käyttänyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053181Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391610Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921379
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461334Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561246Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803