Joskus historian hämäryydessä minulla oli Nikon FE-järjestelmäkamera, ja olin erittäin tyytyväinen siihen. Nyt olen hankkimassa uutta kameraa, mutta en tiedä nykykojeista keskimäärin mitään.
Tiedän pikselit, mutta miten ilmoitetaan objektiivin valoteho(?). Millä kriteereillä yleensä arvioidaan kameran hyvyyttä ja toimivuutta? Voiko kiinteäobjektiivisissa kameroissa aukon tai valotusajan säätää sekä automaattisesti että manuaalisesti? Onko kiinteissä objektiiveissa makro-ominaisuutta vai pitääkö hankkia järjestelmäpeli? Missä merkeissä on paras hinta-laatusuhde? Millaisen kameran saa vaikkapa 500 eurolla?
Kiinteä objektiivi vai järjestelmä
2
668
Vastaukset 2
- oeirunfdeh
http://www.dpreview.com ja tietenkin google.com hakusanoilla valokuvaus, opas, aloittelija, objektiivit, valovoima tai mitä nyt mieleen tulee. Valokuvauksesta löytyy tietoa vaikka kuinka paljon. Hintoja näkee menemällä vaikkapa verkkokauppa.com. Järkkäreissä itse pysyisin linjalla Canon/Nikon niin hinta/laatu on kohdallaan, mutta se on ihan makuasia. Jos sinulla on jotain Nikonin kakkuloita niin sopisivatkohan Nikonin järkkäriin, googleta vähän niin selviää.
- Iiris Himmennin
...vinkeistä, täytyy käydä tutustumassa. Myin objektiivit rungon mukana, eli tarvitsen koko satsin. Tiedä sitten, olisiko ne sopineet uusiin runkoihin.
Ensimmäinen kirjoitus tuli näköjään väärälle palstalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Herkkyydestä
Toisessa ketjussa toivottiin keskustelua herkkyydestä. Aloitan omalla näkemykselläni. Mielestäni herkät ihmiset ovat l273922Arvaako kukaan?
"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni48717- 67681
Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta
Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et35574- 52564
Olen kiinnostunut sinusta, en seksistä
Vihjailuja toiseen suuntaan on tullut niin paljon, että asia on korjattava. En näe sinua esineenä, vaan hienona persoona30486- 48467
- 30459
- 38450
En pyytele enää koskaan anteeksi mitään sinulta
Olet ollut kohtuuttoman kylmä ja tyly tilanteeseen nähden.45437