Joskus historian hämäryydessä minulla oli Nikon FE-järjestelmäkamera, ja olin erittäin tyytyväinen siihen. Nyt olen hankkimassa uutta kameraa, mutta en tiedä nykykojeista keskimäärin mitään.
Tiedän pikselit, mutta miten ilmoitetaan objektiivin valoteho(?). Millä kriteereillä yleensä arvioidaan kameran hyvyyttä ja toimivuutta? Voiko kiinteäobjektiivisissa kameroissa aukon tai valotusajan säätää sekä automaattisesti että manuaalisesti? Onko kiinteissä objektiiveissa makro-ominaisuutta vai pitääkö hankkia järjestelmäpeli? Missä merkeissä on paras hinta-laatusuhde? Millaisen kameran saa vaikkapa 500 eurolla?
Kiinteä objektiivi vai järjestelmä
2
662
Vastaukset
- oeirunfdeh
http://www.dpreview.com ja tietenkin google.com hakusanoilla valokuvaus, opas, aloittelija, objektiivit, valovoima tai mitä nyt mieleen tulee. Valokuvauksesta löytyy tietoa vaikka kuinka paljon. Hintoja näkee menemällä vaikkapa verkkokauppa.com. Järkkäreissä itse pysyisin linjalla Canon/Nikon niin hinta/laatu on kohdallaan, mutta se on ihan makuasia. Jos sinulla on jotain Nikonin kakkuloita niin sopisivatkohan Nikonin järkkäriin, googleta vähän niin selviää.
- Iiris Himmennin
...vinkeistä, täytyy käydä tutustumassa. Myin objektiivit rungon mukana, eli tarvitsen koko satsin. Tiedä sitten, olisiko ne sopineet uusiin runkoihin.
Ensimmäinen kirjoitus tuli näköjään väärälle palstalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka672415- 661387
Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin
Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww761210EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje41137- 79855
Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä
Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi19800- 43688
Ratikka Turkuun
Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta83672Miehet trikoissaan
On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe25649- 30646