Joskus historian hämäryydessä minulla oli Nikon FE-järjestelmäkamera, ja olin erittäin tyytyväinen siihen. Nyt olen hankkimassa uutta kameraa, mutta en tiedä nykykojeista keskimäärin mitään.
Tiedän pikselit, mutta miten ilmoitetaan objektiivin valoteho(?). Millä kriteereillä yleensä arvioidaan kameran hyvyyttä ja toimivuutta? Voiko kiinteäobjektiivisissa kameroissa aukon tai valotusajan säätää sekä automaattisesti että manuaalisesti? Onko kiinteissä objektiiveissa makro-ominaisuutta vai pitääkö hankkia järjestelmäpeli? Missä merkeissä on paras hinta-laatusuhde? Millaisen kameran saa vaikkapa 500 eurolla?
Kiinteä objektiivi vai järjestelmä
2
649
Vastaukset
- oeirunfdeh
http://www.dpreview.com ja tietenkin google.com hakusanoilla valokuvaus, opas, aloittelija, objektiivit, valovoima tai mitä nyt mieleen tulee. Valokuvauksesta löytyy tietoa vaikka kuinka paljon. Hintoja näkee menemällä vaikkapa verkkokauppa.com. Järkkäreissä itse pysyisin linjalla Canon/Nikon niin hinta/laatu on kohdallaan, mutta se on ihan makuasia. Jos sinulla on jotain Nikonin kakkuloita niin sopisivatkohan Nikonin järkkäriin, googleta vähän niin selviää.
- Iiris Himmennin
...vinkeistä, täytyy käydä tutustumassa. Myin objektiivit rungon mukana, eli tarvitsen koko satsin. Tiedä sitten, olisiko ne sopineet uusiin runkoihin.
Ensimmäinen kirjoitus tuli näköjään väärälle palstalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä3244243Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1352385Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822026- 1411521
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!401028Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein136986- 26967
- 77959
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!337901Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8877