Suunnittelen telakkaa mökille ja hankittavana olisi alumiiniset tai rautaiset kiskot venevajaan. Tahtoisin vinssiksi verkkovirralla toimivan sähkövinssin. Joihinkin oon saatavissa lisävarusteena langattomia kaukosäätimiä joten telakkaa voisi käyttää ihan astumatta veneestä. Onko jollakin kokemusta tällaisista rakennelmista?
Vinssisuosituksia?
Telakkakiskosuosituksia?
Kiitos!
Sähkövinssi 230V
9
9855
Vastaukset
- olis sellanen
kun www.biltema.fi
jos tarvit langatonta ole liian laiska paska venehommiin.- yammusetä40
Olen katsonut bilteman vinssiä mutta siinä on kansi puutetta: se on 12V ja haluaisin mieluiten 230V vinssin. Toisekseen bilteman vinssiä on tälläkin foorumilla haukuttu aivan paskaksi. Omia kokemuksia siitä ei ole.
"jos tarvit langatonta ole liian laiska paska venehommiin."
:) projektikuvauksestani saa varmaan juuri tämänlaisen kuvan. Kyse on siitä että kun vene on nostettava yksin ja muuta rantautumispaikkaa ei oikein ole niin olisi käytännöllistä saada vaunut mereen kauko-ohjaimesta, laittaa toinen vetoremmi keulalenkkiin ja vetää vene ylös. Olen toki laiska, mutta tässä kyseisessä hommassa on ennemmin kyse käytännöllisyydestä. Ilman kauko-ohjausta sähkövinssin hyödyt häviää ja silloin voisinkin yhtä hyvin veinata käsivinssillä. - tai ainakin
yammusetä40 kirjoitti:
Olen katsonut bilteman vinssiä mutta siinä on kansi puutetta: se on 12V ja haluaisin mieluiten 230V vinssin. Toisekseen bilteman vinssiä on tälläkin foorumilla haukuttu aivan paskaksi. Omia kokemuksia siitä ei ole.
"jos tarvit langatonta ole liian laiska paska venehommiin."
:) projektikuvauksestani saa varmaan juuri tämänlaisen kuvan. Kyse on siitä että kun vene on nostettava yksin ja muuta rantautumispaikkaa ei oikein ole niin olisi käytännöllistä saada vaunut mereen kauko-ohjaimesta, laittaa toinen vetoremmi keulalenkkiin ja vetää vene ylös. Olen toki laiska, mutta tässä kyseisessä hommassa on ennemmin kyse käytännöllisyydestä. Ilman kauko-ohjausta sähkövinssin hyödyt häviää ja silloin voisinkin yhtä hyvin veinata käsivinssillä.huonoselkäinen.
Etsiskelen myös sähkövinssiä joka toimisi verkkovirralla. Jos löytyy niin kiva olisi jos saisi linkkiä? - Wiki
tai ainakin kirjoitti:
huonoselkäinen.
Etsiskelen myös sähkövinssiä joka toimisi verkkovirralla. Jos löytyy niin kiva olisi jos saisi linkkiä?Minkäköhän kokoisen veneen vetoon vinssiä tarvitaan?
Tässä olisi vähän järeämpi, vajaan parin tonnin hinnalla sen saa varustettuna langattomalla kauko-ohjaimella:
http://www.atlok.fi/index.php?sivu=tuotteet&st=0&tuotealue=16&alaryhma=&tuote=42
Pikkuveneen vetoon, puolentoista sadan hintaisessa vehkeessä on säädin 2 m kaapelin päässä:
http://www.nettitukku.com/catalog/product_info.php/cPath/219/products_id/120?osCsid=16b354eb6b5b2465b751239
Ja löytyyhän noita motonetistä ja varmaan pilteemaltakin, ja rautakaupasta... - 26
tai ainakin kirjoitti:
huonoselkäinen.
Etsiskelen myös sähkövinssiä joka toimisi verkkovirralla. Jos löytyy niin kiva olisi jos saisi linkkiä?Vaikka onkin ikivanha ketju, niin siihen 230v töpseliin voi laittaa muuntajan 12v vinssille, niin tuokin ongelma selviää.
- 230 v etsivä myös
26 kirjoitti:
Vaikka onkin ikivanha ketju, niin siihen 230v töpseliin voi laittaa muuntajan 12v vinssille, niin tuokin ongelma selviää.
Ei se ihan noin helppoa ole, 12 v vinssi kun toimii tasavirralla. Moisesta muuntaja-tasasuuntaajasta saa maksaa maltaita. Normaalin akkulaturin tehot ei riitä alkuunkaan..
- nuukailija
230 v etsivä myös kirjoitti:
Ei se ihan noin helppoa ole, 12 v vinssi kun toimii tasavirralla. Moisesta muuntaja-tasasuuntaajasta saa maksaa maltaita. Normaalin akkulaturin tehot ei riitä alkuunkaan..
Jep, ei ole 230v vinssit ihan halvimpia mahdollisia. Itse aikanaan ajattelin omaan mökkitraileriin 230v vinssiä mutta hintojen puolesta päädyin lopulta laittamaan 12v vinssin ja yhden akun trailerin nokkaan omaan laatikkoon. Toimii kuin junan vessa ja akullisella nostelee aika hemmetin monta kertaa eli ei todellakaan tarvi useasti akkua latailla.
- 10
nuukailija kirjoitti:
Jep, ei ole 230v vinssit ihan halvimpia mahdollisia. Itse aikanaan ajattelin omaan mökkitraileriin 230v vinssiä mutta hintojen puolesta päädyin lopulta laittamaan 12v vinssin ja yhden akun trailerin nokkaan omaan laatikkoon. Toimii kuin junan vessa ja akullisella nostelee aika hemmetin monta kertaa eli ei todellakaan tarvi useasti akkua latailla.
Gern merkkinen nosturi 230V maksaa reilun satasen. Saanee asennettua myös vinssiksi. Saa esim Keskisen kyläkaupasta.
- Henpae
Venenostimia myy www.angeltradin.com
Niissä on edullinen kauko- ohjaus, 230 tai 400v
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202343Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2381746Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3071277- 65959
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53925- 39844
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53825J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e35747Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273683Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh35671