väkivaltaiset pojat

nauttivat pahanteosta

http://www.uusisuomi.fi/ulkomaat/40448-vakivaltaisten-teinipoikien-aivotoiminta-yllatti

"Syy siihen, että olimme yllättyneitä, on yleinen näkemys, että nämä lapset ovat kylmiä ja tunteettomia aggressiivisuudessaan, kommentoi tutkija Benjamin Lahey Chicagon yliopistosta Reutersille."

"Tutkijat näyttivät molemmille ryhmille videopätkiä, joissa henkilö aiheutti kipua toiselle ihmiselle. Samaan aikaan poikien aivotoimintaa tarkkailtiin. Aggressiivisten teinien aivotoiminta vilkastui huomattavasti videoiden aikana sellaisella aivojen alueella, joka liittyy palkituksi tulemisen tunteeseen."

eikö tätä voisi siis sanoa jo skitsofreniaksi tai vastaavaksi.

100

20482

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • päinkään
      • ikkrok

Kusipäät ja heikon itsetunnon omaavat luuserit ovat kautta aikojen kiusanneet pienempiään ja samalla myös pätevämpiä ihmisiä. Tottahan toki sellainen onnton runkkari saa siitä kiksejä, kun hakkaa sen joka osaa kertomataulun paremmin kuin itse tulee koskaan oppimaan. Voimia ja rohkeutta vaan koulukiusatuille, saattaapa tulla tilanne vastaan, että kyseinen kiusaaja kyselee joskus sinulta töitä. Silloin pitää olla pokkaa keksiä selitys, miksi ei juuri nyt tällä kertaa kelpaa... kokeiltu on ja tuntuupa vieläkin hyvältä.. ; ))

• - D
        ikkrok kirjoitti:

Kusipäät ja heikon itsetunnon omaavat luuserit ovat kautta aikojen kiusanneet pienempiään ja samalla myös pätevämpiä ihmisiä. Tottahan toki sellainen onnton runkkari saa siitä kiksejä, kun hakkaa sen joka osaa kertomataulun paremmin kuin itse tulee koskaan oppimaan. Voimia ja rohkeutta vaan koulukiusatuille, saattaapa tulla tilanne vastaan, että kyseinen kiusaaja kyselee joskus sinulta töitä. Silloin pitää olla pokkaa keksiä selitys, miksi ei juuri nyt tällä kertaa kelpaa... kokeiltu on ja tuntuupa vieläkin hyvältä.. ; ))

Hah! Kai kerroit tyypille, ettette palkkaa työnhakijoita, joista hehkuu huono karma. Tai että kenkää puristaa tänään, hiukset huonosti, et voi palkata.

• ikkrok
        - D kirjoitti:

Hah! Kai kerroit tyypille, ettette palkkaa työnhakijoita, joista hehkuu huono karma. Tai että kenkää puristaa tänään, hiukset huonosti, et voi palkata.

Vähän siihen suuntaan, ei jäänyt epäselväksi. Karmaa sulle ; ))

• O&W
        ikkrok kirjoitti:

Ja niin vajosit samalle tasolle sen kiusaajan kanssa...

• Älä lässytä
        O&W kirjoitti:

Teki ihan oikein kun ei antanut töitä mulkulle tyypille. Kosto on suloinen. :)

• ikkrok
        O&W kirjoitti:

Ei kai vain Sulla ole huono omatunto ??? ; )))

• Nousiainen
        ikkrok kirjoitti:

mun peruskoulu aikaa oli 7pahaa kiusaajaa ja elämäni oli aivan perseestä. nyt o vähä päässy asioitten yli ja normaalia elämää päässy viettää tai mikä nyt o normaalia..

mut anyway, oon mei kyläl antanu työpaikan useelle henkilölle ja kaks kiusaaja tyyppiä o mankunu töihin jo kolmatta vuotta. pystysin palkkaamaan mutta sitä päivää ei tule olemaan että niitä palkkaisin, mieluummin vaikka venäläisiä ja tuplapalkalla. pojilla o perheet, pari muksuuki ja elämä aivan sossun varassa juoksemista eivät saa töitä ko eivät uskaltanu peruskoulun jälkeen lähtee kylältä äidin helmoista kauemma no nyt ovat sit sen kylän sossu orjia, hah hah.. voi voi ko tekis mieli sanoo nimet mut ei viiti tuloo viel kapina :)

ne pilas mun elämän 20v ajalle, mää pilaan niiden loppuelämän jos vain mahdollista :)

• olleesi, jo nuorena
        Nousiainen kirjoitti:

mun peruskoulu aikaa oli 7pahaa kiusaajaa ja elämäni oli aivan perseestä. nyt o vähä päässy asioitten yli ja normaalia elämää päässy viettää tai mikä nyt o normaalia..

mut anyway, oon mei kyläl antanu työpaikan useelle henkilölle ja kaks kiusaaja tyyppiä o mankunu töihin jo kolmatta vuotta. pystysin palkkaamaan mutta sitä päivää ei tule olemaan että niitä palkkaisin, mieluummin vaikka venäläisiä ja tuplapalkalla. pojilla o perheet, pari muksuuki ja elämä aivan sossun varassa juoksemista eivät saa töitä ko eivät uskaltanu peruskoulun jälkeen lähtee kylältä äidin helmoista kauemma no nyt ovat sit sen kylän sossu orjia, hah hah.. voi voi ko tekis mieli sanoo nimet mut ei viiti tuloo viel kapina :)

ne pilas mun elämän 20v ajalle, mää pilaan niiden loppuelämän jos vain mahdollista :)

jollain tavalla erilainen, olet luultavasti ollut jo peruskouluiässä täydellinen mulkku, tähän päädyin kun nuo jutut luin. Kasvatuksessasi on jotain mennyt pahasti pieleen, katsele vaan vanhempiesi kuvia ja sen jälkeen peiliin. Mulkku on aina mulkku,olet selvästikkin ollut poikkeava kyrpä, jo kouluikäisenä joten älä valita vaan katsele vähän niitä vanhoja valokuvia.

• Kiusattu minäkin
        olleesi, jo nuorena kirjoitti:

jollain tavalla erilainen, olet luultavasti ollut jo peruskouluiässä täydellinen mulkku, tähän päädyin kun nuo jutut luin. Kasvatuksessasi on jotain mennyt pahasti pieleen, katsele vaan vanhempiesi kuvia ja sen jälkeen peiliin. Mulkku on aina mulkku,olet selvästikkin ollut poikkeava kyrpä, jo kouluikäisenä joten älä valita vaan katsele vähän niitä vanhoja valokuvia.

Vaaditko todella ihmiseltä, joka on pitkään kärsinyt kiusaamisesta, ystävällisyyttä ja palvelusta entisille kiusaajilleen? Todennäköisesti nuoruuden karmeat kokemukset rassaavat vieläkin, niinkuin minuakin. En tule koskaan antamaan anteeksi. Ja minut on muuten kasvatettu hyväksi ihmiseksi, ehkä liiankin. Nykyään harmittaa että en tehnyt aikoinaan vieläkin enemmän puolustaakseni itseäni. Opettajille olisi ainakin pitänyt kertoa. Sinun mielestäsi tämäkin olisi varmaan väärin ja huonosti kasvatetun toimintaa.. Oletko muuten kiusaaja?

• mitä neitejä
        Nousiainen kirjoitti:

Fiksu ihminen pystyy antamaan anteeksi ja kääntämään tarvittaessa toisenki posken.On surullista että mietitään vielä 10v aikaisia asioita.Suomalaisten peri syntejä ovat kateus ja katkeruus. nimim.anteeksiananut kiusattu

• Koulukiusattu about 8 vuotta
        Kiusattu minäkin kirjoitti:

Vaaditko todella ihmiseltä, joka on pitkään kärsinyt kiusaamisesta, ystävällisyyttä ja palvelusta entisille kiusaajilleen? Todennäköisesti nuoruuden karmeat kokemukset rassaavat vieläkin, niinkuin minuakin. En tule koskaan antamaan anteeksi. Ja minut on muuten kasvatettu hyväksi ihmiseksi, ehkä liiankin. Nykyään harmittaa että en tehnyt aikoinaan vieläkin enemmän puolustaakseni itseäni. Opettajille olisi ainakin pitänyt kertoa. Sinun mielestäsi tämäkin olisi varmaan väärin ja huonosti kasvatetun toimintaa.. Oletko muuten kiusaaja?

Ei missään nimessä ystävällisyyttä ja ymmärrystä entisille koulukiusaajille. Tiedän tasan tarkkaan miltä sinusta tuntuu.
        Minua on kiusattu koko ala-aste ja yläaste -ajat ja saanut paljon traumoja ollessani ihan yksin ja ilman yhtään ystävää. Nykyään opiskelen yliopistossa, olen monen mielestä kaunis ja tulen menestymään, mutta kiusaajani jumittavat vielä pikku tuppukylässä paskaduuneissa :) Minulle antaa jo pelkkä tämä nykyinen asetelma nautintoa, mutta tiedän kyllä, että tilaisuuteni näyttää olevani parempi tulee vielä :)
        Voimia sinulle! :) Olen ylpeä susta vaikken tunnekaan :)

• Kiusattu__
        mitä neitejä kirjoitti:

Fiksu ihminen pystyy antamaan anteeksi ja kääntämään tarvittaessa toisenki posken.On surullista että mietitään vielä 10v aikaisia asioita.Suomalaisten peri syntejä ovat kateus ja katkeruus. nimim.anteeksiananut kiusattu

Sinua ei ilmeisesti ole kiusattu kymmentä vuotta :) Ei ihmekään ettet ymmärrä.

• 555
        ikkrok kirjoitti:

Olen itse kokenut omalla kohdallani kiusaamisen.
        Mielestäni monet näistä kiusaajista ovat uhreja tai itseensä täynnä ja kaikki osaavia omasta mielestään jotka ovat saaneet kaiken mahdollisen ilman omaa ansiota.

• dkslfd
        mitä neitejä kirjoitti:

Mitä ääliöteinejä ja aikuisetkin...

• Helvetin käynyt
        Nousiainen kirjoitti:

Aivan oikein teet :) Nimittäin sitä niittää mitä kylvää.

Älä välitä muiden huuteluista: he eivät tiedä kiusattuna olemisesta mitään.

• ShunaFey
        ikkrok kirjoitti:

pääsisinpä joskus sun asemaan.
        Saattaisin muistuttaa vaan että mitäs tuli sillon nappi ja kypärä tehtyä.

• tytöt tästä

tutkimuksesta taasen kerran vai olisko tulos ollut liian karmea .

• ...............

Ikävää mutta totta: miehet ovat väkivaltaisempia kuin naiset johtuen mm. testosteronista. Naistenkin väkivalta on lisääntynyt, mutta sekin voi johtua mm. e-pillereiden ja alkoholin yhteisvaikutuksesta kohonneesta testosteronitasosta.

Henkinen väkivalta/ilkeys on sitten asia erikseen.

• siitä että
        ............... kirjoitti:

Ikävää mutta totta: miehet ovat väkivaltaisempia kuin naiset johtuen mm. testosteronista. Naistenkin väkivalta on lisääntynyt, mutta sekin voi johtua mm. e-pillereiden ja alkoholin yhteisvaikutuksesta kohonneesta testosteronitasosta.

nauttivatko he tuon näkemisestä on toinen juttu.

• - D

No niin en voi muuta kun ihmetellä tyttönä. Kaikki tutkimukset tuntuvat aina suosivan miesten aivokäyrien analysointia. Tasa-arvo in my ass.

• Melamiinisoiro
        ............... kirjoitti:

Ovat ehkä väkivaltaisempia fyysisesti... Mutta entä henkisesti? Kokemuksesta voin sanoa että tytöt ovat pahimmillaan saatanallisen pahoja koulukiusaajia. Ulkonäköä, vaatteita, kaikkea haukutaan ja itsetunto poljetaan maanrakoon. Koulukiusattujen nuorten tyttöjen itsemurhaosuus on pelottavan suuri, juuri oli uutisissa, huomattavasti isompi kuin poikien

• tyttö--

Tulos olisi ollut sinun pikkupäällesi liian karmaiseva. Itse ainakin nauttisin..
        Osaan kuvitella sinun kaltaisesi mies-palikan uhriksi kun 2 kertaa isommat hakkaa ja vetelee perseeseen. Ahhahhahhaaa
        T. 20-vuotias "tyttö"

• jaaajhidolkjs

ja entäs tytöt?

• Nollatutkimus

Samat tutkijat olivat yllättyneitä toisesakin tutkimuksessa: "Olimme todella yllättyneotä huomatessamme, että kauas on pitkä matka, koska yleinen näkemys on, että matkan pituus ei riipu etäisyydestä."

• ihme

kun kiusaajat ovat yleensä joutuneet itsekkin kiusauksen uhreiksi ja kun saavat toiset ymmärtämään itseään paremmin tuntevat tyytyväisyyden tunnetta, että siitäs saitte.

• heitä ei

kiusata ,koska he ovat agressiivisia.

• keksikääpä vastalääke
        heitä ei kirjoitti:

kiusata ,koska he ovat agressiivisia.

tuohon jos osaatte.

• sen KEKSIN!
        keksikääpä vastalääke kirjoitti:

tuohon jos osaatte.

Jos lapset saavat kasvaa tasapainoisessa ja turvallisessa ympäristössä lapsuusaikansa, niin todennäköisesti heistä tulee: empaattisia, tuntevia ja toiset ihmiset huomioon ottavia AIKUISIA! ( on kokemusta lähipiiristä)

Tuntuu vain siltä, että tämä aika arvostaa ihan muita asioita, kuin lasten turvallista lapsena oloa.

• Aikuisten äiti
        sen KEKSIN! kirjoitti:

Jos lapset saavat kasvaa tasapainoisessa ja turvallisessa ympäristössä lapsuusaikansa, niin todennäköisesti heistä tulee: empaattisia, tuntevia ja toiset ihmiset huomioon ottavia AIKUISIA! ( on kokemusta lähipiiristä)

Tuntuu vain siltä, että tämä aika arvostaa ihan muita asioita, kuin lasten turvallista lapsena oloa.

ARVOKAS LAPSUUS
        Lapsi on aina lahja, joka kehittyäkseen vaatii syliä, kosketusta, "rakastan sinua" -juttelua, silmiin katsomista, hymyä, naurua, leikkejä, ulkoilua, hoitoa. lepoa ja monipuolista ravintoa.

Yhdessäolo kasvattaa vanhempia ymmärtämään lapsensa tarpeita ja ajatuksia sekä jakamaan ilot ja surut. Vanhempien velvollisuus on auttaa lapsiaan elämisessä kodin ulkopuolella.

SUOMESSA on liian paljon vanhempia, joille oma elämä on ykkössijalla. Vauvan tarpeisiin ei haluta vastata. Alle 1-vuotiaana pienokainen viedään pois kodista pitkäksi päiväksi hoitoon. Illalla kiukutellaan yhdessä muutama tunti.

Kun toinen lapsi syntyy esikoinen viedään päiväkotiin. Sisaruusrakkauden syntymiseen tarvitaan isomman lapsen vauvaan tutustumista ja perheen kanssa yhdessäoloa. Iso veli ja sisko osaa hauskuttaa parhaiten pientä, joka matkimalla oppii koko ajan.

PIENET KOULULAISET
        palaavat tyhjään kotiin iltapäivällä. Netti- ja pelit sekä leffat mahdollistavat myös väkivaltaan tutustumisen ilman oikeita seurauksia.

Useimmilla kouluilla ei ole ns. iltapäiväkerhoja, joissa voisi tehdä läksyjä, syödä välipalaa, lukea ja leikkiä aikuisten turvallisessa ohjauksessa kavereiden kanssa.

MURROSIKÄISET kokevat oman kasvunsa monesti hormoonihäiriöinä. Oman itsen hallitsemattomuus nostaa aggressioita esiin. Ymmärrys ei riitä hakea apua. Ei osata aina purkaa agressioita positiivisella tavalla esim. monipuolisella liikunnalla.

Nuoret tarvitsevat paljon rakkautta ja tukevat rajat elämäänsä. Murkun pitää päästä vaikuttamaan omaan elämäänsä. Hänet on otettava mukaan suunnittelemaan sääntöjä kotiin ja kouluun.
        Nuori on haettava pois huonosta seurasta.
        Hänelle on kerrottava seurauksia myöten, mitä ei saa tehdä.

OTSALOHKO kehittyy vasta noin 20 vuotiaana.
        Tästä mm. johtuu nuorten - varsinkin poikien - hölmöt ja vaaralliset puuhat. Ei ymmärretä seurauksia!

20 VUOTINEN VASTUU
        Jokaisen lapsesta haaveilevan pitää tiedostaa noin 20 vuotinen kasvattajan vastuunsa.
        Sen jälkeen lapsi liitelee omaan elämäänsä.

AIKUINEN
        Mikäli vanhemmat ja koulu ovat onnistuneet tehtävässään nuori löytää vastuullisen aikuisen roolinsa ja yhteiskunta kiittää upeasta nuoresta.

MUMMO- ja VAARIENERGIAA kannattaisi kutsua päiväkoteihin ja kouluihin oheiskasvattajiksi.
        Liian monilla isovanhemmat asuvat liian kaukana.
        Monet eivät halua olla - usein jopa hyvästä syystä - missään tekemisissä omien vanhempiensa/lastensa isovanhempien kanssa.

• Sad but not mad
        Aikuisten äiti kirjoitti:

ARVOKAS LAPSUUS
        Lapsi on aina lahja, joka kehittyäkseen vaatii syliä, kosketusta, "rakastan sinua" -juttelua, silmiin katsomista, hymyä, naurua, leikkejä, ulkoilua, hoitoa. lepoa ja monipuolista ravintoa.

Yhdessäolo kasvattaa vanhempia ymmärtämään lapsensa tarpeita ja ajatuksia sekä jakamaan ilot ja surut. Vanhempien velvollisuus on auttaa lapsiaan elämisessä kodin ulkopuolella.

SUOMESSA on liian paljon vanhempia, joille oma elämä on ykkössijalla. Vauvan tarpeisiin ei haluta vastata. Alle 1-vuotiaana pienokainen viedään pois kodista pitkäksi päiväksi hoitoon. Illalla kiukutellaan yhdessä muutama tunti.

Kun toinen lapsi syntyy esikoinen viedään päiväkotiin. Sisaruusrakkauden syntymiseen tarvitaan isomman lapsen vauvaan tutustumista ja perheen kanssa yhdessäoloa. Iso veli ja sisko osaa hauskuttaa parhaiten pientä, joka matkimalla oppii koko ajan.

PIENET KOULULAISET
        palaavat tyhjään kotiin iltapäivällä. Netti- ja pelit sekä leffat mahdollistavat myös väkivaltaan tutustumisen ilman oikeita seurauksia.

Useimmilla kouluilla ei ole ns. iltapäiväkerhoja, joissa voisi tehdä läksyjä, syödä välipalaa, lukea ja leikkiä aikuisten turvallisessa ohjauksessa kavereiden kanssa.

MURROSIKÄISET kokevat oman kasvunsa monesti hormoonihäiriöinä. Oman itsen hallitsemattomuus nostaa aggressioita esiin. Ymmärrys ei riitä hakea apua. Ei osata aina purkaa agressioita positiivisella tavalla esim. monipuolisella liikunnalla.

Nuoret tarvitsevat paljon rakkautta ja tukevat rajat elämäänsä. Murkun pitää päästä vaikuttamaan omaan elämäänsä. Hänet on otettava mukaan suunnittelemaan sääntöjä kotiin ja kouluun.

Tästä mm. johtuu nuorten - varsinkin poikien - hölmöt ja vaaralliset puuhat. Ei ymmärretä seurauksia!

20 VUOTINEN VASTUU
        Jokaisen lapsesta haaveilevan pitää tiedostaa noin 20 vuotinen kasvattajan vastuunsa.

AIKUINEN
        Mikäli vanhemmat ja koulu ovat onnistuneet tehtävässään nuori löytää vastuullisen aikuisen roolinsa ja yhteiskunta kiittää upeasta nuoresta.

MUMMO- ja VAARIENERGIAA kannattaisi kutsua päiväkoteihin ja kouluihin oheiskasvattajiksi.
        Monet eivät halua olla - usein jopa hyvästä syystä - missään tekemisissä omien vanhempiensa/lastensa isovanhempien kanssa.

Paljon asiaa kirjoitit. Koskettaa kaikkia ja varsinkin lapsen syntymän jälkeen.

MUTTA! Mitä tapahtuu ennen syntymää? Lapsihan on lapsi jo kehittyessään kohdussa; siellä saattaa tapahtua jotakin, joka vaikuttaa aivotoimintaan, synnytyksessä saattaa tapahtua jotakin aivotoimintaan vaikuttavaa, itseasiassa jo perimässä voi olla sellaista monien sukupolvien yli hyppäämää, joka vaikuttaa lapsen psyykkiseen kehitykseen.

Valitettavasti kaikkea ei voi kasvatuksella korjata, koska ei voi tietää mitä päässä liikkuu ennenkuin lapsi kasvaa sosiaaliseksi yksilöksi.Pienenäkin voi kaikki olla melko hyvin, kun ei ole isoa ryhmää ympärillä.

Uskon jokaisen eityisen lapsen vanhemman rakastavan lastaan alusta asti aivan samalla tavalla kuin lapsi olisi aivan terve.
        Siispä näille erityisille lapsille tulisi meidänkin yhteiskunnassamme olla mahdollisuus osallistua omien ominaisuuksiensa mukaan elämään. Yhteisöllisyys ja tavalliseen esim. päiväkoti-/opetusryhmään sijoittaminen ei välttämättä palvele tätä lasta vaan hänelle tulisi räätälöidä turvallinen kasvu- ja oppimisympäristö, jossa hänelle ei muodostuisi tilanteita joissa hän reagoi väkivaltaisesti.

Tavallisissa päivähoito- ja opeturyhmissä tällainen lapsi joutuu koville ainakin sosiaalisesti, mutta myös muuten koska täytyy skarpata todella paljon.

• Kiusattu__
        Aikuisten äiti kirjoitti:

ARVOKAS LAPSUUS

PIENET KOULULAISET

20 VUOTINEN VASTUU

AIKUINEN

Höpö höpö, ei se mene näin yksi yhteen. Kiusaajaksi tullaan vaikka kuinka paapottaisiin. Olen nähnyt monia tapauksia missä juuri ne joilla on kotona kaikki hyvin, kiusaavat koulussa muita. Tarkempaa valvontaa kouluun ja huolehtiminen läheisistä.

• tutkimuksesta,

että meitä ihmisiä on todella monenlaisia, niin naisissa kuin miehissäkin. Yksi kirjoitti naisten lisääntyneestä testoroonista ja sen vaikutuksista mikä varmaan pitää paikkanssa. Kyllä elitapojemme muutokset, ravinnon määrä ja laatu sekä entistä "heikoimpien" selviäminen, suvunjatkokyky kaikki ne vaikuttavat ympäristömuutosten ohella arkipäiväämme tavalla joka yllättää meidät kaikki jos asiaa tutkittaisiin perusteellisesti.

• ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

jollekin kukkahattuhyysärihumanistikommunistille varmasti on uutta tietoa.

• Yksityisyrittäjä

Ei ainoastaan nuorten nautinto.Korostuu myös naispuolisilla .Sopii hyvin myös työpaikan "ilmiantajiin".Luonnehäiriö,sellainen on ihminen.

• aiheuttavat.

Ei skitsofrenia. Narsismi, psykopatia,ym.

• Zem0

mikä yllätys se on?

• Tääpä

Eihän tuossa ole mitään yllättävää. Tottakai ihminen saa mielihyvää jos alentuu jotain tuollaista tekemään. Eihän se muuten niin toimisi. Outoja asioita täällä kummastellaan..

• Mörri33

Merkkejä tällaisesta luonnehäiriöstä on havaittavissa jo päiväkodissa, mutta vanhemmat eivät näe sitä omissa lapsissaan. Ja vanhempia ei saisi syyllistää jne.. 5v sadisteja kuitenkin on jo päiväkodeissa, nauttivat kiusaamisesta, eivät ymmärrä toista sattuvan tai eivät edes itse tnne kipua.

• päiväkodeissa pitäisi olla

hyvin koulutettu henkilökunta. Riittävän pitkä koulutus, jossa myös psykologiaa ja psykiatriaa sen verran, että työntekijät havaitsevat tehokasvatuksen tarpeessa olevat ja osaavat hoitaa oikein.

Koska monessa kodissa tällaiseen ei osata puuttua, on se ammattilaisten tehtävä. Ja asiaan pitäisi puuttua mahdollisimman varhaisessa vaiheessa.

Lastentarhoihin ja leikkikouluihin pitäsi saada yksilölliset hoitosuunnitelmat kullekin lapselle ja jokaisen yksilön kohdalla tulisi varmistaa se, että lapselle kehittyy terve empatiakykyisyys.

• hoitaja
        päiväkodeissa pitäisi olla kirjoitti:

hyvin koulutettu henkilökunta. Riittävän pitkä koulutus, jossa myös psykologiaa ja psykiatriaa sen verran, että työntekijät havaitsevat tehokasvatuksen tarpeessa olevat ja osaavat hoitaa oikein.

Koska monessa kodissa tällaiseen ei osata puuttua, on se ammattilaisten tehtävä. Ja asiaan pitäisi puuttua mahdollisimman varhaisessa vaiheessa.

Lastentarhoihin ja leikkikouluihin pitäsi saada yksilölliset hoitosuunnitelmat kullekin lapselle ja jokaisen yksilön kohdalla tulisi varmistaa se, että lapselle kehittyy terve empatiakykyisyys.

Riittävän pienet päiväkotiryhmät ja tarpeellinen määrä henkilökuntaa lapsia kaitsemassa takaisi paremmin yksilöllisyyden tarpeiden täyttymistä päiväkodeissa!! Ei ole koulutuksen pituus läheskään ainoa autuaaksi tekevä voima. Hoitosopimuksia tehdään ja keskusteluja käydään vanhempien kanssa kaikkien lasten kohdalla. Erityisempää tukea, hoito ja huolenpitoa vaativille lapsille on moniammatillista apua tarjolla vaihtelevasti kunnan resursseista riippuen. Samaten jo ennen viisivuotisneuvolan tarkempaa "katsastusta" on mahdollista saada neuvolan kolmevuotistarkastuksen yhteydessä apua. Mutta totuus on, että näin ahtaalle vedettyjen resurssien kanssa päiväkotisysteemeistä saattaa päästä luisumaan hyvin pintapuolisella tarkastelulla läpi vaikka minkälaista "lapsimateriaalia", ilman että kukaan kiinnittää pulmiin kovin kummoista huomiota, koska henkilökunta väsyy.. liikaa lapsia ja liikaa ylhäältäpäin annettuja pakollisia projekteja!!
        Lisäksi ilman kodin yhteistyötä ei piväkoti voi tehdä paljonkaan. Kyllä se on kotiväki, josta se muutos viimekädessä lähtee tietyllä tasolla..

• 1123444jhg
        päiväkodeissa pitäisi olla kirjoitti:

että on olemassa ihmisiä joilta tuo empatia kyky puuttuu, täysin! Se ei kasvattamalla tule, jos meillä ihmisillä on sellainen harha, että voimme korjata ihmisessä olevia henkisiä ominaisuuksia? Fyysisiä puutteellisuuksia, vammoja korjataan tänä päivänä paljon, niiden korjaamisen katsotaan olevan jokaisen oikeus.

Ehkä meidän pitää oppia elämään tämän asian, ihmisten kanssa jotka poikkeavat henkisiltä ominaisuuksiltaan niin sanotusta normaalista. Em ole huomannut, että tästä keskustelua käytäisiin, mutta on täysin mahdollista, loogista, että joukkoomme syntyy myös tämän kaltaisia ihmisiä eikä se ole kenenkään syy, niin vain tapahtuu.

Meidän pitää oppia elämään tämän tosiasian kanssa ja tutkia mitä heidän hyväkseen on tehtävissä?

• nainen?

Ko. luonnehäiriöt johtuvat minusta naissuvun köyhyydestä ja miessuvun tyhmyydestä.

• näin.

Miehet tekevät ja naiset palkitsevat antamalla heille joka johtaa näiden miesten suvun jatkamiseen.

• lukenut
        näin. kirjoitti:

Miehet tekevät ja naiset palkitsevat antamalla heille joka johtaa näiden miesten suvun jatkamiseen.

Nainen miehen sukua jatkaa. Miehen kaikkensa täytyy naiselleen antaa sukuaan jatkaakseen.

• sdvdfgnjyk

Et taida tietääkään, mitä tuo termi mahtaa tarkoittaa. Sadismiin näyttää tutkimus enemmänkin viittaavan.

Mutta nytkö vasta huomattiin, että hauskanpidon takia sitä kiusataan?

• Stuidu.vm.61

Kuinkahan paljon tuohonkin tutkimukseen paloi rahaa? No onneksi ei ole sentään suomalainen tutkimus. Sillä johan tuon tuloksen tiesi etukäteen - ennen tutkimustakin.

• Älä ole tyhmä

moni uskoo vasta mustaa valkoisella.

• Stuidu.vm.61
        Älä ole tyhmä kirjoitti:

moni uskoo vasta mustaa valkoisella.

juu ja sit, kun näkee.

• KIUSAAJA.........

Koska hän nauttii toisten kärsimyksistä,selvishän sekin.

• bulebuleeee

Yleensähän nuo pahimmat kiusaajat ja kusipäät on nykysissä päättävissä elimissä.
        Turha luulla että kiusaaminen poistuu hyysäämällä kun itse päättäjät ovat päässeet asemaansa muita selkäänpuukottamalla ja olemalla ns."liukas".Eli siis turha odottaa mitään muutosta siltä taholta kun päättävä "elin" ei yksinkertaisesti ymmärrä mistä on kyse.

• kirke.

Tottakai kiusaaja tuntee mielihyvää ei se muuten kiusaisi! Sellaisia me ihmiset olemme nautimme eniten silloin, kun näemme toisen kärsivän.

• nauti toisen kärsimisen

näkemisestä!!!! Joka sellaisesta nauttii, on psyykkisesti sairas: Luonnehäiriöinen, psykkopaatti, narsistisesta persoonallisuushäiriöstä kärsivä.

Meidän kaikkien elämä tuntuisi valoisammalta, jos emme joutuisi päivittäin näkemään ja kohtaamaan toisten kärsimystä.

• lailla
        nauti toisen kärsimisen kirjoitti:

näkemisestä!!!! Joka sellaisesta nauttii, on psyykkisesti sairas: Luonnehäiriöinen, psykkopaatti, narsistisesta persoonallisuushäiriöstä kärsivä.

Meidän kaikkien elämä tuntuisi valoisammalta, jos emme joutuisi päivittäin näkemään ja kohtaamaan toisten kärsimystä.

samaa mieltä, että ei ole tervettä nähdä toisen kärsivän. Olisi kiinnostavaa jos tällainen tutkimus tehtäisiin myös naisten kohdalla.

• että naissukupuolen kieroon-
        lailla kirjoitti:

samaa mieltä, että ei ole tervettä nähdä toisen kärsivän. Olisi kiinnostavaa jos tällainen tutkimus tehtäisiin myös naisten kohdalla.

kasvaneet nauttivat nähdessään toisen kärsivän henkisesti ja miessukupuolen puolestaan fyysisestä kivusta, mitä näkevät muilla.

• humanistipelle
        nauti toisen kärsimisen kirjoitti:

Evoluutio on luonut meidät tuollaisiksi. Kaikki mikä oli toiselta pois kasvatti omaa elinpiiriä.

Vahvat selviää, heikot väistyvät elon tieltä.

Jos esihistoriallisena aikana olisi tuollaisia kukkahattuhippejä ollut, olisi ihminen hävinnyt maapallolta eikä sapelihammastiikeri.

• huono energia pois ohjelmista!
        että naissukupuolen kieroon- kirjoitti:

kasvaneet nauttivat nähdessään toisen kärsivän henkisesti ja miessukupuolen puolestaan fyysisestä kivusta, mitä näkevät muilla.

kuten bigbrother,pelkokerroin ja muut vastaavat ruokkivat tätä ajattelua ja alentavat meitä ihmisinä. Missä menee raja esimerkiksi pelkokertoimen tehtävissä, että säilyttää ällö-vaikutuksensa, tappamisessako?

• empatiaa
        huono energia pois ohjelmista! kirjoitti:

kuten bigbrother,pelkokerroin ja muut vastaavat ruokkivat tätä ajattelua ja alentavat meitä ihmisinä. Missä menee raja esimerkiksi pelkokertoimen tehtävissä, että säilyttää ällö-vaikutuksensa, tappamisessako?

Mielestäni BB ja Pelkokerroin ovat kuitenkin vähän huonoja esimerkkejä, kyseessä on enemmän tirkistelynhalu ja sitkeyskilpailu (samalla logiikalla esim. maratonin seuraamista voisi pitää sadistisena). Parempi esimerkki sairaasta nöyryyttämisestä ja nolaamisesta on esimerkiksi Idolsin karsintajaksot ja muut itketysjutut. Asiaa pahentaa tietysti aina vielä se että tekijät ovat aikuisia, kiusattavat lapsia jne.

• pidä...

paikkaansa - ainakaan minun kohdalla! Ja luulen, ettei monen muunkaan, siis se, että nauttisi nähdessään kiusaamista hui, miten sairasta....:(

• minä-

No piti tutkia, koska viisaat herrat ja rouvat ei muuten usko.

Se on muuten jännä, kun ei noissa koulusurmissa ole yksikään juorulehti tehnyt juttu "nämä teinit kiusasivat auvista/saarta"

• ihmiset

Kyse ei ole suinkaan uusista tutkimuksista. Kyseisiä tutkimuksia ovat tehneet mm. natsit aikanaan ja monet muut heidän jälkeensä.

• Loukku

Minusta tuollaiset ihmiset ovat sadomasokisteja.
        Ei muuten nauti tälläisestä.

• dfgjfghkfgjl

täysi vitsi koko hela tutkimus taas.

Kuten jokaisen psykologiaa tutkineen ihmisen pitäisi se jo tietää etteivät psykopaatit ole suinkaan täysin tunteettomia ja kylmiä vaan EMPATIAKYVYTTÖMIÄ.

• MVB

• Sama kaapo
        MVB kirjoitti:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Antisosiaalinen_persoonallisuushäiriö#Psykopatian_piirreluettelot

tuosta puuttui vielä sekundäärisen ja primäärin psykopatian alajaottelu.

Asian ytimessä ollaan kuitenkin kun puhutaan empatiakyvyn puuttumisesta, ja toki myös tietynlaisesta tunteiden kylmyydestä, joita molempia on myös montaa eri astetta.

• Tossa

puhutaan vaan aggressiivisuudesta ei kiusaamisesta.

Ei kiusaaminen välttämättä ole osoitus aggressiosta, tytöt monesti kiusaa esim "epäaggresssiivisesti"

Ja toisaalta aggressiivinen ihminen ei välttämättä kiusaa, tai edes käyttäydy väkivaltaisesti.

Onko palkitsemiskeskus sama kuin mielihyväkeskus?

Ja niillä toisilla aktivoitui hillintäkeskus, ei esimerki kipu tai myötäkärsimys. He ovat epäaggressiivisia koska hillitsevät itsensä.

• esimerkiksi

Niin jaskaperseet on hyvinkin suosittuja, perustuu osin samaan ilmiöön. En yhtään ihmettele tutkimuksen tulosta, onhan esim. "häkkitappelu" yksi suosituimmista urheilumuodoista USA:ssa ja hollannissa.

Tytöistä ehkä pienempi osa innostuu asiasta.

• yläasteope

Miksi te luulette että kiusaaja kiusaa?

Siksi, että se saa siitä nautintoa.

Ei välttämättä kivusta, mutta toisen paha mieli tai itku voi olla palkinto.

Ei todellakaan ole kyse skitsofreniasta - kannattaisi ehkä tutustua ensin mielen sairauksien määritelmiin, ja vasta sitten heitellä mutu-diagnooseja. Kiusaajat eivät yleensä ole mieleltään sairaita (kiusatut voivat sitä olla); luonnehäiriöitä kyllä esiintyy. Siispä paremminkin voisi veikata kiusaajia sosio- tai psykopaateiksi. Mutta harvoin he ovat sitäkään.

Kiusaaja nauttii kiusatun tuskasta ja pahasta mielestä. Niin kauan kuin hän saa palkinnon kiusaamisesta (uhrinsa reaktiossa), hän jatkaa toimintaansa. Vanhemmat eivät voi auttaa uhria hellimällä, paapomalla ja lohduttamalla, vaan kasvattamalla hänelle riittävän vastustuskyvyn kiusaajaa vastaan. Jos kiusaaminen kimpoaa hänestä kuin pingispallo mailasta, ei kiusaaja saa palkkiotaan ja lopettaa kiusaamisen.

• suomalaisiin kouluihin?

Ehhh, ope taitaa tuntea varsin heikosti yläasteenlaisten (tai yläkoululaisten kuten se nykyään sanotaan) tunne-elämää. Kiusaamisella on usein sosiaalinen funktio, mikä tarkoittaa käytännössä ryhmän nokkimisjärjestyksen määräämistä. Siinä ei silloin paljoa auta "kimpoilut" tai "reagoimattomuus". Tytöt varsinkin ovat hyviä epäsuorassa kiusaamisessa; juorujen levittämisessä, tavaroiden varastelussa, ryhmän ulkopuolelle sulkemisessa jne. Usein se ryhmän kaunein ja menestynein ohjaa tilanteen (lue uhrin eristymistä) kehittymistä kulissien takana.

Suomalaisten "hätä" kiusattujen puolelta kuulostaa tosi teennäiseltä. Tosiasiahan on, että kiusaamista esiintyy suomalaisilla työpaikoilla ennätystahtiin, joten voisi oikeastaan sanoa, että sitä kakarat perässä, mitä vanhemmat edellä. Monen kiusaajan perheessä onkin opittu "äidinmaidossa" vahvimman oikeus ja vanhemmat ovat tosiasiassa ylpeitä jälkikasvunsa sosiaalisista taidoista, joista on varmastikin hyötyä tulevaisuudessa, kun päästään kyynärpäätaktiikkaa suosiviin yrityksiin.

Kiusaamisesta voisikin tehdä oman oppiaineensa suomalaisiin kouluihin. Sillä sitä karsittaisiin (armottomasti) menestyjät ja häviäjät. Sopisi muuten loistavasti ajankuvaan ja siitähän voisi vielä tehdä ah, niin muodikkaan reality shown... *sarcasm*

• hoitaja

Erittäin loistavasti ilmaistua asiaa!! Itsetunnon heikkous on usein todella syynä siihen, että kiusaaminen jatkuu ja pahenee. Eikä ole tarkoitus nyt syyllistää uhria. Totean vain, että riittävän ajoissa opstettu lapsi kykenee katkaisemaan kierteen omalla asenteellaan. Olen työssäni neuvonut lapsia karkuun juoksemisen ja ulisemisen sijasta pysähtymään ja rauhallisesti sanomaan asiansa kovalla äänellä. Itse varmistan tilanteen etenemisen pienen etäisyyden takaa. Näin voi jo pientä lasta opastaa helposti kohtaamaan ristiriitaa.

• Opettaja huolehtii oppilais...

Minä en enää näin vuosien jälkeen syytä kiusaajiani mistään. Heille olen
        jo antanut anteeksi. Loppujen lopuksi hekin olivat vain lapsia, kuten minäkin.

Sen sijaan en voi koskaan antaa anteeksi niille opettajille, jotka
        vain sulkivat silmänsä tapahtumilta, eivätkä tehneet asioille mitään.
        He ovat mielestäni ammattitaidottomia, selkärangattomia ihmisiä, joiden
        ei pitäisi toimia opettajina.

Jos jossain kadulla näkisin yhden yläasteaikaisen opettajani, niin varmaan
        sylkisin sen ihmisen naamalle. Niin kuvottavana ihmisenä hänet
        vieläkin mielessäni näen. Jälkeenpäin ajateltuna hänestä oikein hehkui se
        että hän oli itsekin kiusaajatyyppi, joka ennemmin halusi mielistellä
        teinikäisiä kiusaajapoikia, kuin puuttua tilanteisiin ja kohdella kaikkia
        tasapuolisesti.

• hyvinsanottu
        Opettaja huolehtii oppilais... kirjoitti:

tasapuolisesti.

hyvin sanottu.

• estää
        Opettaja huolehtii oppilais... kirjoitti:

tasapuolisesti.

ottamasta yhteyttä tähän opettajaan? Ota selvää missä asuu ja käy kertomassa mitä ajattelet. Siinäpähän kuulee kunniansa.

• vaan psykoja

Olen aina tiennyt tämän, että kiusaajat ovat sairaita päästään.

• hyvä sylvi

Ja tähän on sitten tarvittu oikein kallis tutkimus ja kaikkea??! Tuon olisi voinut kuka tahansta tavallinen tallaaja kertoa - ihan ilmaiseksi - maalaisjärjellä. Haloo!!

• Syy-seuraus-suhteita

Eihän tuo ole itsestäänselvää, että kiusaajat ovat sadisteja (saavat seksuaalis-kaltaista tyydytystä toisten satuttamisesta).

Voihan olla, että he ovat laskelmoivia (sosiopaatteja), ja tekevät tekonsa niiden heille positiivisten seuraamusten takia, eli että he saavat kunnioitusta vertaisiltaan ja esimerkiksi pillua. Eli koulun kingi potkii nörttejä, saa siitä statusta kovana jätkänä ja saa siksi kauniita tyttöjä pantavaksi.

Tuon tutkimuksen tulos oli, että he OVAT ensisijaisesti sadisteja, eivätkä jälkimmäistä. Jälkimmäinen on vain odottamaton seuraus, ei syy.

• afgadfgdfh

Miten skitsofrenia liittyy sadismiin? Yhtä hyvin tämä asia liittyy turbon ahtopaineisiin... -.-'

• Läheltä nähnyt

Te jotka meinaatte että skitsofrenia on väkivaltaisuutta,niin ottakaa selvää,mikä,mitä skitsofrenia on...ennenkuin laitatte mitään kommenttejanne.
      Olen skitsofreniaa sairastavan ihmisen aikuinen lapsi...tässä tapauksessa,vanhempani(toinen) ei ole koskaan halunnut/tehnyt kenellekkään pahaa,vaan päinvastoin,aina ollut kovin huolissaan muiden ihmisten voinnista,ajattelematta sen kummemmin omia tarpeitaan,aina auttamassa.
      Vanhempani on sairastunut jo ennen syntymääni(pitkälti yli 30vuotta sitten)
      Hän on kokenut itse lapsuudessaan todella kovan trauman...mistä hän ei sitten ole voinut keskustella.....mieli sairastui ja puhkesi skitsofrenia.Näin ennen,ja varmasti sairastuu kokoajan enemmän ja enemmän ihmisiä jos suomen "hallitus" ota kantaa ja rupee "tiputtaa" sitä rahaa,terveydenhuoltoon,,,,mutta minkäs teet!!!!!!!!!!?????????????

• akkapa

kauan tiedetty, että kovan henkisen tai ruumiillisen rääkin jälkeen on ihmeellisen mukava ja nautittava olo. Halonhakkuu, nyrkkeilysäkin hakkaaminen,uintireissu elikä nää normaalit elämän hommelit: puinti nainti ja uinti. Haktessaanhalkoja voi vielä karjua, että on se sentäs aika paska!Adrenaliinin jatestoteronin voimaa siis pitää osata siirtää hyödylliseen kohteeseen. Ja on vielä mukavakin katsella, kuinka koivu halkeaa yms. Ja klapien käyttäjäkin on tyytyväinen.
        Tämä voimansiirron oppiminen on opettamisen ja kasvattamisen tulos. Sitä on sovellettu minuun ja olen sitä lapsiini soveltanut.

• muistelen

jostain lukeneeni ... !

• rapaämppä

Kusipäähän se Stubbi on,etkö oo huomannu vieläkään.

• ja kuola

suusta valuen. Tuo uutinen ei yllättänyt.

• väärä palsta.

Älä hauku miehiä, turha naisten tulla mistään sovinismista miehille ukisemaan kun itse olet feministi käsitteestä elävä esimerkki. Sitäpaitsi vaikka miehien on tarkoitus olla vahvempia ja naisten älykkäämpiä, en usko siihen, mielestäni miehet ovat älykkäämpiä.

• hyväsä
        väärä palsta. kirjoitti:

Älä hauku miehiä, turha naisten tulla mistään sovinismista miehille ukisemaan kun itse olet feministi käsitteestä elävä esimerkki. Sitäpaitsi vaikka miehien on tarkoitus olla vahvempia ja naisten älykkäämpiä, en usko siihen, mielestäni miehet ovat älykkäämpiä.

Miehet viedään viedään sotiin ,ja Miehet joutuvat sodat sotimaan.

• oikaisu
        väärä palsta. kirjoitti:

Feminismi ei tarkoita naisten yliarvostusta, vaan tasa-arvon kunnioittamista ja edistämistä. Vähän harhaanjohtava nimitys kylläkin, mutta voisit katsoa sanakirjaa ennen satunnaisten sivistyssanojen käyttämistä tyhjäpäisessä urputuksessasi.

• väärä palsta edelleen.
        oikaisu kirjoitti:

Feminismi ei tarkoita naisten yliarvostusta, vaan tasa-arvon kunnioittamista ja edistämistä. Vähän harhaanjohtava nimitys kylläkin, mutta voisit katsoa sanakirjaa ennen satunnaisten sivistyssanojen käyttämistä tyhjäpäisessä urputuksessasi.

liittyikö tuo muka asiaan, tarkoitukseni oli ilmaista että ''miehethän ne lähtevät sotiin kulli pystyssä ja kuola valuen'' lause on miesten alistamista, ja tarkoittipa feminismi mitä vaan niin minä ainakin oletin että kyseinen ''sivistyssana'' tarkoittaa miesten alistamista ja naisten ylistämistä, mikäli erehdyin niin asialle ei voi enää mitään, ihminen on erehtyväinen peace and love (Y).

• if me

Isoisäsikin oli siten sellainen verta janoava kökkäre ja k(R)apula terveissä rattaissa

• Huonoja selityksiä.

Ihmiset jotka nauttivat pahanteosta ilman moraalia ovat käytännössä eläimiä vaikka osaavat lukea ja kirjoittaa.

Pahoista teoistakin pitää kantaa vastuu eikä selitellä niitä tieteellisillä tutkimuksilla.

• Entinen pasifisti

Jo pitkään on raportoitu että eräät ihmiset tuntevat suorastaan euforista tunnetta siinä tilanteessa kun ovat "niskan päällä" ja väkivaltaisia toista kohtaan. Toisaalta, tuollaisilla aivotoiminnan tarkkailuilla pystyttäisiin seulomaan mahdollisia väkivaltaisia ihmisiä. Mutta sellainen ei kai ole mahdollista yhteiskunnassa.
      Muuten, minusta Suomen Kuvalehdessä haastateltu "Lauri" antoi mielestäni ymmärrettävimmän selityksen viime aikoina tapahtuneisiin, inhottavuudessaan käsittämättömiin tekoihin. Siinä perusteet ovat kuitenkin toiset kuin mitä tämä ketju käsittelee. Juttu löytyy linkistä:
      http://www.suomenkuvalehti.fi/etusivu/uutiset-ja-politiikka/kotimaa/koulusurmat-lauri-on.aspx

• Oolofi

Skitsofrenia tarkoittaa harhaisuutta. Tuollanen toisten kärsimyksestä nauttiminen on sadismia.

• huomaaa

simputus tyydyttää siputtajaa

• minä111

säälittäviä paskoja joilla oma elämä on vaan niin perseestä! yrittävät peittää oman ongelmansa ja pahan olonsa kiusaamalla..

• jooo0

sairaita ne on!

• Sado Maso.....

Ihminen oppii.

Jos sua rankaistaan pieksemällä, opit liittämän kipua tiettyihin juttuihin.

Kun näet että joku toinen kärsii, tiedät helvetin hyvin miltä toisesta tuntuu.

Nyt vaan koet sen mielihyvänä.

Sairasta mutta niin se toimii.

• .. .. ... ..

Juu ne saa kiksejä kun toiset kärsii.

Jonkinlainen Jeesus syndrooma, tosin nautitaan jos toinen kärsii perkeleen paljon.

Erääntyyppinen sosiaali pornon muoto.
      Väkivalta stimuloi mieltä.
      Siihen alkoholi ja vauhti mukaan.

• tyttöjen aivotoiminta

paljasti samassa tilanteessa? Ei saa leimata poikia, tytöt voivat olla hirveitä.

• ihmiseläin

Ihmiseläimelle ei tuota ongelmaa kivun tuottaminen toiselle, jos ei siitä nauti niin ei se pahemmin haittaakaan, jos ei tarvitse pelätä seurauksia tai vastuun voi siirtää eteenpäin.

Eli jos ei Milgramin koe ole tuttu, niin kannattaa lukea tästä linkistä. Ihan tavalliset ihmiset olivat valmiita antamaan tuntemattomille henkilöille tappavia sähköiskuja, kunhan olivat ensin varmistaneet, etteivät ole vastuussa.

http://www.age-of-the-sage.org/psychology/milgram_obedience_experiment.html

• Toimi I. Sadismi luokiteltava mielisairaudeksi

Kiistämön tosiasia on, että joukossamme kävelee ihmisiä, jotka nauttivat toisten kärsimyksestä.
      He ovat henkisesti sairaita, mutta eivät kärsi sairaudestaan itse. Siksi he eivät ole mielestään sairaita. Sairauden nimi on sadismi

Sadismia ei ole luokiteltu mielisairaudeksi. Miksi näin on johtuu kaiketi siitä että usein sadistit pärjäävät hyvin ja asettuvatpa monet korkeisiin yhteiskunnallisiin asemiinkin.(Saattaa jokunen toimitella psykiatrinkin hommia.)

----------------------------------------------

Toimi II. Sadistit etsittävä, tutkittava, eristettävä ja lääkittävä

Todistettavasti ja riittävästi sadistisia taipumuksia omaavat ihmiset tulisi asemaansa katsomatta ehdottomasti saattaa hoitoon tai jos eivät suostu niin pakkohoitoon (ja aivan omalle osastolleen). Esim. tietyt neuroleptit (joita käytetään myös skitsofrenian hoitoon) antanevat hyvän hoitovasteen. (Muuta yhteistä skitsofrenialla ja sadismilla ei olekaan)

-----------------------------------------------

Toimi III sadistit avohoitoon kunnon mukaan

Yhden sadistin lääkitseminen saattaa ennaltaehkäistä kymmeniä henkisiä sairastumisia hänen ympärillään.

------------------------------------------------

Sadismista voi tulla valtavirtaus, jos ei sitä ajoissa kitketä pois. Tästä on maailman historiassa lukuisia esimerkkejä.

Cisordinol sadismin hoitoon ja yhteiskunta tervehtyy!    

• mies1991

En ole koulukiusaaja tai muutenkaan mikään kusipää, mutta kun näkee että joku saa ansionsa mukaan niin ihan hyvältähän se tuntuu :)

Mutta jos joku ns. "viaton" kärsii niin eihän se silloin ole oikein.

• yhteiskunnassa

toimitaan, niin siten myös aivotkin hakevat arvomaailman.

Jos jotain pahaa rangaistaan, tuntee ne hyvät ihmiset hyvänolon tunnetta. Ihan normaalia jokapäiväisessä elämässämme.

Ja jos joku ihminen kokee toisen pahaksi, tuntee tämä mielipahaa, jos tämä paha joutuu kärsimään, vain koska koko yhteiskunta on painottunut toimimaan siten.. ei tarvitse kuin suomi24 palstaa seurata, niin näkee kuinka "hyvät" ovat valmiita tappamaan/tapattamaan niitä mielestään "pahoja" ihmisiä..

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      153
      2617
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      197
      1890
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      70
      1667
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1628
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1351
    6. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      72
      1021
    7. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1010
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      999
    9. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      190
      924
    10. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      67
      901
    Aihe