Hei!
Haluaisin löytää mahdollisimman halvan ja ammattitaitoisen kirjanpitäjän Oulusta.
Osaisiko kukaan neuvoa ylipäätään, miten kirjanpito ja muut talousasiat olisi mahdollista hoitaa edullisesti jos ei itse aio toimia kirjanpitäjänä?
Olen ymmärtänyt että olisi paljon kannattavampaa palkata joku muu hoitamaan kahdenkertainen kirjanpito kuin tehdä se itse. Olenko oikeassa?
Onko ketään joka olisi onnistunut tekemään kahdenkertaisen kirjanpidon itse ilman mitään kurssia ja paljon hommaan menee aikaa päivässä?
halpa
17
3068
Vastaukset
- yrittäjäksi
alat niin heti alkuun pitää muistaa, että hyvää ja halpaa ei samassa paketissa saa!
- kahdenkertainen...
kirjanpito onnistuu ilman kurssiakin.
Itse aloitin taloyhtiön kirjapitäjänä 12 vuotiaana. Perusviennit oppi tuolla. Periaatteessa hyvin helppoa, kun ei ollut esim. alv-laskentaa rasitteena.
Myöhemmin tein itselleni kirjanpito-ohjelmankin, jolla pidän yritykseni kirjanpidon vieläkin ( 15 vuosi menossa ). Teknisenä suorituksen kirjanpito on helppoa. Tositeet kirjataan siten, että debet- ja kredit-saldot ovat saman suuruiset. Kun tilit on oikein valittu tulee kirjanpito pakosta oikein. Tuo tilien oikein valitseminen on se vaikea osa. Ja sitten siirrot tileiltä toisille tilinpäätöksessä. Lait ja asetukset asettavat niille tiettyjä vaatimuksia.- kirjanpitäjä!!
Toinen pääsi velkjärjestelyyn kymmenen vuotta sitten, toinen viime vuonna!
Tuli helevetin kalliiksi se HALPA kirjanpitäjä!
Huolimatta heidän omasta aktiivisuudesta!!
- Not-real
Miksi ihmeessä etsit mahdollisimman halpaa kirjanpitäjää? Oletko pihi vai tyhmä.
- SoleCon
on oikeasti sen verran haastavaa, että jos ei ole käynyt kurssia, se kannattaa antaa suosiolla ammattilaisen hoidettavaksi. Toki kurssille voi mennä ja opetella sen. Yrittäjän kannattaa laskea mikä on itse tehdyn kirjanpidon tuoma lisäarvo. Itse kirjanpitoa joskus opiskelleena hoidan sen itse, mutta jos laskisin "järkevästi", olisi taloudellisempaa maksaa tilitoimistolle kuin käyttää itse aikaa, sehän on yrityksessä muihin töihin käytettävästä ajasta pois.
Kirjanpitäjien laskutusperusteet vaihtelevat, mutta esim. pienen yrityksen kirjanpidosta selviää usein muutamalla kympillä kuussa. Ammattilainen osaa koulutuksensa ansiosta kiinnittää huomiota sellaisiin asioihin, joita maallikkona ei hoksaa. Toki kirjanpitoon saa asiallisia neuvoja kyselemällä, ja verotoimistossa neuvotaan kyllä esim. alv-asioissa.
Kysyit vielä paljonko hommaan menee päivässä. Arvioisin, että ammattilaiselta vain murto-osa siitä mitä itseltä menee/menisi. Oma aika riippuu täysin siitä paljonko on valmis käyttämään siihen. Yhden tositteen kirjaaminen kirjanpito-ohjelmaan on nopea toimenpide. Kun kirjattavana on muu kuin päivittäinen rutiinitoimi, oikean tilin etsiminen siinä lähinnä aikaa vie.
"Mahdollisimman halvan" sijasta kannattaisi ehkä etsiä "kohtuuhintaista" ja kilpailuttaa tilitoimistoja ja yksityisiä kirjanpitäjiä. Kyllä heitä löytyy järkevään hintaan. - Kirjanpitäjä2008
Jos tilitoimisto Keski-Suomesta kelpaa niin tarjoan kohtuuhintaista kirjanpitopalvelua. Kuitit voi toimittaa esim. postilla tai sähköpostilla, joten yleensä etäisyyskään ei haittaa. Ota yhteyttä [email protected] ja kerro tarkemmin liiketoiminnastasi niin lasken sinulle millä hinnalla minä kirjanpitosi tekisin.
- täältä
Pretax
- lue sopimusehdot!
Hyvä ja halpa? Metallista taivutettu purkinavaaja.
Eräs yrittäjäkollegani kertoi edullisesta kirjanpitäjästään: "Ihmettelin, kun töitä oli tehty niin pirusti ja kirjanpitäjältä tuli aina vain nollaverolappuja. Mietin, onko tässä mitään tolkkua, mutta luotin häneen, oli ollut alalla jo parikymmentä vuotta. Sitten tapasin erään kalliin kirjanpitotoimiston johtajan ja keskustelin huolestani. Hän pyysi tuomaan mapit hänelle ja hän katsoisi niitä veloituksetta. Johtaja tutki mapit ja totesi: "Teillä on vielä mahdollisuus pelastua; jälkiveroja tulee näillä noin 50.000 euroa, mutta niiden korko on aika kova, joten kannattaa maksaa pian.". Seuraavana päivänä sanoin sopimuksen irti edullisen kirjanpitäjänsä kanssa, vein mapit kalliiseen toimistoon ja menin pankkiin hakemaan pienen lainan, jolla sain verorästit maksettua. Kalliin toimiston päällikkö laski, että pelkillä tuon veroerän koroilla olisin maksanut heidän palkkiotaan yli kolme vuotta."
Tarinan opetus: Pääsääntöisesti tilitoimisto ei ole vastuussa maksamattomista veroista, vaikka kirjaukset olisivatkin tehty virheellisesti. Yrittäjä on aina itse vastuussa kirjanpidostaan ja sen aiheuttamista seurauksista. Yleensä edullisin on kaikkein kallein, mutta kallein ei välttämättä ole järkevin vaihtoehto. - hyvä ja kohtuuhintainen enn...
Hyvä ja halpa on vaikea yhdistelmä. Itse panostaisin kyllä kunnon kirjanpitäjään, joka oikeasti osaa neuvoa miten toimia talousasioiden kanssa ja miten säästät verojen ja muiden kanssa (optimointia, ei mitään laitonta tietenkään).
Lisäksi jos vaatimuksena on sähköinen kirjanpito tai tositteiden sähköinen käsittely eli liikun jonkun verran töiden kanssa tai et halua vierailla toimistossa säännöllisesti niin suosittelen lukaisemaan vähän asiaa sähköisestä kirjanpidosta pk-yrittäjälle esim. http://kirjanpito.blogspot.com
Itse olen pk-seudulta, joten en osaa suoria vinkkejä sanoa Oulusta. Kyseleppä yrittäjätuttaviltasi mitä kokemuksia heillä on. - uk-ko
se riippuu vähän sun toiminnan laadusta ja laajuudesta.
Onko sulla yhden hengen yritys, oletko siis ammatinharjoittaja Vai suunnitteletko jotain ekspansiivista bisnestä?
Itse olen ammatinharjoittaja toiminimellä. Kirjanpito maksaa alle 1000 euroa vuodessa. Mutta kyse ei olekaan varsinaisesta bisneksestä.
Mulla on ollut eri hintaisia kirjanpitäjiä, eikä niiden ammattitaidossa pienyrittäjän kannalta ole suurta eroa: pienen puljun asiat ei oo isoja eikä monimutkaisia.
Sen olen huomannut, että mitä kauemmas kaupungista menee, sen halvemmalla saa palvelun. Maaseutupitäjien tilitoimistojen palvelut riittävät vallan hyvin pienyrittäjän tarpeisiin ja ovat halvempia kuin kaupungeissa. Tilitoimiston ei tarvitse sijaita naapurissa. Muutaman kerran vuodessa on kivakin ajella landelle muka työasioissa ja käydä kaffella tilitoimiston kanssa.
Näin minä olen järjestänyt asian ja olen tyytyväinen.- Kallista on
Kalliit vuokrat nostavat tilitoimistojen taksoja.
Kotona tekevän kirjanpitäjän taksat ovat halvempia.
- kirjanpidosta
Teen kirjanpito-, palkanlaskenta- ja laskutustyötä ammattitaidolla, mutta edullisesti. Laita lisätietoja: yritysmuoto, kuittien arvioitu määrä, toimiala ym sähköpostiin: [email protected] niin lasken sinulle tarjouksen.
- Sannas mannas
Löydät halvimman kun kierrät kirjanpitäjät läpi ja kyselet hintoja.
- debet-kredit
Sannas mannas kirjoitti:
Löydät halvimman kun kierrät kirjanpitäjät läpi ja kyselet hintoja.
ja hyvä on Talouspalvelu Ebita ( www.ebita.fi )
- Uusi palvelin
debet-kredit kirjoitti:
ja hyvä on Talouspalvelu Ebita ( www.ebita.fi )
Eipä toimi kunnolla, taitaa vielä olla palvelinkin "kotisivukone"
Pitikö jokin kuva olla sivun yläreunassa.. - putkarix
Uusi palvelin kirjoitti:
Eipä toimi kunnolla, taitaa vielä olla palvelinkin "kotisivukone"
Pitikö jokin kuva olla sivun yläreunassa..Ja mitähän vikaa kotisivukoneessa... Munkin sivut siellä ja toimivat ihan yhtä hyvin kuin muiden.
Taitaapi kotisivukoneen kilpailija olla edellisen kirjoittaja.
Kirjanpitäjä on lappeenrannasta joten ei maantieteellisesti ihan aloittajaa löhellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911671
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr1911283- 771283
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55962Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47898
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9844- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35799