Mersua pidetään laadukkaana myös taksikäytössä.
Laaturaportit kertovat kyllä ihan muuta:
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Automerkkien saamat arvosanat/1135240410076
Mersu ei ole
26
1930
Vastaukset
- kateellinen mersumiehille
Tuon listan mukaan mersun taakse jää ainakin volvo,bmw,kia,jne..Kyllä se mersu taita kuitenkin olla aika laadukas.
- volvoukko
Mersu on laatuauto. Tottakai mersun hinnalla saa jopa 3 Kiaa, 2 mazdaa... Volvo on kuitenkin mersua kalliimpi.
En kuitenkaan mersua ostaisi, on vaan status....
Mulla on riittävän pitkä k--pä, jatketta en tarvii....- auton valinta naisena??
viitaten pitkään elimeen, kiinnostaisi miten naiset päätyvät Mercedekseen???
- höhöö
sanoppas millä tavalla volvo on mersua kalliimpi?
- kun mikä muu auto!
Ero on siinä että kun Mersu hajoo se korjataan heti eikä ensi viikolla!
Itse omistan kaksi Mersua toinen 150Hv ja toinen 184Hv. Molemmat ovat rikki menneet mutta heti on Veho niitä korjailut, toki molemmissa on takuu jäljellä. - autovertailun
paremmuus on suoraan verrannollinen maksajajien ravintolaillan ja lisingladyjen tasoon, melkein poikkeuksetta.
Kun sama testi tehtäisiin 100000km ajetuilla autoilla!!?? Varmaa on että Toyota ja Huyndai putoaisivat kauas kärjestä...
Ja kärjessä olisi MB, Volvo, BMW ja Audi. EN kyllä tiedä missä järjestyksessä...- hyvä merkki
Kyllä Hyundait on erittäin kestäviä autoja.
Tässä menestymisiä:
http://www.hyundai.fi/ajankohtaista/default.asp - Mitä on laatu
Ei laatu erotu ajamalla autoa 5-25 tkm.
Sillä perusteella MB, BMW Audi ym. olisivat kaikki ykkösinä. Ne on kaikki loistavia autoja ajo-ominaisuuksiltaan ja "vermeiltään". Mutta pitkässä ajossa eli 100000km ja yli, se laatu erottuu, eli mikä auto käy korjaamolla ja mikä ei.
Se on totta että Japanin auton tarvii, ehkä keran käyttää ruostesuojauksessa, mutta muten tekniikka on luotettavampaa.
Listaan voisi erittäin hyvin lisätä ehkä ykköseksi tai kakkoseksi Subaru, joka ei pienen myynnin (Euroopassa) vuoksi ole listoilla, mutta mielestäni olisi nykyisen Diesel koneen ansiosta ehkä yksi parhaista vaihtoehdoista taksi käytöön.
Neliveto, luotettava laatu, alhainen kulutus, erittäin hyvä arvo käytettynä...jne.
Kaikki 60-70 luvun lapset muistaa: Made in Japan, on sitä laatua.
Korealaisia autoja ei vertaisi Japanialaisiin.
- on ostaa
kallis Mersu tai Volvo kun kyydistä saa kumminkin saman hinnan ajoi sitten millä autolla vaan? Eikö se ole bisneksen kannnalta järjetöntä????
- ole ihan noin
mustavalkoinen yhtälö.Siinä pitää ottaa monenlaista huomioon.Mutta jos myös vastaan melko mustavalkoisesti,niin ajat halvalla ananaspurkilla ja maksat kovempia veroja tai nautit paremmasta autosta ja maksat siitä enemmän,mutta toisaalta poistojen kautta vähemmän valtion kassaan.
- Hiekkalaatikkoväittely
ole ihan noin kirjoitti:
mustavalkoinen yhtälö.Siinä pitää ottaa monenlaista huomioon.Mutta jos myös vastaan melko mustavalkoisesti,niin ajat halvalla ananaspurkilla ja maksat kovempia veroja tai nautit paremmasta autosta ja maksat siitä enemmän,mutta toisaalta poistojen kautta vähemmän valtion kassaan.
Onneksi ei ole määrätty minkä merkkisen auton taksiyrittäjä TYÖKALUKSEEN ostaa,turhaa ja lapsellista väitellä koko asiasta,Isot Ihmiset!
- mieltä kanssasi
Hiekkalaatikkoväittely kirjoitti:
Onneksi ei ole määrätty minkä merkkisen auton taksiyrittäjä TYÖKALUKSEEN ostaa,turhaa ja lapsellista väitellä koko asiasta,Isot Ihmiset!
Haluaisin nähdä miltä näyttisi toimistotyöntekijän naama, kun nykyisen koneen tilalle tuotaisiin vanha 486 PC tai kirvesmies, joka joutuisi tekemään töitä kirveellä, jossa olisi vain kaksi hamarapuolta ;)
- taksijoe
ostaa halpa ja kehno työkalu. Taksiauton valintaan vaikuttaa kokonaiskustannus: hankintahinta,jälleenmyyntiarvo,huoltojen toimivuus,mukavuusseikat ,verokohtelu ...
Privaattiautoilijan on ehkä tätä kokonaiskuvaa vaikea hahmottaa,mutta työkalun ostaminen firmalle sisältää aivan erilaisia kriteerejä,kuin osto omaan käyttöön,ja ,niinkuin on monasti todettu, se auton pääomakustannus tosiaan on melko pieni osa (5-8%) liikevaihdosta. - ,,,,,,,,,,,
taksijoe kirjoitti:
ostaa halpa ja kehno työkalu. Taksiauton valintaan vaikuttaa kokonaiskustannus: hankintahinta,jälleenmyyntiarvo,huoltojen toimivuus,mukavuusseikat ,verokohtelu ...
Privaattiautoilijan on ehkä tätä kokonaiskuvaa vaikea hahmottaa,mutta työkalun ostaminen firmalle sisältää aivan erilaisia kriteerejä,kuin osto omaan käyttöön,ja ,niinkuin on monasti todettu, se auton pääomakustannus tosiaan on melko pieni osa (5-8%) liikevaihdosta.on oikeesti näin niin minkä takia kaikki ei sitten aja eemeli-mersulla? Onko ne muut tyhmiä ja persaukisia? Kirjoituksesta saa sen kuvan että mersu maksaa vain sen muutaman prossan enempi:)
- mutta lopullinen
,,,,,,,,,,, kirjoitti:
on oikeesti näin niin minkä takia kaikki ei sitten aja eemeli-mersulla? Onko ne muut tyhmiä ja persaukisia? Kirjoituksesta saa sen kuvan että mersu maksaa vain sen muutaman prossan enempi:)
realiansio, eli se mitä jää tumppuun ei muodosta suurtakaan eroa puoleen eikä toiseen onko auto kiia tai mersu. Kuten moneen kertaan on selvitetty, auton hinta ei ole suoraan verrannollinen lopulliseen tuloon. Asiassa on paljon välillisiä tekijöitä monesta asiasta johtuen. Omalta kohdaltani takavuosina oli kunnossa oleva Omega jonka jonka vaihtoarvo oli noin -0. Onneksi kuljettaja ajoi sen lunastukseen kolarissa, kukaan ei sentään loukaantunut. Tämän jälkeen minulla on ollut auto, jolla on ollut jotain arvoa myös käytettynä.
- taksijoe
,,,,,,,,,,, kirjoitti:
on oikeesti näin niin minkä takia kaikki ei sitten aja eemeli-mersulla? Onko ne muut tyhmiä ja persaukisia? Kirjoituksesta saa sen kuvan että mersu maksaa vain sen muutaman prossan enempi:)
liikenteessä on niin monenmoista yrittäjää, joukossa paljon niitä, jotka
a)elävät nk. kädestä suuhun eli ei vaan jäänyt siihen uuteen autoon rahaa,
b) niitä jotka ajattavat vaan kuskeilla,
c) niitä, jotka voi kanavoida voitot muuhun liiketoimintaan,
d) niitä, jotka laittavat rahat mieluummin esim eläkevakuutuksiin tms (toki veroa maksat ,kun ne sitten joskus nostat).
Voit tuon % osuuden ihan itsekin laskea, jos kerron, että normiliikevaihto h:gissä pyörii tuolla 100000 euron paremmalla puolella,ja autot vaihtuu max 3 vuotiaina.
ai niin...sinä ,joka et ymmärrä liikevaihdon ja palkan eroa,pliis...älä kommentoi tätä kirjoitusta ;) - HETI..........
taksijoe kirjoitti:
liikenteessä on niin monenmoista yrittäjää, joukossa paljon niitä, jotka
a)elävät nk. kädestä suuhun eli ei vaan jäänyt siihen uuteen autoon rahaa,
b) niitä jotka ajattavat vaan kuskeilla,
c) niitä, jotka voi kanavoida voitot muuhun liiketoimintaan,
d) niitä, jotka laittavat rahat mieluummin esim eläkevakuutuksiin tms (toki veroa maksat ,kun ne sitten joskus nostat).
Voit tuon % osuuden ihan itsekin laskea, jos kerron, että normiliikevaihto h:gissä pyörii tuolla 100000 euron paremmalla puolella,ja autot vaihtuu max 3 vuotiaina.
ai niin...sinä ,joka et ymmärrä liikevaihdon ja palkan eroa,pliis...älä kommentoi tätä kirjoitusta ;)...h:gissä pyörii tuolla 100000 euron paremmalla puolella.
Sitten vielä ei saisi puhua taksien palkoista.Tuohan on törkeän hyvä liksa olemattomasta duunista!!!!!!!!!!!!!!! - siinä juuri puhutaan
HETI.......... kirjoitti:
...h:gissä pyörii tuolla 100000 euron paremmalla puolella.
Sitten vielä ei saisi puhua taksien palkoista.Tuohan on törkeän hyvä liksa olemattomasta duunista!!!!!!!!!!!!!!!liikevaihdosta,ei palkasta,ymmärrätkö idiootti?Ja hae ihmeessä itsellesi lupa niin ei tarvii sen jälkeen kadehtia taksareita.Tervetuloa vaan alalle,mutta pidä pääsi kiinni niin kauan kun et asioista mitään tajua,IDIOOTTI.
- vapaaksi.!
siinä juuri puhutaan kirjoitti:
liikevaihdosta,ei palkasta,ymmärrätkö idiootti?Ja hae ihmeessä itsellesi lupa niin ei tarvii sen jälkeen kadehtia taksareita.Tervetuloa vaan alalle,mutta pidä pääsi kiinni niin kauan kun et asioista mitään tajua,IDIOOTTI.
Näin nämä laiskat taksarit suuttuu kun joku kertoo julkisesti niiden palkat.
Luvat vapaaksi jä äkkiä että muutkin halukkaat pääsisivät taksialalle.Nyt varsinkin kun lama uhkaa saisi moni työtön hyvä palkkaisen työn yli 100000 euroa vuodessa.Huh huh. - lukea
vapaaksi.! kirjoitti:
Näin nämä laiskat taksarit suuttuu kun joku kertoo julkisesti niiden palkat.
Luvat vapaaksi jä äkkiä että muutkin halukkaat pääsisivät taksialalle.Nyt varsinkin kun lama uhkaa saisi moni työtön hyvä palkkaisen työn yli 100000 euroa vuodessa.Huh huh.Etkö osaa lukea vai etkö tosiaan ymmärrä mitä eroa on palkalla ja liikevaihdolla.
- sillä tavalla, että...
vapaaksi.! kirjoitti:
Näin nämä laiskat taksarit suuttuu kun joku kertoo julkisesti niiden palkat.
Luvat vapaaksi jä äkkiä että muutkin halukkaat pääsisivät taksialalle.Nyt varsinkin kun lama uhkaa saisi moni työtön hyvä palkkaisen työn yli 100000 euroa vuodessa.Huh huh....Jos sinulle on pienenä kahvilusikalla annettu, ei isompana voi kauhalla vaatia. Niin se vaan on... Kaikenlaisia mulkeroita tänne kirjoittaakin...
- on n.
vapaaksi.! kirjoitti:
Näin nämä laiskat taksarit suuttuu kun joku kertoo julkisesti niiden palkat.
Luvat vapaaksi jä äkkiä että muutkin halukkaat pääsisivät taksialalle.Nyt varsinkin kun lama uhkaa saisi moni työtön hyvä palkkaisen työn yli 100000 euroa vuodessa.Huh huh.180.000 euroa vuodessa. Onko se minun palkkani? Kadehdi nuija!!! ;-) :D
- tavallaan myös oikeassa
vapaaksi.! kirjoitti:
Näin nämä laiskat taksarit suuttuu kun joku kertoo julkisesti niiden palkat.
Luvat vapaaksi jä äkkiä että muutkin halukkaat pääsisivät taksialalle.Nyt varsinkin kun lama uhkaa saisi moni työtön hyvä palkkaisen työn yli 100000 euroa vuodessa.Huh huh.luvat vapaaksi niin ei enää mitään päivystysvelvoitteita ja taksan nostan niin että liikevaihto on 300.000 euroa vuodessa.
- onhan näitä
vapaaksi.! kirjoitti:
Näin nämä laiskat taksarit suuttuu kun joku kertoo julkisesti niiden palkat.
Luvat vapaaksi jä äkkiä että muutkin halukkaat pääsisivät taksialalle.Nyt varsinkin kun lama uhkaa saisi moni työtön hyvä palkkaisen työn yli 100000 euroa vuodessa.Huh huh....alkaa taksikuskeiksi, eikä ees kannata: Bussikuski taatusti tienaa enemmän, siis miettikää,aamuisin täys bussi, ja jokaiselta kuski saa sen 2 egee vähintään,ja kertalipust vielä enemmän, eli jätkä käärii vähintään 500 egee/tunti!!
Laskekaa siitä kk palkka niin uhhuh...ei paha.
Nyt pitää lopettaa, alkaa lääkkeitten jakelu...
- <<<<<
JOS OLISIN TAKSARI MULLA OLISI 14 MERSUA AJOSSA JA FARMARIMALLEJA 7 JA SEDANMALLEJA 7 JA SITTEN 2 123 KORISTA PIDENNETTYÄ JA 4 126 KORISTA AJOSSA JA 2 SPRINTERIÄKIN AJOSSA JA 1 LADA 1200 MALLINEN AJOSSA VARA-AUTONA
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse2576951Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r534943Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi1004481Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa
SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli94286Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta
Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s393773Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1183665Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä
ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan683636Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto
Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava253532SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha713313Maataloustuet voi poistaa, naudan tuottajahinta pompsahtanut 25 %
Enää ei tarvitse veronmaksajien tukea, koska maajussi saa lihasta nyt hyvää hintaa. https://yle.fi/a/74-20198739592470