Ohjauslautojen käyttö - pistosahaus

miten?

Miten onnistuisi liimapuulevyn sahaus suhteellisen suoraan pistosahalla? Levyn paksuus on 18mm, sahauspistuus 200mm.

Täysin suoraahaan tuosta ei saa, koska pistosahan terä viistää oikealle tai vasemmalle. Mutta jos edes saisi kohtuu suoran sahausjäljen, niin tuon mahdollisen millin-parin heiton korkeussuunnassa saa hiottua pois.

Mutta siitä itse pisimmästä sahauslinjasta suora? Jotain ohjauslautaa? Miten?

8

4009

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eikä millään

Ei mitenkään. Tosin riippuu aika paljon kuinka paljon heittoja sallitaan. Jos sallitaan niin menee ihan viivaa pitkin sahaamalla.
      Tommonen kalikka menee vaikka katkaisusirkelillä eli etsi joku työmaa ja pyydä jotta pojat sulle yhtäkkiä sujauttaa.

• Tarkkapoika

Tekevällä jne puutyökoneita missä tarkkuus sirkkeleitä työttömyys verstaalla päivittäin käytössä tarkkuus sirkkelillä se pitäisi sahata jos halutaan tarkka luulis et sen sahaa pyynnöstä moni puuverstas.

• onnistuu

Pistosahan jalka määrittää tuon laudan sijainnin, suhteessa viivaan. Kohdista terä sahauslinjaan, merkkaa jalan ulkosivu lautaan, siirrä merkit molempiin reunoihin ja pista rima puristimilla kiinni merkkeihin, ja eiku saha soimaan..
        Näin ne hommat käy..

• Tarkkapoika
        onnistuu kirjoitti:

Pistosahan jalka määrittää tuon laudan sijainnin, suhteessa viivaan. Kohdista terä sahauslinjaan, merkkaa jalan ulkosivu lautaan, siirrä merkit molempiin reunoihin ja pista rima puristimilla kiinni merkkeihin, ja eiku saha soimaan..
        Näin ne hommat käy..

Jos nyhräämään rupeaa sirkkelillä se on tehty alle 5 min ja lopputulos on priima.

• eikä millään
        onnistuu kirjoitti:

Näin ne hommat käy..

Se on kuule vastoin fysiikan lakeja jos väität sahaavasti ohuella kuviosahan terällä suoraa linjaa. Tosin kysymys on lähinnä paljonko vinoa sallitaan.

• homma hoituu

Kyllä onnistuu. Ensin sahaat sen sirkkelillä suoraan ja sen jälkeen liimaat eri keepperillä palat yhteen. Sitten vaan ajat pistosahalla suoraan liimasaumaa pitkin.
      Toinen kätevä konsti on, että uhraat muutaman kympin ja ostat sellaisen pyörösahan, jolla silloin tällöin hurauttelet levyä poikki.
      Suosittelen jälkimmmäistä.

• saisin rikki

... kookospähkinän?
        Perkele, et osaa olla vaikeeta yks laudan katkaisu.
        Oottehan todella uusavuttomia pässejä.

Hei! Käytä karatea...

• joukkoon..
        saisin rikki kirjoitti:

... kookospähkinän?
        Perkele, et osaa olla vaikeeta yks laudan katkaisu.
        Oottehan todella uusavuttomia pässejä.

Hei! Käytä karatea...

Sä olet varmaan se sähkölampun keksijä..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      193
      8696
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4858
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4308
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3867
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3246
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3060
    7. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      54
      2790
    8. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2716
    9. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2511
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      42
      2415
    Aihe