Miten onnistuisi liimapuulevyn sahaus suhteellisen suoraan pistosahalla? Levyn paksuus on 18mm, sahauspistuus 200mm.
Täysin suoraahaan tuosta ei saa, koska pistosahan terä viistää oikealle tai vasemmalle. Mutta jos edes saisi kohtuu suoran sahausjäljen, niin tuon mahdollisen millin-parin heiton korkeussuunnassa saa hiottua pois.
Mutta siitä itse pisimmästä sahauslinjasta suora? Jotain ohjauslautaa? Miten?
Ohjauslautojen käyttö - pistosahaus
8
4009
Vastaukset
- eikä millään
Ei mitenkään. Tosin riippuu aika paljon kuinka paljon heittoja sallitaan. Jos sallitaan niin menee ihan viivaa pitkin sahaamalla.
Tommonen kalikka menee vaikka katkaisusirkelillä eli etsi joku työmaa ja pyydä jotta pojat sulle yhtäkkiä sujauttaa. - Tarkkapoika
Tekevällä jne puutyökoneita missä tarkkuus sirkkeleitä työttömyys verstaalla päivittäin käytössä tarkkuus sirkkelillä se pitäisi sahata jos halutaan tarkka luulis et sen sahaa pyynnöstä moni puuverstas.
- onnistuu
Pistosahan jalka määrittää tuon laudan sijainnin, suhteessa viivaan. Kohdista terä sahauslinjaan, merkkaa jalan ulkosivu lautaan, siirrä merkit molempiin reunoihin ja pista rima puristimilla kiinni merkkeihin, ja eiku saha soimaan..
Näin ne hommat käy.. - Tarkkapoika
onnistuu kirjoitti:
Pistosahan jalka määrittää tuon laudan sijainnin, suhteessa viivaan. Kohdista terä sahauslinjaan, merkkaa jalan ulkosivu lautaan, siirrä merkit molempiin reunoihin ja pista rima puristimilla kiinni merkkeihin, ja eiku saha soimaan..
Näin ne hommat käy..Jos nyhräämään rupeaa sirkkelillä se on tehty alle 5 min ja lopputulos on priima.
- eikä millään
onnistuu kirjoitti:
Näin ne hommat käy..Se on kuule vastoin fysiikan lakeja jos väität sahaavasti ohuella kuviosahan terällä suoraa linjaa. Tosin kysymys on lähinnä paljonko vinoa sallitaan.
- homma hoituu
Kyllä onnistuu. Ensin sahaat sen sirkkelillä suoraan ja sen jälkeen liimaat eri keepperillä palat yhteen. Sitten vaan ajat pistosahalla suoraan liimasaumaa pitkin.
Toinen kätevä konsti on, että uhraat muutaman kympin ja ostat sellaisen pyörösahan, jolla silloin tällöin hurauttelet levyä poikki.
Suosittelen jälkimmmäistä.- saisin rikki
... kookospähkinän?
Perkele, et osaa olla vaikeeta yks laudan katkaisu.
Oottehan todella uusavuttomia pässejä.
Hei! Käytä karatea... - joukkoon..
saisin rikki kirjoitti:
... kookospähkinän?
Perkele, et osaa olla vaikeeta yks laudan katkaisu.
Oottehan todella uusavuttomia pässejä.
Hei! Käytä karatea...Sä olet varmaan se sähkölampun keksijä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1938696
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264858- 504308
- 623867
- 513246
- 503060
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.542790Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262716- 432511
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422415