Pyyn valmistus?

aloittelevamettastaja

Moro! Olen aloitteleva metsästäjä, ja tuo lintujen kokkaaminen ei vielä tuttua hommaa ole. Ensi vuonna sitten metsästelemään kun luvallista taas on, mutta sitä odottaessa voisitteko mestarit heittää jotain linkkiä sivustoille, jossa olisi valmistusohjeita esimerkiksi pyylle? Eli sellainen sivusto, missä kerrotaan että mitä pitää tehdä kun se lintu on oksalta pudonnut jotta sen voisi pannulle laittaa, ja sitten että miten se siinä pannulla pitää valmistaa. Kiinnostaisi oppia!

Kiitoksia!

14

10897

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on..

minun mielestä parhaan makuinen riistalinnuista. Kunhan otat suolet pois, sen jälkeen riiputat jonkin aikaa vaikka 24h("lämpötista kiinni").
      sitten nyljet tai nypit ja valmistat mielesi mukaan, ei pyystä oikeen huonoa saakkaan. Yksi hyvä resepti on laittaa nyljetty pyy folioon. Mukaan voita, currua ja pippuria sitten leivinuuniin. En ole parempaa riistaa vielä maistanut.
      Sivustoa ei ole tähän hätään heittää...

• vanha metsämies

otat suolet ja nahan pois ripottelet suolaa ympäriinsä ja pidät 2h suolassa sitten laitat vesiastiaan että se kokonaan peittuu ja ja vielä suolaa veteen 175 astetta 3-4h ja on hyvää itse en käytä muutaku suolaa mausteena ja riittää hyvin KANNATTAA KOKEILLA... hyviä metsästys hetkiä

• Anonyymi

Kauanko uunissa ja missä lämpötilassa?

• kp

nopeesti saa hyvän ateria, kun ottaa täkän ja jalat irti laittaa suolaa ja pikkasen riistamaustetta antaa hetken olla. pyöräyttää pannulla reilussa voissa laittaa sipulia ja purkin kermaa ja antaa hetken hautua.
      kyl se pyy on parasta. Jahti onnea!!

• Anonyymi

Suolaa, nyrkillinen voita ja purkki kermaa ja uuniin pariksi tunniksi.

• Anonyymi

Minä olen useasti tehnyt pienehkölle riistalinnulle niin että irrottanut kaikki lihat linnusta, paloitellut lihat aivan ohuiksi suikaleiksi, ruskistanut lihasuikaleet pannulla, pannulle sitten vaikkapa vettä tai lihalientä ja kypsyttänyt lihat ylikypsäksi ja sen jälkeen lisännyt joukkoon ruskean kastikkeen, joko valmista ruskeaa kastiketta tai itse sitten tehnyt. Tarjonnut perunoiden yms lisukkeiden kera.
      Näin pienestäkin lihamäärästä saa vaikkapa neljälle ruokailijalle kastikkeen jossa maistuu riistaliha. Mausteet oman mielen mukaan mutta jos olen käyttänyt valmista ruskeaa kastiketta niin ei kaipaa mitään ylimääräistä maustetta. Ei ehkä mikään huippu gourmet ateria mutta arkinen riistaruoka joka suht nopea valmistaa kun lihan leikkaa ohuiksi suikaleiksi niin kypsyy äkkiä, vaatii kyllä huolellisen kypsytyksen ennen kuin tekee kastikkeen sillä kastikkeessa ei oikein voi enää jatkaa kypsytystä.

• Anonyymi

Ei nykypäivänä riistalintua ruuaksi valmisteta, se heitetään ojaan.

• Anonyymi

Metsästyksen vastustajan omaa pahaa oloaan kuvastava trolliviesti jälleen. xD

• Anonyymi

Mistä näitä metsästäjiä oikein sikiää nyky maailman aikaan?

• Anonyymi

Mie lapin ukko laitan pannulle käristymään voihin. Suolaa ja pippuria sekhaan ja keitto potut. Kohta 70 vuotta on syöty. Välillä voi maalinnusta tehä lihakeiton, ei ole sekhään syömäti jäänyt. Vain täkkälihojen ottajat vois paistaa vaikka muurikassa.

• Anonyymi

Kyllä maalinnun liha on yksi psrhaista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä maalinnun liha on yksi psrhaista.

Oletko edes syönyt koskaan Dx ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko edes syönyt koskaan Dx ?

Eipä ole tullut syötyä xD

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eipä ole tullut syötyä xD

Aloitit sitten jälleen itsesi kanssa keskustelun herra metsästyksen vastustaja. xD

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      163
      1473
    2. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      27
      1291
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1284
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      215
      1154
    5. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1086
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      317
      1019
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      224
      1012
    8. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      949
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      277
      928
    10. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      915
    Aihe