Lapsen siedätyshoidosta

äikkäx

Tämä viestini on tarkoitettu kaikille lasten vanhemmille, jotka empivät siedätyshoidon aloitusta lapselleen. Olemme käyneet nyt 7 kertaa pikkupiikeillä (se iso piikki on EpiPen) ja piikkikammoinen poikanen on joka kerta saatu pistettyä ;) Koivu oikeaan ja timotei vasempaan käsivarteen. Lapsonen on 7 v ja anafylaksian kokenut kaikkine ampparikuljetuksineen ja tehohoitoineen. Etukäteen siedätysasiaa on käsitelty ja mietitty miten ja miksi piikitys annetaan. Itse tilanteessa ratkaisevaa on ollut piikitysasento: seisten äitiin nojaten. Käsi lötkönä käärmeenä. Ja mikä tärkeintä: lapsi on halunnut nähdä piikityksen. Kerran meinasi käydä niin, että oli kieltäytyä koko hoidosta, kun olikin eri hoitaja, joka piti toista kättään estäen lapsen näkemästä piikitystä. Kun sen oivalsin ja toivoin jatkossakin tiettyä piikitysasentoa, ei ongelmia ole enää ollut. Aluksi oli myös oivallinen kipulääke: markkinoilta ostettu metrilaku ;) Puolen tunnin odotus polilla menee kiitäen pleikkaa pelatessa. Äiti rentoutuu lukien naistenlehtiä.

Toivomme kovasti jo ensi kesän olevan helpompi siitepöly- ja heinäoireineen. Paikallisista oireista sen verran, että nyt komea patti tulee toistaiseksi vain heinäkäteen ja sitä mitataan ja voidellaan. Onhan se päivän kipeä, mutta se kestetään. Jatkokertomusta tiedossa, mutta harvakseltaan. Kestäähän tämä viikottainen lysti 15 viikkoa ja kaikkiaan 3 vuotta. Saa toki kysyä!

1

820

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Susa

hei,
      vieläkö teidän siedätys jatkuu, ja mitkä on sun kokemukset?
      Onko se pelkkää siitepölyä mitä käsivarteen laitetaan vai onko siinä joku lääkeaine mukana?

Mun 6v poika on vuosi vuodelta pahemmin leppä- ja koivuallerginen ja en voi ymmärtää että kortisonia ja histamiinejä noin pieneen kroppaan on se oikea tie...

Voitko kirjoitella lisää, vaikka suoraan mulle [email protected]

Susa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ny se loppuu ( Kuhmo)

Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.
      Kuhmo
      54
      1536
    2. Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan

Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt
      Kemi
      21
      1166
    3. Harmi että välimme

Menivät niin solmuun.
      Ikävä
      93
      987
    4. Ajatuksia

Mitä ajatuksia hän herättää tänään?
      Ikävä
      79
      720
    5. Hei sinä rakas mies.

Milloinkaan kohdataan? Toivottavasti pian....❤️
      Ikävä
      37
      698
    6. Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki

Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.
      Ikävä
      21
      539
    7. Mille kirjaimelle

toivotat hyvää yötä , kuka on mielessäsi kun menet nukkumaan?
      Ikävä
      27
      520
    8. Nainen, miten suhtautuisit

Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?
      Ikävä
      54
      464
    9. Katse

Miltä se tuntuu, kun hän katsoo sinua?
      Ikävä
      27
      456
    10. Voitko kirjoittaa mulle tänne mies?

Jos täällä käyt? Ihan kaverimielessä, jos ei muuten? Haluaisin jutella sinun kanssa. Mulla on edelleen jotenkin niin h
      Ikävä
      30
      433
    Aihe