Velkajärjestelyyn

velkaantunut

Löytyykö teitä jotka olette päässeet velkajärjestelyyn lähiaikoina? Kauanko kuluin hakemuksen jättämisestä ennen kun tuli vastausta? Millä syyllä päässyt järjestelyn piiriin? Kiitoksen vastauksista etukäteen.

11

2012

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ddlöpookui

Päästiinhän tuohon pari vuotta sitten. Mutta just tunti sitten kattelin sitä maksuohjelmaa, ja mun mielestä siinä seisoo, että ei se pääty siihen päivämääräänkään mennessä, vaan senkin jälkeen on maksuvelvollinen aina vaan.
      Hakemuksen jättämisestä meni "sata vuotta" ennenkuin mitään tapahtui. Piti ravata sen satakin kertaa sen ns "neuvojan" luona, joka oli suoraan sanottuna v-mäinen. Siis ihan selkeästi kohteli kuin joitain rikollisia. Vaikka olin itse asiallisuus, enkä syyllinen tilanteeseen ettei firma kannattanut. Enkä olis koko velkaa ottanut mutta kun toinen osapuoli vaati, hyvä ettei ero tullut.
      Meidän neuvoja siis hukkaili papereita, oli tympeähkö, hermostunut, ihan selkeästi velkojien ns "puolella" jos niikseen - vaikka toisin päin sitä kuvittelis asian olevan. Jos nyt kenenkään puolella siis yleensä.
      Hommassa meni kuitenkin kauhean kauan, vaikka toimitin liitteet ajoissa jne. En tiiä miksi siellä pitikin ravata ja ravata. Ja saapa se toinen velallinen kanssa sinne, siinä oli hommansa! Meidän tapauksessa minä ajoin asiaa alun alkaen. Nyt tulee lisäsuoritettavaa mun toimesta, ja toinen ei tee yhtään mitään, ei halua maksaa joten lepää laakereillaan. Ja sopparissa tosiaan lukee, sikäli kuin mä sitä käsitän, että on loppuikänsä silti velvollinen makselemaan.. omituista.

• sulla on

yksityishenkilön velkajärjestely niin se päättyy tasan silloin kun viimeinen maksuohjelman suoritus on maksettu. Jos se on kuukauden viimeinen päivä, niin seuraavan kuukauden alusta luottotiedot ovat palautuneet.

Velkajärjestely päättymisen jälkeen velkojat seuraavat velallisen verotiedot kaksi vuotta( myös velkajärjestelyn aikana) ja jos tulot nousevat merkittävästi joutuu lisäsuorituksiin. Silti sitä ei kannata pelätä, vaan jos tulot nousevat roimasti, niin kaikkea ei tarvii tilittää velkojille vaan itselle jää suurin osa (muistaakseni). Niistä on ohjeet.

Olen käynyt itse läpi k.o ohjelman ja jouduin lisäsuorituksiin velkajärjestelyn/maksuohjelman loppumetreillä. Ilman järjestelyä olisi ollut mahdoton selvityä ja oli onni, että pääsi. Omalla paikkakunnalla ei ollut silloin isoa jonoa ja pääsi velkaneuvojalle parin kuukauden sisään. Siitä sitten asia käräjäoikeuteen n puolen vuoden sisään ja ohjelma alkoi siitä pian. Syinä pääsyyn oli mm reilusti alentuneet tulot, sairaudet ja avioero.Tulot eivät riittäneet velkojen maksuun.

• eoopiukk
        sulla on kirjoitti:

yksityishenkilön velkajärjestely niin se päättyy tasan silloin kun viimeinen maksuohjelman suoritus on maksettu. Jos se on kuukauden viimeinen päivä, niin seuraavan kuukauden alusta luottotiedot ovat palautuneet.

Velkajärjestely päättymisen jälkeen velkojat seuraavat velallisen verotiedot kaksi vuotta( myös velkajärjestelyn aikana) ja jos tulot nousevat merkittävästi joutuu lisäsuorituksiin. Silti sitä ei kannata pelätä, vaan jos tulot nousevat roimasti, niin kaikkea ei tarvii tilittää velkojille vaan itselle jää suurin osa (muistaakseni). Niistä on ohjeet.

Olen käynyt itse läpi k.o ohjelman ja jouduin lisäsuorituksiin velkajärjestelyn/maksuohjelman loppumetreillä. Ilman järjestelyä olisi ollut mahdoton selvityä ja oli onni, että pääsi. Omalla paikkakunnalla ei ollut silloin isoa jonoa ja pääsi velkaneuvojalle parin kuukauden sisään. Siitä sitten asia käräjäoikeuteen n puolen vuoden sisään ja ohjelma alkoi siitä pian. Syinä pääsyyn oli mm reilusti alentuneet tulot, sairaudet ja avioero.Tulot eivät riittäneet velkojen maksuun.

on yksityishenkilön velkajärjestely, ja päätöksessä lukee etusivulla kohdassa "maksuohjelman kesto" että
        "Ohjelman kesto tavallisten velkojen osalta on 5 vuotta, alkaa xxx ja päättyy xxx."

MUTTA SITTEN:
        "Maksuohjelman keston päättymisestä huolimatta velalliselle maksuohjelmassa määrätty maksuvelvollisuus säilyy määrällisesti siltä osin, kuin sitä ei ole täytetty."

MAKSUVELVOLLISUUS SÄILYY ELLEI SITÄ OLE TÄYTETTY ??
        MAKSUOHJELMAN KESTON PÄÄTTYMISESTÄ HUOLIMATTA
        ??

Nyt on mennyt 2v/ 5 vuodesta siis.
        Nollamaksuohjelmalla.

Nyt tuntuu että onko päättymispäivällä mitä merkitystä, jos sen jälkeenkin on maksettava ties mihin hamaan saakka, kunnes kaikki on maksettuna.

tuntuu kuin oltais lyötykin märällä rätillä naamaan. sain viimein tiedon työstä, ei hyvä palkka luvassa, mutta onpa ihmisarvo kun on jokukaan työ.
        raskasta työtä vieläpä luvassa, joskin mielenkiintoista.

luin tuosta käräjäoikeuden päätöksestä että yli 817e ylittävästä menee 2/3.
        kaksi kolmasosaa?!

en nyt purnaa ja kapinoi tai sano, etteikö velkojaan pitäis tässä maailmassa maksaa. mutta kun toinen velallinen ei edes aio etsiä töitä ei mitään,...

nyt kun itse sain työn, niin jos ei mulle käytännössä mitään jää käteen, ja homma ei päätykään n. kolmen vuoden kuluttua vielä sittenkään.. niin on se kyllä vähän raskas ajatus. ikääkin on sentään jo.
        sanotaanhan sitä että työmies on palkkansa ansainnut, että kiva se olis että vähän enemmän jäis kuin joku työmarkkinatuki.

ja luottotiedoista, niin eikös siinä mene monta vuotta että ne palautuu, vaikka heti huomenna menisin (jos pystyisin) maksamaan koko velan kerralla pois??

missä tuo muuten kerrottu, että seuraavat tietoja vielä ohjelman päättymisen jälkeenkin, ja että oikein 2 vuoden ajan.
        oli uusi tieto.

syyttä pahatta tässä tilanteessa ollaan kun exän piti välttämättä saada putiikki pystyyn laittaa. itte olin vastaan.

hyvähän se on että on JOKIN päivämäärä, jolloin vois olla kuivilla ja kunnollisten kirjoissa, että edes ennen eläkeikää.

eikä ole miljoonavelat mutta ihan parikytdonaa kuitenkin, että saako sitä sitten maksaakin käytännössä loputtomiin.

• Öllerö
        eoopiukk kirjoitti:

on yksityishenkilön velkajärjestely, ja päätöksessä lukee etusivulla kohdassa "maksuohjelman kesto" että
        "Ohjelman kesto tavallisten velkojen osalta on 5 vuotta, alkaa xxx ja päättyy xxx."

MUTTA SITTEN:
        "Maksuohjelman keston päättymisestä huolimatta velalliselle maksuohjelmassa määrätty maksuvelvollisuus säilyy määrällisesti siltä osin, kuin sitä ei ole täytetty."

??

Nollamaksuohjelmalla.

Nyt tuntuu että onko päättymispäivällä mitä merkitystä, jos sen jälkeenkin on maksettava ties mihin hamaan saakka, kunnes kaikki on maksettuna.

tuntuu kuin oltais lyötykin märällä rätillä naamaan. sain viimein tiedon työstä, ei hyvä palkka luvassa, mutta onpa ihmisarvo kun on jokukaan työ.

kaksi kolmasosaa?!

en nyt purnaa ja kapinoi tai sano, etteikö velkojaan pitäis tässä maailmassa maksaa. mutta kun toinen velallinen ei edes aio etsiä töitä ei mitään,...

nyt kun itse sain työn, niin jos ei mulle käytännössä mitään jää käteen, ja homma ei päätykään n. kolmen vuoden kuluttua vielä sittenkään.. niin on se kyllä vähän raskas ajatus. ikääkin on sentään jo.
        sanotaanhan sitä että työmies on palkkansa ansainnut, että kiva se olis että vähän enemmän jäis kuin joku työmarkkinatuki.

ja luottotiedoista, niin eikös siinä mene monta vuotta että ne palautuu, vaikka heti huomenna menisin (jos pystyisin) maksamaan koko velan kerralla pois??

missä tuo muuten kerrottu, että seuraavat tietoja vielä ohjelman päättymisen jälkeenkin, ja että oikein 2 vuoden ajan.
        oli uusi tieto.

syyttä pahatta tässä tilanteessa ollaan kun exän piti välttämättä saada putiikki pystyyn laittaa. itte olin vastaan.

hyvähän se on että on JOKIN päivämäärä, jolloin vois olla kuivilla ja kunnollisten kirjoissa, että edes ennen eläkeikää.

eikä ole miljoonavelat mutta ihan parikytdonaa kuitenkin, että saako sitä sitten maksaakin käytännössä loputtomiin.

Väärää tietoa sinkoilee.
        Kun velkajärjestely päättyy ja olet suorittanut järjestelyssä määrätyt maksut ja mahdolliset velkajärjestelyn AIKANA muodostuneet lisätilitykset, niin se järjestely loppuu siihen päivään ja luottotietosi ovat puhtaat seuraavan kuukauden 1.päivä.

Se kaksi vuotta järjestelyn päättymisen jälkeen on aika, jolloin velkajärjestelyssä olleet velkojasi voivat pyytää lisätietoja velkajärjestelysi aikaisista tuloista. Siis sen¨
        AIKAISISTA tuloista; kaikki mitä tienaat tai saat
        järjestelysi päättymispäivän jälkeen kuuluu sinulle ja näihin eivät velkojasi pääsen käsiksi.

• sulla on
        eoopiukk kirjoitti:

MUTTA SITTEN:

??

Nollamaksuohjelmalla.

kaksi kolmasosaa?!

oli uusi tieto.

0-maksuohjelma, niin voit olla huoleti, ettet joudu lisäsuorituksiin jos pidät tulosi samalla tasolla.Ja vielä sen 0-maksu-ohjelman päättymisen jälkeenkin se kaksi vuotta.

Eräällä tutulla eläkeläisellä oli 0-maksuohjelma ja kun tulot pysyivät minimissään eläkkeellä, se piti loppuun saakka. Sitten meni useita vuosia ja kyseinen henkilö peri vanhempansa ja hankki omistusasunnon perinnöllään. Siihen mennessä oli velkajärjestelyn maksuohjelmasta kulunut viitisen vuotta.

Tuo teksti mitä lainaat, että maksuvelvollisuus säilyy jos sitä ei ole täytetty merkitsee varmasti sitä, että jos on määrätty tietty summa suorituksia ja ei maksa sitä, niin se maksamaton velka ei häviä minnekään. Voi kysyä velkaneuvojalta tarkempia tietoja.

• eeopili
        sulla on kirjoitti:

0-maksuohjelma, niin voit olla huoleti, ettet joudu lisäsuorituksiin jos pidät tulosi samalla tasolla.Ja vielä sen 0-maksu-ohjelman päättymisen jälkeenkin se kaksi vuotta.

Eräällä tutulla eläkeläisellä oli 0-maksuohjelma ja kun tulot pysyivät minimissään eläkkeellä, se piti loppuun saakka. Sitten meni useita vuosia ja kyseinen henkilö peri vanhempansa ja hankki omistusasunnon perinnöllään. Siihen mennessä oli velkajärjestelyn maksuohjelmasta kulunut viitisen vuotta.

Tuo teksti mitä lainaat, että maksuvelvollisuus säilyy jos sitä ei ole täytetty merkitsee varmasti sitä, että jos on määrätty tietty summa suorituksia ja ei maksa sitä, niin se maksamaton velka ei häviä minnekään. Voi kysyä velkaneuvojalta tarkempia tietoja.

No, en tässä varsinaisesti "pidä" tuloja samalla tasolla. Nyt on työ.
        Ei kaksista ollut työttömänä. Ei tuntenut itseään edes ihmiseksi, jolla olemassaolon oikeutus. (tiedän - kaikilla on oikeus olla olemassa)

Eipä sillä että palkka nytkään päätä huimaisi. Mutta on palkka kuitenkin. Nähtäväksi jää, mitä käteen jää. Karttuupa kaiketi kuiten eläke. Lisäksi työ on mielekästä.

Ja vielä; en pääse mihinkään "pakoon" sitä tosiseikkaa, että perinkin vähän tässä ennenpitkää.

Ainut tosiaan mikä on väärin, sanoisin, on se että toinen velkaa tehnyt ja asioita siihen suuntaan että velkaa tuli, erityisen suuresti ajanut, pääsee kuin se kuuluisa koira veräjästä. Ei se oikein ole, mutta minkäs teet.

Noh, olkoon onnellinen työvoimatoimiston talutusnuorassa:) (ei halua töitä siis)

• muutamia

Aika riippuu kai ruuhkista velkaneuvojalla. Meilläpäin on kestänyt noin puoli vuotta, että paperit on saatu eteenpäin ja sitten oikeudessa ehkä kolmisen kuukautta.
      Ehdottoman tärkeätä on, että jaksaa täyttää ja hankkia kaikki paperit tai ainakin kertoo niistä, nimittäin velkaneuvoja ainakin täällä myös itse soittelee ja selvittelee tilannetta.
      Aikaa tuhraantuu siihen, että velkojien pitää suostua velkajärjestelyyn. Minulla on sellainen mututuntuma, että täysin holtittomasti kulutukseen tuhlannut saa useimmiten kielteisen vastauksen, mutta jos on kysymys sairaudesta, takauksesta, epäonnistuneesta liiketoimesta jne, niin kyllä siihen pääsee.
      Edellinen oli saanut tympeää kohtelua ja jotenkin ymmärrän sitä velkaneuvojaa, nimittäin käräjäoikeus lähetti minullekin (eläkkeellä oleva ekonomisti) kirjeen ja pyysi osapäiväiseksi velkaneuvojaksi, siellä on todella ruuhkaa ja itse en suostunut siksi, että koko työpäivä olisi ollut pelkkää surkeuden purkua, se on aika raskasta.
      Jos pääset järjestelyyn, niin suorita kaikki maksut ajallaan, syö vaikka kaurapuuroa, nimittäin viisi vuotta on lyhyt aika loppuiän löysässä hirressä roikkumiseen verrattuna.

• on jo 3v.

siis kun se loppui.
      Sain -99 Takuu-Säätiön takauksen pankkilainalle,jolla maksoin kaikki velat pois ja sitten pankki pidätti kuukausittain (n. 600mk/100€)suoraan eläkkeestäni.

Takuu-Säätiön takaukseen ehdotti velkaneuvoja kääntymään,koska minulla oli rikos-seuraamusvelkoja muitten lisäksi.Mm. vahingonteko ym.

Maksoin kaikki velat pois,mutta sain neuvoteltua,ettei kertyneitä korkoja tarvitse maksaa,ainoastaan pääomat;olinhan maksanut jo ulosoton kautta vuodesta -90 niitä eri velkojani,mutta aika pienituloisena sain lyhennettyä vain korkoja.

Alunperin velkaa oli vajaat 80.000mk,josta maksoin ensin 2 työtä tekemällä n. 40.000mk,mutta sitten petti terveys ja jouduin/pääsin työkyvyttömyyseläkkeelle.

Takuu-Säätiön kirjalliseen kyselyyn:mistä velat ovat muodostuneet,kirjoitin aika karskisti,mutta totuudenmukaisesti:olen elänyt,kuin pullopersesika,juonut ja jättänyt laskuni hoitamatta,siitä ovat velat tulleet.

Oletan,että sanomani noteerattiin totuudeksi,eihän veloilleni muuta syytä löytynyt omasta mielestäni ja niin sain takauksen.

• aikaa.....

Kirjoitus joka jää mieleen! onnea jatkossa sinulle.. ja jatka kirjoittelua tällä palstalla, luin tekstisi moneen kertaan ja sanoma kolahti =0)

• puhettasi ja

sitä että et peitellyt totuutta veloistasi.Siksi sinulle ehkä annettiinkin mahdollisuus velkajärjestelyyn.Onneksi olkoon uudesta elämästäsi.

• 50000e velkaa

..juu..itsellä velkajärjestely alkamassa aika pikapuoliin.v-neuvoja meinasi että viimeistään vuoden alussa....kyllähän sinne on saanut viedä lappua aikalailla...itsellä koko prosessissa mennyt nyt jotain melkein 10kk...mutta mulla hidasteena oli kun asuin toisella paikkakunnalla missä eka kerran kävin velkaneuvojan puheilla ja sit tuli muutto toiselle puolelle suomea..ja kyllä ainakin itse pääsin aika helposti tuohon järjestelyyn vaikka on nuita kulutusluottoja otettu vähän joka paikasta...mutta nyt on hyvä mieli kun tuli otettua itseä niskasta kiinni ja laitettua asiat järjestykseen...kun meinas olla yhessä vaiheessa jo elämän intokin aika kaukana..mutta jospa se tästä kun duunia vain riittäs ja terveyttä...kyllä se aurinko paistaa risu kasaankin..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      65
      3442
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      28
      2990
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2366
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1452
    5. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      12
      1424
    6. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1346
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1098
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      989
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      932
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      822
    Aihe