Häiriösoitto Nigeriasta?

harrietta84

Onko kenellekään sattunut vastaavaa?

Mulle soitettiin tänään numerosta 2348037824346.
Kun vastasin, luuri lyötiin korvaan tai ns."katkesi".
Soitin numeroon takaisin koska kuvittelin että soittaja voisi olla juuri ulkomaille muuttanut ystäväni.
Puhelimeen vastasi ulkomaalainen mies joka kysyi englanniksi minua nimeltä ja kysyi lupaa lähettää tekstiviesti. Miehen englannin kielestä ei ollut helppo saada selvää ja löin lopulta luurin korvaan.

Heti tämän jälkeen sain seuraavan tekstiviestin numerosta 2348036677878:
"Hi Harrietta, How are you? Hope you are good. Anyway take care of yourself and reply to my line 2348037824346. Regards, Kelvin."

Tekstiviestin saannin jälkeen numerosta soitettiin vielä kertaalleen ja kun vastasin niin lyötiin taas luuri korvaan.


Eikä siis mitään hajua kuka tämä "Kelvin" oikein on!

Onko kenellekään muulle sattunut vastaavaa?
Ei mitään tietoa mistä joku on saanut numeroni ja tietää nimeni?!?

Netistä sain selville että suuntanumero 234 kuuluu Nigerialle. Ja 2348 on Nigerian kännykkänumero.

23

6783

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaska12

      Taitaa olla maa josta tulee eniten huijauspostia ja soittoja. Tarkistapa ensi laskusta mitä soittosi Nigeriaan maksoi. Ettei ollut maksullinen palvelunumero?

      • harrietta84

        Ei mua niinkään se soiton maksu häiritse. Mutta en kyllä toista kertaa rupea takaisinkaan soittelemaan :)

        Mutta kun ei mulle ole aiemmin ulkomailta tämmöisiä soittoja tullut. Haluaisin tietää kuinka yleistä tällainen on?

        Entä onko tietoa miten kyseiset "palvelut" saavat numeronsa? Mietin siis, että mihin ihme lomakkeeseen olen numeroni antanut...


      • jusu
        harrietta84 kirjoitti:

        Ei mua niinkään se soiton maksu häiritse. Mutta en kyllä toista kertaa rupea takaisinkaan soittelemaan :)

        Mutta kun ei mulle ole aiemmin ulkomailta tämmöisiä soittoja tullut. Haluaisin tietää kuinka yleistä tällainen on?

        Entä onko tietoa miten kyseiset "palvelut" saavat numeronsa? Mietin siis, että mihin ihme lomakkeeseen olen numeroni antanut...

        hei mulle tuli puolivuotta sitten kanssa pari-kolme neljä soittoa ja soitin kerran takaisin jotain haloota mölistiin suljin puhelimen ja otin numerosta selvää sekin oli nigeriasta


      • sinulle ei
        harrietta84 kirjoitti:

        Ei mua niinkään se soiton maksu häiritse. Mutta en kyllä toista kertaa rupea takaisinkaan soittelemaan :)

        Mutta kun ei mulle ole aiemmin ulkomailta tämmöisiä soittoja tullut. Haluaisin tietää kuinka yleistä tällainen on?

        Entä onko tietoa miten kyseiset "palvelut" saavat numeronsa? Mietin siis, että mihin ihme lomakkeeseen olen numeroni antanut...

        jonkin ajan kuluttua tupsahda mahtavan kokoista laskua perustuen siihen että soittamalla kyseiseen numeroon olet hyväksynyt jonkin "palvelun".

        Joitakin vuosia sitten Suomessakin oli moista toimintaa. Ja asiassa käytettiin ihan tavallista 09- alkuista numeroa.

        Minulle kävi niin että näppäilyvirheen vuoksi soitin moiseen numeroon ja noin 5 sekunttia kuunneltuani mihin meni, suljin linjan.
        No, kännyni oli firman ja parin kuukauden kuluttua sinne tuli 500 euron lasku muistaakseni nimikkeellä "ryhmäneuvottelupuhelu" ja siinäkin rekisteröity aika oli tuo 5 sek.

        Soitin sitten laskussa mainittuun laskutukseen liittyvään numeroon ja totesin etten maksa moista laskua kun mitään ryhmäneuvotteluja en kerta ole käynyt. Toisesta päästä selitettiin että olen hyväksynyt sopimuksen soittamalla numeroon ja tuo 500 euroa oli ns. perusmaksu. Kun jatkoin asiasta penäämistä muuttui linja toisessa päässä. Sieltä alettiin selittämään että onhan se ikävä jos työpaikalla tulee tietoon että soittelen firman kännykällä seksilinjoille joista tässä sitten itseasiassa olikin kyse.
        Minua moiset ei haitannut koska kävin keskustelua kaiutin auki ja työkaverit pomoa myöten ympärillä.

        Kun otin esiin että teen asiasta ilmoituksen poliisille, alkoi toisessa päässä yhtä-äkkiä löytyä neuvotteluhalua ja esitettiin että jos maksan vain puolet. Totesin siihen että en maksa mitään ja teen jokatapauksessa ilmoituksen poliisille ( jonka teinkin Vantaa poliisille ) ja haastan paikan oitis käräjille jos he yrittävät laskua jotenkin periä.

        Kun soitin Vantaa poliisille ja tein ilmoituksen, kulin että samanlaisia ilmoituksia oli muitakin.

        Ainakaan vielä ei paikka ole laskua laittanut perintään ja ihan kaiken varalta minulla on edelleen tallella se alkuperäinen lasku, ilmoitusnumero ja päivämäärä sekä poliisin nimi jolle ilmoituksen tein jos asiasta käräjille joutuisi menemään. Ja siitä mennään jos tarve on.

        Minulla oli onni että asian ns. "riitapuoli" oli Suomalainen taho.

        Toivottavasti tuossa Nigerialaisessa jutussa ei ole kyse samasta ja sinua jo odottamassa jokin muhkea, vaikka 5000 euron lasku. Riitely on vain hankalampaa kun taho on ulkomainen ja riitautuspaikka voi olla ulkomailla.
        Pahimmassa tapauksessa he voivat jonkun EU:n sisäpuolella olevan bulvaani-firman kautta laittaa sen perintään perintätoimistolle. Se kun onnistuu johtuen että monet perintätoimistot on monikansallisia ja perintäasioita myydään ulkomaille sekä EU:n sisämarkkinat mahdollistaa moisen toiminnan.

        Kerää ainakin kaikki tiedot tuosta ja noista puheluista talteen ( mieluiten puhelinyhtiötä myöten ) ja samoin tarkaan kaikki jotka voi todistaa puolestasi. Ihan vain varoiksi !

        Ja toivotaan ettei mitään vakavampaa ole kyseessä. Tuo Nigeria vaan on hiukan pelottava ja epäilyttävä asia...


    • soita takaisin

      Vanhemmilleni tuli näitä puheluita, mutta Espanjasta. Olen myös kuullut, että lasku on ollut hirveä noista puheluista. Kannattaa olla tarkkana kenelle soittaa takaisin!

      • takaisin numeroihin, joista minuun on kännykkäni kertoman mukaan koetettu saada yhteyttä. Näin menettelen jo siksi, että soittajat saattavat olla verkostomarkkinointi- tms. tuppu-guruja, joiden kanssa kiistelyyn en halua uhrata mikrosekuntiakaan.
        Juuri eilen minulle soitettiin 04XXXXXXX-tyyppisestä numerosta. (Korvasin tähän kommenttiin muut kuin suuntanumeroksi/operaattoritunnukseksi arvaamani numerot X-kirjaimin.) Telehvoonikatalookeja tutkien en pystynyt selvittämään, minne moinen mysteerisoittoyritelmä peräytyi, enkä taatusti rupea asiaa omin kustannuksin numerotiedustelujen avullakaan selvittämään. (Olen sitä paitsi melko varma siitä, ettei maksullinen numeropalvelukaan pysty tämän numeron haltijaa ilmoittamaan...)


    • asiaa tutkinut

      Soittamalla ko. numeroihin, joko A lahjoitat vastaanottajalle puheaikaa tai B tulet saamaan ison laskun hyväksyessäsi soitollasi jonkin sopimuksen.
      Nigerian kun tietää, niin helposti voi olla että noi kallistuu tuohon kohtaan B.
      Numerot ne saa kokeilemalla useita numeroita summis tai kaivamalla ne eri luetteloista.

      Lisäksi ei tiedä mihin muuhun tarkoitukseen ne tietoja numeron omistajasta käyttää, mikäli saa niitä ongittua sen jälkeen kun numero on osoittanut olevan käytössä. Nigerialaiset tuntee kaikki tavat tehdä rahaa epärehellisin keinoin.

    • Ei vastasoittoja

      26.05.2011 tullut 2347036732039 numerosta soitto.
      Älkää missään tapauksessa soittako takaisin. Jos saatte
      vastaavanlaisia, ja soittoon ei yleensä vastata, vaan kaikki
      puhelut kannattaa säilyttää ja viedä rikospoliisin arkistoon.
      ja tarvitessa tehdä rikosilmoitus.

    • Opiskelija...

      Mulle tuli samantyyppinen puhelu johon vastasin (en siis soittanut tai viestittänyt takasin). Luuri lyötiin korvaan ja nyt puhelinlaskuissa on 109 euron palvelumaksu. Operaattori on voimaton. Miten tuon saa pois, kun en muista numeroakaan??

      • Ja vitut

        Älä puhu paskaa. Jos sinulla on suomalainen liittymä ja vastasit tuohon puheluun Suomessa, niin 100 % varmuudella sinulle ei pelkästä puheluun vastaamisesta tule 109 euron laskua!!!

        Jos joku oikeasti olisi onnistunut kehittämään huijauksen joka mahdollistaisi tuon, niin siitä olisi kaikki Suomen sanomalehdet ja uutiset täynnä. Eipä vaan ole näkynyt.

        Keksi parempia tarinoita.


    • kostoelää

      Eikö joku nörtti vois keksiä systeemiä missä soittajan numeroon lähtisi sadan euron lasku (vähintään). Ainakin Nigeriasta tulleisiin puheluihin tämä sopisi.

    • f1x

      Ei tule vastaamisesta ja takaisin soittamisesta mitään ylisuurta laskua. Korkeintaan ehkä euro tai pari, ellei jää linjoille ikuisiksi ajoiksi. Siihen se hyvä huijaus perustuisikin: jos veloitetaan tälläisellä huijaus-soitolla säälittävät muutamakymmen sentti, ei ketään kiinnosta sellainen summa puhelinlaskussa. Jos taas hinta olisi kymppejä tai satasia, se kyllä herättäisi monen tahon huomion.

      Itselle joskus untuvikkona tuli puhelu ja vastattuani puhelu katkesi. Tietämättömänä soitin takaisin ja siellä vastasi ulkomaalainen ja heti suljin luurin. En muista enää numeroa ja mistäpäin puhelu oli. Jälkeenpäin sain kuulla ettei saa mennä soittamaan takaisin. Ei edes vastaamaan. Todella mukavaa pelottelua, kun ei uskaltanut enää vastailla mihinkään soittoihin. Ei mitään ylisuurta laskua koskaan tullut ja tuon jälkeen aloin kiinnostumaan erilaisista huijauksista ja olen vielä tänäpäivänäkin etsimässä henkilöä, jolle suuri lasku takaisinsoittamisesta olisi muka tullut. Vielä en ole löytänyt yhtään. Lukuunottamatta muutamia trolleja netissä.

      Älkää välittäkö suomi24 yms muiden foorumien trollien pelotteluista isosuurista laskuista. Jos tälläinen tapahtuisi, kyllä sen huomaisi esim uutisista. Ei edes googleen iskemällä löydy yhtään isonlaskun uhria.

      • Huijausta?

        Erehdyin juuri äsken soittamaan numeroon 2348030688556, josta oli tullut mulle puhelu kännykkään. Englantia puhuva mies vastasi ja muutaman sekunnin keskustelun jälkeen katkaisin puhelun. Nyt sitten vaan odotellaan, että mitä maksoi.


    • tp

      Terve, taas on joku uus yrittäjä tällä saralla. Olen saanut puheluita numerosta: 358923101635. Aina tällää luurin kiinni, eikä löydy mistään numerohakupalveluista.

      • Age of mobiles

        Toi on ihan suomalainen numero, 02 alkuinen. Varmaan jokin puhelinmyyjä.


    • hei harrietta ... itse sain juuri viime yönä samanlaisen puhelun mutta siitä ei saanut mitään selvää 2348099093012 samainen numero soitti 3 kertaa puolen yön jälkeen ei ole kiva herätä sellaiseen yritin kysyä kuka siellä on koska minullakin on ystäviä nigeriassa mutta niillä ei ole mun tätä uutta numeroa ja mun numero on prepaid sitä ei voi selville mistään ihmettelen suuresti myös näitä soittoja ..... internetissä mies nimeltä kelvin on ollut monella eri nimellä esim , kelvin , dennis ja muutama muu nimi myös tämä mies yrittää löytää naista jota voi huijata siis tarkoitan haluaa rahaa ensin kirjoittelee runoja ja on niin rakastunut sitten iskee kostit pöydälle jos sulla ei ole antaa se osaa olla tosi inhottava suustaan siis unohda tollaset äläkä vastaa niihin ystävän varoitus ... kokenut tämän sman liian monta kertaa ... terveisin... Lea

    • +2347036403426

      Muillakin jotain samantapaista. Minulle soitettiin tänään puoli kuudelta aamulla ns. ''häläri''. eli puhelin soi hetken, juuri sen verran että heräsin. automaattisesti soitin takaisin numeroa katsomatta: ensin jotain epämääräistä löpötystä ja ''press one'' en painanut numero ykköstä ja tämän jälkee soi perus jonotusmusiikkia, ja sitten katkesi. Hämmentävää. Tässäkin nimenomaan Nigerian suuntanumero.

    • pave9

      Ei ole sattunut, mutta varoitettu on, ettei missään tapaukseessa pitäisi soittaa takaisin , voi nimittäin tulla kalliiksi, kuten sinulle tulee nyt käymään. Ne on todennäköisesti maksullisia numeroita joihin soitat.

    • Pöljä

      Soittakaa numeroon TEL: 234805716085 niin saatte 20 % Nigerian öljy-yhtiön tileille lojumaan jääneestä 16,7 milj. dollarista kun vain annatte yhteystiedot.

    • niin se on

      nekkerpojat halus panna sua

    • stulppikärkisalkkov

      Ei ne ole häiriösoittoja. Isomunainen Mbatu Kalulu sieltä vaan soittelee jotta vaginaa tahtois. Eikä ne puhelut kalliita ole. Soitelkaa naiset takasin ja tekstailkaa. Tiedä vaikka jos teillä flaksi kävis. Niillä nigerian niggereillä on tunnetusti jytkyt jormat. Kunnon bylsimisen jälkeen pimppa huutaa hoosiannaa ja huulet hakee viikon toisiaan. Eikuvvaan soittelemaan ja tekstailemaan. Eikä siitä aidsista kannata välittää. Se on vaan lääketeollisuuden huijaus.

    • Loverboy

      1(1)(234)
      Eli noin luki Iphonen näytössä tällä kertaa.
      Kait sieltä joku rakastajatar ehdokas koittaa mua lähestyä. heh heh ;)

    • Anonyymi

      Mulle kävi vähän eri lailla eri numero mut 234 yms viestiä laitettiin ja en nyt viitsinyt vastata mutta hämmentävää jäi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2860
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2420
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2200
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      2002
    5. 171
      1842
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1836
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1787
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1736
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1529
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe