Onko Bob Dylan teknisesti taidokas laulaja? Leonard Cohen? Tom Waits? Johnny Rotten? Howlin' Wolf? Punk-, pop-, rock- ja erityisesti blues-musiikin historia on täynnä tähtiä, joilla ei ole mitään tajunnanräjäyttävää laulutekniikkaa tai revittelykykyä. Bob Dylankin saisi Idols-tuomaristolta haukkuja yksipuolisuudesta ja tekniikan puutteesta. Puhumattakaan melkein kaikista blues-legendoista.
Muistakaa. Kallen laulua sanottiin tänäänkin puhtaaksi. Muut eivät pysy edes nuotissa. Kalle pysyy.
Kalle on idoli.
Kalle on aito idoli. Kyse on karismasta, ei tekniikasta
47
4370
Vastaukset
- rickrolling kalle
ensin todistelet, kuinka suuret karismaattiset nimet ei laula puhtaasti ja sitten sanot että Kalle on aito idoli koska laulaa puhtaasti.
Koeta päättää.
Mutta hyvä jos äänestät Kallea, koska Kalle voittoon!!!- Musiikkialan ammattilainen
Luettelemani tähdet pysyvät nuotissa, vaikka eivät ole mitään taitavia revittelijöitä.
- se on totta
mutta ei esiintynyt ollenkaan. Tarvitaan muutakin kuin laulutaito, pitää osata esiintyä!
- ei mennyt
flunssassa pärskimään basillejaan liian lähelle yleisöä kun näytti siltä että oli matkalla lavan reunustalle. Kyllä se siitä sitten kunhan paranee.
- ??????
pysyy hyvä kuorolaulajakin nuotissa, prikulleen. Silti sillä kuorolaulajalla on luultavasti liian ohut tai jopa huono ääni laulamaan mitään, mitä pystyisi soolona vetämään. Kalle lauloi nuotilleen, mutta laulu kuulosti silti huonolta, sieltä puuttui sielu ja kaikki oli jotenkin niin ulkoa opittua ei minkäänlaista karismaa.
- ei todellakaan
Ei juma. Perssilmälläkö niitä esityksiä katsot? Kallessa on karismaa vähemmän kuin heinäseipäässä ja se wannabe rock-laulajan mörähtely on aivan järkyttävää.
- todella
kallella karismaa pätkääkään. en nyt tosiaan keksi muita syitä siihen, miksi hänet pidetään jatkossa, kuin se että ihmiset protestoi.
- ei.
Ja nätimminkin sanottuna...
olen aivan samaa mieltä.
Onko Kallella lauluääntä? Vaikuttaa siltä, että hän alunperinkin luotti äänessään siihen loppumörinäänsä, ja kun sitä nyt koetetaan karsia maneerina, on mies ihan hukassa. - Mylwis
ei. kirjoitti:
Ja nätimminkin sanottuna...
olen aivan samaa mieltä.
Onko Kallella lauluääntä? Vaikuttaa siltä, että hän alunperinkin luotti äänessään siihen loppumörinäänsä, ja kun sitä nyt koetetaan karsia maneerina, on mies ihan hukassa.Millainen kansa, sellaiset idolit.
Jos Kalle voittaa koko kisan ja
pääsee esiintymään muiden maiden
Idolien joukossa, niin taso kyllä
huomataan. Tuskin positiivisesti...
- Kalle
onkin selvästi se timantti. Muut on kyllä niin kuraa kuultavaa.
- kalle ja pete
Jos käy niin, että loppufinaaliin pääsee Kalle ja Pete, niin sitten on masinoitava sellanen kampanja pystyyn Kallen puolesta, että varmana pete jää nuolemaan näppejään.
- pöhpah
Jos noin käy, niin Kalle saa tehdä sen yhden pakollisen levyn, joka sitten floppaa täysin. Pete saa kuitenkin tehdä levyn ja luultavasti suosiota riittää useampaankin.
- niinkuin..
pöhpah kirjoitti:
Jos noin käy, niin Kalle saa tehdä sen yhden pakollisen levyn, joka sitten floppaa täysin. Pete saa kuitenkin tehdä levyn ja luultavasti suosiota riittää useampaankin.
Koivuselle että kakkonen mene edelle joka tapauksessa. Ei kai sillä väliä. Kakkosilla on hyvät mahdollisuudet päästä eteenpäin.
- intoilla,
niinkuin.. kirjoitti:
Koivuselle että kakkonen mene edelle joka tapauksessa. Ei kai sillä väliä. Kakkosilla on hyvät mahdollisuudet päästä eteenpäin.
Eihän se Anna nyt niin huikaisevasti ole Aria paremmin pärjännyt ja tuo "ohimeno" johtuu vain mediapelistä joka on Annalle ollut positiivinen ja Arille negatiivinen. Jos Koivunen olisi ollut vähän diplomaattisempi ja hienotunteisempi lehtihaastatteluissaan t. lehdet eivät olisi korostaneet ja alleviivanneet näitä muutamia lapsuksia, niin todennäköisesti Ari olisi jättänyt Annan nielemään pölyä.
Mitä näihin tän vuotisiin skabaajiin tulee, Koop on ainoa, jolla on oikeata karismaa. Hänen ei tarvitse pelleillä ja rimpuilla lavalla ollakseen kiinnostava esiintyjä. Peten eilinen imelä esitys ja stailaus saattoi jotkut vakuuttaa Peten monipuolisuudesta, mutta nörttipoikastailaus oli vain vanhemman yleisön nuoleskelua. Laulu kyllä oli siihen nähden yllättävän hyvää, kun luulin ettei tyyppi osaa ollenkaan laulaa. Pete tulee kyllä pärjäämään jatkossa varmaan yhtä hyvin ja ehkä jopa paremminkin kuin Antti Tuisku ja/tai Ari Koivunen.
Mun mielestä Kallea on koko ajan lytätty samoista maneereista, mitä Petellä hehkutetaan. Tosin eilinen veto oli kieltämättä aika sieluton ja tylsä, mutta Kallehan oli tietääkseni aika kipeänä, kun siitä jopa uutisoitiin maikkarilla.
Tytöt on kyllä kuolettavan tylsiä, paitsi Annat. Itse tykkään kyllä enemmän A-K:sta. - chil
intoilla, kirjoitti:
Eihän se Anna nyt niin huikaisevasti ole Aria paremmin pärjännyt ja tuo "ohimeno" johtuu vain mediapelistä joka on Annalle ollut positiivinen ja Arille negatiivinen. Jos Koivunen olisi ollut vähän diplomaattisempi ja hienotunteisempi lehtihaastatteluissaan t. lehdet eivät olisi korostaneet ja alleviivanneet näitä muutamia lapsuksia, niin todennäköisesti Ari olisi jättänyt Annan nielemään pölyä.
Mitä näihin tän vuotisiin skabaajiin tulee, Koop on ainoa, jolla on oikeata karismaa. Hänen ei tarvitse pelleillä ja rimpuilla lavalla ollakseen kiinnostava esiintyjä. Peten eilinen imelä esitys ja stailaus saattoi jotkut vakuuttaa Peten monipuolisuudesta, mutta nörttipoikastailaus oli vain vanhemman yleisön nuoleskelua. Laulu kyllä oli siihen nähden yllättävän hyvää, kun luulin ettei tyyppi osaa ollenkaan laulaa. Pete tulee kyllä pärjäämään jatkossa varmaan yhtä hyvin ja ehkä jopa paremminkin kuin Antti Tuisku ja/tai Ari Koivunen.
Mun mielestä Kallea on koko ajan lytätty samoista maneereista, mitä Petellä hehkutetaan. Tosin eilinen veto oli kieltämättä aika sieluton ja tylsä, mutta Kallehan oli tietääkseni aika kipeänä, kun siitä jopa uutisoitiin maikkarilla.
Tytöt on kyllä kuolettavan tylsiä, paitsi Annat. Itse tykkään kyllä enemmän A-K:sta.Paremminhan Ari euroja tienasi kuin Anna A. sitäpaitsi ehkäpä miehet tykkää piskuisesta Annasta. Laajempi kannatus popilla kuin metallihevyllä. Ei siihen muuta tarvita. Ari kyllä laulaa monet suohon ja toivottavasti Kallekin Peten ja muut.
- SonyBMG:llä
Jos alkaa näyttää siltä, että kansa piruuttaan äänestääkin Kallen voittoon, koskei lauluäänellä ole tässä kisassa mitään osaa. Onko Kalle nyt Suomen Sanjaya vai mikä sen american idolsin tyyppi oli jota tuomarit inhos kun jätkä vaan hönkäili joitain, mutta piruttaan äänestettiin jatkoon. Ajatelkaa jos Kalle voittaa. Jospa levy-yhtiö maksaa Kalle korvaussumman siitä ettei tarvikaan tuottaa levyä? Eihän sitä levyä kukaan osta. Jätkä ei osaa laulaa muuta kuin möristä ja matkia parempiaan. Taisi saada protestiääniä. Kalle on tosiaan idoli, kaikkien räkäisten kuuluisuuksia matkivien (ja huonosti) maneeripellejen idoli. Tänäänkin tuli Ärrällä vastaan kaksi täysin Kallen kloonia, ja örisivät kaljoissaaan puhtaammin kuin kalle kertaakaan.
- eiköhän
Peten levy paikkaa Kallen tappiot. Jos Kalle voittaa, niin levy sutaistaan kasaan mahdollisimman halvalla ja laitetaan vain muutama kopio myyntiin. Näiden piruuttaan äänestävien äänet tuottavat vain lisätuloja ja mahdollistavat seuraavankin tuotatokauden tekemisen.
- ??????
Ollaan me nyt vähän ilkeitä...Kalle tai Kallen sukulaiset, jos luette näitä: kyllä mä ainakin ymmärrän, että Kalle sitä musiikkia rakastaa ja osaa varmaan soittaa niitä soittimiaan j alaulaakin keskinkertaisesti, mutta kun finaali-tasossa puhutaan, niin siinä ei pärjää mielestni muille.
- sua ollenkaan
ja toi protestiäänien antaminen ei taatusti oo suomalaisen kukkarolle yhtä sovelias kuin am. vastaavalle. Kyllä täällä sen verran on hyviä esiintyjiä jäljellä että niitä pidetään suosikkeina.
Jos pudonneita haikailee niin esim Wellu sanoi että Pete on paras ja niin onkin. Voihan sitä Wellun suosikkia tukea kun ei Welluherra itse enää ole mukana. Miksi muka protestoida ja äänestää jotain josta ei ollenkaan tykkää? Ei toi teoria ole uskottava ainakaan mun mielestä. - vaikea uskoa
sua ollenkaan kirjoitti:
ja toi protestiäänien antaminen ei taatusti oo suomalaisen kukkarolle yhtä sovelias kuin am. vastaavalle. Kyllä täällä sen verran on hyviä esiintyjiä jäljellä että niitä pidetään suosikkeina.
Jos pudonneita haikailee niin esim Wellu sanoi että Pete on paras ja niin onkin. Voihan sitä Wellun suosikkia tukea kun ei Welluherra itse enää ole mukana. Miksi muka protestoida ja äänestää jotain josta ei ollenkaan tykkää? Ei toi teoria ole uskottava ainakaan mun mielestä.että suomalaiset antaisi protesti- tai sääliääniä.
Haluaisinpa tavata yhdenkin joka on oikeasti sellaista tehnyt.
Muistan kun Idols-palstalla aikoinaan kysyttiin että kuka tunnustaa äänestäneensä floppi-Jääskeläistä?
Tunnustuksia tuli, mutta myönnettiin että häntä pidettiin oikeasti hyvänä. Kun hänelle annettiin tuo floppi-titteli, niin sitten ajateltiin ettei ollutkaan hyvä.
Mutta KUKAAN ei varmasti äänestänyt säälistä tai piruuttaan. Ei ainakaan niin moni että olisi sen ansiosta voittanut.
- Vegasiin
.. siellä ne muutkin imitaattorit on. Skipaten Kallen rasittavat möyrimis- ja sanojen venytysmaneerit, jos teemana oli herkkyys, niin kuinka eilinen esitys Wicked Gamesista muka oli sitä? Biisiin ei tullut minkäänlaista dynamiikkaa, ei intesiteettiä, ei mitään. Tyyppi kävelesleli moikkaamaan katsojia lavanreunalle ja takaisin kun olisi pitänyt lemmiskellä mikkiä tai jotain. Ei ihme, että Jone kuvasi vetoa 4. divarin Las Vegasilla, Kalle kuvittelee kylppärileikeissään olevansa jo suuri stara :DD
- ei riitä.
Koska tämä on LAULUkilpailu, jossa etsitään seuraavaa idolia(jolla on myös esiintymistaitoa ja karismaa) ei Kallen kuuluisi olla 4 parhaan joukossa.
Sakissa on pari kilpailijaa, joita en oikeen jaksa "kestää"- toisinsanoen en koskaan ostaisi heidän levytystään..
mutta rehellisesti sanoen jommankumman heistä kuuluisi voittaa.
Mua henk.kohta rasittaa Kallessa sen puhe.. ...ootteko panneet merkille, että sillä on puhevika? Luulen, että on ns. opittu tapa. T:stä tulee kokoajan D. Samoin se mutina. Ja ne laulaessa tulevat maneerit,joista täälläkin on mainittu..
Sitte, kun se on vielä se pulla-poika, joka on värjännyt tukan mustaksi ja ostanut tosi rokit releet.
Ja Jaana..
No, 16v on aivan liian nuori.
Kotiin kasvamaan.
Sori vaan, kalle-jaana-kalle-jaana-fanit.
Tää on mun mielipide ja mulla on siihen oikeus. : ))
- Pete+Anna
Hevarit on todistetusti ahkeria lähettään tekstareita, kuten euroviisuista ja aiemmista idolseista on huomattu. Kun nyt ei ole muita heavyyn kallellaan olevia, kuin Kalle, niin hänelle kasautuu heavyporukoiden äänet.
- hehheh rockari
Kalle on Jaanan kanssa suurin suosikki 7-10 v. pikkutyttöjen joukossa. Nyt äänet meni Kallelle kun tuomarit mollasi ja putoaamisvaara häämötti. Toinen kallea äänestävä ryhmä on ns. sansayaajat, jotka äänestävät idolsvitsinä.
- heh-heh....
Ei oo Kalle kyllä hevaria nähnytkään. Jätkä näyttää ihan rassukalta Waynes Worldin Garthilta, jolla vaan tukka on värjätty mustaksi. Lauluääntä heavylaulajalta vaaditaan enemmän kuin esim. popparilta, joten silläkään saralla ei Kallen rahkeet riitä.
Eilinen esitys oli kyllä todellinen rimanalitus. Kun vertaa Kallen vetoa Ville Valon vastaavaan, ymmärtää kyllä vääjämättä mistä puhun... - välttämätön vaatimus
heh-heh.... kirjoitti:
Ei oo Kalle kyllä hevaria nähnytkään. Jätkä näyttää ihan rassukalta Waynes Worldin Garthilta, jolla vaan tukka on värjätty mustaksi. Lauluääntä heavylaulajalta vaaditaan enemmän kuin esim. popparilta, joten silläkään saralla ei Kallen rahkeet riitä.
Eilinen esitys oli kyllä todellinen rimanalitus. Kun vertaa Kallen vetoa Ville Valon vastaavaan, ymmärtää kyllä vääjämättä mistä puhun...Vääjäämättä joo. Ei kun vertailemaan sitten. Hiano homma.
- sama....
Kallessa on jotain!! Ihanan aito ja ääni soi!!
Monet kuuluisuudet ovat raspikurkkuja!! - ..............................
Kalle on yhtä karismaattinen kuin siskonmakkara.
- kummastelija
Mä epäilen, että nykyään kaikissa äänestämiseen perustuvissa tositv-ohjelmissa ihan tekemisen puutteesta ja ehkä v*****taan osa porukasta äänestää sen kyvyttömimmän jatkoon. Tässäkin on ihan kankiKaikkos- meininkiä.
On kai kivaa provota musiikista jotain oikeasti ymmärtäviä henkiseen ahdistukseen. En usko, että Saanakaan varmaankaan olisi voittanut kisaa, mutta harmittaa että heikommat esitykset saavat jatkaa. Kallea katsellessa tuntee... suurta myötähäpeää. Niin kliseisiä esitykset ovat ( sitä Eppu-biisiä lukuunottamatta) olleet. - jatkakoon edelleen
kummastelija kirjoitti:
Mä epäilen, että nykyään kaikissa äänestämiseen perustuvissa tositv-ohjelmissa ihan tekemisen puutteesta ja ehkä v*****taan osa porukasta äänestää sen kyvyttömimmän jatkoon. Tässäkin on ihan kankiKaikkos- meininkiä.
On kai kivaa provota musiikista jotain oikeasti ymmärtäviä henkiseen ahdistukseen. En usko, että Saanakaan varmaankaan olisi voittanut kisaa, mutta harmittaa että heikommat esitykset saavat jatkaa. Kallea katsellessa tuntee... suurta myötähäpeää. Niin kliseisiä esitykset ovat ( sitä Eppu-biisiä lukuunottamatta) olleet.niin saadaan muita pudotettua. Ja ihan vaan kiusallaan.
- yhtään mitään
paitsi ulkonäköä.
- Niin kuitenkin on että
Katsojilla on päätäntävalta finaalissa, VALITETTAVASTI näköjään. Nyt on tippunu pois sellasia esiintyjiä ja ennen kaikkea laulajia, joiden pitäisi olla ainakin finaaliviisikossa. Jokaisella tietysti oikeus omaan mielipiteeseen. Olis ehkä kuitenkin hyvä juttu jos otettais äänestykseen myös miinusäänet mukaan, kuten BB:ssä. Sitten vielä tuomareille osa päätäntävallasta finaalissa, kuten vaikka Tanssii tähtien kanssa -ohjelmassa.
- kivan näköinen
Kalle on ainoa rokkari kisoissa ja stadilainen, mikä näkyy.
- inhottava
Ei sen näköinen jätkä voi olla idoli. Yäk.
- niinpä ihan yak yak koko ty...
Kallessa epämiellyttäviä, samoin jatkuva ihmissuhde-lässytys... tyyppi on jotain 20 v!
- ottakaa nyt järki käteen
Hei hyvät Idolsin katsojat! On kyllä järjettömyyden huippu että Saana tippui eilen kisasta! Saanalla on upea lauluääni ja hän toisi vihdoinkin jotain uutta ja erilaista ilmettä suomen pop-maailmaan..niin MITÄ TE IHMISET OIKEIN ÄÄNESTÄTTE!? KALLEA joka on aivan surkea esiintyjä...täysin tavallinen jannu joka luulee olemvansa kovakin rokkari. Se on aivan täynnä itseään eikä sellaiselle idiootille pidä antaa mahdollisuutta nousta enää lavalle! Uskoisitte joskus niitä tuomareita ja äänestäisitte niiden kommenttien perusteella...ne on kuitenkin ammattilaisia ja tietää kenestä on idoliksi. Ja Kallestahan siihen ei ole!
- hiluhelisevä
noin kovasti häntäluuhusi, kun Kalle pääsi jatkoon, ja tuo harakka-ääninen Saana tippui?
Nikulalla taitaa olla jotakin turhaumia, tai sitten se on entinen koulukiusaaja, koska Kalle saa siltä kaiken pa...n niskaansa. Kallesta on näköjään tullut silmätikku Nikulalle, purkaisi kiukkunsa siihen Ellen-morsioon. Idols on kuitenkin viihdeohjelma, mutta se on kaukana viihteestä, kun kerta toisensa jälkeen saa kuulla artistikokelaan voimakasta mollaamista, nolaamista, panettelua koko kansan kuullen. Ohjelma on tosi itkettävän surullinen, ahdistava, kuvottava. Kaikesta huolimatta Kalle saa ääneni, sanokoon joku toinen mitä tahansa. Tsemppiä Kalle, pää pystyyn, et ole sen huonompi kuin muutkaan.
- kalle domingo
Noilla henkilöillä ei ole mitään tekemistä tämän paskaviihteen kanssa. Ketä vittua kiinnostaa?
Idiootteja tv-katselijoita. - tipulix
Just oikee puh.aihe.Se Saana vai Salla joka viimeksi tippui pois,ei ollut idolsiin sopiva,koska hän oli niin omanlaatuinen persoona,jota ei oikein voi muokata.
Idoli pitää olla sellainen,joka lähtee muuttumaan ja muuntautumaan myös musiikillisesti eli olis monipuolinen ja lisäksi nuorekas,raikas ja osaa laulaa hyvin.Just siks Jaana on siihen oikeanlainen!! vaikka en ole ammattilainen :) Lasten kanssa tulee katsottua. Kun Kallen kuvia katselee, tulee mieleeni kukas muu kuin edesmennyt Kirka!!!
- on yhteistä
vain tumma tukka. Sekin Kirkalla luonnollinen ja Kallella purkista. Siihen ne yhtäläisyydet loppuikin.
- voivoivoieieiei
on yhteistä kirjoitti:
vain tumma tukka. Sekin Kirkalla luonnollinen ja Kallella purkista. Siihen ne yhtäläisyydet loppuikin.
Kalle on selvästi huonoin mukana olevista. Mitä järkeä on äänestää häntä?
- juuripa näin
voivoivoieieiei kirjoitti:
Kalle on selvästi huonoin mukana olevista. Mitä järkeä on äänestää häntä?
Pahinta ehkä se yhdistelmä, kun olemus tai ulkonäkö ei ole mikään puoleensavetävä Kallelle, niin kuitenkin vetää ne biisit kuin olisi jonkin sortin seksisymboli...
- anniiiiiiiiiii
juuripa näin kirjoitti:
Pahinta ehkä se yhdistelmä, kun olemus tai ulkonäkö ei ole mikään puoleensavetävä Kallelle, niin kuitenkin vetää ne biisit kuin olisi jonkin sortin seksisymboli...
Tänä vuonna kaikki on vaan yksinkertaisesti niin paskoja. Kaikki persoonattomia. :((
- tekee iha omasta
tahostaan vähä sekopäänm eikä nni vähän.
Painukaa suoraan hollywoodiin statisteiksi.- rääkyminen ja sekoilu on ra...
Toksikoligia on tärkeää!
- on Idolssin_
rääkyminen ja sekoilu on ra... kirjoitti:
Toksikoligia on tärkeää!
AINOA OIKEA VOITTAJA NYT KUN EI OLE WELLUA ENÄÄ MUKANA
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706524
- 584462
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283098- 612977
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161895- 151554
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271536Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381485- 341330
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest441230