Sain viime keväänä herpes tartunnan ja ei ole sen jälkeen uusinut. Nyt viikonloppuna tuntui "painetta" alapäässä, samantien ilmestyi haavaumia ja eilen ilmesty rakkulat. Eilenillalla nousi myös kova kuume ja huonovointisuus alkoi. Alapää on kuin rekan alle jäänyt ja edes vessassa ei uskalla käydä kun pissaaminen sattuu niin paljon. Ensimmäisellä kerralla oireet olivat paljon lievempiä eikä tullut edes kuumetta. Nyt koko alapää on ihan tulehtunut ja turvoksissa....
Mikä siis avuksi? Luin vanhoja tekstejä ja kokeilin äsken valkosipulia mutta en sit tiedä auttaako se enä tässä vaiheessa...
Herpes....
13
4698
Vastaukset
- Juu-u
Eiköhän lääkäri ole se paras vaihtoehto. Ei kannata uskoa vaihtoehtolääketieteeseen, siihen on moni kuollutkin. Valkosipuli ei VARMASTI auta, vaikka hyvän makuista se onkin. Miten kukaan voi uskoa tollaseen... sori, en vaan ymmärrä :). Siis neuvoni on, lääkäriin vaan
- harmi
Herpekseen ei auta oikein mikään. jos on todella kauheat oireet siihen voi saada apua kalliista asykloviiri lääkkeestä. Rakkulat tulevat jos olet liian stressaantunut tai ehkä ennen kuukautisia tms... tosi rasittava tauti.
- maxell
harmi kirjoitti:
Herpekseen ei auta oikein mikään. jos on todella kauheat oireet siihen voi saada apua kalliista asykloviiri lääkkeestä. Rakkulat tulevat jos olet liian stressaantunut tai ehkä ennen kuukautisia tms... tosi rasittava tauti.
Soitin meinaan sukupuolitautiklinikalle ja ne sano vaan et sit ku se on kerran diagnosoitu ni he ei tee sille mitään. Oli vaan tyyliin et: sori saat kärsiä. 5 päivää ollut jo yhtä tuskaa, nyt alkaa rakkulat muuttuun haavaumiksi ja pääsee jo vähän käveleen (olohuoneen sohvalta keittiöön, wou:). Auttaako zovirax enä haavoihin vai pitäskö niihin laittaa jotain haavarasvaa tms?
Tiedoks vaan et en ole tällanen "kysytään netissä ja mennään vasta sitten lääkäriin kun alapää varissut pois" tyyppiä vaan ne gynet ei yksinkertasesti SUOSTUNUT ottamaan mua vastaan! - apteekkiin
maxell kirjoitti:
Soitin meinaan sukupuolitautiklinikalle ja ne sano vaan et sit ku se on kerran diagnosoitu ni he ei tee sille mitään. Oli vaan tyyliin et: sori saat kärsiä. 5 päivää ollut jo yhtä tuskaa, nyt alkaa rakkulat muuttuun haavaumiksi ja pääsee jo vähän käveleen (olohuoneen sohvalta keittiöön, wou:). Auttaako zovirax enä haavoihin vai pitäskö niihin laittaa jotain haavarasvaa tms?
Tiedoks vaan et en ole tällanen "kysytään netissä ja mennään vasta sitten lääkäriin kun alapää varissut pois" tyyppiä vaan ne gynet ei yksinkertasesti SUOSTUNUT ottamaan mua vastaan!Joo, parasta on painua apteekkiin. Herpes saattaa olla pitkiä aikoja pois, aktivoituu uudelleen esim.stressissä. Ikävä tauti, Zovirax-voidetta kannattaa hankkia nyt heti, jos se alkaa vaivaamaan jatkuvasti, suun kautta otettava Zovirax on kuulemma todella tehokas, auttaa varmasti. On vaan kallis.
- moonman
maxell kirjoitti:
Soitin meinaan sukupuolitautiklinikalle ja ne sano vaan et sit ku se on kerran diagnosoitu ni he ei tee sille mitään. Oli vaan tyyliin et: sori saat kärsiä. 5 päivää ollut jo yhtä tuskaa, nyt alkaa rakkulat muuttuun haavaumiksi ja pääsee jo vähän käveleen (olohuoneen sohvalta keittiöön, wou:). Auttaako zovirax enä haavoihin vai pitäskö niihin laittaa jotain haavarasvaa tms?
Tiedoks vaan et en ole tällanen "kysytään netissä ja mennään vasta sitten lääkäriin kun alapää varissut pois" tyyppiä vaan ne gynet ei yksinkertasesti SUOSTUNUT ottamaan mua vastaan!Zovirax-voide on todettu täysin tehottomaksi genitaaliherpekseen useissa eri kliinisissä tutkimuksissa jo tullessaan markkinoille 80-luvun alussa.
Zoviraxia ei suositella genitaaliherpekseen eikä muitakaan voiteita, vaan paikat olisi pidettävä puhtaina ja hyvin ilmastoituina sekundaaristen bakteeritulehdusten välttämiseksi.
Suun kautta nautittavat antivirusvalmisteet ovat pääosin kalliita ja ne auttavat vaihtelevissa määrin noin 30 prosentilla koehenkilöistä.
Itseltäni lähti iho-oireet -97 valkosipulikäsittelyllä totaalisesti ja neurologiset oireet laajemmalla käsittelyllä vuoden 2000 keväällä.
En voi valittaa muuta kuin sitä että kärsin lähes 20 vuotta jokakuukautisista oireiluista kun en tiennyt valkosipulin tehosta. - mintea
moonman kirjoitti:
Zovirax-voide on todettu täysin tehottomaksi genitaaliherpekseen useissa eri kliinisissä tutkimuksissa jo tullessaan markkinoille 80-luvun alussa.
Zoviraxia ei suositella genitaaliherpekseen eikä muitakaan voiteita, vaan paikat olisi pidettävä puhtaina ja hyvin ilmastoituina sekundaaristen bakteeritulehdusten välttämiseksi.
Suun kautta nautittavat antivirusvalmisteet ovat pääosin kalliita ja ne auttavat vaihtelevissa määrin noin 30 prosentilla koehenkilöistä.
Itseltäni lähti iho-oireet -97 valkosipulikäsittelyllä totaalisesti ja neurologiset oireet laajemmalla käsittelyllä vuoden 2000 keväällä.
En voi valittaa muuta kuin sitä että kärsin lähes 20 vuotta jokakuukautisista oireiluista kun en tiennyt valkosipulin tehosta.hei,
kävin lukemassa sun aikaisemmat kirjoituksesi tästä valkosipulihoidosta, mutta valottaistko vielä tätä vuoden 2000 laajempaa käsittelyä, jolla lähti neurologiset oireet?
kaikki muukin aiheeseen liittyvä info on tervetullutta!
olisin tosi kiitollinen! - Jondy
apteekkiin kirjoitti:
Joo, parasta on painua apteekkiin. Herpes saattaa olla pitkiä aikoja pois, aktivoituu uudelleen esim.stressissä. Ikävä tauti, Zovirax-voidetta kannattaa hankkia nyt heti, jos se alkaa vaivaamaan jatkuvasti, suun kautta otettava Zovirax on kuulemma todella tehokas, auttaa varmasti. On vaan kallis.
Miksi ihmeessä kaikki valittaa, että zovirax on niin kallista... Viiden päivän kuuri
(5x5 tablettia) maksaa n. 10 euroa, eikä mielestäni ole paljon jos vähänkin on apua. Itselläni oli järkky tulehdus viikko sitten, hyvä että kävelemään pystyi. Menin lääkäriin liian myöhään, ja jos olisin saanut lääkkeet aiemmin, olisin selvinnyt kuulemma vähemmällä.
Kaikki te, joilla on herpes, tiedättekö mistä olette sen saaneet? Mä oon yhtä kysymysmerkkiä, kun oon käyttäny aina kortsua enkä oo harrastanu suuseksiä. No voihan se tietty tarttua käsistä ym. mut silti aika outoa. Tuntuu et kaikki tietää suht tarkasti miten ja milloin tartunta on tapahtunut... - haluan
moonman kirjoitti:
Zovirax-voide on todettu täysin tehottomaksi genitaaliherpekseen useissa eri kliinisissä tutkimuksissa jo tullessaan markkinoille 80-luvun alussa.
Zoviraxia ei suositella genitaaliherpekseen eikä muitakaan voiteita, vaan paikat olisi pidettävä puhtaina ja hyvin ilmastoituina sekundaaristen bakteeritulehdusten välttämiseksi.
Suun kautta nautittavat antivirusvalmisteet ovat pääosin kalliita ja ne auttavat vaihtelevissa määrin noin 30 prosentilla koehenkilöistä.
Itseltäni lähti iho-oireet -97 valkosipulikäsittelyllä totaalisesti ja neurologiset oireet laajemmalla käsittelyllä vuoden 2000 keväällä.
En voi valittaa muuta kuin sitä että kärsin lähes 20 vuotta jokakuukautisista oireiluista kun en tiennyt valkosipulin tehosta.Kerrotko vielä millainen valkosipulikuuri. Onko käytössäsi jatkuva valkosipulikuuri, lääkitys, vai voiko valkosipulin päivittäisellä syömisellä ehkäistä rakkuloiden syntyä?
- neitonen
moonman kirjoitti:
Zovirax-voide on todettu täysin tehottomaksi genitaaliherpekseen useissa eri kliinisissä tutkimuksissa jo tullessaan markkinoille 80-luvun alussa.
Zoviraxia ei suositella genitaaliherpekseen eikä muitakaan voiteita, vaan paikat olisi pidettävä puhtaina ja hyvin ilmastoituina sekundaaristen bakteeritulehdusten välttämiseksi.
Suun kautta nautittavat antivirusvalmisteet ovat pääosin kalliita ja ne auttavat vaihtelevissa määrin noin 30 prosentilla koehenkilöistä.
Itseltäni lähti iho-oireet -97 valkosipulikäsittelyllä totaalisesti ja neurologiset oireet laajemmalla käsittelyllä vuoden 2000 keväällä.
En voi valittaa muuta kuin sitä että kärsin lähes 20 vuotta jokakuukautisista oireiluista kun en tiennyt valkosipulin tehosta.Mulla on kans tuo herpes ja kokeilin valkosipuli hoitoo n. 5vrk tehos kyllä sillon, mutta sit rupes alapää turpoomaan ihan tajuttomasta. Häpyhuulet oli niin paisunu et en pystynyt käveleen juuri lainkaan.. Mistä se mahtoi johtua?
Siitä on pari viikkoo aikaa ja nyt on ilmestynyt tosi pieniä paukuroita ja kutiaa vähän. Haluisin kokeilla uudestaan valkosipulia, mutta en uskalla koska pelkään et sama turvotus alkaa taas. Voisko olla mahdollista että en pistänyt tarpeeks vettä valkosipulin joukkoon, vai mistä?! - siiri
neitonen kirjoitti:
Mulla on kans tuo herpes ja kokeilin valkosipuli hoitoo n. 5vrk tehos kyllä sillon, mutta sit rupes alapää turpoomaan ihan tajuttomasta. Häpyhuulet oli niin paisunu et en pystynyt käveleen juuri lainkaan.. Mistä se mahtoi johtua?
Siitä on pari viikkoo aikaa ja nyt on ilmestynyt tosi pieniä paukuroita ja kutiaa vähän. Haluisin kokeilla uudestaan valkosipulia, mutta en uskalla koska pelkään et sama turvotus alkaa taas. Voisko olla mahdollista että en pistänyt tarpeeks vettä valkosipulin joukkoon, vai mistä?!toi valkosipulihoito? voisiko kukaan valottaa asiaa? Tuntuu että herpes uusiutuu kahden viikon välein...tilanne rasittaa
- painajainen
Itselläni on ollut samainen tauti jo lähes 7 vuotta. Aika ajoin pysyy poissa kuukausiakin, mutta ilmeisen stressaantuvana tyyppinä se kuitenkin uusii mulla melkein joka kuukausi. Hermokipuja oli alussa tosi rajuinakin, ne uskoakseni loppuivat aloitettuani syömään b-vitamiinia päivittäin. Mä olen hyötynyt Zovirax-voiteesta, eihän se estä puhkeamista, mutta lieventää kutinaa ja kirvelyä, ehkä hieman nopeuttaa paranemistakin. Nyt olen syönyt kuukauden Asikloviiria päivittäin, vaan eipä taida auttaa koska on ollu "päällä" kuurinkin aikana. Kuuri kestää puol vuotta.
Itse olen aika väsynyt ja masentunut koko tautiin. Lievästi sanottuna rajoittaa intiimimpää kanssakäymistä.
Tsemppiä sulle ja kaikille "samassa veneessä" oleville!
T:tyhmä tytteli - Venäläinen ruletti
Käytän laventeliöljyä ja bepanthenia rakkulaan. Myös valkosipulia olen kokeillut, kirvelee pirusti. Kokonaan ei ole parantanut, vaan uusii lievänä lähes aina ennen kuukautisia. Tosin sain taudin vasta kesällä 2003 ja elän toivossa, että aktivoitumiset harvenevat ajanmittaan.
Jos pissatessa kirvelee, kannattaa samalla suikuttaa käsisuihkulla vettä, auttaa kummasti.
Tsemppiä vaan kaikille kohtalontovereille, ei anneta tämän taudin vangita meitä kehoomme vaan reippaasti vaan eteenpäin ja muistakaa olla rehellisiä uusille kumppaneille!!- yksi vaan
miten herpes vaikuttaa syntyvään lapseen? Paljon kirjotettaan että siitä saattaa koitua lapselle vaaralliseksi synnytyksessä! Ei ole kerrottu, että millätavalla vaarallinen? Tietäisitkö sä tai osaisiko kukaan muu sanoa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251308
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa289956- 43845
- 33631
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html145623- 38587
- 52551
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244528518Tiesitkös rakas
Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔44501- 107488