9:1 Ja Jumala siunasi Nooan ja hänen poikansa ja sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa.
Raamattu ei kerro, mitä sitten tehdään, kun maa on täysi?
Tarkoittiko Jumala että yksin lestadiolaisten
tulee täyttää maa?
Maa on täysi, joko saa ehkäistä?
18
644
Vastaukset
- Humanistilikka
Luonto ja ympäristö annettiin ihmiselel varjeltavaksi. nyt ihmisen kulutus uhkaa tuhota kaikki. Ihmisen on elettävä entistä kurinalaisemmin ja vastuullisemmin. Suurperhe on ympäristörikos, ja varkaus. Se on lapsenlapsilta varastamista.
1.Mooseksen kirja:
2:15 Ja Herra Jumala otti ihmisen ja pani hänet Eedenin paratiisiin viljelemään ja VARJELEMAAN sitä.
Jumala antoi ihmiselle järjen ja olisi suotavaa, että sitä käytettäisiin.
Yhtälailla emme saisi säädellä eläinten lisääntymistäkään.
Tämä on vähän vaiea asia käsiteltäväksi, kun meistä niin moni on suurperheestä/suurperheellinen.- Humanistilikka
Devoit kirjoitti:
1.Mooseksen kirja:
2:15 Ja Herra Jumala otti ihmisen ja pani hänet Eedenin paratiisiin viljelemään ja VARJELEMAAN sitä.
Jumala antoi ihmiselle järjen ja olisi suotavaa, että sitä käytettäisiin.
Yhtälailla emme saisi säädellä eläinten lisääntymistäkään.
Tämä on vähän vaiea asia käsiteltäväksi, kun meistä niin moni on suurperheestä/suurperheellinen."Tämä on vähän vaiea asia käsiteltäväksi, kun meistä niin moni on suurperheestä/suurperheellinen."
Ymmärrän. Mtta eihän meistä kukaan ole itse valinnut niitä ratkaisuja jotka ovat olleet omien vanhemoien ratkaisuja. Emme me ole vastuussa vanhempiemme valinnoista. Nyt on tämän ja tulevaisuuden asioista kyse. Humanistilikka kirjoitti:
"Tämä on vähän vaiea asia käsiteltäväksi, kun meistä niin moni on suurperheestä/suurperheellinen."
Ymmärrän. Mtta eihän meistä kukaan ole itse valinnut niitä ratkaisuja jotka ovat olleet omien vanhemoien ratkaisuja. Emme me ole vastuussa vanhempiemme valinnoista. Nyt on tämän ja tulevaisuuden asioista kyse.Lisäksi tähän rikosluetteloon voisi lisätä, että
on rikos tehdä lapsia, ellei jokaiselle riitä
rakkautta, aitoa rakkautta ja huomiota, aineellisten tarpeiden lisäksi.
Itse ainakin koin olevani velvollisuuslapsi.- Huoltosuhde
Devoit kirjoitti:
Lisäksi tähän rikosluetteloon voisi lisätä, että
on rikos tehdä lapsia, ellei jokaiselle riitä
rakkautta, aitoa rakkautta ja huomiota, aineellisten tarpeiden lisäksi.
Itse ainakin koin olevani velvollisuuslapsi.Totuus on kuitenkin se, että Suomessa syntyy liian vähän lapsia ja siitä ovat huolissaan hyvin monet tahot.
Huoltosuhde kirjoitti:
Totuus on kuitenkin se, että Suomessa syntyy liian vähän lapsia ja siitä ovat huolissaan hyvin monet tahot.
Keskimäärin2-3 lasta perhettä kohti, takaisi
väestön määrän pysyvyyden tällä tasolla.
Eivät lestadiolaiset yksin pysty tuota ongelmaa ratkaisemaan.- lapsia tarvittaisiin,
Devoit kirjoitti:
Keskimäärin2-3 lasta perhettä kohti, takaisi
väestön määrän pysyvyyden tällä tasolla.
Eivät lestadiolaiset yksin pysty tuota ongelmaa ratkaisemaan.mutta se niin mahlottomasti jurnuttaa ja syvämmelle niin kovasti käy ja on suorastaan rikollista, jos lapsia syntyy vl-perheeseen, kun he haluavat pitää uskon ja hyvän omantunnon.
lapsia tarvittaisiin, kirjoitti:
mutta se niin mahlottomasti jurnuttaa ja syvämmelle niin kovasti käy ja on suorastaan rikollista, jos lapsia syntyy vl-perheeseen, kun he haluavat pitää uskon ja hyvän omantunnon.
Aina sama virsi. Heti tulee nämä barrikadit ja jyrkkä vastakkainasettelu.
Jos lapsien vastaanotto tapahtuu äidin henkeä ja terveyttä uhmaten, niin vaadin vl-johtajien lailliseen edesvastuuseen asettamista.- ihmisiä täynnä.
Huoltosuhde kirjoitti:
Totuus on kuitenkin se, että Suomessa syntyy liian vähän lapsia ja siitä ovat huolissaan hyvin monet tahot.
Kyllä sieltä riittää työntekijöitä ja veronmaksaja tänne, jos vain otetaan.
Nyt on tilanne maailmassa sellainen, että jos halutaan säästää maapalloa niille lastenlapsillekin, ei auta tuijottaa vain oman maan rajojen sisäpuolelle. Yhteinen pikku pallo tämä on, ja kaikki ihmiset samassa laivassa. - tasolla
ihmisiä täynnä. kirjoitti:
Kyllä sieltä riittää työntekijöitä ja veronmaksaja tänne, jos vain otetaan.
Nyt on tilanne maailmassa sellainen, että jos halutaan säästää maapalloa niille lastenlapsillekin, ei auta tuijottaa vain oman maan rajojen sisäpuolelle. Yhteinen pikku pallo tämä on, ja kaikki ihmiset samassa laivassa.Samaa mieltä edellisen kanssa. Suomi on vain pieni osa suurta kokonaisuutta... jokainen lapsi jättää melkoisen ekologisen jalanjäljen. Eli onko suurperheillä varmasti kestovaipat ja kierrätys hanskassa? :)
Jos oman taivaspaikkanne puolesta olette epävarmoja, tehkää toki paljon lapsia (ja pitäkää niistä hyvä huoli). Mutta muuten ei tartte olla huolissaan väestönkehityksestä. Etelässä kompensoidaan meidän puutteet.
- k...
Vielä viitsit kääntää puukkoa haavassa!!!
Tehtyä ei saa tekemättömäksi. - väestötutkija
koska kaikki mahtuisi vielä inarijärven jäälle eikä olis sekään vielä lähimainkaan täysi...
Tiedät itsekin ettei maailma ole vain täysi, vaan meitä on jo ainakin puolet liikaa, Tarvitsisimme tällä kulutuksella jo vähintäin kolme maapalloa.
Voitko kertoa, mikä on tarkoitusperäsi, kun kannatat ekokatastrofia?- edellinen
Devoit kirjoitti:
Tiedät itsekin ettei maailma ole vain täysi, vaan meitä on jo ainakin puolet liikaa, Tarvitsisimme tällä kulutuksella jo vähintäin kolme maapalloa.
Voitko kertoa, mikä on tarkoitusperäsi, kun kannatat ekokatastrofia?Jalanjälkesi on siis näkemyksesi mukaan liian suuri? Jotkut muut ovat ajatelleet samoin, mutta eivät egoistisesti vaatineet että MUIDEN pitää vähetä, että ITSE saisi oikeuden olla olemassa. Etkö näe itsekkyytesti suurta määrää? Miksi annat itsestäsi kuvan toisten tuomarina? Sinäkö olet oikeutettu näkemyksesi mukaan olemaan elossa?
Mikä Sinun tarkoitusperäsi on, kannatatko egokatastrofia, johon olemme menossa? edellinen kirjoitti:
Jalanjälkesi on siis näkemyksesi mukaan liian suuri? Jotkut muut ovat ajatelleet samoin, mutta eivät egoistisesti vaatineet että MUIDEN pitää vähetä, että ITSE saisi oikeuden olla olemassa. Etkö näe itsekkyytesti suurta määrää? Miksi annat itsestäsi kuvan toisten tuomarina? Sinäkö olet oikeutettu näkemyksesi mukaan olemaan elossa?
Mikä Sinun tarkoitusperäsi on, kannatatko egokatastrofia, johon olemme menossa?Elä ja anna toistenkin elää. Eikö olisi
mukavaa, kun lapsenlapsesikin saisi jotain muuta perinnöksi kuin jäteongelman. En ajattele itsekkäästi, vaan sinun lapsenlapsiasi.
- vois helpottaa vähän
snälla lilla tevoitti, ota pari diapamia ja mee pikku päikkäreille!
Päikkäreille? Nythän on yö, vai kirjoitatko amerikasta.
Tarjoa omistasi, tai ei tarvitse, alkaisi nukuttamaan varmaan, voi tulla jotain kivaa vielä täältä.
Hyvää yötä sinulle ja Jeesus myötä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 644365
- 1053485
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj373150Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262608- 452307
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan52079- 221984
- 1921870
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3951542Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91398