Pentu vetäytyy omiin oloihin

eemeli etukeno

Puolivuotias valkoisen paimenkoiran urospentu on alkanut vetäytyä aika paljon omiin oloihinsa.
Se etsii usein oman rauhallisen paikan jonkun toisen huoneen perimmäisestä nurkasta tai päädystä (eli menee mahdollisimman kauas minusta)

Entinen koirani oli aina siellä missä minäkin, jaloissa nukkumassa. Tämä uusi pentu ei. Onko kaikki Ok? Onko omiin oloihin vetäytyminen normaalia? Itse en siitä kärsi millään tavalla, kun muuten tuntuu, että suhde koiraan on ihan hyvä. Tavallaan itse koen että se on ihan OK että se ei ole minusta liian riippuvainen. Se pitää minua mielestäni selvästi johtajanaan. (jopa paremmin kuin entinen koira) Ei pelkää minua, ja luonnollisesti olen kohdellut sitä koko ajan hyvin ja reilusti.

4

1684

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hieman vanhempi

      uros vetäytyy myös omiin oloihinsa, eiköhän se ole ihan normaalia, koirakin haluaa olla välillä rauhassa, minusta ainakin.

    • Janitus

      Itsenäiset ja omatahtoiset pennut ei nukuskele emäntänsä lähellä, nukkuvat sängyn alla, tv:n takana, jossain nurkassa, nukkuu parvekkeella jne..ei ole syytä huoleen vaikka pentu ei aina ole esillä. Eroahdistuneet talsii jatkuvasti ihmisten kannoilla sisälläkin.

    • mitään ongelmaa on

      Meillä on 8kk saksanpaimenkoirauros, ja sekin vetäytyy ajoittain omiin oloihinsa.

      Jos teen jotain hommia jossain huoneessa, koira saattaa tuntikausia viettää omissa oloissaan toisessa huoneessa nukkuen, luuta järsien, leikkien...

      Ja minusta se on ihan vapauttavaa, kun koiran kanssa on saanut touhuta riittämiin pentuajoista lähtien...

      Ja välillä on taas aikoja, että koira tulee nukkumaan vähintäänkin näköetäisyydelle minusta, tai kokonaan samaan huoneeseen, esim. tämän atk-tuolin taakse, että kiireellä ylös pompatessa ja kävelemään lähtiessä siihen olen monesti kompastunut =)

    • Anonyymi

      Onpas vanha lanka, mutta.

      Onko uroksen, luovutisikäisen, omiin oloihin vetäytyminen ja väsymys normaalia pienellä sekarodulla?

      Pentu sosiaalinen ja iloinen, toisaalta nauttii kovasti läheisyydestä. Madotukset ok.

      Eikö uros olekaan altis valppauteen, kuten olen tähän asti havaintoja tehnyt, voiko olla jokin neurologinen ongelma?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1690
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1329
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1132
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1075
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1045
    8. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      6
      1023
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      5
      1009
    Aihe