Cd:t vai vinyylit?

outo

Mites te muut fanit,omistatteko Queen-levyjä cd vai vinyylimuodossa? Pakko myöntää että vinyyleissä kannet pääsee oikeuksiinsa, ja soundikin on aivan erilainen. En kyllä osaa sanoa kumpi kuulostaa hienommalta. Mitä mieltä muut on? :) Itse en vielä ole saanut vinyyleitä ostettua.

27

1291

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bad Co,

Ainakin omasta puolesta voin sanoa sen, että vinyyleiden viehätys on kyllä enemmän muualla, kuin paremmissa soundeissa. Hieman erilaiselta musa toki vinyylisoittimessta kuullostaa, muttei voi sanoa, että se laadukkaampaa olisi. Vinyylit ovat mielestäni enemmeänkin keräilyjoiden ja retrofiilistelijöiden herkkua. Ei vinyylejä ihan noin vaan tule ostettua, jos toisena vaihtoehtona ovat CD:t ja niiden käytön helppous. Tosin eipä mene varmastikaan kauan, kun tässä digitalisoituvassa yhteiskunnassa myös CD:t poistuvat pikkuhiljaa markkinoilta ja muuttuvat ajan kuluessa samanlaiseksi kulttituotteeksi, kuin vinyylit ovat tänäpäivänä.

• ....

"Tosin eipä mene varmastikaan kauan, kun tässä digitalisoituvassa yhteiskunnassa myös CD:t poistuvat pikkuhiljaa markkinoilta ja muuttuvat ajan kuluessa samanlaiseksi kulttituotteeksi, kuin vinyylit ovat tänäpäivänä."

...tuohon nyt kuitenkin aika kauan vielä mene, sillä eiväthän todelliset musankuuntelijat varmaankaan halua ostaa musaa vain netistä mp3-muodossa. Kai ihmiset vielä sentään haluavat ostaa levyjä.

• Vanha-Narkkari

Jos sanoo olevansa jonkin vanhan yhtyeen fani, siis semmoisen yhtyeen joka on vinyyli ja c-kasetti aikakaudelta, niin onhan se nyt perkele sanomattakin selvää, että tämän yhtyeen vinyyli-levyt tulee ostaa. Mieluiten originaalina ensimmäisenä painoksena. Ainakaan minulle millään uusintapainoksilla ei ole mitään arvoa. Näin se vaan on, mutta MP3-sukupolven kakaroiden on tätä vaikea ymmärtää.

• .....

jossain ostettavissa vinyylejä?? Siis muuallakin kuin divareissa, ihan uutena??

• aapo63
        ..... kirjoitti:

jossain ostettavissa vinyylejä?? Siis muuallakin kuin divareissa, ihan uutena??

Kyllä on uusia vinyyleitä myytävänä ja koko ajan tulee lisää.
        Paras valikoima löytynee Levykauppa Äx:stä (www.levykauppax.fi) näin Kuopion näkökulmasta.
        Hesassa on enemmänkin.

• Soul Brother

"Jos sanoo olevansa jonkin vanhan yhtyeen fani, siis semmoisen yhtyeen joka on vinyyli ja c-kasetti aikakaudelta, niin onhan se nyt perkele sanomattakin selvää, että tämän yhtyeen vinyyli-levyt tulee ostaa. Mieluiten originaalina ensimmäisenä painoksena."

Onko siis faniuden määritelmä se, että omistaa kasan vinyylikrääsää, jolla ei tee yhtään mitään?? Miksi ihmeessä tällainen omistajuussuhde määrittelisi faniuden? Eikö sellainen tyyppi ole fani, joka nauttii päivittäisen Queen-annoksensa MP3-muodossa?

Itsellä on kyllä kaikki vinyylit Queen Rocksiin asti, mutta eipä niitä tule juurikaan kuunneltua. CD:t soivat kuitenkin edelleen varsin usein soittimessa ja Queenin musan hienoin piirre on mielestäni se, että samoja levyjä jaksaa kuunnella vuosi toisensa perään niihin kyllästymättä.

• HotSpace
        Soul Brother kirjoitti:

"Jos sanoo olevansa jonkin vanhan yhtyeen fani, siis semmoisen yhtyeen joka on vinyyli ja c-kasetti aikakaudelta, niin onhan se nyt perkele sanomattakin selvää, että tämän yhtyeen vinyyli-levyt tulee ostaa. Mieluiten originaalina ensimmäisenä painoksena."

Onko siis faniuden määritelmä se, että omistaa kasan vinyylikrääsää, jolla ei tee yhtään mitään?? Miksi ihmeessä tällainen omistajuussuhde määrittelisi faniuden? Eikö sellainen tyyppi ole fani, joka nauttii päivittäisen Queen-annoksensa MP3-muodossa?

Itsellä on kyllä kaikki vinyylit Queen Rocksiin asti, mutta eipä niitä tule juurikaan kuunneltua. CD:t soivat kuitenkin edelleen varsin usein soittimessa ja Queenin musan hienoin piirre on mielestäni se, että samoja levyjä jaksaa kuunnella vuosi toisensa perään niihin kyllästymättä.

"Onko siis faniuden määritelmä se, että omistaa kasan vinyylikrääsää, jolla ei tee yhtään mitään?? Miksi ihmeessä tällainen omistajuussuhde määrittelisi faniuden? Eikö sellainen tyyppi ole fani, joka nauttii päivittäisen Queen-annoksensa MP3-muodossa?"

Toisaalta, jos sattuu lukemaan viestin kirjoittajan nimimerkin, voi siihen hiukan varauksella suhtautua.

• Vanha-Narkkari
        Soul Brother kirjoitti:

Jos kehtaa väittää että on jonkin bändin fani, niin silloin luulisi olevan valmis myös maksamaan heidän musiikistaan ja levyistään, eikä warettamaan heidän kaikki levynsä laittomasti vertaisverkoista. Tuleehan se toki halvaksi mennä sieltä mistä aita on matalin, mutta kyllä todellinen fani OSTAA yhtyeen musiikin.

Nykyisinhän toki pystyy myös netistä ihan laillisesti ostamaan biisejä ja levyjä, jolloin ne ladataan koneelle. Mutta eihän se perkele ole mikään oikea levy, vaan tiedostoja...

• Soul Brother
        Vanha-Narkkari kirjoitti:

Jos kehtaa väittää että on jonkin bändin fani, niin silloin luulisi olevan valmis myös maksamaan heidän musiikistaan ja levyistään, eikä warettamaan heidän kaikki levynsä laittomasti vertaisverkoista. Tuleehan se toki halvaksi mennä sieltä mistä aita on matalin, mutta kyllä todellinen fani OSTAA yhtyeen musiikin.

Nykyisinhän toki pystyy myös netistä ihan laillisesti ostamaan biisejä ja levyjä, jolloin ne ladataan koneelle. Mutta eihän se perkele ole mikään oikea levy, vaan tiedostoja...

"Mutta eihän se perkele ole mikään oikea levy, vaan tiedostoja..."

Itsekin saan kicksini siitä, kun levyä saa käsissä hypistellä, kansitaidetta ihastella ja "thanks to"-krediittejä lueskella, mutta jos joku toinen nauttii siitä, että saa kuunnella biisit MP3-soittimestaan, niin mikä minä olen hänen mieltymyksiään/faniuttaan arvostelemaan...

• Jazz...

Itselläni löytyy kaikki LP-julkaisut The Miracleen asti. Sen jälkeen cd-puoli vei täysin mukanaan ja Queen-cd:t on tullut hankittua jokainen kolmeen kertaan... euroopa-jenkki-japsi-painokset.

Omilla "hifi-korvillani" voin todella kehua japanilaisia cd-remastereita. En meinannut itsekään uskoa ennen kuin kuulin, mutta ne ovat todella parempia uudelleenmasteroimaan kuin britit tai jenkit. Suosittelen :)

• ...

mutta ei kuunneltavaksi.

Vaatekaapin perällä on tällä hetkellä täysi sarja Queenin englantilaisia albumeita, sekä puolen metrin pino 7" singlejä.

12" singleistä sen sijaan luovuin jo viitisen vuotta sitten, ja näissähän olisi se paras soundi ollut jos niitä olisi joskus kuunnellut!

• Soul Brother

"Vaatekaapin perällä on tällä hetkellä täysi sarja Queenin englantilaisia albumeita, sekä puolen metrin pino 7" singlejä."

Älä laita niitä pinoon. Ne menee piloille ajan myötä. Siisti rivi vie enemmän arvokasta lattiapinta-alaa, mutta kunto & jälleenmyyntiarvo säilyy paremmin.

• ...
        Soul Brother kirjoitti:

"Vaatekaapin perällä on tällä hetkellä täysi sarja Queenin englantilaisia albumeita, sekä puolen metrin pino 7" singlejä."

Älä laita niitä pinoon. Ne menee piloille ajan myötä. Siisti rivi vie enemmän arvokasta lattiapinta-alaa, mutta kunto & jälleenmyyntiarvo säilyy paremmin.

Tuota puolen metrin pinoe ei ole tarkoitus ottaa ihan kirjaimellisesti, vaan enemmänkin se kuvaa sitä ettei minulla ole tuosta kasasta sen tarkempaa tietoa.

12" levyistä olen kyllä sen sijaan kuullut useinkin sanottavan että levyt säilyisivät parempina (ja suorempina) nimenomaan pienissä pinoissa rivien sijasta...

• Vanha-Narkkari
        ... kirjoitti:

Tuota puolen metrin pinoe ei ole tarkoitus ottaa ihan kirjaimellisesti, vaan enemmänkin se kuvaa sitä ettei minulla ole tuosta kasasta sen tarkempaa tietoa.

12" levyistä olen kyllä sen sijaan kuullut useinkin sanottavan että levyt säilyisivät parempina (ja suorempina) nimenomaan pienissä pinoissa rivien sijasta...

"12" levyistä olen kyllä sen sijaan kuullut useinkin sanottavan että levyt säilyisivät parempina (ja suorempina) nimenomaan pienissä pinoissa rivien sijasta..."

Tuo ei todellakaan pidä paikkaansa. Parhaassa kunnossa älppärit säilyvät kun niitä pitää pystyasennossa riveissä. Itsellä on monta sellaista kiekkoa, jotka ovat kärsineet kun nuorempana pidin niitä väärin, eli siis juuri kasoissa.

• Vanha-Narkkari

"12" levyistä olen kyllä sen sijaan kuullut useinkin sanottavan että levyt säilyisivät parempina (ja suorempina) nimenomaan pienissä pinoissa rivien sijasta..."

Tuo ei todellakaan pidä paikkaansa. Parhaassa kunnossa älppärit säilyvät kun niitä pitää pystyasennossa riveissä. Itsellä on monta sellaista kiekkoa, jotka ovat kärsineet kun nuorempana pidin niitä väärin, eli siis juuri kasoissa.

Ja vielä sen verran, että jos levyjä säilyttää kasoissa niin kansiin tulee ajan myötä armotonta ring wearia...

• Vinyylifani

Ja vielä sen verran, että jos levyjä säilyttää kasoissa niin kansiin tulee ajan myötä armotonta ring wearia...

Soundi on parempi, visuaalisuus hakkaa 10-0, tunnelma vinyyli- eli LP-levyn kohdalla täysin eri luokkaa kaikin tavoin..

LP on vain ykkösformaatti, hakkaa mennen tullen niin CD:n kuin kasetinkin. Jos kuuntelee 70-luvun musaa, niin ehdottomasti vinyylit hankintaan. Vanha-Narkkari on aivan oikeassa!

CD-aikakausi alkoi todella vuonna 1985, vaikka sitäkin ennen oli toki CD-formaatissa albumeita julkaistu. (Aivan eka tais olla ABBAN Visitors vuodelta 1981). Hiljalleen kasarin puolivälistä eteenpäin CD yleistyi, mutta eihän se nyt hetkessä tokikaan käynyt, ja koko kasarin ajan tuli vielä vinyylejäkin lähes kaikista levyistä.

• Sammy who was low
        Vinyylifani kirjoitti:

Soundi on parempi, visuaalisuus hakkaa 10-0, tunnelma vinyyli- eli LP-levyn kohdalla täysin eri luokkaa kaikin tavoin..

LP on vain ykkösformaatti, hakkaa mennen tullen niin CD:n kuin kasetinkin. Jos kuuntelee 70-luvun musaa, niin ehdottomasti vinyylit hankintaan. Vanha-Narkkari on aivan oikeassa!

CD-aikakausi alkoi todella vuonna 1985, vaikka sitäkin ennen oli toki CD-formaatissa albumeita julkaistu. (Aivan eka tais olla ABBAN Visitors vuodelta 1981). Hiljalleen kasarin puolivälistä eteenpäin CD yleistyi, mutta eihän se nyt hetkessä tokikaan käynyt, ja koko kasarin ajan tuli vielä vinyylejäkin lähes kaikista levyistä.

"Aivan eka tais olla ABBAN Visitors vuodelta 1981"

Totta! Kyseinen levy on ensimmäinen CD:nä julkaistu levy ja alunperin vuodelta 1981. Itse CD julkaistiin kuitenkin vasta kahta vuotta myöhemmin vuonna 1983.

Queenin ensimmäinen CD:nä julkaistu levy taitaa olla A Kind Of Magic, The Works ja sitä vanhemmat julkaistiin CD:inä vasta myöhemmin. Korjatkaa jos olen väärässä.

• Vinyylifani
        Sammy who was low kirjoitti:

Totta! Kyseinen levy on ensimmäinen CD:nä julkaistu levy ja alunperin vuodelta 1981. Itse CD julkaistiin kuitenkin vasta kahta vuotta myöhemmin vuonna 1983.

Queenin ensimmäinen CD:nä julkaistu levy taitaa olla A Kind Of Magic, The Works ja sitä vanhemmat julkaistiin CD:inä vasta myöhemmin. Korjatkaa jos olen väärässä.

ja muuten kannattaa Abbankin levyt hankkia LP:NÄ!

• ...
        Sammy who was low kirjoitti:

Eiköhän se ensimmäinen Queenin cd-levy kuitenkin ollut Amerikassa julkaistu The Game, ja tämä tapahtui n. 1983.

Ensimmäinen suoraan cd:lle ilmestynyt albumi oli toki tuo A Kind Of Magic, koska vuonna 1986 julkaistiin koko siihenastinen tuotanto Euroopassa cd:llä. (Ja näitä samoja alkuperäisiä vuoden 1986 painoksia löytyi kaupasta uutena vielä 90-luvun alkupuolella kun itse ostelin levyjä Helsingistä!)

• Jazz...
        ... kirjoitti:

Eiköhän se ensimmäinen Queenin cd-levy kuitenkin ollut Amerikassa julkaistu The Game, ja tämä tapahtui n. 1983.

Ensimmäinen suoraan cd:lle ilmestynyt albumi oli toki tuo A Kind Of Magic, koska vuonna 1986 julkaistiin koko siihenastinen tuotanto Euroopassa cd:llä. (Ja näitä samoja alkuperäisiä vuoden 1986 painoksia löytyi kaupasta uutena vielä 90-luvun alkupuolella kun itse ostelin levyjä Helsingistä!)

"Eiköhän se ensimmäinen Queenin cd-levy kuitenkin ollut Amerikassa julkaistu The Game, ja tämä tapahtui n. 1983."

Minä luulin että Queenin katalogi julkaistiin USA:ssa cd:nä vasta Hollywood-recordsin toimesta 1991? Queenhän vaihtoi levy-yhtiötä USA:ssa 1983 Elektralta -> Capitolille ja kummaltakaan yhtiöltä en ole löytänyt jenkkijulkaisua "The Gamesta"?

Siinä Sammy oli oikeassa että "A Kind Of Magic" oli ensimmäinen Queen-julkaisu suoraan myös cd:lle kesäkuussa 1986 ja loppu katalogi tuli ulos marraskuussa samana vuonna.

• ...
        Jazz... kirjoitti:

"Eiköhän se ensimmäinen Queenin cd-levy kuitenkin ollut Amerikassa julkaistu The Game, ja tämä tapahtui n. 1983."

Minä luulin että Queenin katalogi julkaistiin USA:ssa cd:nä vasta Hollywood-recordsin toimesta 1991? Queenhän vaihtoi levy-yhtiötä USA:ssa 1983 Elektralta -> Capitolille ja kummaltakaan yhtiöltä en ole löytänyt jenkkijulkaisua "The Gamesta"?

Siinä Sammy oli oikeassa että "A Kind Of Magic" oli ensimmäinen Queen-julkaisu suoraan myös cd:lle kesäkuussa 1986 ja loppu katalogi tuli ulos marraskuussa samana vuonna.

Tämähän on toki asia josta ei voi olla 100% varma ellei levyä ole itse ostanut 25 vuotta sitten, mutta nän on virallisesti ilmoitettu, ja tämä levy (Queenin menestynein Amerikassa) olisi juuri se oikea julkaisu ensimmäiseksi cd:ksi.

Capitolin julkaisuja kyllä löytyy eBaysta esim. Miraclen ajoilta, joten kyllä niitä on ennen vuotta 1991 ilmestynyt ainakin. ;)

• Jazz...
        ... kirjoitti:

Tämähän on toki asia josta ei voi olla 100% varma ellei levyä ole itse ostanut 25 vuotta sitten, mutta nän on virallisesti ilmoitettu, ja tämä levy (Queenin menestynein Amerikassa) olisi juuri se oikea julkaisu ensimmäiseksi cd:ksi.

Capitolin julkaisuja kyllä löytyy eBaysta esim. Miraclen ajoilta, joten kyllä niitä on ennen vuotta 1991 ilmestynyt ainakin. ;)

"Tämähän on toki asia josta ei voi olla 100% varma ellei levyä ole itse ostanut 25 vuotta sitten, mutta nän on virallisesti ilmoitettu, ja tämä levy (Queenin menestynein Amerikassa) olisi juuri se oikea julkaisu ensimmäiseksi cd:ksi."

Joo, näin väittää QOL vaikka ei kerrokaan että missä ensimmäinen cd-versio olisi julkaistu. Tähän samaan huhuun olen myös törmännyt ja kun sen esitit niin ajattelin varmistaa... :)

"The Gamen" voi väittää olevan listamenstyksellään sen menestyneimmän levyn USA:ssa mutta myyntimäärillä mitattuna "News Of The World" on tasoissa (yli 4 miljoonaa vuonna 2002, molemmat saivat nelinkertaista platinaa samaan aikaan) ja "Greatest Hits" huitelee 8 miljoonan rajan ylittäneenä kärjessä (vuonna 2006).

"Capitolin julkaisuja kyllä löytyy eBaysta esim. Miraclen ajoilta, joten kyllä niitä on ennen vuotta 1991 ilmestynyt ainakin."

"The Miracle" minullakin löytyy Capitolin painoksena, mutta kun puhutaan koko katalogista niin se tuli ulos 1991. Sitä ennen jenkit joutuivat luultavasti tilailemaan Queen-cd:nsä pääosin importteina Euroopasta.

• ...
        Jazz... kirjoitti:

"Tämähän on toki asia josta ei voi olla 100% varma ellei levyä ole itse ostanut 25 vuotta sitten, mutta nän on virallisesti ilmoitettu, ja tämä levy (Queenin menestynein Amerikassa) olisi juuri se oikea julkaisu ensimmäiseksi cd:ksi."

Joo, näin väittää QOL vaikka ei kerrokaan että missä ensimmäinen cd-versio olisi julkaistu. Tähän samaan huhuun olen myös törmännyt ja kun sen esitit niin ajattelin varmistaa... :)

"The Gamen" voi väittää olevan listamenstyksellään sen menestyneimmän levyn USA:ssa mutta myyntimäärillä mitattuna "News Of The World" on tasoissa (yli 4 miljoonaa vuonna 2002, molemmat saivat nelinkertaista platinaa samaan aikaan) ja "Greatest Hits" huitelee 8 miljoonan rajan ylittäneenä kärjessä (vuonna 2006).

"Capitolin julkaisuja kyllä löytyy eBaysta esim. Miraclen ajoilta, joten kyllä niitä on ennen vuotta 1991 ilmestynyt ainakin."

"The Miracle" minullakin löytyy Capitolin painoksena, mutta kun puhutaan koko katalogista niin se tuli ulos 1991. Sitä ennen jenkit joutuivat luultavasti tilailemaan Queen-cd:nsä pääosin importteina Euroopasta.

"Luultavasti joutuivat tilaamaan", heh heh...

Mielenkiintoisena kuriositeettina voisi mainita että 80-luvun alkupään levyistä kuten Gamestä ja Greatest Hitsistä löytyy kyllä ainakin Saksassa painettuja Elektran versioita...

Olisikohan mahdollista että nämä nimenomaiset levyt olisivat ne Amerikan markkinoille tehdyt ensimmäiset cdt?

http://www.keithhirsch.com/cd-gallery/target-cds-q-t

• Jazz...
        ... kirjoitti:

"Luultavasti joutuivat tilaamaan", heh heh...

Mielenkiintoisena kuriositeettina voisi mainita että 80-luvun alkupään levyistä kuten Gamestä ja Greatest Hitsistä löytyy kyllä ainakin Saksassa painettuja Elektran versioita...

Olisikohan mahdollista että nämä nimenomaiset levyt olisivat ne Amerikan markkinoille tehdyt ensimmäiset cdt?

http://www.keithhirsch.com/cd-gallery/target-cds-q-t

"Luultavasti joutuivat tilaamaan", heh heh..."

Ennen kuin tikahdut nauruusi niin lueppas jenkkien keskustelupalstalta että Queenin katalogin osalta asia oli juuri niin kuin sanoin :)

http://www.stevehoffman.tv/forums/archive/index.php/t-48887.html

"Mielenkiintoisena kuriositeettina voisi mainita että 80-luvun alkupään levyistä kuten Gamestä ja Greatest Hitsistä löytyy kyllä ainakin Saksassa painettuja Elektran versioita..."

Olet oikeassa. "GH", "NOTW" ja "TG" on näemmä kaikki julkaistu Elektran toimesta vuonna 1983 cd-versioina (made in West Germany), mutta kuten linkittämältäni palstalta varmaan luit olivat ne aika harvinaisia...

"Olisikohan mahdollista että nämä nimenomaiset levyt olisivat ne Amerikan markkinoille tehdyt ensimmäiset cdt?"

Näyttäisi siltä, kiitos linkityksestä :)

• ...
        Jazz... kirjoitti:

"Luultavasti joutuivat tilaamaan", heh heh..."

Ennen kuin tikahdut nauruusi niin lueppas jenkkien keskustelupalstalta että Queenin katalogin osalta asia oli juuri niin kuin sanoin :)

http://www.stevehoffman.tv/forums/archive/index.php/t-48887.html

"Mielenkiintoisena kuriositeettina voisi mainita että 80-luvun alkupään levyistä kuten Gamestä ja Greatest Hitsistä löytyy kyllä ainakin Saksassa painettuja Elektran versioita..."

Olet oikeassa. "GH", "NOTW" ja "TG" on näemmä kaikki julkaistu Elektran toimesta vuonna 1983 cd-versioina (made in West Germany), mutta kuten linkittämältäni palstalta varmaan luit olivat ne aika harvinaisia...

"Olisikohan mahdollista että nämä nimenomaiset levyt olisivat ne Amerikan markkinoille tehdyt ensimmäiset cdt?"

Näyttäisi siltä, kiitos linkityksestä :)

Kaikkein eniten myyneet levyt ON siis julkaistu Amerikan markkinoille 80-luvun alussa monta vuotta ennen EMI:n sarjaa, olipa niitä sitten painettu kuinka vähän hyvänsä.

Keskustelu lienee loppuun käsitelty? ;)

• Jazz...
        ... kirjoitti:

Kaikkein eniten myyneet levyt ON siis julkaistu Amerikan markkinoille 80-luvun alussa monta vuotta ennen EMI:n sarjaa, olipa niitä sitten painettu kuinka vähän hyvänsä.

Keskustelu lienee loppuun käsitelty? ;)

Ja olet ilmeisesti samaa mieltä siitä että jenkit todellakin joutuivat tilamaan suurimman osan Queen-katalogin cd:stä Eurooppa-importteina ennen vuotta 1991.

Selväksihän tämä julkaisuaikataulu tässä tulikin, kiitos vielä tuosta linkityksestäsi :)

• SÄILYTTÄÄ

erillisissä pvc tai paperipusseissa jottei kuvakansiin tulisi kulumia ("ring wearia")

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      132
      3787
    2. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      85
      1885
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1731
    4. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1402
    5. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      123
      1264
    6. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      95
      1251
    7. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      35
      1209
    8. Nainen olet valoni pimeässä

valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      69
      1134
    9. Mitä toivot

Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      68
      1014
    10. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      102
      985
    Aihe