Mahtoikohan kukaan muu saada Silja Linelta lahjakortin tunnuksella VIP XMAX varustettuna? Lahjakortti on voimassa joulukuun ja tammikuun lähdöillä (paitsi muutama päivä). Kävin tänään läpi kaikki joulukuun ja tammikuun päivät eikä kahteen kuukauteen löytynyt ainoatakaan lahjakorttihintaista risteilyä. Huijausta ja suurta sellaista, sanon minä.
Viking Line sentään pitää mitä lupaa ja jos kaikki Vikin Linen ilmoittamat tarjoushytit on varattu sen näkee koneelta. Mielestäni se on reilua mutta tämä Siljan tempaus taitaakin olla todellinen feikkitempaus. osoittaapa vaan miksi koko yhtiöllä menee niin heikosta ja miksi se heiluu konkurssin partaala. Murrrr... Onneksi Viikkariin voi luottaa!!
Silja Linen huijaus lahjakortti-risteilyt
65
11053
Vastaukset
- tapausta, mutta
...se nyt joka tapauksessa on varmaa, että omistajavaihdoksen jälkeen en edes pyssyllä uhaten astu Tallink-Siljan aluksille. On hirvittävän sääli, miten hienosti hoidettu yrityskuva on romuttunut pienen ajan sisällä. Mutta se nyt oli ennakoitavissa. Virolaisella henkilökunnalla, jota siellä lisääntyvässä määrin käytetään on pitkä matka siihen palvelukulttuuriin, johon Siljan aikana opittiin.
Viikkarille tuo yrityskauppa on ollut todellinen onnenpotku. Viimeksi käydessämme palvelu oli loistavaa, ruoka Californian teemaviikoilla oli erittäin hyvää, kaikki toimi. Ja matkustajamäärät kasvavat. Ansaitusti.- ----
Yhdelläkään SILJAN laivalla ei ole virolaista henkilökuntaa(ehkä muutama hyttisiivooja), pääasiassa ruotsalaista ja suomalaista, kuten on aina ollutkin!! Tallinnan laivat on sitten asia erikseen..
- Ville-Viikinki
---- kirjoitti:
Yhdelläkään SILJAN laivalla ei ole virolaista henkilökuntaa(ehkä muutama hyttisiivooja), pääasiassa ruotsalaista ja suomalaista, kuten on aina ollutkin!! Tallinnan laivat on sitten asia erikseen..
Silja?? Tietääkseni se on ollut itäeurooppalaista Tallink-laatua jo kesästä 2006 saakka. Joskus ennen oli suomalainen Silja Line, joka tarjosi laadukasta matkustusta.
- jaksat?
Ville-Viikinki kirjoitti:
Silja?? Tietääkseni se on ollut itäeurooppalaista Tallink-laatua jo kesästä 2006 saakka. Joskus ennen oli suomalainen Silja Line, joka tarjosi laadukasta matkustusta.
Hanki elämä.
- Ville-Viikinki
jaksat? kirjoitti:
Hanki elämä.
sitä hankea riittänyt täällä Turussakin viime päivinä... :-)
- VIP XMAS
kyseessä, ainakin sellaisella koodilla löytyy
paikkoja vaikka kuinka?- ???===
tuo lahjakortti on saatu?
- kirjoittaa oikein
VIP XMAS niin saattaa joku hytti löytyäkin...
- Nimetön
opettele käyttämään nettiä..itkupilli
- tällinksiljalla ei viihdy,
annathan hyvän kuvan kyseisen varustamon asiakaskunnasta.
Sivistystasossasi on korjaamisen varaa, samoin käytöksessäsi!
- jo varattuna
itse varasin matkan siljan lahjakortilla eilen.
- make
Me varasimme myös heti kun saimme lahjakortin joskus marraskuussa, kyllähän noita matkoja baltic princesille ainakin löytyi,melki joka päivä.
- ennekuin lauot päättömyyksiä
Siinähän nuo tärkeimmät jo tulivatkin. Itse selasin tänään ko. lahjakortin (XMAS, ei xmax)voimassaoloajan läpi ja lähestulkoon joka päivälle paikkoja löytyi. Muutama viikonloppulähtö esimerkiksi Helsinki-Tukholma-Helsinki -reitille ja vastaavasti Tallinnaan oli varattuja (yllättäen kun tuhannet varaavat ilmaismatkojaan samaan aikaan) mutta yleisesti ottaen saatavuus on hyvä.
Ethän viitsi syyttää varustamoa, mikäli et itse osaa käyttää tietokonetta. Ja muista, että aina voit kääntyä esim. puhelinmyynnin puoleen mikäli et itsenäisesti matkaa osaa varata.- Ville-Viikinki
tulee siinä ilmaismatkaan hintaa, jos Tallinksiljan puhelinmyyntiin joutuu soittelemaan. Ainakin oma kokemukseni on, että vähintään kolme soittoa (á 1,64€ pvm) siinä aina tarvitaan...
- ihan vaan
tulee siinä ilmaismatkaan hintaa, jos Tallinksiljan puhelinmyyntiin joutuu soittelemaan. Ainakin oma kokemukseni on, että vähintään kolme soittoa (á 1,64€ pvm) siinä aina tarvitaan...
Osaatko Ville keroa Viikkarin puhelinmyynnin hintoja? Ja ainahan toki voi opetella online-varausjärjestelmiä käyttämäänjo on pikkurahasta puutetta.
- kaksi soittoa... :)
Minä pääsen nykyään keskimäärin kahdella soitolla. :) Ensin teen varauksen, josta tietysti pyydän vahvistuksen sähköpostiin (se tulee nykyään hyvin perille, kun ottavat osoitteen kanta-asiakastiedoista, eikä sitä joudu enää joka kerta tavaamaan hoonosoomi-virkailijalle). Sitten soitan tehdäkseni ne muutokset, jotka siinä kumminkin on mennyt pieleen virkailijan huolimattomuuden vuoksi (viimeksi oli lähtöpäivä pielessä, onneksi myös oikealle päivälle oli edelleen paikkoja), ja taas vahvistus sähköpostiin. Sähköpostin tietysti tulostan lähtöselvitystä varten mukaani siinä kuin maksukuitinkin, jotta on mustaa valkoisella, jos vielä viime hetkellä on tullut mokia. On-line-varauksia en harrasta, koska siinä ei voi tehdä esim. hytin sijaintitoivomuksia.
- laivalla...
kaksi soittoa... :) kirjoitti:
Minä pääsen nykyään keskimäärin kahdella soitolla. :) Ensin teen varauksen, josta tietysti pyydän vahvistuksen sähköpostiin (se tulee nykyään hyvin perille, kun ottavat osoitteen kanta-asiakastiedoista, eikä sitä joudu enää joka kerta tavaamaan hoonosoomi-virkailijalle). Sitten soitan tehdäkseni ne muutokset, jotka siinä kumminkin on mennyt pieleen virkailijan huolimattomuuden vuoksi (viimeksi oli lähtöpäivä pielessä, onneksi myös oikealle päivälle oli edelleen paikkoja), ja taas vahvistus sähköpostiin. Sähköpostin tietysti tulostan lähtöselvitystä varten mukaani siinä kuin maksukuitinkin, jotta on mustaa valkoisella, jos vielä viime hetkellä on tullut mokia. On-line-varauksia en harrasta, koska siinä ei voi tehdä esim. hytin sijaintitoivomuksia.
noin 5-6 kertaa vuodessa, ja meillä riittää kyllä aina yksi soitto per reissu. On sitten vastannut hoono soomi tai ihan suomalainen niin aina ovat olleet tiedot oikein. On tainnut meillä käydä sitten vaan hyvä tuuri... :)
- kertasoitto riittää.
laivalla... kirjoitti:
noin 5-6 kertaa vuodessa, ja meillä riittää kyllä aina yksi soitto per reissu. On sitten vastannut hoono soomi tai ihan suomalainen niin aina ovat olleet tiedot oikein. On tainnut meillä käydä sitten vaan hyvä tuuri... :)
Risteilemme useita kertoja vuodessa, esim. tänä vuonna tulee kuusi kertaa. Aina Tallinksiljalla Ruotsii. Joskus varaamme netissä, joskus puhelimitse (ilmaisnumerosta toki), mutta koskaan ei ole tarvinut korjata tietoja jälkikäteen.
- ei valittamista
kertasoitto riittää. kirjoitti:
Risteilemme useita kertoja vuodessa, esim. tänä vuonna tulee kuusi kertaa. Aina Tallinksiljalla Ruotsii. Joskus varaamme netissä, joskus puhelimitse (ilmaisnumerosta toki), mutta koskaan ei ole tarvinut korjata tietoja jälkikäteen.
Emmepä mekään yhtä soittoa enempää tarvita, jos matkaa ei jouduta perumaan/siirtämään.
Olisiko peiliin katsomisen paikka, jos varaukset ei onnistu. Ja joka kerta olen "hoonosoomi" puheenkin ymmärtänyt. Toisten täytyy vain valittaa muodon vuoksi. - osaa,
hoitaa asioitasi kerralla ja miksi yleistät omat kokemuksesi? Sinun kokemuksesi eroavat yleensäkin aika paljon suurimman osan kokemuksista, koska sinulla on pakkomielle.
ps. Tulipa mahtava klubitarjous Viking Lineltä joululahjan muodossa... Ei voi kun nauraa, kun laittaa vip goldin viereen ja miettii, kummanko valitsee. - on maksanut
osaa, kirjoitti:
hoitaa asioitasi kerralla ja miksi yleistät omat kokemuksesi? Sinun kokemuksesi eroavat yleensäkin aika paljon suurimman osan kokemuksista, koska sinulla on pakkomielle.
ps. Tulipa mahtava klubitarjous Viking Lineltä joululahjan muodossa... Ei voi kun nauraa, kun laittaa vip goldin viereen ja miettii, kummanko valitsee.sulle?
- kahdesti soittava
ei valittamista kirjoitti:
Emmepä mekään yhtä soittoa enempää tarvita, jos matkaa ei jouduta perumaan/siirtämään.
Olisiko peiliin katsomisen paikka, jos varaukset ei onnistu. Ja joka kerta olen "hoonosoomi" puheenkin ymmärtänyt. Toisten täytyy vain valittaa muodon vuoksi.Jos minun viestiini viittasit, kun hoonosoomi-ilmausta käytit, niin miten on itselläsi suomenkielen kanssa? En väittänyt, ettenkö ymmärtäisi heikäläistä virkailijaa. Minä sanoin, ettei hoonosoomi-virkailija saanut yleensä selvää meikäläisestä sähköpostiosoitteesta. Yhteen aikaan jostain syystä sitä aina kysyttiin sen sijaan, että nykyään lähettävät suoraan asiakastiedoissa olevaan osoitteeseen. Siinä ensin tavattiin nimeä, odoteltiin sähköpostia, jota ei tullut vaikka se oli "juu juu, oikein on" vakuutettu kirjoitetun. Ja sitten soitettiin ja taas tavattiin.
Ethän se vain ole sinä, joka valittaa muista täällä vain muodon vuoksi? Oma viimeisin varauskokemukseni: "saisinko hytin x-päivälle Serenadelle", vahvistuksessa y-päivä Symphonyllä (väärän laivan olisi luullut viimeistään herättävän kuuntelemaan asiakasta). Ja ihan oli suomityttö sillä kerralla virkailijana. Laatuluokan palvelua vaiko muodon vuoksi valittamista? - vain silver
osaa, kirjoitti:
ps. Tulipa mahtava klubitarjous Viking Lineltä joululahjan muodossa... Ei voi kun nauraa, kun laittaa vip goldin viereen ja miettii, kummanko valitsee.Kerro ihmeessä meille tavallisille tallukoille, että millaisia lahjatarjouksia Silja jakaa gold-asiakkaille. Itse sain vain silver-lahjan, ja se on kyllä täysin verrannollinen Viikkarilta tulleeseen. Tosin Viikkarilla hyttiluokan korotus esim. A-hytiksi oli pikkuisen halvempaa ainakin Turusta, jonka hintatiedon vilkaisin, mutta periaatteessa. Silver-asiakas ei Siljan lahjalla vielä nauruunsa pääse tikahtumaan. Että jos sinä tai vaikka joku muu gold-asiakas haluaisi valistaa, mistä kaikesta jään paitsi?
- matkaajatar
vain silver kirjoitti:
Kerro ihmeessä meille tavallisille tallukoille, että millaisia lahjatarjouksia Silja jakaa gold-asiakkaille. Itse sain vain silver-lahjan, ja se on kyllä täysin verrannollinen Viikkarilta tulleeseen. Tosin Viikkarilla hyttiluokan korotus esim. A-hytiksi oli pikkuisen halvempaa ainakin Turusta, jonka hintatiedon vilkaisin, mutta periaatteessa. Silver-asiakas ei Siljan lahjalla vielä nauruunsa pääse tikahtumaan. Että jos sinä tai vaikka joku muu gold-asiakas haluaisi valistaa, mistä kaikesta jään paitsi?
Hinnat:
vihreä keltainen punainen
Päivä Tukholmassa -risteilyt Helsingistä
VIP GOLD
Hyttiluokka euroa/ hytti
Commodore* 345 413 564
DeLuxe* 159 191 340
A-hytti 0 0 87
Promenade 0 0 87
B-hytti 0 0 65
C-hytti 0 0 55
* Commodore- ja DeLuxe-luokassa erikoisaamiainen sisältyy hintaan
Miniristeily Turusta tai Ahvenanmaalta
VIP GOLD
Hyttiluokka euroa/ hytti
DeLuxe* 53 64 114
A-hytti 0 0 29
B-hytti 0 0 22
B2-hytti 0 0 22
C-hytti 0 0 19
* DeLuxe-luokassa erikoisaamiainen sisältyy hintaan
Baltic Princess -risteilyt
VIP GOLD
Hyttiluokka euroa/hytti
DeLuxe* 66
79
142
A premium 0
0
36
A-hytti 0
0
36
B-hytti 0 0 27
* DeLuxe -luokan hyteissä erikoisaamiainen sisältyy hintaan
Reittimatkat Helsinki-Tukholma tai v.v.
VIP GOLD
Hyttiluokka euroa/ hytti
Commodore* 230 - 338
DeLuxe* 106 - 204
A-hytti 0 - 52
Promenade 0 - 52
B-hytti 0 - 39
C-hytti 0 - 33
* Commodore- ja DeLuxe-luokassa erikoisaamiainen siältyy hintaan
Reittimatkoissa ei keltaisia lähtöjä
Reittimatkat Turku-Ahvenanmaa/Tukholma tai v.v. ILTAVUORO
VIP GOLD
Hyttiluokka euroa/hytti
DeLuxe 65
123
A-hytti 0
23
B-hytti 0
17
B2-hytti 0
17
C-hytti 0 10
Reittimatkat Turku-Ahvenanmaa/Tukholma tai v.v. PÄIVÄVUORO
VIP GOLD
Hyttiluokka euroa/hytti
DeLuxe 42
80
A-hytti 0
15
B-hytti 0
11
B2-hytti 0
11
C-hytti 0 9 - silver-korttilainen
matkaajatar kirjoitti:
Hinnat:
vihreä keltainen punainen
Päivä Tukholmassa -risteilyt Helsingistä
VIP GOLD
Hyttiluokka euroa/ hytti
Commodore* 345 413 564
DeLuxe* 159 191 340
A-hytti 0 0 87
Promenade 0 0 87
B-hytti 0 0 65
C-hytti 0 0 55
* Commodore- ja DeLuxe-luokassa erikoisaamiainen sisältyy hintaan
Miniristeily Turusta tai Ahvenanmaalta
VIP GOLD
Hyttiluokka euroa/ hytti
DeLuxe* 53 64 114
A-hytti 0 0 29
B-hytti 0 0 22
B2-hytti 0 0 22
C-hytti 0 0 19
* DeLuxe-luokassa erikoisaamiainen sisältyy hintaan
Baltic Princess -risteilyt
VIP GOLD
Hyttiluokka euroa/hytti
DeLuxe* 66
79
142
A premium 0
0
36
A-hytti 0
0
36
B-hytti 0 0 27
* DeLuxe -luokan hyteissä erikoisaamiainen sisältyy hintaan
Reittimatkat Helsinki-Tukholma tai v.v.
VIP GOLD
Hyttiluokka euroa/ hytti
Commodore* 230 - 338
DeLuxe* 106 - 204
A-hytti 0 - 52
Promenade 0 - 52
B-hytti 0 - 39
C-hytti 0 - 33
* Commodore- ja DeLuxe-luokassa erikoisaamiainen siältyy hintaan
Reittimatkoissa ei keltaisia lähtöjä
Reittimatkat Turku-Ahvenanmaa/Tukholma tai v.v. ILTAVUORO
VIP GOLD
Hyttiluokka euroa/hytti
DeLuxe 65
123
A-hytti 0
23
B-hytti 0
17
B2-hytti 0
17
C-hytti 0 10
Reittimatkat Turku-Ahvenanmaa/Tukholma tai v.v. PÄIVÄVUORO
VIP GOLD
Hyttiluokka euroa/hytti
DeLuxe 42
80
A-hytti 0
15
B-hytti 0
11
B2-hytti 0
11
C-hytti 0 9Kiva kun kerrankin joku viitsii vastata tällä palstalla asiallisesti, kiitos sinulle matkaajatar!
No, sisämaan asukin ei tule risteiltyä niin paljon, että kultakorttia pukkaisi, joten noihin Viikkarin kanssa verrannollisiin tarjouksiin on tyytyminen. :)
Jos joku jää kismittämään, niin se, ettei commodorea ole silverillä edes tarjolla... Näin ainakin päättelen omasta kupongistani ja siitä, ettei löydy hintoja millekään päivälle, mitä kokeilin, tuskin sentään olisivat kaikki vielä varattuja. - Eikös
silver-korttilainen kirjoitti:
Kiva kun kerrankin joku viitsii vastata tällä palstalla asiallisesti, kiitos sinulle matkaajatar!
No, sisämaan asukin ei tule risteiltyä niin paljon, että kultakorttia pukkaisi, joten noihin Viikkarin kanssa verrannollisiin tarjouksiin on tyytyminen. :)
Jos joku jää kismittämään, niin se, ettei commodorea ole silverillä edes tarjolla... Näin ainakin päättelen omasta kupongistani ja siitä, ettei löydy hintoja millekään päivälle, mitä kokeilin, tuskin sentään olisivat kaikki vielä varattuja.Kongon lahjakortissa ole tietyt päivät?
Tallink Siljalla joka päivä, jos vaan tilaa on helmi-/maaliskuun loppuun pl. sesongit?
Korjaa, jos olen väärässä.
Joten edelleen naurattaa Kongo-Eklundin "lahja".
Ja on aivan oikein, että kultakorttilainen saa paremmat edut. - silver-korttilainen
Eikös kirjoitti:
Kongon lahjakortissa ole tietyt päivät?
Tallink Siljalla joka päivä, jos vaan tilaa on helmi-/maaliskuun loppuun pl. sesongit?
Ja on aivan oikein, että kultakorttilainen saa paremmat edut.Niin no, minun silverkuponkini on voimassa vaan 12.2. saakka, eli ei suurta eroa Siljan eduksi. Kongo-nimisestä yhtiöstä en tiedä mitään, mutta tosiaan meille silvereille Viikkarin lahjakortti on melkein samanarvoinen (kuten taisin mainita, niin hyttiluokan korotus jopa halvempi). Joten jos sinua edelleen naurattaakin, niin edelleenkään silver-kortilla ei pääse tulemaan isoa hilpeyttä Viikkarin tarjoukseen verratessa.
En väitä, etteikö kultakorttilaiselle kuuluisi paremmat edut kuin silverille, mutta olisin toivonut, että esim. commodore olisi tarjolla silverillekin sentään jollain tarjousrahalla. - "Lahjakorttisi"
Eikös kirjoitti:
Kongon lahjakortissa ole tietyt päivät?
Ja on aivan oikein, että kultakorttilainen saa paremmat edut.on tullut sinulle maksamaan, Tallinksiljahan ei niitä ilmaiseksi tapaa jaella!
- ,että
"Lahjakorttisi" kirjoitti:
on tullut sinulle maksamaan, Tallinksiljahan ei niitä ilmaiseksi tapaa jaella!
vahempää voisi kiinnostaa? Tulessa palamaton fakta on, että toiselta yhtiöltä ei saisi senkään vertaa.
Se asia ei muutu miksikään, vaikka kuinka vänkäät vastaan. - Matkustaja
"Lahjakorttisi" kirjoitti:
on tullut sinulle maksamaan, Tallinksiljahan ei niitä ilmaiseksi tapaa jaella!
Tuleehan tuota risteiltyä ja rahaakin kuluu, mutta en lähde hakemaan pisteitä vaan lähtisin joka tapauksessa. Olen aikanaan alkanut kulkea Siljalla (silloin se oli vielä Silja, joten turha saivarrella nimestä) ihan siksi, että pidän promenade-laivoja parhaina Itämerellä kulkevista laivoista. En ole katsonut aiheelliseksi vaihtaa yhtiötä, koska en ole missään vaiheessa kokenut huonoa palvelua tms. sellaista, joka olisi saanut minut vaihtamaan. Pisteet tulevat sitten mukavan reissun kaupan päälle, ja on kivaa saada niillä ilmaisia matkoja. Vaikka miten vääntäisi, tosiasia on, että jos kantaisin saman määrän rahaa kilpailijalle, en saisi samoja etuja vastineeksi.
- "Lahjakortti"
,että kirjoitti:
vahempää voisi kiinnostaa? Tulessa palamaton fakta on, että toiselta yhtiöltä ei saisi senkään vertaa.
Se asia ei muutu miksikään, vaikka kuinka vänkäät vastaan.maksanut sinulle, tuliko liian vaikeaksi laskea.
Miksi muuten tallinksiljalla joutuu maksamaan lahjakortista? Olisi kiinnostavaa tietää miksi saadakseen lahjakortin joutuu siitä maksamaan.
Yleensä lahjakorteista joita olen saanut useita erillaisia, en niistä kuitenkaan koskaan ole JOUTUNUT maksamaan! - maksanut,
"Lahjakortti" kirjoitti:
maksanut sinulle, tuliko liian vaikeaksi laskea.
Miksi muuten tallinksiljalla joutuu maksamaan lahjakortista? Olisi kiinnostavaa tietää miksi saadakseen lahjakortin joutuu siitä maksamaan.
Yleensä lahjakorteista joita olen saanut useita erillaisia, en niistä kuitenkaan koskaan ole JOUTUNUT maksamaan!siitä yhtään mitään. Se tuli ihan pyytämättä ja maksamatta.
Saivarteluasi, tai pitäisikö sanoa kiemurteluasi, on mukava lukea.
Mitä muuten Viking Linellä joutuu maksamaan siitä?
Yrität olla hieman liian viisas näihin kuvioihin. - kerro mistä sen
maksanut, kirjoitti:
siitä yhtään mitään. Se tuli ihan pyytämättä ja maksamatta.
Saivarteluasi, tai pitäisikö sanoa kiemurteluasi, on mukava lukea.
Mitä muuten Viking Linellä joutuu maksamaan siitä?
Yrität olla hieman liian viisas näihin kuvioihin.saa. En myöskään halua mitään kuluja tuon kortin hankinnasta kuten sinullakaan ei ole ollut.
Miksi vedät viking linen mukaan tähän, en ole sanallakaan maininnut itse ko. varustamosta kirjoituksessani.
Kerrohan.
Kysyin ainoastaan mitä tuo kortti tulee maksamaan, en muuta - ei valittamista
kahdesti soittava kirjoitti:
Jos minun viestiini viittasit, kun hoonosoomi-ilmausta käytit, niin miten on itselläsi suomenkielen kanssa? En väittänyt, ettenkö ymmärtäisi heikäläistä virkailijaa. Minä sanoin, ettei hoonosoomi-virkailija saanut yleensä selvää meikäläisestä sähköpostiosoitteesta. Yhteen aikaan jostain syystä sitä aina kysyttiin sen sijaan, että nykyään lähettävät suoraan asiakastiedoissa olevaan osoitteeseen. Siinä ensin tavattiin nimeä, odoteltiin sähköpostia, jota ei tullut vaikka se oli "juu juu, oikein on" vakuutettu kirjoitetun. Ja sitten soitettiin ja taas tavattiin.
Ethän se vain ole sinä, joka valittaa muista täällä vain muodon vuoksi? Oma viimeisin varauskokemukseni: "saisinko hytin x-päivälle Serenadelle", vahvistuksessa y-päivä Symphonyllä (väärän laivan olisi luullut viimeistään herättävän kuuntelemaan asiakasta). Ja ihan oli suomityttö sillä kerralla virkailijana. Laatuluokan palvelua vaiko muodon vuoksi valittamista?"Jos minun viestiini viittasit..."
Ei lainannut tekstiäsi, joten en viitannut JUURI SINUN VIESTIISI! Jos olet vähääkään seurannut tätä palstaa, tuo hoonosoomi-valitus on useamman kerran esiintynty valitus.
"Ethän se vain ole sinä, joka valittaa muista täällä vain muodon vuoksi?"
Niin, sinähän se tässä rähiset... itse keksimästä syystäsi kaiken lisäksi. En minä. - pitää
kerro mistä sen kirjoitti:
saa. En myöskään halua mitään kuluja tuon kortin hankinnasta kuten sinullakaan ei ole ollut.
Miksi vedät viking linen mukaan tähän, en ole sanallakaan maininnut itse ko. varustamosta kirjoituksessani.
Kerrohan.
Kysyin ainoastaan mitä tuo kortti tulee maksamaan, en muutakysyä asiaa Tallink Siljalta.
Minä en ole kyseisestä kortista maksanut senttiäkään. Tarkistin vielä tilini. Pyysin myös puolisoani tarkistamaan tilinsä.
Emme ole kumpikaan ostaneet Tallink Siljalta sellaista tuotetta tai palvelua, kuin lahkakortti. Silti se tuli postissa. Kun ostat tuotetta, tai palvelua joudut siitä yleensä maksamaan, joko käteisellä, pankkikortilla, luotolla, sekillä jne. Mitään merkintää tälläisestä ei löytynyt.
Joten, en osaa vastata sinulle mitä kortti maksaa. Sitä sinun pitää edelleen kysyä Tallink Siljalta. - Ville-Viikinki
Matkustaja kirjoitti:
Tuleehan tuota risteiltyä ja rahaakin kuluu, mutta en lähde hakemaan pisteitä vaan lähtisin joka tapauksessa. Olen aikanaan alkanut kulkea Siljalla (silloin se oli vielä Silja, joten turha saivarrella nimestä) ihan siksi, että pidän promenade-laivoja parhaina Itämerellä kulkevista laivoista. En ole katsonut aiheelliseksi vaihtaa yhtiötä, koska en ole missään vaiheessa kokenut huonoa palvelua tms. sellaista, joka olisi saanut minut vaihtamaan. Pisteet tulevat sitten mukavan reissun kaupan päälle, ja on kivaa saada niillä ilmaisia matkoja. Vaikka miten vääntäisi, tosiasia on, että jos kantaisin saman määrän rahaa kilpailijalle, en saisi samoja etuja vastineeksi.
suomalaisten matkustajien kannattaisi suosia matkoillaan kotimaisia laivayhtiöitä ja välttää itäeurooppalaista!
- kahdesti soittanut
ei valittamista kirjoitti:
"Jos minun viestiini viittasit..."
Ei lainannut tekstiäsi, joten en viitannut JUURI SINUN VIESTIISI! Jos olet vähääkään seurannut tätä palstaa, tuo hoonosoomi-valitus on useamman kerran esiintynty valitus.
"Ethän se vain ole sinä, joka valittaa muista täällä vain muodon vuoksi?"
Niin, sinähän se tässä rähiset... itse keksimästä syystäsi kaiken lisäksi. En minä.Toivottavasti yhteisesti käyttämämme Silja nyt sentään pysyy pinnalla eikä uppoa!
Olen seurannut palstaa ajoittain, en kovin tarkasti. Tässä ketjussa kuvittelen olleeni ensimmäinen, joka käytti hoonosoomi-ilmausta, vaikka en ole jokaista viestiä siltä osin tarkkaan tutkinut. Sen lisäksi käsittelin omassa viestissäni varauksiin liittyviä sekoiluja Siljalla. Nyt lainaan sinun tekstiäsi edellisestä viestistäsi:
"Olisiko peiliin katsomisen paikka, jos varaukset ei onnistu. Ja joka kerta olen "hoonosoomi" puheenkin ymmärtänyt. Toisten täytyy vain valittaa muodon vuoksi."
Jotenkin tuosta asiayhteydestä tuli mieleen edellämainitut seikat huomioiden, että viittaisit minun viestiini. Ehkä Siljan epäonnistuvia varauksia on käsitelty aiemminkin palstalla (syytä ehkä olisi ollut...) ja ehkä niissä on käytetty hoonosoomi-ilmausta. Edelleen jää kalvamaan epäilys, että tällä kerralla kyse oli viittauksesta omaan tekstiini, vaikka ei suoraa lainausta. Ja silloin ehkä oli kyse myös siitä, että kommentoit tekstiäni lukematta sitä kunnolla. Ehkä näin ei ollutkaan, varma en voi olla.
Kaksi lainausta tästä uusimmasta viestistäsi:
"viitannut JUURI SINUN VIESTIISI!" sekä "sinähän se tässä rähiset... itse keksimästä syystäsi kaiken lisäksi. En minä."
Niin, kuka rähisemisen mitenkin käsittää. Keskusteleminen on sinulle "rähisemistä"? Siljan palvelun heikkouksista kertominen on "rähisemistä"? Entäpä nettikeskustelussa isojen kirjainten käyttö, joka yleensä ymmärretään huutamisena? Sehän ei ole rähisemistä? Minulle Silja ei ole niin tärkeä asia, ettenkö kestäisi lukea siitä sekä negatiivista että positiivista kirjoitusta esittämättä oletuksia toisten matkustajien ominaisuuksista. Ei myöskään Viikkari, jota myös käytän. - rahan käyttöä
pitää kirjoitti:
kysyä asiaa Tallink Siljalta.
Minä en ole kyseisestä kortista maksanut senttiäkään. Tarkistin vielä tilini. Pyysin myös puolisoani tarkistamaan tilinsä.
Emme ole kumpikaan ostaneet Tallink Siljalta sellaista tuotetta tai palvelua, kuin lahkakortti. Silti se tuli postissa. Kun ostat tuotetta, tai palvelua joudut siitä yleensä maksamaan, joko käteisellä, pankkikortilla, luotolla, sekillä jne. Mitään merkintää tälläisestä ei löytynyt.
Joten, en osaa vastata sinulle mitä kortti maksaa. Sitä sinun pitää edelleen kysyä Tallink Siljalta.tuon korttisi,
- sinulla
rahan käyttöä kirjoitti:
tuon korttisi,
kenties luetun ymmärtämisen kanssa ongelmia?
Johan kerroin, että se tuli postissa.
Ei pitäisi olla niin vaikeaa käsittää. - täällä kyllä
suomalaisten matkustajien kannattaisi suosia matkoillaan kotimaisia laivayhtiöitä ja välttää itäeurooppalaista!
rasistista meininkiä. Olen kummankin yhtiön kanta-asiakas, mutta kummallakaan en ole vielä ehtinyt matkustaa. TS:lta tuli lahjakortti VIP XMAS jolla sain ensimmäisen matkani suoraan ilmaiseksi Baltic Princessille B-luokkaan ja VL:lta en saanut yhtään mitään. Että tältä pohjalta näkisin ainakin TS:n edut asiakkaille parempina.
- Ville-Viikinki
täällä kyllä kirjoitti:
rasistista meininkiä. Olen kummankin yhtiön kanta-asiakas, mutta kummallakaan en ole vielä ehtinyt matkustaa. TS:lta tuli lahjakortti VIP XMAS jolla sain ensimmäisen matkani suoraan ilmaiseksi Baltic Princessille B-luokkaan ja VL:lta en saanut yhtään mitään. Että tältä pohjalta näkisin ainakin TS:n edut asiakkaille parempina.
kotimaisuuden suosiminen ei ole rasismia, vaan isänmaallisuutta!
- se että
kotimaisuuden suosiminen ei ole rasismia, vaan isänmaallisuutta!
avoimesti "itäeurooppalaista" käytetään terminä kuin se olisi automaattisesti huonompaa ja suomalainen parempaa, on rasismia. Ja tuo kirjoituksesi viittasi suoraan siihen, ei välttämättä suoraan, mutta rivien välistä.
- Ville-Viikinki
se että kirjoitti:
avoimesti "itäeurooppalaista" käytetään terminä kuin se olisi automaattisesti huonompaa ja suomalainen parempaa, on rasismia. Ja tuo kirjoituksesi viittasi suoraan siihen, ei välttämättä suoraan, mutta rivien välistä.
se tosissaan myös huonompaa ja kalliinpaakin... Eipä kannata sekaantua!
- eikäpä tuossa
vaikeuksia ollut. 0 euroa, B -hytti, joulukuussa menoksi. Mielelläni lähden Tallinnaan 22 tunnin risteilylle, Tukholman matka on liian pitkä, ei hotsita lorvailla laivassa niin pitkää aikaa.
- jokutuolla
Tänne tuli kanssa vip silver lahjakortti, heti kirjeen avaamisen jälkeen menin nettiin varaamaan matkaa, mutta yllätysyllätys oli enään muutamia matkoja Tukholmaan jäljellä eikä Tallinnan matkojakaan hirveästi ollu (viikonloppuina siis).
Saatiin sitten onneksi tammikuulle varattua matka Tukholmaan B- hytissä, ilmaismatka jää jo siihen, jos otetaan kaikille neljälle buffet ruoat ja aamiaiset kummallekin suunnalle. Ruokien hinta näyttää nimittäin nousevan johonkin >240 €, no saahan siinä neljä henkeä sapuskat, mutta matka ei ilmaiseksi tosiaankaan jää .. - ravintolassa
jokutuolla kirjoitti:
Tänne tuli kanssa vip silver lahjakortti, heti kirjeen avaamisen jälkeen menin nettiin varaamaan matkaa, mutta yllätysyllätys oli enään muutamia matkoja Tukholmaan jäljellä eikä Tallinnan matkojakaan hirveästi ollu (viikonloppuina siis).
Saatiin sitten onneksi tammikuulle varattua matka Tukholmaan B- hytissä, ilmaismatka jää jo siihen, jos otetaan kaikille neljälle buffet ruoat ja aamiaiset kummallekin suunnalle. Ruokien hinta näyttää nimittäin nousevan johonkin >240 €, no saahan siinä neljä henkeä sapuskat, mutta matka ei ilmaiseksi tosiaankaan jää ..niin kyllähän se yleensä maksaa.
- YhtikäsVapaata
Joo näin on,aika huijjausta tuon siljan toiminta.
Itse sain myös tommosen VIP XMAS lipun joka oikeuttaa "ilmaiseen"risteilyyn johon sisältyy B-Luokan hytti...
Mutta eipä löydy ainuttakaan vapaata lähtöä viikonloppuna.Hki-sto-Hki
A luokan hytteihin tuolla saisi 50% alennuksen mutta kyllä nuo risteilyt on niin aneemisia ettei niistä ole valmis maksamaan 2 euroa enempää.- viikonloppuisin
ei ollut luvassakaan. Maksullisia alennusmatkoja näytti kyllä olevan. Niistä nopeimmat varaavat parhaat. Jätä ihmeessä lahjakorttisi käyttämättä jos ei kelpaa, eihän kukaan sillä pakota risteilemään!
- pakkoJäädäItkemään
viikonloppuisin kirjoitti:
ei ollut luvassakaan. Maksullisia alennusmatkoja näytti kyllä olevan. Niistä nopeimmat varaavat parhaat. Jätä ihmeessä lahjakorttisi käyttämättä jos ei kelpaa, eihän kukaan sillä pakota risteilemään!
joo niinhän tässä täytyy tehdä :)
Ilmanen risteily viikonlpuksi lukee kyllä lipussa... - miettikääpäs hetki
pakkoJäädäItkemään kirjoitti:
joo niinhän tässä täytyy tehdä :)
Ilmanen risteily viikonlpuksi lukee kyllä lipussa...Kannattaa tehdä pieni laskutoimitus ennenkuin alkaa itkemään omaa hitauttaan: Varustamolla on varmastituhansia kanta-asiakkaita, miten oletat(te) että kaikki halukkaat pääsisivät perjantai-lähdöille ilmaiasristeilemään, matkustajia kun laivaan mahtuu se ~2000/risteily, miinus reittimatkaajat ja ne jotka maksavatkin matkoistaan? Lahjakorttiahan ei kukaan pakota käyttämään (viikonloppuna), huvittavaa aina tällainen nuukailu ja ahnailu.
- meinaatpoju
miettikääpäs hetki kirjoitti:
Kannattaa tehdä pieni laskutoimitus ennenkuin alkaa itkemään omaa hitauttaan: Varustamolla on varmastituhansia kanta-asiakkaita, miten oletat(te) että kaikki halukkaat pääsisivät perjantai-lähdöille ilmaiasristeilemään, matkustajia kun laivaan mahtuu se ~2000/risteily, miinus reittimatkaajat ja ne jotka maksavatkin matkoistaan? Lahjakorttiahan ei kukaan pakota käyttämään (viikonloppuna), huvittavaa aina tällainen nuukailu ja ahnailu.
niin meinaatko että tavallinen duunari voi noin vain mennä reissaamaan arkipäivänä ?
- on että
meinaatpoju kirjoitti:
niin meinaatko että tavallinen duunari voi noin vain mennä reissaamaan arkipäivänä ?
nopeat syövät hitaat :)
- seontotta
on että kirjoitti:
nopeat syövät hitaat :)
No se on kyllä ihan totta.
- N:)
meinaatpoju kirjoitti:
Itse asiassa on vain järjestelykysymys, voiko matkustaa arkena. Itse olen päivätöissä ma-pe, mutta olen voinut pitää vuosilomapäivän ja päässyt risteilylle. Toisekseen, nopeat syövät hitaat. Ja kolmanneksi, itse varasin risteilyn välittömästi lahjakortin saatuani eikä ollut mitään ongelmaa:)
- auttaa..?
Taitaa noita xmas kortteja olla niin paljon liikenteessä ja kun tietty määrä aina per lähtö etumatkoja niin väkisin niitä varattuja päiviä varmaan riittää. Itsellä vip gold ja sille tuntuu kyllä löytyvän tilaa lähes joka päivälle, eikä silverilläkään tunnut kovin tiukkaa tekevän. Joten kuten edelläkin sanottu, kannattaa olla vikkelä kun etukupongin saa.
- Ohhoh...
meinaatpoju kirjoitti:
Miksei, kaikkihan on loppujen lopuksi järjestelykysymys.
Odotatko, että kotoa tullaan hakemaan?
Vai että sillinktalja järjestää vapaatkin???
Jos jotain saa ilmaiseksi, niin sekään ei sitten kelpaa. On se kumma... 500 euroa käyttörahaakin varmaan pitäisi saada...
Näitä ei ole pakko ottaa vastaan, aina voi laittaa paperinkeräykseen, tai antaa jollekin... - *ei tajuu*
auttaa..? kirjoitti:
Taitaa noita xmas kortteja olla niin paljon liikenteessä ja kun tietty määrä aina per lähtö etumatkoja niin väkisin niitä varattuja päiviä varmaan riittää. Itsellä vip gold ja sille tuntuu kyllä löytyvän tilaa lähes joka päivälle, eikä silverilläkään tunnut kovin tiukkaa tekevän. Joten kuten edelläkin sanottu, kannattaa olla vikkelä kun etukupongin saa.
Mikä helvetti se menee ihmiseen kun ilmaseks saa niin vielä pitää valittaa?! Kuvittelitteko ettei kukaan muu risteile perjantaina joulu-tammikuussa?
Jos siellä ei ole edes rahan kanssa kaikille lähdöille tilaa niin kertoisiko se jotain?!
Onneksi muutamat täällä edes ovat tajunneet asian..
- vähän tonttu
Täytyy sanoa, että välillä tulee pieni hymy huulille kun lukee ihmisten kommentteja ja valituksen aiheita. Ei voi olla suuria vaikeuksia omassa elämässä, kun purnataan ilmaismatkoista tai niiden puutteista. Jatkakaa kirjoittelua hyvät ihmiset niin tulee toisillekin hyvä mieli. Hyvää joulua kaikille, siis ihan kaikille. Kaikkea hyvää ja hyviä laivamatkoja itsekullekin!
- niin taidat?
eipä sullakaan järjen viisauksia löydy, jos et muuta kuin 3 vuotta vanhoja viestejä kaivele ja tutkiskele.
Vieno hymy myös sinun toimillesi, hankihan joku harrastus ....
- voe voe
Eipä voi varata tälläkään hetkellä vaikka rahalla maksaisi !
- asasasdasd
Kyl ne pitäis toimia mutta ainoa miinus siin on et yhes risteilys on noille lahjakorttilaisille noin 200vaapaata paikkaa varattuna.
eli nopeat syö hitaat - Opettelelukemaan
Kuten lahjakortissa lukee, "lahjakorttilaisia" voi olla yhdellä risteilyllä rajoitettu määrä. Kannattaisiko ehkä varata matka ajoissa, ne menevät meinaa oikeasti nopeasti?
- Anonyymi
No voi herttanen sentään. Etkö saanut ilmaisristeilyä sviitissä. Sitähän odotat.
- Anonyymi
Ainakin Tallinkin joulunalustarjoukset ovat toimineet kuten on luvattu. Tarjouspaikkoja tosin on rajoitetusti.
- Anonyymi
Jahas, taasen on vakiohäirikkömme syönyt pilleripurkkinsa tyhjäksi ja demonit ovat alkaneet riivata. Eikä saanut käyttää umpeutunutta alennuskuponkia matkan ostoon. Kostoksi nostelee ikivanhoja ketjuja.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1024823Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493242Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle852979- 811737
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.411510450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1071332- 161049
Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1081020Miehen taloudellinen tilanne ja
halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah421012Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?
En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan40981