Paypal-ongelma ja paha

Highrisk....

Nyt on lopullisesti mitta täynnä. Ilmeisesti on tullut joku uusi sääntö, joka koskee lähinnä niitä jotka myyvät tavaraa eBayssa. Oma tarinani on tämä.
Laitoin tuotteita myytäväksi ebay:n - kaupat syntyi ja sain rahat paypal-tilille. Yritin siirtää rahat omalle pankkitililleni mutta sepä ei käynytkään. paypal jäädytti tilini ja pyysi lisäselvityksiä. Piti faxata kopio passista, todistus osoitteesta, todistus että olin lähettänyt tuotteet ja selvitys tuotteiden alkuperästä tms...
Ensinnäkin se helvetin fax numero ei toiminut enkä edes tiennyt mihin maahan se piti laittaa. Pyysin uutta numeroa ja tarjosivat vain sitä samaa paskaa.
Jotenkuten sain muutettua nuo asiakirjat muotoon, että sain laitettua ne liitetiedostona Paypalliin.
Soitinkin sinne jopa pari kertaa. Olen laittanut sinne sähköpostia joka päivä (enemmän tai vähemmän asiallisessa sävyssä).

Jokainen ostaja on saanut tuotteet ja ovat antaneet positiivista palautettakin mutta pay vitun pal -tili on kiinni ja pysyy. Rahoja en ole vielä pois saanut.
Mua vituttaa niin, että ei tiä mitä sanois!!!

Jossain ohjeissa sanotaan, että kun ostaja on saanut tuotteensa niin sitten kaikki on ok.
Luulen, että tämän kaiken takana on se, että paypal haluaa pantata rahoja niin kauan kunnes ostaja on saanut tavaran ja on siihen tyytyväinen. haluavat turvata ostajan selustan - saa rahansa takaisin jos tavaraa ei tulekaan ym ym. Mutta sitä en ymmärrä miksi paypal jumittaa niitä rahoja kun kaikki on jo OK. Ja kun nämä vitun kusipäät ei suostu edes selittämään.

Lyhyesti: Pyrkikää välttämään Paypal-firmaa jos suinkin mahdollista. Korkeintaa sillä voi maksaa jotain mutta muuhun kaupankäyntiin en suosittele!!

Onko muilla samanlaisia kokemuksia??

6

2056

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuosta on ollut juttua, että rahan siirto PayPalista pankkitilille on tosi hankalaa. He eivät kelpuuta pankin ja tilin nimiksi kansainvälisiä SWIFT- ja IBAN-koodeja vaan edellyttävät, että pankin nimi ja tilin numero on annettu täsmälleen PayPalin haluamassa muodossa. Sitä on vaikea tietää, kun pankit itsekin käyttävät itsestään niin monenlaisia lyhennysnimiä ja eri kielisiä nimiä. Sitäpaitsi suomalaisten pankkien tilinumerot kirjoitetaan esim. laskuihin lyhyempinä kuin ne ovat sähköisessä tietoliikenteessä. Lisäksi kuulemma vaaditaan, että pankkitili, jolle rahaa pyydetään siirrettäväksi, on avattu täsmälleen samalla nimellä kuin PayPal-tili. Esim. minulla ei niin ole. Avasin PayPal-tilin puhuttelunimelläni, joka ei ole sama kuin virallinen etunimeni, jonka suomalaiset pankit ottavat jostakin väestörekisteristä.

      Ellet muuta keinoa keksi, osta itsellesi jotakin hyödyllistä sellaisesta verkkokaupasta, joka hyväksyy maksutavaksi PayPalin!

      • Highrisk...

        Kyllä mulla aikasemmin on rahat paypalilta omalle pankkitilille siirtynyt ihan vaivatta - se ei ole ongelma vaan se, kun paypal jäädytti mun tilini. Piti toimittaa lisäselvityksiä vaikka kuinka monta kertaa että olenko varmasti lähettänyt tavarat ja olenko se joka väitän olevani ym ym. Heillä oli hälytyskellot alkaneet soida kun tililleni oli tullut yli 1000 euroa rahaa. Mainitsivat jotain rahanpesun ehkäisemisestäkin - siksi piti niin tarkasti selvittää maksujen alkuperää ja maksuliikennettä yleensäkin.
        Onkohan toi 1000 euroa jokin "hälytysraja" jonka ylityksestä paypal ryhtyy tiettyihin toimenpiteisiin - sekin kävi tässä hässäkässä mielessä.

        Ohessa linkki ebay keskustelufoorumiin, missä samaista ongelmaa puidaan.

        http://forums.ebay.com/search.jspa?objID=f97&q=holding funds


      • Highrisk... kirjoitti:

        Kyllä mulla aikasemmin on rahat paypalilta omalle pankkitilille siirtynyt ihan vaivatta - se ei ole ongelma vaan se, kun paypal jäädytti mun tilini. Piti toimittaa lisäselvityksiä vaikka kuinka monta kertaa että olenko varmasti lähettänyt tavarat ja olenko se joka väitän olevani ym ym. Heillä oli hälytyskellot alkaneet soida kun tililleni oli tullut yli 1000 euroa rahaa. Mainitsivat jotain rahanpesun ehkäisemisestäkin - siksi piti niin tarkasti selvittää maksujen alkuperää ja maksuliikennettä yleensäkin.
        Onkohan toi 1000 euroa jokin "hälytysraja" jonka ylityksestä paypal ryhtyy tiettyihin toimenpiteisiin - sekin kävi tässä hässäkässä mielessä.

        Ohessa linkki ebay keskustelufoorumiin, missä samaista ongelmaa puidaan.

        http://forums.ebay.com/search.jspa?objID=f97&q=holding funds

        Kuulostaa samantapaiselta kuin mihin törmäsin vuosi sitten lopettaessani sijoitustilini amerikkalaisessa pankkiiriliikkeessä. Yli 10 vuoden asiakassuhteen aikana raha oli liikkunut kätevästi molempiin suuntiin Web-sivulla annetuilla toimeksiannoilla. Kun ilmoitin lopettavani tilin ja pyysin siirtämään loput rahat suomalaiseen pankkiin, siitä alkoi pari kuukautta kestänyt hankala prosessi. Hekin sanoivat haluavansa varmistua, että minä olen minä. Lähetin heille valokopioita passista, vanhoista tiliotteista ja monesta muusta asiakirjasta. Välillä pyydettiin soittamaan puhelimella Kaliforniaan ihan vain tunnistamisen vuoksi. Tietenkään mikään halpa Skype-puhelu ei olisi kelvannut, koska siitä ei näe, mistä soitto tulee. Olisin joutunut varmaankin jonotukseen kymmeniksi minuuteiksi. Lopulta joku isompi pomo vapautti rahani ja pyyteli anteeksi, että ne olisi pitänyt lähettää minulle jo paljon aiemmin.


    • Mo for President

      Oletko kauan myynyt eBayssä vai oletko "uusi" myyjä? Voisiko pulma olla tässä? Nääs itse hengailen eräällä amerikkalaisella harrastus-keskustelupalstalla. Siellä on ollut juttua siitä että kun on aloittanut myynnin eBayssä, niin PayPal panttaa rahoja kunnes on joku x-määrä positiivista feedbackia MYYJÄNÄ (jos ymmärsin tilanteen oikein). En tiedä, kuinka monta positiivista palautetta pitää olla, ennen kuin rahat tulevat. On tapahtunut ihan amerikkalaisillekin tyypeille. Tämän harrastuksen piirissä ovat yrittäneet kehitellä vaihtoehtoja Evil-Baylle, omia show-sell -sivustoja.

    • pei pälli

      pei pälli pelittää hyvin,kun sitä vain osaa käyttää,ja toiminta on sääntöjen mukaista. on kaikkien etu,että pitävät turvallisuudesta huolta. -myös myyjien.
      ystävällisin terveisin,
      nimim. ei ikinä mitään ongelmia

      • highrisk..

        Ei ole enää tili jäädytettynä. Sain siirrettyä rahat omalle tililleni ja nyt on kaikki taas hyvin. Nyt tiedän miten toimia tulevaisuudessa jos vastaavaan tilanteeseen joudun. Mulla on myyjänä ja ostajana 100% positiivista palautetta eBay:ssa eli ei se voinu olla syynä ongelmiin vaikka täällä sitäkin ehdotettiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      193
      4566
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      122
      2853
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2274
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      133
      2260
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1962
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1526
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      114
      1441
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1362
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1190
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1081
    Aihe