KATKERA

Olen tosi pettynyt ja katkera siitä kun jotkut ihmiset voivat määrätä asumis paikat eivätkä muut saa tilaisuutta rakentaa omaa elämäänsä vaikka eläisi miten malli kelpoisesti mikään ei auta myös olen henkilökohtaisesti tullut omassa elämässäni huomaaman virkaa tekevien ihmisten osalta että kun on josus möhlinyt niin vanhat asiat seuraavat jatkuvasti mukana mikä neuvoksi enää en itse tiedä neuvot olisivat tarpeen

9

1396

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirjoitetaan yhteen

      ei näin: asumis paikat

      • niin taitaa olla menen uudeleen kouluun


      • Ikuisesti Leimattu
        haavemaa2008 kirjoitti:

        niin taitaa olla menen uudeleen kouluun

        Näinhän se on, että vanhat leimat
        seuraavat ihmistä läpi elämän:
        jos nuorena kokeilet huumeita ja jäät viranomaisnalkkiin (sairaalahoito tai tuomio)
        olet loppuikäsi narkomaani;
        vastuullista virkaa on turha hakea, ja
        jos saat lapsia, perheesi nimeksi präntätään "päihdeperhe" ja tarkkaillaan
        todella pahansuovasti, virheitä etsien. Jo
        synnytysosastolla joskus huumeista
        kärähtänyt äiti lusii yli viikon vauvan
        kanssa, ja vauvaparasta otetaan joka päivä
        runsaasti verikokeita -
        ja vaikka kaikki on kunnossa - aineita ei
        löydy - mulkoillaan vihaisesti,
        kuin pettyneenä, ja "päihdeperheen" on
        pakko ottaa kotiinsa
        istumaan ja tarkkailemaan ns. perhetyöntekijä.
        (Perhetyöntekijän "työ" on istumista lapsiperheessä, tarkkailemista, kyttäämistä,
        itsestäänselvyyksien kertomista
        kyvyttömiksi leimatuille kunnon kansalaisille, ja raportointia sosiaalikeskukseen
        nimenomaan negatiivisessa mielessä -
        virheitä etsien ja keksien, ja niistä
        "huolestuneita yhteenvetoja" kyhäten).

        Meillä ei käy enää perhe"työn"tekijöitä,
        olimmehan jo 10 vuotta ennen lapsen syntymää
        lopettaneet päihdeharrastukset -
        mutta kyllä satutti ja häiritsi kotirauhaa
        se tarkkailu ja tekopyhä "huoli lapsesta".

        Ja jos on joskus alaikäisenä tilannut
        näistä tyrkky- shop- postimyynneistä jotain
        ja jättänyt maksamatta:
        vielä 3- kymppisenä menee veronpalautukset
        kepuli- perintäfirmojen takia voudille..

        Vuokra-asuntoahan ei saa, ellei ole luottotiedot kunnossa.
        Ei myöskään autovakuutusta,
        ei kotivakuutusta,
        ei voi ostaa mitään luotolla,
        eikä maksaa laskujaan netissä.

        Luottohäiriöiset luopiot on lokeroitu
        vaarallisuuden mukaan luottorekisterissä:
        maksuhäiriöluokitus eli MHL
        on meillä lainsuojattomilla luottorikollisilla
        välillä 1 - 10.
        Kun on MHL 1 -merkintä, voi saada jopa
        autovakuutuksen, jos maksaa kerralla 1-2 vuoden
        vakuutuksen.
        Jos on MHL 4, kuten minulla, ei toivoakaan!
        Onneksi löytyi tuttu, joka otti auton nimiinsä, kunnes olin 1000.:n kerran
        todistanut osaavani maksaa laskuni.
        Jos on MHL 10;
        on kaikki toivo mennyttä.

        Ei ole mahdollisuuksia maksaa kokonaan pois
        vanhoja velkoja, koska
        koronkiskurifirmat (Lindorff, Contant,
        Intrum Justitia ymym.)
        repivät satojen prosenttien korkoa joka
        laskusta, niin ettei sellaisia
        kykene enää maksamaan.
        Minusta ainakin 500%:n korko on törkeä.


      • Ripa
        Ikuisesti Leimattu kirjoitti:

        Näinhän se on, että vanhat leimat
        seuraavat ihmistä läpi elämän:
        jos nuorena kokeilet huumeita ja jäät viranomaisnalkkiin (sairaalahoito tai tuomio)
        olet loppuikäsi narkomaani;
        vastuullista virkaa on turha hakea, ja
        jos saat lapsia, perheesi nimeksi präntätään "päihdeperhe" ja tarkkaillaan
        todella pahansuovasti, virheitä etsien. Jo
        synnytysosastolla joskus huumeista
        kärähtänyt äiti lusii yli viikon vauvan
        kanssa, ja vauvaparasta otetaan joka päivä
        runsaasti verikokeita -
        ja vaikka kaikki on kunnossa - aineita ei
        löydy - mulkoillaan vihaisesti,
        kuin pettyneenä, ja "päihdeperheen" on
        pakko ottaa kotiinsa
        istumaan ja tarkkailemaan ns. perhetyöntekijä.
        (Perhetyöntekijän "työ" on istumista lapsiperheessä, tarkkailemista, kyttäämistä,
        itsestäänselvyyksien kertomista
        kyvyttömiksi leimatuille kunnon kansalaisille, ja raportointia sosiaalikeskukseen
        nimenomaan negatiivisessa mielessä -
        virheitä etsien ja keksien, ja niistä
        "huolestuneita yhteenvetoja" kyhäten).

        Meillä ei käy enää perhe"työn"tekijöitä,
        olimmehan jo 10 vuotta ennen lapsen syntymää
        lopettaneet päihdeharrastukset -
        mutta kyllä satutti ja häiritsi kotirauhaa
        se tarkkailu ja tekopyhä "huoli lapsesta".

        Ja jos on joskus alaikäisenä tilannut
        näistä tyrkky- shop- postimyynneistä jotain
        ja jättänyt maksamatta:
        vielä 3- kymppisenä menee veronpalautukset
        kepuli- perintäfirmojen takia voudille..

        Vuokra-asuntoahan ei saa, ellei ole luottotiedot kunnossa.
        Ei myöskään autovakuutusta,
        ei kotivakuutusta,
        ei voi ostaa mitään luotolla,
        eikä maksaa laskujaan netissä.

        Luottohäiriöiset luopiot on lokeroitu
        vaarallisuuden mukaan luottorekisterissä:
        maksuhäiriöluokitus eli MHL
        on meillä lainsuojattomilla luottorikollisilla
        välillä 1 - 10.
        Kun on MHL 1 -merkintä, voi saada jopa
        autovakuutuksen, jos maksaa kerralla 1-2 vuoden
        vakuutuksen.
        Jos on MHL 4, kuten minulla, ei toivoakaan!
        Onneksi löytyi tuttu, joka otti auton nimiinsä, kunnes olin 1000.:n kerran
        todistanut osaavani maksaa laskuni.
        Jos on MHL 10;
        on kaikki toivo mennyttä.

        Ei ole mahdollisuuksia maksaa kokonaan pois
        vanhoja velkoja, koska
        koronkiskurifirmat (Lindorff, Contant,
        Intrum Justitia ymym.)
        repivät satojen prosenttien korkoa joka
        laskusta, niin ettei sellaisia
        kykene enää maksamaan.
        Minusta ainakin 500%:n korko on törkeä.

        Tuntuu todella lohduttómalta ja pahlta, koska elämäsi on luokossa ja tarkkailua paljon joka puolelta. Mutta tämän kaiken takana on oikeasti vain yhteiskunnan halu auttaa. Jos perheessä on ollut huumeongelmia tai päihteiden liikakäyttöä, ym töppäilyä, joihin jossain määrin hyvin moni elämänsä aikana nuoruudessaan soruu, on tärkeää, että edes lapset saisivat normaalin ja raittiin kodin, vailla samoja ongelmia. Tämän vuoksi yhteiskuntamme ottaa vastuun, silloin kun on näyttöä, että oma ote raittiiseen ja huumettomaan elämään irtoaa.
        Ajatellaan sitä syntyvää pientä lasta, joka on viaton ja syytön maailman pahuuksiin. Tuo lapsi on itse vielä riippuvainen aikuisista ihmisistä ja se tarvitsee selväpäisiä vanhempia, hoitoa, huolenpitoa ja turvaa.
        Jos perheessä on ongelmia, pystyykö se kantamaan aina vastuunsa? Tämän vuoksi olisi hienoa, jos oikeasti voisit itse pystyä muuttumaan.
        Mutta muuttumiseen menee aikaa ja se tarvitsee tuekseen näyttöä, että pystyt pysymään kuivilla ja ottamaan oikeasti vastuun perheestäsi.
        Elämä ei ole helppoa ja meillä ihmisillä on monelaisia ongelmia, mutta ne pahenevat, jos heittäytyy alkoholin ja huumeiden mukaan, koska alkoholi ja huumeet vapauttavat sisälläsi sellaista vihaa, jota et ole muuten pystynyt purkamaan, mutta se myös vie oman kontrollin ja siksi hölmöilyt vain kasvavat. Vain selvä ja raitis tie on parasta, ja turvaa kaikille meille paremman elämän. Usko pois. Toivon sinulle voimia ja rohkeutta kohdata elämän onni ilman huumeita ja alkoholia, minäkin olen selvinnyt monista vaikeuksista, vain kovalla yrittämisellä ja työllä, sekä pitämässä keinotekoiset nautinnot pois elämästäni ja opetellut nauttimaan lapsistani, luonnosta, käsillä tekemisestä. Jokaisella meillä on jokin sellainen lahja, joka antaa voimaa, kuuntele sisintäsi ja löydä se. Onnea ja siunausta sinulle kaikesta huolimatta, sillä uskon, että selviät, jos olet luja ja muutat suuntaa elämäsi purjeissa. Ana


      • Raittiina yli 10v
        Ripa kirjoitti:

        Tuntuu todella lohduttómalta ja pahlta, koska elämäsi on luokossa ja tarkkailua paljon joka puolelta. Mutta tämän kaiken takana on oikeasti vain yhteiskunnan halu auttaa. Jos perheessä on ollut huumeongelmia tai päihteiden liikakäyttöä, ym töppäilyä, joihin jossain määrin hyvin moni elämänsä aikana nuoruudessaan soruu, on tärkeää, että edes lapset saisivat normaalin ja raittiin kodin, vailla samoja ongelmia. Tämän vuoksi yhteiskuntamme ottaa vastuun, silloin kun on näyttöä, että oma ote raittiiseen ja huumettomaan elämään irtoaa.
        Ajatellaan sitä syntyvää pientä lasta, joka on viaton ja syytön maailman pahuuksiin. Tuo lapsi on itse vielä riippuvainen aikuisista ihmisistä ja se tarvitsee selväpäisiä vanhempia, hoitoa, huolenpitoa ja turvaa.
        Jos perheessä on ongelmia, pystyykö se kantamaan aina vastuunsa? Tämän vuoksi olisi hienoa, jos oikeasti voisit itse pystyä muuttumaan.
        Mutta muuttumiseen menee aikaa ja se tarvitsee tuekseen näyttöä, että pystyt pysymään kuivilla ja ottamaan oikeasti vastuun perheestäsi.
        Elämä ei ole helppoa ja meillä ihmisillä on monelaisia ongelmia, mutta ne pahenevat, jos heittäytyy alkoholin ja huumeiden mukaan, koska alkoholi ja huumeet vapauttavat sisälläsi sellaista vihaa, jota et ole muuten pystynyt purkamaan, mutta se myös vie oman kontrollin ja siksi hölmöilyt vain kasvavat. Vain selvä ja raitis tie on parasta, ja turvaa kaikille meille paremman elämän. Usko pois. Toivon sinulle voimia ja rohkeutta kohdata elämän onni ilman huumeita ja alkoholia, minäkin olen selvinnyt monista vaikeuksista, vain kovalla yrittämisellä ja työllä, sekä pitämässä keinotekoiset nautinnot pois elämästäni ja opetellut nauttimaan lapsistani, luonnosta, käsillä tekemisestä. Jokaisella meillä on jokin sellainen lahja, joka antaa voimaa, kuuntele sisintäsi ja löydä se. Onnea ja siunausta sinulle kaikesta huolimatta, sillä uskon, että selviät, jos olet luja ja muutat suuntaa elämäsi purjeissa. Ana

        Nyt taisin kirjoittaa vähän epäselvästi, tai jätin jotakin pois:
        edellinen kirjoittaja kehoitti kokeilemaan elämää ilman päihteitä,
        vaikka olen ollut kyllä raittiina pitkän aikaa!
        Elämässäni on nyt lapsen harrastukset, urheilu, musiikki, maakuntamatkailu, kyläily, kaikki tuntuu paljon voimakkaammalta ja
        elämä on jännittävämpää ilman tylsiä päihdeharrastuksia, ja sen alan ystäviä.


      • elämäni ei ole lukossa
        Ripa kirjoitti:

        Tuntuu todella lohduttómalta ja pahlta, koska elämäsi on luokossa ja tarkkailua paljon joka puolelta. Mutta tämän kaiken takana on oikeasti vain yhteiskunnan halu auttaa. Jos perheessä on ollut huumeongelmia tai päihteiden liikakäyttöä, ym töppäilyä, joihin jossain määrin hyvin moni elämänsä aikana nuoruudessaan soruu, on tärkeää, että edes lapset saisivat normaalin ja raittiin kodin, vailla samoja ongelmia. Tämän vuoksi yhteiskuntamme ottaa vastuun, silloin kun on näyttöä, että oma ote raittiiseen ja huumettomaan elämään irtoaa.
        Ajatellaan sitä syntyvää pientä lasta, joka on viaton ja syytön maailman pahuuksiin. Tuo lapsi on itse vielä riippuvainen aikuisista ihmisistä ja se tarvitsee selväpäisiä vanhempia, hoitoa, huolenpitoa ja turvaa.
        Jos perheessä on ongelmia, pystyykö se kantamaan aina vastuunsa? Tämän vuoksi olisi hienoa, jos oikeasti voisit itse pystyä muuttumaan.
        Mutta muuttumiseen menee aikaa ja se tarvitsee tuekseen näyttöä, että pystyt pysymään kuivilla ja ottamaan oikeasti vastuun perheestäsi.
        Elämä ei ole helppoa ja meillä ihmisillä on monelaisia ongelmia, mutta ne pahenevat, jos heittäytyy alkoholin ja huumeiden mukaan, koska alkoholi ja huumeet vapauttavat sisälläsi sellaista vihaa, jota et ole muuten pystynyt purkamaan, mutta se myös vie oman kontrollin ja siksi hölmöilyt vain kasvavat. Vain selvä ja raitis tie on parasta, ja turvaa kaikille meille paremman elämän. Usko pois. Toivon sinulle voimia ja rohkeutta kohdata elämän onni ilman huumeita ja alkoholia, minäkin olen selvinnyt monista vaikeuksista, vain kovalla yrittämisellä ja työllä, sekä pitämässä keinotekoiset nautinnot pois elämästäni ja opetellut nauttimaan lapsistani, luonnosta, käsillä tekemisestä. Jokaisella meillä on jokin sellainen lahja, joka antaa voimaa, kuuntele sisintäsi ja löydä se. Onnea ja siunausta sinulle kaikesta huolimatta, sillä uskon, että selviät, jos olet luja ja muutat suuntaa elämäsi purjeissa. Ana

        Luin itse oman kirjoitukseni, johon vastasit, että minulla on varmasti vaikeaa, kun elämäni on "lukossa".
        Kyllä minä selvästi ilmoitin, etten käytä enää minkäänlaisia päihteitä,
        en edes kahvia tai tupakkaa!
        Kirjoitukseni oli kovin raskas, huomasin juuri, mutta ei omista murheista:
        Välitän muista ihmisistä ja murehdin heitä, joilla on edessä sama tarkkailu ja alentaminen, kun yrittävät elää kunnolla ja rauhassa -
        ja hoitaa ennenkaikkea itse rauhassa omaa
        lastaan!!
        Kyllä minulla on puoliso, koti, auto,
        terve lapsi(koputus puuhun) ja olen raitis;
        olen vain edelleen katkera yhteiskunnan leimaamiselle ja suoranaiselle vahingoittamiselle silloin kun lapseni oli puolustuskyvytön vastasyntynyt.
        Halusin varoittaa muita siitä kauheasta
        kohtelusta, jota saavat osakseen joskus vuosia sitten ennen raskautta huumeita käyttäneiden äitien vauvat.


      • Ripa
        Raittiina yli 10v kirjoitti:

        Nyt taisin kirjoittaa vähän epäselvästi, tai jätin jotakin pois:
        edellinen kirjoittaja kehoitti kokeilemaan elämää ilman päihteitä,
        vaikka olen ollut kyllä raittiina pitkän aikaa!
        Elämässäni on nyt lapsen harrastukset, urheilu, musiikki, maakuntamatkailu, kyläily, kaikki tuntuu paljon voimakkaammalta ja
        elämä on jännittävämpää ilman tylsiä päihdeharrastuksia, ja sen alan ystäviä.

        Olen onnellinen puolestasi, sillä juuri lapset ovat elämän suola. Heidän pyyteetön rakkautensa, vilpitön pyrkimyksensä olla vanhemmilleen hyvä ja rakastava. Sen kauniimpaa ei elämässä voi olla ja sitä onnea ja tulevaa lapsen hyvää ei voi korvata enää, kun lapsi on jo aikuinen. On äärimmäisen tärkeää antaa lapselle oikeus raittiiseen, riidattomaan, päihteettömään, paljon rakkauta ja myös rajoja olevaan elämään. Vain siten kasvaa lapsesta tasapainoinen aikuinen joka pärjää ja voi hyvin, sekä varmimmin siirtää nämä kauniit lapsuudenmuistot omille lapsilleen, joista pääset nauttimaan aikanaan, jos Luoja niin suo.
        Nostan hattua sinulle, että olet löytänyt oikean suunnan. Älä anna menneisyyden virheiden vaikuttaa, vaikka se muistuttaakin sinua. Me kaikki olemme tehneet virheitä nuoruuden hulluina vuosina, kun ei ole ymmärretty vielä elämää täysin. Iän myötä ajatukset ja päämäärät muuttuvat, ota kiinni niistä ja usko hyvyyteen, soilloinkin, kun asiat eivät mene haluamallasi tavalla. Elämässä kuuluu olla myötä ja vastamäkiä, mutta ne ovat voitettaviksi, ei kannata heittäytyä masennukseen. Kuten varmaan olet huomannut, elämä ilman alkoholia on ihanaa ja täysipainoista.
        Rukoilen siunausta ja voimia perheellesi ja sinulle. Hyvää joulua. Ripa


      • Ripa
        elämäni ei ole lukossa kirjoitti:

        Luin itse oman kirjoitukseni, johon vastasit, että minulla on varmasti vaikeaa, kun elämäni on "lukossa".
        Kyllä minä selvästi ilmoitin, etten käytä enää minkäänlaisia päihteitä,
        en edes kahvia tai tupakkaa!
        Kirjoitukseni oli kovin raskas, huomasin juuri, mutta ei omista murheista:
        Välitän muista ihmisistä ja murehdin heitä, joilla on edessä sama tarkkailu ja alentaminen, kun yrittävät elää kunnolla ja rauhassa -
        ja hoitaa ennenkaikkea itse rauhassa omaa
        lastaan!!
        Kyllä minulla on puoliso, koti, auto,
        terve lapsi(koputus puuhun) ja olen raitis;
        olen vain edelleen katkera yhteiskunnan leimaamiselle ja suoranaiselle vahingoittamiselle silloin kun lapseni oli puolustuskyvytön vastasyntynyt.
        Halusin varoittaa muita siitä kauheasta
        kohtelusta, jota saavat osakseen joskus vuosia sitten ennen raskautta huumeita käyttäneiden äitien vauvat.

        Hienoa, että koet olevasi oman elämäsi herra. Olen pahoillani, jos loukkasin, en sitä tarkoittanut, koska rakastan ihmisiä. Ymmärrän hyvin huolesi ja olet juuri siksi arvokas, kun käyt huolta myös muiden perheiden asemasta. Yritä kuitenkin unohtaa mennyt ja panosta perheeseesi täysillä. Näytä niille, jotka epäilevät kogreettisesti, että olet hyvä vanhempi äiti /isä omille lapsillesi. Saat aikanaan nauttia heidän lapsistaan, jos niin Luoja suo. Vasta silloin olet saanut etäisyyttä ja toivottavasti menneisyyden haavat ovat jo arpeutuneet.
        Koen myös itse, että elämä on liian usein epäoikeudenmukaista, mutta pyrin tietoisesti avaamaan solmuja suoralla palautteella, epäkohdista puhumisella, mutta myös kovalla työllä ja harrastuksilla, jotka vievät tekemään omilla käsillä monenlaista kaunista, joista voi iloita itse ja voi antaa iloa myös muille. Hyvää joulua, uskon, että onnostut elämässäsi, sisälläsi olevan lähimmäisenrakkauden kautta. Ripa


    • :) :)

      Sellainen tää maailma nyt on tällä hetkellä. Kovuus on pinnalla ja ajatellaan pahaa, jos joku on tehnyt joskus virheitä.

      Itse uskon siihen, että ihminen on kehittyväinen. Ilman virheitä ei kasva aikuiseksi!

      Täytyy vaan jaksaa yrittää. Joku päivä voi sanoa ilkeille, että omat mokat on omia ja niistä on tosi pitkä aika.

      Mutta älä silti pelkää elämää! Jokainen tekee virheitä. Tsemppiä ja jaksamista sulle oikein paljon :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 109
      2128
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      57
      1996
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1925
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe