Liian vaikeeta?

Kuinka onnistuu keskiverto-huuhailijalta liikenneympyrässä ajo?

Ajoin tänään erään taksin perässä n. 70km. No, ei siinä mitään, pikataipaleet meni kivasti kun se kuski ei näyttäny nopeusrajoituksista ymmärtävän yhtään enempää kuin mäkään;)

Mut siellä välillä oli kaksi liikenneympyrää ja siinä tuli ne onkelmat sitte ilmi; ekaan se meni vilkku päällä, vaihtoi vilkun näyttämään sisäkurvin puolivälissä eikä vilkuttanu poislähtiessä ollenkaan. Seuraavaankin se meni vilkku päällä ja jätti vilkuttamatta ympyrästä lähtiessä.

Voiko se tosiaan olla noin vaikeeta?

76

1204

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ben_Sjatkel

ajokortiton autovaras, eikös? Täällä Skånessa on niin prkleen paljon noita liikenneympyröitä ja pakkohan niihin on oppia oikea ajotapa. Muuten saa autoonsa isoja luttuja. ISOJAKIN luttuja voi tulla.

bngt

• asiakkaat ei sitte ollukaan asiakkaita vaan kanssarikollisia...? Enpä tullu ajatelleeksi... olis voinu vaikka hätyyttää polliissit sen perään;)

• Cassis-Alma

vois opettaa! Ensinnäkin liikenneympyrään mentäessä ei villkkua näytetä, eikä sen keskivälillä, mut siitä poistuttaessa näytetään!

Ps. Olikohan kuski voittanu ajokortin bingosta tai muista arpajaisista?,,,

• jostain arvalla saanu... mut eikö taksiluvan saanti edellytä enää mitään? Ennevanhaan piti osata kaikkee liikennemerkeistä lähtien...

• Cassis-Alma
        a-v kirjoitti:

jostain arvalla saanu... mut eikö taksiluvan saanti edellytä enää mitään? Ennevanhaan piti osata kaikkee liikennemerkeistä lähtien...

kaupunkitietoisuus, katuja myöten, ja se lupa on vaan paikkakuntakohtanen, mutta voidaan laajentaa tilauksen myötä toiselle paikkakunnalle.

• kbasa

joiden vuoksi joutuu jarruttamaan ympyrään saapuessa kun eivät vilkuta itteään ulos..

kaikki liikenneympyrät on sanonko mistä :-)

• Cassis-Alma

saat viel bannia ;>D,,,

• kbasa
        Cassis-Alma kirjoitti:

saat viel bannia ;>D,,,

liikenneympyräpolittisesta mielipiteestä :-)

• Ben_Sjatkel

Nää karusellitiet ovat sitten kivoja! Mutta täällä ei saa ajaa kun korkeitaan kolme kierrosta sitten on mentävä seuraavaan liikenneympyrään.
        Katos muuten menee pää pyörälle!

bngt

• Mä koitan lähes päivittäin näille maalaisille näyttää oikeeta liikenneympyräkäyttäytymistä mut ei nää tajua... hermo palaa;)

• kbasa
        Ben_Sjatkel kirjoitti:

Nää karusellitiet ovat sitten kivoja! Mutta täällä ei saa ajaa kun korkeitaan kolme kierrosta sitten on mentävä seuraavaan liikenneympyrään.
        Katos muuten menee pää pyörälle!

bngt

ja duunipaikan alueellakin yksi
        dansket tykkää ilmeisesti :-)

• Ben_Sjatkel
        kbasa kirjoitti:

Proxyt toimii aina.

bngt

• Ben_Sjatkel
        Ben_Sjatkel kirjoitti:

Proxyt toimii aina.

bngt

Näppäin väärässä kohdassa.

bngt

• kbasa kirjoitti:

ja duunipaikan alueellakin yksi
        dansket tykkää ilmeisesti :-)

jonain todella pahana päivänä mä jään kiertämään jotain ympyrää... kierrän kunnes naftatankista kuuluu krööh... heh hee, siinäpä saavat sitte, taitamattomat;)))

• kbasa
        a-v kirjoitti:

Mä koitan lähes päivittäin näille maalaisille näyttää oikeeta liikenneympyräkäyttäytymistä mut ei nää tajua... hermo palaa;)

sillä voi opettaa..
        aatteles jos mä kiehun riisipussissa.. sehän pelkästään ärsyttää kanssaympyröitsijöitä :-)

• kbasa
        Ben_Sjatkel kirjoitti:

Näppäin väärässä kohdassa.

bngt

meinaan jotta jos nappaa ilkeän ihmisen proxyn..?

• kbasa kirjoitti:

sillä voi opettaa..
        aatteles jos mä kiehun riisipussissa.. sehän pelkästään ärsyttää kanssaympyröitsijöitä :-)

mussuli vähättele;) Sillä on arvaamattoman rankka vaikutus kun avaat klasin ja heristät nyrkkiä. Eikä oo pahitteeksi jos sieltä nyrkistä yks sormi sojottaa...;)

• Cassis-Alma
        kbasa kirjoitti:

mut niistä *?"#¤ sanoista >;-),,,

• kbasa
        a-v kirjoitti:

jonain todella pahana päivänä mä jään kiertämään jotain ympyrää... kierrän kunnes naftatankista kuuluu krööh... heh hee, siinäpä saavat sitte, taitamattomat;)))

pitaa pitaa ratista kiinni jotta pysyy penkillä :-)

• kbasa
        a-v kirjoitti:

mussuli vähättele;) Sillä on arvaamattoman rankka vaikutus kun avaat klasin ja heristät nyrkkiä. Eikä oo pahitteeksi jos sieltä nyrkistä yks sormi sojottaa...;)

mä oon oppinu käyttämään sitä täällä
        tää on torvikansaa sanoisin :-)

• kbasa
        Cassis-Alma kirjoitti:

mut niistä *?"#¤ sanoista >;-),,,

voi olla että yksi semmonen sana ja sitten on ämpäri täynnä :-)

• kbasa kirjoitti:

mä oon oppinu käyttämään sitä täällä
        tää on torvikansaa sanoisin :-)

pidättyväinen torvien kanssa... sillai vajaa. Pitäis antaa soida vaan kun sellanen kerran on;)
        Torville se mikä torville kuuluu;)

• kbasa
        a-v kirjoitti:

pidättyväinen torvien kanssa... sillai vajaa. Pitäis antaa soida vaan kun sellanen kerran on;)
        Torville se mikä torville kuuluu;)

mutta torvea kun törayttaa tulee semmonen äijämäinen fiilis..:-)

• Ben_Sjatkel
        kbasa kirjoitti:

meinaan jotta jos nappaa ilkeän ihmisen proxyn..?

mutta proxy pitää valita harkiten. Esim. Ruotsalainen dold.se maksaa 49sek/mån. ja olet turvassa. Joka kerran saat uuden IPn ja sinua ei voi jäljittää. Eihän se ole rehellisen huuhaalaisen tarpeisiin mutta jos tekee "hämäriä hommia" niin...
        Eikähän tavallinen hassu huuhaalainen niitä tee.
        Mutta esim. juntit jotka noita poliittisia paskoja levittelee Suomi24:llä ne varmasti tarvii...

bngt

• alaspäin
        a-v kirjoitti:

Onkos tuo joku uusi kansainvälinen ilmaisu merkki?

Vai oltiinkos sitä menossa lasarettiin.

• tänään katoin kun nainen yritti peruttaa pysäköintihallista pois niin sillä lipsahti se iha reunaan,ei päässyt pois ennen kuin lommojen kera ja miehet huokaili akka ratissa

• Ben_Sjatkel

Lommoja pitääkin tulla kun nätit tytöt on ratissa!
        En minä sano "akka ratissa" sitten kun saat ajokortin ja lutistat autoasi ihan pikkuisen...

bngt

• Cassis-Alma

sulla ei tänään ole,,,onko ollu?,,,eihän se sun korttia kosketa lainkaan jos toinen törttöilee,,,

• outzak

..tuli jokin aika sitten eka liikenneympyrä sen kauhean ruostekiemuran ympärille...

Mutta jopa mä osaisin ajaa siinä paremmin, kuin suurin osa keitten kans me ollaan siinä ajettu....

Mä jätin autokoulun kesken, mutta tiedän silti, että liikenneympyrään mentäessä EI näytetä vilkkua! Sitä näytetään ympyrästä pois mennessä....

• tainneet kattella ikkunasta pihalle just sillä teoriatunnilla... haaveilleet millasen ratinsuojuksen hankkivat, pinkin karvasen vai tavallisen nahkasen...

• sola

..treenaamaan ajamista..siellä kyllä oppii äkkiä ympyröissä ajelemaan.. ;)

"Noli turbare circulos meos!"

• puhua ruåttia, mä en ymmärrä.

Mihin tarttee enää viinaa kun nuppinsa voi sekottaa ympyröissäkin?

Nyt mun on pakko kaahia uuninpankolle, ihan puhkipoikkinainen olo.
        Voidaanhan me jatkaa tätä liikennepoliittista keskustelua vaikka het huomenaamulla. Kuuden jälkeen.

Hyvät yöt kaikille paneeliin osallistujille;)

• käytä ollenkaan vilkkua...säästän.;))

• ja se naksutuskin ottaa hermoon vai mitä?;)

Öitä sullekin;)

• Emmä ymmärrä mikä siinä liikenneympyrässä on monille niin hankalaa. Jotkut keksii jopa pysähtyä sinne ympyrään väistääkseen jokasta oikeelta tulijaa.

• Se sääntö ympyrässäajavien väistämisestä on jääny niiden kalloon jotenkin käänteisesti...

• "mr.nylkynen"

olla vilkku auton keskellä tietäs milloin ne ajaa
      suoraan.kyllä sääntöjen mukaan ajaminen on liian vaikeaa.

• Niin... ja sitte kun se keskivilkku sammuis, vois olettaa kääntymistä olevan odotettavissa... jompaankumpaan suuntaan.

Vilkun käyttämättömyys taitaa olla niitä juttuja jotka eniten kanssa-autoilijoita ärsyttää. Toisaalta sellasiakin näkee jotka vilkuttaa mutkaan... sekin ärsyttää;)

• On se... vaikeeta on prkl...

Muutama on meinannut tulla kyljestä sisään, kun on tullut vilkun kanssa ympyrään...

• Huomenta aamuun;)

Juu... ei oo kauheen joustavaa sellanen liikennöinti kun ei voi luottaa niihin muihin ja niiden vilkullisuuteen/vilkuttomuuteen. Kokoajan miettiä et "ooksä tosissas?", "käännyksä varmasti?"...

• a-v kirjoitti:

Huomenta aamuun;)

Juu... ei oo kauheen joustavaa sellanen liikennöinti kun ei voi luottaa niihin muihin ja niiden vilkullisuuteen/vilkuttomuuteen. Kokoajan miettiä et "ooksä tosissas?", "käännyksä varmasti?"...

Kun ajelin espanjassa, vaikka liikenne oli siellä mitä sattuu... toimi liikenneympyrät todella hyvin. Jo silloin aattelin että koskakohan niitä saatas suomeen....

En tiedä mitä liikkuu autoilijoiden nupissa, kun eivät sisällä oikeita ajotapoja liikenneympyrässä... ovatko he niitä minä... minä... minä... ihmisiä...

• mohna kirjoitti:

Kun ajelin espanjassa, vaikka liikenne oli siellä mitä sattuu... toimi liikenneympyrät todella hyvin. Jo silloin aattelin että koskakohan niitä saatas suomeen....

En tiedä mitä liikkuu autoilijoiden nupissa, kun eivät sisällä oikeita ajotapoja liikenneympyrässä... ovatko he niitä minä... minä... minä... ihmisiä...

jotka ajattelee et paskaako se kellekään kuuluu mihin mä oon menossa. Ja sitte itketään kun uudenkarhia status-symboli on kurtussa...;)

• hullunmyllyistä kirjoitettu, lohkasen vain yhden asian minkä olen huomannut, *useimmilla autokortin hankkineilla ei hajuakaan liikennesäännöistä, otan esim...

Kun liikennevalot risteyksessä ei toimi, niin ollaan ihan pihalla kuka saa ajaa, missä järjestyksessä edetään....

• ehkä meidät on tarkotettu kävelemään?;)

• a-v kirjoitti:

ehkä meidät on tarkotettu kävelemään?;)

alentaa kyllä pystyn, kertomalla etten ikinä edes mopokorttia saisi, ainakaan näillä tiedoillani... :)

• Silipa-Tuuli kirjoitti:

alentaa kyllä pystyn, kertomalla etten ikinä edes mopokorttia saisi, ainakaan näillä tiedoillani... :)

kaikki nämä vuodet ajellu joulukortin voimalla...?;) Kyllä sitä joillakin on tuuria...

• a-v kirjoitti:

kaikki nämä vuodet ajellu joulukortin voimalla...?;) Kyllä sitä joillakin on tuuria...

sain kortin vain siitä syystä että inssi halusi pöksyihini... :)

sain kortin vain siitä syystä että inssi halusi pöksyihini... :)

samainen katsastusmies Kurppa?;)

• a-v kirjoitti:

samainen katsastusmies Kurppa?;)

olet tarkkanäköinen nainen, vastaus... kyllä oli. :)

olet tarkkanäköinen nainen, vastaus... kyllä oli. :)

jätti lähtemättömän jäljen sun nuoreen ja herkkään sieluun... onhan tästä puhuttu;)

• Musta Ritari

oli mersu se taksi. Mersuissa on tosi paljon vilkkuvikoja. Mutta onneks mulla on Bemari.

• Mersuhan se. Siinäkö se selitys sitte...

• Musta Ritari
        a-v kirjoitti:

Mersuhan se. Siinäkö se selitys sitte...

ei ollut vaikeeta arvata. Onkohan tehty tukimusta millä automerkillä pahimmat törpöt ajaa. Ite veikkaisin .... Tiedät kyllä mitä.

• Musta Ritari kirjoitti:

ei ollut vaikeeta arvata. Onkohan tehty tukimusta millä automerkillä pahimmat törpöt ajaa. Ite veikkaisin .... Tiedät kyllä mitä.

on sitä varmaan tutkittu;) Mitähän merkkiä sä ajattelet...

• i-v atte
        a-v kirjoitti:

Mersuhan se. Siinäkö se selitys sitte...

Taksimalleissa aina jotain puutteita.;)

pohjanmaalla nähty maastoautoileva kukkahattutäti ajelemassa liikeneympyrää vastapäivään.. yrittää kuulema estää aikaa menemestä eteenpäin..

kukahan se mahtaa olla?.;))

• Musta Ritari
        i-v atte kirjoitti:

pohjanmaalla nähty maastoautoileva kukkahattutäti ajelemassa liikeneympyrää vastapäivään.. yrittää kuulema estää aikaa menemestä eteenpäin..

enklannin kuningatar?

• Musta Ritari
        a-v kirjoitti:

on sitä varmaan tutkittu;) Mitähän merkkiä sä ajattelet...

ehkä alkaa M:llä.

ehkä alkaa M:llä.

No ei, kyllä mä tajusin;)

• ainaista mersukuskin mollaamista;))..höh!..mersun käyttöohjekirjan etusivulla ja ensimmäisessä kappaleessa sanotaan selvästi,että kuljettajan ei tarvitse käyttää vilkkuja ja valoja..ja liikenne säännöt on muita törppöjä varten;))

• i-v atte kirjoitti:

sä oot törkeeee!;)

Muistuttauisin kuitenkin et sun synttärit on neljä päivää ennemmin...;)

enklannin kuningatar?

en se nyt ainakaan mä ollu. Vaikka kaima niin luulee;)

• blackmetal68 kirjoitti:

ainaista mersukuskin mollaamista;))..höh!..mersun käyttöohjekirjan etusivulla ja ensimmäisessä kappaleessa sanotaan selvästi,että kuljettajan ei tarvitse käyttää vilkkuja ja valoja..ja liikenne säännöt on muita törppöjä varten;))

Pitäis suomennuttaa toi Rangen käyttöohjekirja, on nimittäin saksaksi kun tehdas oli silloin BMW:n omistuksessa. Niin siis siksi että jos sielläkin vaikka olis joitain vapautuksia;)

Mä oon sönkkö...

• a-v kirjoitti:

Pitäis suomennuttaa toi Rangen käyttöohjekirja, on nimittäin saksaksi kun tehdas oli silloin BMW:n omistuksessa. Niin siis siksi että jos sielläkin vaikka olis joitain vapautuksia;)

Mä oon sönkkö...

pitäisi saada vapautuksia..sillä asiaan on looginen selitys..koska vanhoissa W124 ja W210 koppaisissa mersuissa tiukoilla saksankielisillä käskyillä (en tiedä vieläkään mitä vittua ne tarkoittaa) varustettu vakionopeussäätimen viiksi on vasemmalla puolelle juuri siinä kohti missä normaalisti pitäisi olla vilkkuviiksi ja näin vilkkuviiksi jää tämän vakoinopeussäätimen viiksen alle pimentoon;)..jolloin räplää aina sitä ja vilkkuviiksi jää käyttämättä ja näin ollen aivan tarpeeton jos siinä ei olisi tuulilasinpyyhkijän katkaisinta;)))

pitäisi saada vapautuksia..sillä asiaan on looginen selitys..koska vanhoissa W124 ja W210 koppaisissa mersuissa tiukoilla saksankielisillä käskyillä (en tiedä vieläkään mitä vittua ne tarkoittaa) varustettu vakionopeussäätimen viiksi on vasemmalla puolelle juuri siinä kohti missä normaalisti pitäisi olla vilkkuviiksi ja näin vilkkuviiksi jää tämän vakoinopeussäätimen viiksen alle pimentoon;)..jolloin räplää aina sitä ja vilkkuviiksi jää käyttämättä ja näin ollen aivan tarpeeton jos siinä ei olisi tuulilasinpyyhkijän katkaisinta;)))

no on tossa Rangessakin jos jonkinlaista vipstaakia joille en vieläkään oo löytäny käyttöö. Toisaalta taas sitte etuvalojenpyyhkijöidenkatkaisin (tulipa siinä sana!)on edelleen hukassa... paska lentää ja luxit jää sinne ravan taa...

• a-v kirjoitti:

no on tossa Rangessakin jos jonkinlaista vipstaakia joille en vieläkään oo löytäny käyttöö. Toisaalta taas sitte etuvalojenpyyhkijöidenkatkaisin (tulipa siinä sana!)on edelleen hukassa... paska lentää ja luxit jää sinne ravan taa...

kuin puolet nykyautojen katkaisimista ja vipstaakeista on aivan turhaa joutopainoa..ei niitä tartte kaikkia tietääkään mitä ne on;))

kuin puolet nykyautojen katkaisimista ja vipstaakeista on aivan turhaa joutopainoa..ei niitä tartte kaikkia tietääkään mitä ne on;))

mä sen etuvalojenpyyhkijöidenkatkaisijan soisin silti löytäväni;)

• a-v kirjoitti:

mä sen etuvalojenpyyhkijöidenkatkaisijan soisin silti löytäväni;)

saksankielen opintojen pariin sitten sen käyttöohjekirjan kanssa jos et sitte mene merkkiliikkeeseen kysymään missä se on;)))..maahantuojalta voit varmaankin tilata suomenkielisen laitoksen manuaalista;))

saksankielen opintojen pariin sitten sen käyttöohjekirjan kanssa jos et sitte mene merkkiliikkeeseen kysymään missä se on;)))..maahantuojalta voit varmaankin tilata suomenkielisen laitoksen manuaalista;))

osaa taas muuta sanoa kuin,että voehan kirahvi;)))

osaa taas muuta sanoa kuin,että voehan kirahvi;)))

Olikohan sillä purkka?;) Vai mitä se jäykytti?

• a-v kirjoitti:

Olikohan sillä purkka?;) Vai mitä se jäykytti?

nikotiinipurkka;))

nikotiinipurkka;))

silmissä oli ainakin sellanen synkee katse...;)

• a-v kirjoitti:

silmissä oli ainakin sellanen synkee katse...;)

kirahvi joka kärsii nikotiinin vierotusoireista;))

kirahvi joka kärsii nikotiinin vierotusoireista;))

sitä kirahvi hermostuu.
        No joo...;)))

• Carm

Tietää mitä tekee, onhan se kursseja käyny!

;-P

• meidän on pakko luottaa;)

• mikhaildenisov

taxi-kuskit saanu ajokortin jostain
      postimyynti-firmasta eikä tiiä säännöistä
      mitään sen paremmin ku bussikuskitkaan!

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6984
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      109
      3588
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      26
      2920
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2618
    5. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      2233
    6. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      361
      1885
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1820
    8. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      12
      1768
    9. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1728
    10. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      51
      1586
    Aihe