Suomalainen mies

Laulujen syntyseutujen
joitten aiheet
istui soilla käkkärämäntyisillä
mäen nyppylöillä.

Hopeisen rajan
ajan sammaloituneen
monet tuntevat askeleet
istahtannu kannon päähän.

Mies vaiti niin hiljainen
herkistyy
Sinun kyljestäs siihen
naisihanne sorjin vartaloin.

Mies
puhkeaa laulaa
Sinä oot niin lempeä hempeä
saat miehen kyyneliin.

Kannolla
virii on löytänny
mies riisuu repun.

On tilaa metsää siintää
suota silmän kantamattomiin
järvien tuhansien maa
miss saa olla mies.

Nostaa isoo kivee
voimiaan koettelee
samalla aatoksissain siell
salaa,salaa katsellu.

Laulustaan saa rohkeuden
nostaa repun selkään
uutta lauluaan tapailee.

Askel ei paina rakkaus polttaa
käsiteltäväkseen sai
Suomalaisen miehen.

6

433

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mies-v57

      Saat sinä, nainen, miehen
      kyyneliin ja kadoksiin.
      Heikkous on sinulle vahvuus,
      mies ei osaa käsitellä sitä.

      Mies ei osaa kohdata naisen
      herkkiä kohtia. Ja herkistyä
      niistä itse. Tavata naisensa
      varjossa olevia salaisuuksia.

      Miehelle kohtaaminen on liian
      usein omistamisen halua, ei
      nauttimista. Ei nautintoa vain
      siksi, että tuntuu hyvältä.

      Olla vierellä, tuntuu mukavalta.
      Helliä, kun tuntuu oikealta.
      Katsoa ja tunnustaa: kaunis
      nainen sinä olet, minulle.

      Herkistyä, siihen pitäisi yltää.
      Ei omistamiseen ta vastakkain
      asetteluun. Olla vain kaksi
      pörröistä ja liki toisiaan.

      Siksi mies kyynelehtii, omistajan
      käsin ja sydämin. Tajuamatta että
      Rakkaus riittää, on kylliksi.
      Kylliksi siihen että nainen lämpiää.

      Lämpiää siihen, että mies voi
      repiä tekopyhän viittansa auki ja
      olla oma itsensä. Se riittää.
      Rakkaudessakin on lupa itkeä.

      Kunhan itkee Rakkauden vuoksi.

      Rakkaudella.

      http://www.youtube.com/watch?v=uUn0DhuYqaU


      Kiitos runostasi.

      Olet uusi tulokas ja
      tervetuloa palstalle.

      Särmikäs ja aina
      ajankohtainen runo.

      Hyvin säkeistetty ja
      ajateltu.

      Riisui miehen aidoksi.

      Hieno runo.

      Mukavaa päivää sinulle.

      • Runo Sinussa löys
        laulussa särähtää kieli.
        Epävireisyyden tiet
        se kaunis särkynny.

        "saat miehen kyyneliin"

        toivoa jos olla vois
        puhjeta
        uuteen lauluun.

        Saanko esitellä
        piti riisuu yltään
        tuo tuttu lämmin tölli.
        Eivät enää huoli
        Ä..Ö..tä

        Sinulle lämmin kiitos runostas
        jossa kipuna tunsin
        sen toivon josta mies
        joskus pukes lauluun.

        Sateista päivää eletään.Liisa


    • lindalinda1

      Suomalaiselle miehelle, jota juroksikin kutsu-
      taan ja sellaiseksi joka ei puhu eikä pussaa.

      Vaan Sinäpä loihet lausumahan,
      herkkyyden, rakkauden ja vahvuuden jotka hänesä
      löytyy. Etkä ole nytkään unohtanut luontoa,
      käkkärämännyt mäen nyppylöillä - ihana.

      Niin kuin on koko runosikin, ihan kuten mies-v57
      toteaa myös sanoissaan.

      • Asetti askeltamaan noille soille,
        missä mies usein yksin kulki.
        Sielä herkistyi etsi tuohta
        mihin raapusti puhjenneet tunteet.

        Eiköhä ne monet rakkauden tunnustus laulut
        saaneet syntyä jossain kannon päässä.

        Tämä nyt oli näky miehestä,
        jossa itsekki sain tehdä matkaa.

        lindalindal1.
        Sinulle tulkinnastas kiitän
        "Ylistyslaulu"..aivan miehelle.Liisa


    • tomppa2006

      ...on kuvauksesi suomalaisesta miehestä...

      Pidin lukemastani. Runomuotoon kirjoitettuna kaunis tarina. Kiitos.

      • Mies jalan lähti, reppu selässään
        nuotion usein sytytti,
        siinä katsoessa liekkeihin
        kuinka ne syleili, kietoutui.

        Oli läsnä atrosfääriä
        syntyi lauluja joissa
        mies syttyi
        tulen soihtua sielussaan kantoi.

        tomppa2006
        mieski tunteilla varustettu
        kiitos palautteestas
        hyvää viikonloppua toivotan.Liisa


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      110
      1189
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1014
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      127
      917
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      775
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      287
      722
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe