Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Raivoissani

Mimoosa

Ottakaa hyvät ihmiset kantaa ja kertokaa mielipiteenne.
Olemme uusioperhe johoin kuuluu oma lapseni ja miehení 2 lasta, josta toinen asuu äitinsä luona.
Hän ei koskaan aiemmin lasten synnyttyä ollut ns. äiti vaan isä hoiti lapset jo vauvana. He erosivat ja lapset jäi isälleen. Mieheni ex löysi uuden miehen jonka kanssa teki lapsen.Hän yritti väkisin lahjoa luonamme asuvaa poikaansa myös muuttamaan luokseen, sai tytön ylipuhuttua. Tyttö on nyt asunut siellä 4 vuotta ja nyt hän on taas eroamassa, jättää heidän yhteisen 4 v lapsen tulevalle ex miehelleen ja ilmoitti että "palauttaa" tytön meille, sillä lääkäri saattaa määrätä niin ??? TÄH? ei lapsi ole esine. ensin tehdään kaikkensa että halutaan olla vuosien jälkeen äiti ja sitten palautetaan 4 v kuluttua kun se ei olekkaan kiva juttu ? kyse on nyt siitä että rva masentaa ja kertoo syyksi että lääkäri määrää uuden huolktajan sillä hän ei kykene.Sairasta eikö totta?
Masennukseen on olemassa hoito ja siihen saa apua. Sitäpaitsi me olemme lasten kanssa aktiivisesti ja usein...hän ei ole yksin lapsensa kanssa, mutta nyt taas hylkää sen mielellään kun itsellä on niin paha olla.Tahdon mieliåiteitä, onko kokemusta ja mitä sanoo tähän lastenvalvoja ? Mielestäni täysin edesvastuuton ja ilman sydäntä oleva ihminen...

11

1546

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nsfgs

      Toinen puoli asiasta voi olla se, että masennus on pahimmillaan täysin toimintakyvyttömäksi tekevä sairaus.
      Sairastumistaan ei itse voi valita sen enempää kun muutakaan sairautta.
      Jospa äidin voimavarat ovat nyt sairauden myötä niin vähäiset, että hän kokee, ettei tyttö saa tarvitsemaansa hoitoa häneltä.
      Hän haluaa , lapsensa parasta tarjoamalla teille (tai siis lapsen isälle) huoltajuutta.
      Sinä tunnut kovin "kovalta" ja ymmärtämättömältä ihmiseltä. Ajattele sinä lapsen parasta äläkä äidin "huonoutta" , jos olet vastullinen ihminen ja sinulla on sydän

      • sivusta seuraaja

        ja lämpimästi kirjoitettu.Olet hyväsydäminen ihminen.;)


      • Mimoosa

        Ihmettelen jyrkkää tapaasi " tuomita" tämä asia ei ole niin yksinkertainen kuin luulisit. Ottaisin ne lapset mielelläni meille ja sillä edellytyksellä että mieheni anoisi yksinhuoltajuutta. Jos tätä ei saada tiedän että jo tovin kuluttua tämä äiti kinuaa niitä takaisin luokseen. Mielestäni lapset kärsii tässä eniten siksi minua raivostuttaakin.Hän ei ole vakavasti masentunut koska hoitaa työnsä ja bilettää kuten ennen. masennus on erosta johtuvaa " ihanaa vapaus koitti ja taas sinkkuillaan"-masennus. Minusta on väärin että hän karttaa vastuuta väärin perustein ja lapset ovat esineitä välissä.itse kullakin on joskus vaikeaa, mutta lapset antaa voimaa ja opettaa pitkämielisyyttä sekä syyn olla onnellinen.Olen satavarma että 2 vuoden sisällä tämä rva on taas löytänyt uuden miehen ja jälleen raskaana. Tämä asia on sitäpaitsi pienin kaikista murheistamme, kukaan ei uskoisi mitä temppuja tämä ex jatkuvasti järjestää meille. Ihmettelen miten 40 vuotias osaa olla noin lapsellinen ja sairas henkisesti.Ilmeisesti hän haluaa väkisin olla elämässämme ex miehensä vuoksi vaikka itse petti miestäni josta ero tuli aikoinaan. Hän joi raskauden ajan, kertokoon tämä siitä sympatiasta jota minun pitäisi häntä kostaan tuntea, en kykene. Se ihminen oikeasti tarvisi järkeä ja hoitoa itselleen.


      • että oikeus
        Mimoosa kirjoitti:

        Ihmettelen jyrkkää tapaasi " tuomita" tämä asia ei ole niin yksinkertainen kuin luulisit. Ottaisin ne lapset mielelläni meille ja sillä edellytyksellä että mieheni anoisi yksinhuoltajuutta. Jos tätä ei saada tiedän että jo tovin kuluttua tämä äiti kinuaa niitä takaisin luokseen. Mielestäni lapset kärsii tässä eniten siksi minua raivostuttaakin.Hän ei ole vakavasti masentunut koska hoitaa työnsä ja bilettää kuten ennen. masennus on erosta johtuvaa " ihanaa vapaus koitti ja taas sinkkuillaan"-masennus. Minusta on väärin että hän karttaa vastuuta väärin perustein ja lapset ovat esineitä välissä.itse kullakin on joskus vaikeaa, mutta lapset antaa voimaa ja opettaa pitkämielisyyttä sekä syyn olla onnellinen.Olen satavarma että 2 vuoden sisällä tämä rva on taas löytänyt uuden miehen ja jälleen raskaana. Tämä asia on sitäpaitsi pienin kaikista murheistamme, kukaan ei uskoisi mitä temppuja tämä ex jatkuvasti järjestää meille. Ihmettelen miten 40 vuotias osaa olla noin lapsellinen ja sairas henkisesti.Ilmeisesti hän haluaa väkisin olla elämässämme ex miehensä vuoksi vaikka itse petti miestäni josta ero tuli aikoinaan. Hän joi raskauden ajan, kertokoon tämä siitä sympatiasta jota minun pitäisi häntä kostaan tuntea, en kykene. Se ihminen oikeasti tarvisi järkeä ja hoitoa itselleen.

        enää antaa lasta hänelle jos hän jo toistamiseen omasta tahdostaan luopuu lapsestaan. Tuskin lapsikaan enää haluaa palata nähtyään mitä se oli. Anna miehellesi mahdollisuus hoitaa lapsensa ja vastuunsa ilman ehtoja. Älä anna lapsen aistia ettei hän ole tervetullut mihinkään.


    • sairasta.

      Eihän lääkäri määräisi (?) terveen ihmisen lapsia muualle hoitoon.

      • nepprin

        Huh huh, vain tuomari voi oikeudessa määrätä lapset pois äidiltään ja syy täytyy olla erittäin riittävä, vakava ja hyvä.
        Jos äiti jättää lapset heitteille tai on itse sniin sairas ettei voi,kykene tai ole mahdollista hoitaa lapsia.
        Luuleko se ihminen että noin vaan lekuri sanoo että heitäppäs ne vaikka isälleen välillä ja lepää, älä vaan kanna vastuuta.
        Eikö se äiti tunne mitään niitä lapsia kohtaan? Kuinka joku äiti voi edes luopua lapsistaan???
        Vastuun karttamista ja itsekästä touhua.
        Jos kerta apua saa aktiivisesti toiselta lasten hoidosta niin käyttäisi sitä hyväkseen eikä antaisi taas niitä pois?
        Miksi tuollainen nainen tekee muksuja?


    • et oot raivoissas!

      Ei lasta voi tuolla tavalla heitellä.
      Varmaan jää traumat
      Yrittäkää olla sille lapselle nyt oikeat vanhemmat, että se edes johonkin aikuiseen pystyy luottamaan. Meillä hieman samanlainen tilanne.

    • pitäis........................

      jonkuin lyödä stopit tuolle touhulle. ties kuinka monta kakaraa ehtii vielä vääntää.
      Isä vois hakea yksinhuoltajutta, vois olla mahikset saada se.Voimia Sinulle!

    • Äjjä

      Minusta nuo kierrätysperheasiat ovat poikkeuksetta fucked up, eikä kenenkään moiseen touhuun ryhtyvän pitäisi mitään muuta elämältään odottaakaan. Siinä simppeli elämänohje, jonka muistaessa ei mikään enää yllätä!

    • steriloida

      ei lapsia saa "huvikseen" hankkia ja "hylätä" sitten, kun ei enää huvita leikkiä äitiä. Hyi, hävetköön moinen ihminen.

      • 4 lapsen oikea äiti

        Hyvin sanottu, olen samaa mieltä. Järkyttävää luettavaa kertakaikkiaan. Onko kyseessä joku "lasten tehtailija" joka tekee lapsia miehelleen mielyttääkseen ja vastuu jää sitten isälle? Eikö jo raskausaikana opi rakastamaan lastaan...minusta hänellä on mielenterveydelisiä ongelmia jotka kannattaisi hoitaa mahdollisimman pian kuntoon. Voi lapsi raasuja. Hyvä että isä välittää ja antaa rakkautta, pisteet sille


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      87
      2305
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      51
      1997
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      89
      1837
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1628
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1562
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      25
      1432
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1392
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1390
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1351
    Aihe