paniikki ja kuukautiset

Hei! olen sairastanut paniikkihäiriötä kohta neljä vuotta. Tällä hetkellä en käytä lääkkeitä, käytin Cipralexia ensin 1v4kk ja toisen kerran n. vuoden. Olen ollut ilman lääkkeitä vajaan vuoden verran. Kysyisinkin teiltä saman sairauden kanssa kamppailevilta että saatteko kohtauksia enemmän hieman ennen kuukautisia/kuukautisten aikana? Itse olen huomannut että juuri ennen kuukautisia sekä kuukautisten aikana on ahdistuneisuutta ja joskus kohtauksiakin.

Toinen kysymykseni koskee Cipralexin lopettaneita, eli: Kun käytitte Cipralexia nousiko painonne? Ja te jotka olette lopettaneet k.o lääkkeen käytön, alkoiko paino tippumaan? Itse lihoin Cipralexin käytön aikana n.10 kg ja nyt kun olen ollut melkein vuoden ilman lääkettä, on paino ruennut tippumaan..paino tippunut sellaiset 6kg jo..Liekkö Cipalexista johtuvaa, mene ja tiedä:)

Hyvää syksyn ja tulevan talven jatkoa teille kaikille:)
2594
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

Moi!
Olen ainakin ollut huomaavinani, että hormoonikierto vaikuttaa paniikkeihin. On tuntunut siltä, että kun e-pillereissä tulee taukoviikko niin ahdistus kasvaa. Tätä tosin yritän olla ajattelematta, että turhaan panikoi ennen kuukautisia siitä, että kohta tulee ahdistus. :) Yhtä naurettavaa noidankehää koko tauti.
Olen itse syönyt Cipralexiä kohta vuoden verran paniikkioireisiin ja lääke on auttanut kovasti. Painoni on kyllä heitellyt tänä aikana paljon... putosi ensin 10 kg ja on noussut 5kg, mutta tämä ei taida liittyä paniikkioireisiin tai lääkkeisiin....ennemmin liikunnan määrän vaihteluun. En osaa sanoa!

Tämmöisiä kokemuksia minulla. :)

Äänestä

Jatka tablettien syömistä.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


.............................. kirjoitti:

Hei! olen sairastanut paniikkihäiriötä kohta neljä vuotta. Tällä hetkellä en käytä lääkkeitä, käytin Cipralexia ensin 1v4kk ja toisen kerran n. vuoden. Olen ollut ilman lääkkeitä vajaan vuoden verran. Kysyisinkin teiltä saman sairauden kanssa kamppailevilta että saatteko kohtauksia enemmän hieman ennen kuukautisia/kuukautisten aikana? Itse olen huomannut että juuri ennen kuukautisia sekä kuukautisten aikana on ahdistuneisuutta ja joskus kohtauksiakin.

Toinen kysymykseni koskee Cipralexin lopettaneita, eli: Kun käytitte Cipralexia nousiko painonne? Ja te jotka olette lopettaneet k.o lääkkeen käytön, alkoiko paino tippumaan? Itse lihoin Cipralexin käytön aikana n.10 kg ja nyt kun olen ollut melkein vuoden ilman lääkettä, on paino ruennut tippumaan..paino tippunut sellaiset 6kg jo..Liekkö Cipalexista johtuvaa, mene ja tiedä:)

Hyvää syksyn ja tulevan talven jatkoa teille kaikille:)

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu