Peräkärry kävelijälle

Kobber

Auttakaa toveria vastamäessä... Olen yrittänyt hakea netistä mitä erilaisimmilla hakusanoilla kävelijälle vetokärryä. Ei tärppää.

Pakko niitä on olla olemassa, en ole vain oikeaa hakua keksinyt. Siis lasten kävelytuet tai fillarin lapsivaunut eivät minua kiinnosta, vaan kävelijälle soveltuva kärry tavaroiden perässä vetämiseen. Otan kaiken tiedon kiitollisena vastaan, kiitos!!!

26

5669

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rattaat..

      Tallinnan viinakaupasta saa maksutta laukkukärryn, kun osttaa kolme pakkia olutta.

      Löytyy niitä suomestakin, laukkukärryjä, nokkakärryjä,,, käsikärryjä...

    • kamakaarina

      ... perässävedettävä,mutta pienin muutoksin se saisi olla myös pyörään kiinnitettävä.

      Tosin tuollaisen voisi teetättääkin.
      Pyöräliikkeistä ostettuna hinnat on hurjia.

      Kuka muuten tietää,mistä noi mainoslehtien jakajien kärryt on peräisin???
      Siihen kyllä mahtuu tavaraa jo liikaakin.

      Itsellä on mielessä käynyt myös sellaisen perinteisen maitokärryn tilaaminen,pitäisi vaan saada siihen joku hitsaamaan systeemit myös polkupyörään kiinnittämistä varten.

      • Kobber

        Meni melkein koko viikonloppu yrittäessä netistä etsiä jotain tietoa. Ärsyttää itseäni, kun menee yksinkertaiset asiat aina monimutkaisiksi.

        Maailmaa ympäri juosseella Jesper Olsenilla oli ilmeisesti sellainen samantapainen kolmipyöräinen, jossa lapsia voi vetää pyörän perässä. Sen saa muutettua myös edessä työnnettäväksi, kuten Olsen sitä käytti.

        Eräällä Euroopan halki kävelleellä pariskunnalla oli kuvan perusteella sellaiset kaksipyöräiset maitokärrin tapaiset. Minun nähdäkseni niissä ei ollut valjaita, vaan vetivät takanaan kahvoista.

        Perinteiset vedettävät ostoskassit tai kaljakärryt ovat niin hepposia, että hajoavat taatusti parissakymmenessä kilometrissä eli eka päivänä. Eli niitä en edes mieti.

        Sitten joku Espoolainen (urheiluseura ilmeisesti) myy koirakärryjä/puutarhakärryjä/klapikärryjä (79€). Kuvan perusteella runko näytti tukevalta, ja kaksi pienehköä ilmatäytteisen näköistä rengasta. Ei kauhean suurelle tavaramäärälle. En tiedä, voivatko tilauksesta tehdä kävelijällekin.

        Mikään noista ei mielestäni suoraan käy tarkoitukseeni. Pyörään tuleva aisa on kapeneva ja koiralla taas koiran mallinen. (Minun ei ole tarkoitus kontata.) Haluan sellaisen, ettei se paina selkää, jos kärry tulee alamäessä selkää vasten.

        Itse en hirveästi osaa tehdä, mutta on yksi tuttava, jolta voisin koettaa tilata. Hän on kaksipyöräisen kannalla, mutta minun mielestä siinä pitää olla neljä pyörää, tai ainakin kolme. Tosin itsehän päätän, kun maksan.

        Minua miellyttäisi Kampin Lidlin vedettävän ostoskorin muoto. Isommilla renkailla ja tukevammalla rakenteella se voisi olla minulle sopiva kokonsakin puolesta. Ajelin tänään Lidlin kärryn kanssa sen mallia pohtien...

        En halua liian leveää kärryä, koska kävelijä joutuu väkisin jakamaan maanteitä autojen kanssa, ja nämä Suomen tiet ovat kovin kapoisia. Tuohon Lidlin kärryyn menee arviolta reilusti enemmän tavaraa, kuin mitä minulla viime kesänä oli kävelyreissussa pienessä rinkassani, joten sen puoleen sopisi. Kapea kärry voi olla jyrkissä mutkissa vaan kaatumisaltis, mutta ehkä oikea lastaus auttaa.

        Olen edelleenkin sitä mieltä, että olen nähnyt jossakin kuvan valjailla kiinnitettävästä vetokärrystä. Itse en jaksa tai halua koko ajan pitää kiinni. En halua tapahtuvan vaaratilanteita sen vuoksi, jos ote vahingossa lipeää väsymyksen vuoksi.

        Niin, Ikipyörästä Helsingissä kyselin myös. Jotain kärryä ovat tilaamassa ensi vuoden puolella. Sitä ennen en vielä teetätä kellään. Noiden fillareilla on ainakin aika mukavat hinnat, mahdollisten kärryjen hintaa en uskalla edes arvailla.

        Jonkun kuvan saksalaisesta kärrystä näin, joka muistutti hämärästi maitokärryn sovellusta. Kaksi ilmatäyteistä rengasta. Koppa muovia, päälipuolella teräsritilä ja vielä pressu. (Pajon kauniimpi, kuin kuvaukseni perusteella voisi luulla.) Aisa oli "lastenratasmallia". Se olikin tehty nimenomaan kauppareissuja ajatellen. Kärryllä kauppaan ja kärry pyörän perässä kotiin. Epäilen, että Suomesta sitä tuskin saa, täällä on erilaiset tarpeet.

        Kyllä tämä tästä, hiljaa hyvä tulee. Löydämme molemmat sopivat kärryt tai sopivan tekijän kärryillemme!


      • Strix Aluco
        Kobber kirjoitti:

        Meni melkein koko viikonloppu yrittäessä netistä etsiä jotain tietoa. Ärsyttää itseäni, kun menee yksinkertaiset asiat aina monimutkaisiksi.

        Maailmaa ympäri juosseella Jesper Olsenilla oli ilmeisesti sellainen samantapainen kolmipyöräinen, jossa lapsia voi vetää pyörän perässä. Sen saa muutettua myös edessä työnnettäväksi, kuten Olsen sitä käytti.

        Eräällä Euroopan halki kävelleellä pariskunnalla oli kuvan perusteella sellaiset kaksipyöräiset maitokärrin tapaiset. Minun nähdäkseni niissä ei ollut valjaita, vaan vetivät takanaan kahvoista.

        Perinteiset vedettävät ostoskassit tai kaljakärryt ovat niin hepposia, että hajoavat taatusti parissakymmenessä kilometrissä eli eka päivänä. Eli niitä en edes mieti.

        Sitten joku Espoolainen (urheiluseura ilmeisesti) myy koirakärryjä/puutarhakärryjä/klapikärryjä (79€). Kuvan perusteella runko näytti tukevalta, ja kaksi pienehköä ilmatäytteisen näköistä rengasta. Ei kauhean suurelle tavaramäärälle. En tiedä, voivatko tilauksesta tehdä kävelijällekin.

        Mikään noista ei mielestäni suoraan käy tarkoitukseeni. Pyörään tuleva aisa on kapeneva ja koiralla taas koiran mallinen. (Minun ei ole tarkoitus kontata.) Haluan sellaisen, ettei se paina selkää, jos kärry tulee alamäessä selkää vasten.

        Itse en hirveästi osaa tehdä, mutta on yksi tuttava, jolta voisin koettaa tilata. Hän on kaksipyöräisen kannalla, mutta minun mielestä siinä pitää olla neljä pyörää, tai ainakin kolme. Tosin itsehän päätän, kun maksan.

        Minua miellyttäisi Kampin Lidlin vedettävän ostoskorin muoto. Isommilla renkailla ja tukevammalla rakenteella se voisi olla minulle sopiva kokonsakin puolesta. Ajelin tänään Lidlin kärryn kanssa sen mallia pohtien...

        En halua liian leveää kärryä, koska kävelijä joutuu väkisin jakamaan maanteitä autojen kanssa, ja nämä Suomen tiet ovat kovin kapoisia. Tuohon Lidlin kärryyn menee arviolta reilusti enemmän tavaraa, kuin mitä minulla viime kesänä oli kävelyreissussa pienessä rinkassani, joten sen puoleen sopisi. Kapea kärry voi olla jyrkissä mutkissa vaan kaatumisaltis, mutta ehkä oikea lastaus auttaa.

        Olen edelleenkin sitä mieltä, että olen nähnyt jossakin kuvan valjailla kiinnitettävästä vetokärrystä. Itse en jaksa tai halua koko ajan pitää kiinni. En halua tapahtuvan vaaratilanteita sen vuoksi, jos ote vahingossa lipeää väsymyksen vuoksi.

        Niin, Ikipyörästä Helsingissä kyselin myös. Jotain kärryä ovat tilaamassa ensi vuoden puolella. Sitä ennen en vielä teetätä kellään. Noiden fillareilla on ainakin aika mukavat hinnat, mahdollisten kärryjen hintaa en uskalla edes arvailla.

        Jonkun kuvan saksalaisesta kärrystä näin, joka muistutti hämärästi maitokärryn sovellusta. Kaksi ilmatäyteistä rengasta. Koppa muovia, päälipuolella teräsritilä ja vielä pressu. (Pajon kauniimpi, kuin kuvaukseni perusteella voisi luulla.) Aisa oli "lastenratasmallia". Se olikin tehty nimenomaan kauppareissuja ajatellen. Kärryllä kauppaan ja kärry pyörän perässä kotiin. Epäilen, että Suomesta sitä tuskin saa, täällä on erilaiset tarpeet.

        Kyllä tämä tästä, hiljaa hyvä tulee. Löydämme molemmat sopivat kärryt tai sopivan tekijän kärryillemme!

        Entäs carrix?

        http://www.carrix.ch/harcarre.html


    • Kävelyvaeltaja

      Myös minua kiinnostaa tälläinen kävelyvaellukseen soveltuva peräkärry.

      Olen miettinyt, että se voisi olla esim. vaellusahkiosta modifioitu malli kesäkäyttöön. Tai sitten hevoskärryn tyyppinen kaksipyöräinen...

    • saapi nimellä

      Kottikärry!

      • Kävellen kulkeva

        Oootko kokeillut kävellä tyhjillä kottikärryillä edes kilometriäkään? Tuo Carrix voisi olla aika hyvä, mutta aikas pieni pyörä.


    • Muuliko

      Eikö vieläkään näitä ole saatavilla. Tarttis saada kärry pikaisesti kävelyvaellusta varten, vai pitääkö tehdä itse.

      • atlatl

        tuolta.
        www.nordiccab.com.

        Ostin noilta pyörään peräkärryn,josta saa perässävedettävänkin monelle kelille.
        Aisoihin tulee kunnon valjaan,jotta selkä ei väsy.
        Tota voi vetää koira,ihmisille omat aisat,käypi pyörän perään lastenkuljetukseen ja työnnettäväksi jalan...
        Jalaksetkin saa alle jos talvella pilkkimään lähtee.

        Ei taida olla montaakaan yhtä monipuolista.

        Tilaahan kärry vie tien reunassa,mutta autoilijoilla on ratti ja jarrut autossa.
        Ainoa mitä olisin kaivannut niin viirin paikkaa tuohon Carco-malliin...


    • vv

      Tällaist kärryä ei ole ollut olemassa vaan nyt sellainen on syntynyt Ensiesittelyt tämän syksyn aikana eri retkeilyfoorumeilla. Laite on testattu ja lapsentaudit on korjattu. Vihdoinkin apu siihen että ei jaksa kantaa 30 kg kuormia selässä.

    • Vaeltaja 1

      Nyt sellainen on syntynyt. Ensiesittelyt tänä syksynä. Kärryn voi bongata vaellusreiteiltä tänä syksynä

    • Kävelyvaeltaja

      No, onko tällaisia vaelluskärryjä markkinoille tullut? Pitäis löytää kärry ensi kesän saaristovaellukselle.

      Toivottavasti on tullut, ettei tarvitsis itse alkaa väsäämään tai teettämään.

    • rrreissarri

      Edelleenkin.
      www.nordiccab.com.

      Eihän se maastokäyttöön sovi,eikä siihen taida kärryä ollakkaan. Mutta jos vain edes hiekkatie tai metsäautotie löytyy niin tällä se hoituu kevyesti.

    • monenmatkaaja

      Niin siis jos jalankulkemiseen tarvitaan kärryä niin jalankulkijahan kulkee vasenta laitaa.
      Silloin voi paremmin arvioida vastaantulevia.

      Huonoa Suomen teistössä on kapeat reuna-alueet ja niissä on vielä aurausviittoja ja heijastimilla varustettuja tolppia...
      Ei Suomen teitä ole suunniteltu pyöräretkeilijöille tai edes jalan pitkiä matkoja liikkuville...
      Harvalla tiellä on riittävä reuna-alue,jotta muullakin voisi tehdä matkaa kuin autolla...

      Tuo Nordiccap näyttää lupaavan kantokykyä 50 kiloa kun jotkut lastenkuljetuskärryt lupaavat vähemmän...

      Maastoon sopivista kärryistä on joskus ollut puhetta retkeilysivustoilla Relaa ja vaellusnet...

      • aikaaakinkului

        Aloittajahan ei kerro,tuleeko kärry maastoon,vai tielle...
        Ja keskustelun aloituskin on aika vanha.
        Lienee saanut jo vastauksensa...


    • Ei aloittaja

      Vastauksia on tullut, mutta sopivaa kärryä ei ole vielä löytynyt.

      Tiekäyttöön ja helppoon maastoon tarvitsisin vetokärryä. Tuollaista Carrix tyyppistä tekisi eniten mieli, mutta pyörä saisi olla isompi ja hinta pienempi.

      • hamalainen2

        Eräkärryssä 16" pyörä se sopii hyvin tielle ja maastoon. Jos kärryyn laitettaisiin 26" pyörä niin silloin painopiste nousee liian korkealle ja kuormasta tulee epävakaa. Eräkärry on parhaimmillaan alle 40 kg kuormilla. Eräkärryä on nyt käytetty 2 v eri puolilla suomea. Kärry on toiminut hyvin ja ihan pientä hienosäätöä on tehty


    • hamalainen2

      Suomesta löytyy toimiva yksipyöräinen vaelluskärry. Googleta hakusana eräkärry niin löydät runsaasti tietoa.

    • minäkin etsin krryä
      • hamalainen2

        Osta monowalker, kaksipyöräinen ei toimi kuin tiellä


      • Hamalainen2
        hamalainen2 kirjoitti:

        Osta monowalker, kaksipyöräinen ei toimi kuin tiellä

        Eräkärrystä on uusi video


      • Hamalainen2
        Hamalainen2 kirjoitti:

        Eräkärrystä on uusi video

        Eräkärrystä on uusi video Youtubessa

        Laita hakusanaksi Eräkärry Youtubeen


    • Anonyymi

      minä myös olen perässä vedettävää kärryä vailla ,, jos kiinnostaa voimmee suunnitella pienessä pöhnässä kärryt? akselisto mietityttää vieläkin? soita jos ratkeat 0466852838

    • Anonyymi

      Monowalker fat mate
      Siinä

    • Anonyymi

      Fillarin peräkärriä olen käyttäny metsäretkillä. Ja parempi ostaa sellaset läskirenkaat siihen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8356
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe